بیوگرافی کارن همایونفر ؛ هر آنچه که باید بدانید

کارن همایونفر (زادهٔ ۱۳۴۷ در تهران)، موسیقی‌دان و آهنگساز اهل ایران است. در ادامه با نوشتار بیوگرافی کارن همایونفر همراه سایت فیگار بمانید.

در مقابل سوال کارن همایونفر چه کسی است می‌توان اینطور جواب داد که همایونفر همان کسی است که تاکنون ۳ بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر و ۵ بار موفق به دریافت تندیس بهترین موسیقی در جشن سینمای ایران شده‌است.

بیوگرافی کارن همایونفر

هر آنچه که باید بدانید

بیوگرافی کارن همایونفر, زندگینامه کارن همایونفر, کارن همایونفر کیست, کارن همایونفر چه کسی است
بیوگرافی کارن همایونفر, زندگینامه کارن همایونفر, کارن همایونفر کیست, کارن همایونفر چه کسی است

کارن همایونفر متولد 1347 در تهران، موسیقدان است. فارغ التحصیل موسیقی از مدرسه بیلکنت انگلستان و کنسرواتوار هاجد تپه ترکیه می باشد، عضو کانون آهنگسازان سینمای ایران و برنده 3 سیمرغ جشنواره فجر است.

بیشتر بخوانید:

استاد همایونفر از کودکی و بطور دقیق از ۷ سالگی وارد عرصه موسیقی شده و فعالیت خود را از نوازندگی سازهایی چون پیانو آغاز کرد. او پس از اتمام تحصیلات دبیرستان برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی به انگلستان و سپس به ترکیه رفت و از محضر اساتید سرشناس موسیقی کلاسیک ترکیه از جمله «حیکمَت شیمشَک»، «کمال اَروغلو» و «انور توفان» بهره برد.

او تئوری موسیقی را نزد فرمان بهبود فراگرفت و پس از پایان دبیرستان برای ادامه تحصیل به کشور انگلستان رفت و در مدرسه موسیقی بیلکنت مشغول شد.

بعد از تحصیلات اولیه در انگلستان به ترکیه رفت و در کنسرواتوار موسیقی حاجد تپه آنکارا تحصیلات خود را تکمیل کرد و مدتی زیر نظر اساتید بنام ترکیه از جمله کمال آروغلو، انور طوفان و حیکمت شیمشک اصول هارمونی و فرم را بصورت خصوصی یاد گرفت.

بیشتر بخوانید:

از زندگی شخصی و خصوصی او خبری منتشر نشده و خود ایشان نیز علاقه ای به مصاحبه درباره زندگی شخصی و ماجرای ازدواج و همسرش ندارد.

کارن در سال 1373 وقتی 26 ساله بود با ساخت موسیقی فیلم اشک و لبخند فعالیت حرفه ای را در ایران آغاز نمود و یکسال بعد در سال 74 شروع به ساخت موسیقی سریال دو پنجره کرد. ایشان هم اکنون یکی از اعضای کنونی کانون آهنگسازان سینمای ایران است و همچنین موسیقی فیلم‌های بادیگارد و به وقت شام را به صورت جداگانه منتشر کرده‌ است.

آقای همایونفر در مورد نامش می گوید این نام برگرفته از شاهنامه فردوسی است و تلفط صحیح آن کارَن (karan) می باشد که بصورت رایج مردم karen می‌گویند. من ارمنی نیست و این شایعه بخاطر نامم منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

وی علاوه بر فعالیت موسیقی در حرفه بازیگری نیز تجربه بازی در فیلم اسب حیوان نجیبی است و سریال صاحبدلان و نقش کوتاهی در فیلم رد پای گرگ داشته است که نشان داد در هنر سینما و بازیگری نیز تبحر دارد.

وی می‌گوید با افتخار مسلمان و شیعه هستم. خود را به معنای ارزشی آن حزب اللهی می‌دانم، فرزند جنگ هستم و در صورت مهیا بودن شرایط دوست دارم به سوریه بروم و برای اعتقادات و منابع ملی کشورم فعالیت کنم.

ایشان در سال ۱۴۰۰ به عنوان داور فصل سوم عصر جدید حضور دارد یا داشت.

بیوگرافی کارن همایونفر, زندگینامه کارن همایونفر, کارن همایونفر کیست, کارن همایونفر چه کسی است
بیوگرافی کارن همایونفر, زندگینامه کارن همایونفر, کارن همایونفر کیست, کارن همایونفر چه کسی است

خلاصه‌ای از زندگینامه کارن همایونفر

  • نام شناسنامه‌ای کارن همایونفر
  • زاده ۱۳۴۷ (۵۳ سال)
  • ژانر موسیقی فیلم، موسیقی کلاسیک و موسیقی پاپ
  • ساز(ها) پیانو
  • اعضای کنونی کانون آهنگسازان سینمای ایران
  • سازهای اصلی پیانو
  • استاد(ها) فرمان بهبود، حیکمَت شیمشَک، کمال اَروغلو و انور توفان
  • جایزه(ها) سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر(۳بار)، تندیس زرین جشن سینمای ایران(۵بار) و تندیس جشن منتقدان سینمای ایران

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بیوگرافی کارن همایونفر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *