چگونه NFT بسازیم ؟ ؛ نحوه ساخت و فروش NFT در مارکت پلیس ها

با وجود قیمت‌های بسیار بالای NFTها، تاکنون از خود پرسیده‌اید تا چگونه NFT بسازیم ؟ با فیگار همراه باشید تا پاسخ این سوال و نحوه ساخت NFT را شرح دهیم.

NFT به معنای توکن غیر قابل معاوضه است. این توکن‌ها، فایل‌هایی را در شبکه‌های بلاکچین به وجود می‌آورند که باعث می‌شوند بتوانید یک فایل را به معنای واقعی منتقل کنید. برای مثال، هنگامی که تصویری را به صورت NFT به کسی اهدا می‌کنید، درواقع شما دیگر صاحب این تصویر نیستید و این تصویر برای شما نیست. اگر قصد دارید تا بهتر و کامل‌تر NFT را درک کنید و همچنان پاسخ سوال هنر NFT چیست را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌شود تا نوشتار ان اف تی (NFT) چیست؟ را مطالعه نمایید.

چگونه NFT بسازیم ؟

نحوه ساخت و فروش NFT در مارکت پلیس ها

شما می‌توانید فهرست چگونه NFT بسازیم ؟ را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم

NFTها می‌توانند یک طراحی دیجیتال، یک تصویر، یک موسیقی و یا حتی دارایی‌های پروژه های متاورس باشند. اما تا به حال به ساخت و فروش یک NFT فکر کرده‌اید؟ درحال حاضر NFTها در سراسر جهان با قیمت‌هایی بسیار عجیب عرضه می‌شوند. برخی از این NFTها، حتی چندین میلیون دلار قیمت می‌گیرند!

در همچین موقعیتی، ساخت و فروش NFT می‌تواند راه بسیار جذابی برای کسب درآمد باشید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا همانند آموزش کسب درآمد در متاورس، به نحوه ساخت NFT و همچنین آموزش فروش NFT بپردازیم و آن‌ها را برای شما شرح دهیم. با فیگار همراه باشید.

انتخاب آیتم

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم, چگونه ان اف تی بسازیم

اگر قصد دارید تا پاسخ چگونه ان اف تی بسازیم را بدانید، باید از ابتدا آغاز کنید. انتخاب آیتمی که قصد دارید آن را به NFT تبدیل کنید، انتخاب نمایید. انتخاب آیتم در آموزش ساخت NFT بسیار مهم‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید.

آیتم شما می‌تواند یک اثر هنری همانند طراحی دیجیتال، موسیقی، تصویر عکاسی، و یا کلیپ از بازی‌های ویدیویی شما، و یا حتی یک توییت باشد! اما نکته اصلی،‌ آن است که باید خاص‌ترین آیتم ممکن را انتخاب نمایید. هیچکس حاضر نیست تا برای اثری بسیار ساده و سطحی پولی به شما پرداخت کند. پس اگر قصد دارید تا در نحوه ساخت ان اف تی موفق باشید، باید به این نکته در آموزش ساخت NFT دقت کنید.

البته که از یاد نبرید، شما حق ندارید تا اثری که متعلق به شخص دیگری می‌باشد، به NFT تبدیل کنید. این کار می‌تواند باعث ایجاد دردسرهای بزرگ حقوقی برای شما شود. پس به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه در نحوه ساخت ان اف تی از آثار دیگران استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:

انتخاب توکن و بلاکچین

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم, ساخت NFT در Opensea

انتخاب توکن و بلاکچین مناسب نیز می‌تواند تاثیر مناسبی بر NFT شما داشته باشند. اگر تصمیم بگیرید تا NFT خود را در بلاکچین‌های معتبر و توکن‌های شناخته‌تر بسازید، بی‌شک افراد بیشتری حاضر به خرید آن خواهند شد. اتریوم مشهورترین بلاکچینی است که توکن‌های مختلف NFT در آن ساخته می‌شوند. Tezos، Polkadot، Cosmos نیز چند نمونه دیگر از بلاکچین‌های پر استفاده برای NFT هستند. یکی دیگر از مشهورترین بلاکچین‌ها، بایننس نام دارد که شما می‌توانید به ساخت NFT در بایننس نیز بپردازید و NFT بایننس خود را داشته باشید.

برای انتخاب توکن نیز گزینه‌های بی‌شماری در مقابل شما قرار گرفته‌اند. برای مثال، اتر مشهورترین توکنی است که در نحوه ساخت ان اف تی به کار می‌رود. توکن اتر، در شبکه بلاکچین اتریوم به وجود آمده است. اگر قصد دارید تا با توکن‌های بیشتری آشنا شوید، می‌توانید نوشتار بهترین توکن های NFT را در فیگار مطالعه نمایید. اکثر توکن‌های موجود در این نوشتار، NFT بایننس نیز محسوب می‌شوند و شما می‌توانید به ساخت NFT در بایننس به واسطه آن‌ها بپردازید.

بیشتر بخوانید:

نصب کیف پول دیجیتال

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم, چگونه ان اف تی بسازیم

سومین مرحله برای سوال چگونه ان اف تی بفروشیم نصب یک کیف پول دیجیتال است. کیف پول‌های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارند که از NFT پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از آن‌ها برای نگهداری NFTها استفاده کنید. یکی از مشهورترین کیف پول دیجیتال برای NFT، که پیش‌تر آن را در نوشتار آموزش متاورس معرفی کرده‌ایم، MetaMask نام دارد. Math Wallet ،AlphaWallet نیز از دیگر مواردی هستند که برای ایجاد NFT بسیار کارآمد واقع شده‌اند.

هنگامی که کیف پول دیجیتال خود را انتخاب و نصب نمودید،‌ اکنون باید ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری نمایید. متاسفانه ساخت NFT رایگان دروغی بیش نیست و شما باید هزینه ساخت NFT را به عنوان کارمزد ساخت NFT پرداخت کنید. اتریوم یکی از بهترین ارزهایی است که می‌توانید آن را خریداری کنید؛ زیرا که در بسیاری از بلاکچین‌ها معتبر است و شما می‌توانید به سادگی از آن، برای تولید NFT استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

انتخاب مارکت NFT

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم, ساخت NFT در بایننس

هنگامی که یک کیف پول دیجیتال خود را انتخاب، و مقداری ارز دیجیتال را در آن قرار دادید، وقت آن است که شروع به ایجاد و سپس آموزش فروش NFT خود کنید. برای این کار، باید یک مارکت NFT را انتخاب کنید. برخی از بهترین سایت های خرید و فروش NFT عبارتند از OpenSea، Axie Marketplace، Larva Labs/CryptoPunks، NBA Top Shot Marketplace، Rarible، SuperRare، Foundation، Nifty Gateway، Mintable و ThetaDrop.

یکی دیگر از مباحثی که به ما کمک می‌کند تا عبارت چگونه ان اف تی بفروشیم را بیشتر بفهمیم و درک کنیم، یافتن بهترین مارکت NFT است. برای یافتن پلتفرمی مناسب برای NFT، شما باید در مورد هر مارکت NFT تحقیق کنید.

به عنوان مثال، Axie Marketplace فروشگاه آنلاین بازی NFT Axie Infinity است. در همین حال، NBA Top Shot یک بازار از NFTهای مربوط به بسکتبال است. همچنین باید به این نکته مهم توجه کنید که برخی از بازارهای NFT، از توکن مخصوص به خودشان استفاده می‌کنند. برای مثال، بازار Rarible از توکنی به نام Rarible استفاده می‌کند و شما باید NFT خود را بر همین اساس تنظیم کنید.

معمولاً ساخت NFT در Opensea می‌تواند بهترین انتخاب شما برای شروع باشد. این مارکت تنها در سال 2021 حدود 3.4 میلیارد دلار NFT را معامله کرد. این آمار عظمت OpenSea را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که این مارکت، برای افرادی که به تازگی درحال یادگیری عبارت چگونه ان اف تی بفروشیم هستند، مناسب خواهد بود.

در نهایت و در مرحله آخر نیز باید کیف پول دیجیتال خود را به مارکت NFT انتخاب شده متصل کنید. تنها بدین سبب است که شما می‌توانید به سادگی کارمزد ساخت NFT را پرداخت کنید. البته که پرداخت کارمزد ساخت NFT و هزینه ساخت NFT تنها دلیل اتصال کیف پول دیچیتال به مارکت NFT نیست؛ با اتصال کیف پول دیجیتال به مارکت، علاوه بر سهولت پرداخت کارمزد ساخت NFT ، شما می‌توانید هنگام فروش، هزینه NFT را به سادگی دریافت نمایید. همچنین ساخت NFT در Opensea می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد که در ادامه با آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

ساخت NFT رایگان

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم, چگونه ان اف تی بسازیم

پیش‌تر به شما گفتیم که  ساخت رایگان توکن NFT غیرممکن است. اما چه راه‌های دیگری وجود دارند تا بتوانیم به ساخت رایگان توکن NFT بپردازیم؟ آیا به طور کلی ساخت رایگان توکن NFT ممکن است؟ پاسخ کوتاه،‌ خیر است.

شما هیچ‌گاه نمی‌توانید مبحثی با نام آموزش ساخت رایگان توکن NFT را مشاهده نمایید؛ اما با این حال، راه‌های دیگری وجود دارند که می‌توانیم از آن‌ها به عنوان آموزش ساخت رایگان توکن NFT نام ببریم. پس با ما باشید تا آموزش ساخت رایگان توکن NFT را دریابید.

در ابتدا قصد داریم تا به آموزش ساخت رایگان NFT در Opensea بپردازیم. آموزش ساخت رایگان NFT در Opensea به این شکل است که شما می‌توانید طی شرایطی،‌ NFT خود را ایجاد کرده و در Opensea منتشر کنید.

سپس و هنگامی که شخصی آن را از شما خریداری کند، Opensea نیز سهم خود را از شما کسر می‌کند و به نوعی پول آن را از شما می‌گیرد. پس شاید نتوان نام این روش را آموزش ساخت رایگان NFT در Opensea گذاشت، اما برای کسانی که به دنبال آموزش ساخت رایگان NFT در Opensea هستند، راه بسیار خوبی خواهد بود.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانیم از آن به عنوان آموزش ساخت رایگان توکن NFT نام ببریم، استفاده از بازی‌های بلاکچین است. شما می‌توانید به صورت رایگان به بازی‌های بلاکچین بپردازید و به عنوان جایزه، NFT دریافت کنید. سپس NFTهای به دست آمده را بفروشید و به عنوان پول کارمزد،‌ از آن‌ها استفاده نمایید. اگر شما قصد دارید تا از این شیوه استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود تا نگاهی به لیست بهترین بازی های بلاکچین 2022 بیاندازید.

بیشتر بخوانید:

آپلود فایل

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم, هنر NFT چیست

اکنون یک قدم دیگر به پاسخ چگونه NFT بفروشیم نزدیک شده‌اید. شما تمامی کارهای لازم را انجام داده‌اید و تنها کار باقی‌ مانده، آپلود فایل است. فایل آپلودی شما، می‌تواند فرمت‌های مختلفی از جمله PNG، GIF، MP3 و یا هر فرمت دیگری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

چگونه NFT بفروشیم

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم, NFT بایننس

اکنون به مرجله پایانی آموزش ساخت NFT رسیده‌ایم. اکنون که می‌دانیم چگونه ان اف تی بسازیم زمان آن رسیده است که به سوال چگونه NFT بفروشیم بپردازیم. به طور کلی، سه راه اصلی برای آموزش فروش NFT وجود دارند که قصد داریم تمامی آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

قیمت مقطوع: اولین روش فروش NFT، فروش آن به صورت قیمت مقطوع است. کافی است تا قیمتی ثابت برای NFT خود مشخص کرده و منتظر بمانید تا زمانی که شخصی با قیمت شما موافقت کرده و آن را از شما خریداری نماید.

مزایده محدود (مزایده NFT چیست و چگونه به آن ورود کنیم؟): در روش مزایده محدود، شما در مدت زمانی محدود NFT خود را به مزایده می‌گذارید. برای مثال، کسی که بیشترین پیشنهاد را در 24 ساعت آینده برای NFT شما پیشنهاد دهد، برنده خواهد بود و آن را از شما خواهد خرید.

مزایده نامحدود: سیستم مزایده نامحدود، آخرین راه فروش NFT است و شباهت زیادی به مزایده محدود دارد. در مزایده نامحدود، شما یک مزایده بدون زمانی مشخص ایجاد می‌کنید. در این صورت، شما می‌توانید تا هر زمان که قصد دارید مزایده را باز بگذارید و تنها آن را به کسی بفروشید که فکر می‌کنید قیمت مناسبی را پیشنهاد داده است.

همچنین لازم به ذکر است که باید در انتخاب قییمت NFT دقت زیادی داشته باشید. اگر قیمت شما بسیار بالا باشد، احتمال پذیرش پیشنهاد توسط دیگران و خریده شدن اثر شما بسیار پایین خواهد بود. همچنین اگر قیمتی بسیار پایین تعیین کنید، این احتمال وجود دارد که از پس کارمزدهای مارکت NFT برنیاید و برای فروش NFT دچار ضرر شوید.

بیشتر بخوانید:

کارمزد ساخت NFT

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم, هنر NFT چیست

این احتمال وجود دارد تا در رابطه با هزینه ساخت NFT کمی گیج و سر در گم شوید. در برخی مواقع، هزینه ساخت NFT بسیار بالا و برخی دیگر متوسط خواهد بود. با توجه به نوسان شدید قیمت ارزهای دیجیتال، هزینه ساخت NFT نیز نوسانات بسیار زیادی دارد. پس نمی‌توانیم هزینه‌ای واحد را برای این کارمزد ساخت NFT تعیین کنیم. پس پیشنهاد می‌شود تا پیش از ساخت NFT، هزینه ساخت NFT را در مارکت‌های مختلف بررسی کرده و از قیمت درست، مطمئن باشید.

بیشتر بخوانید:

چگونه NFT تبلیغ کنیم

چگونه NFT بسازیم
چگونه NFT بسازیم, چگونه ان اف تی تبلیغ کنیم

پاسخ سوال چگونه NFT تبلیغ کنیم کمی ساده و در عین حال، دشوار است. شما خودتان باید پاسخی مناسب برای پرسش چگونه ان اف تی تبلیغ کنیم بیابید؛ زیرا که هیچ راه بخصوصی برای تبلیغ NFT وجود ندارد.

یکی از پر استفاده‌ترین روش‌ها برای تبلیغ NFT، استفاده از خدمات مارکت NFT است. اکثر مارک‌های NFT می‌توانند در ازای کارمزدی بیشتر، برای شما تبلیغات ویژه‌ای درنظر بگیرند. این تبلیغات‌ می‌توانند حضور در صفحه اول سایت و یا ایجاد برچسب‌هایی نظیر فروش ویژه بر NFT شما باشند.

همچنین شما می‌توانید به شخصه تبلیغاتی را در سبکه‌های اجتماعی نظیر Reddit برای کار خود ایجاد کرده و افراد زیادی را به خرید NFT تشویق کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار چگونه NFT بسازیم سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با چگونه NFT بسازیم

آیا امکان ساخت NFT رایگان وجود دارد؟

به طور خلاصه، خیر. هیچ راهی برای ایجاد یک NFT به صورت کاملاً رایگان وجود ندارد. اما راه‌های متعددی وجود دارند که شما می‌توانید به واسطه آن‌ها، بدون پرداخت پول NFT بسازید.

کجا می‌توان NFTها را فروخت؟

فروشگاه‌های بسیار زیادی برای خرید و فروش NFT وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید. مشهورترین این فروشگاه‌ها، Opensea نام دارد.


One thought on “چگونه NFT بسازیم ؟ ؛ نحوه ساخت و فروش NFT در مارکت پلیس ها

  1. تولید کننده و عرضه کننده لوستر و آباژور اتاق کودک
    لیستی از تولیدات ما :
    1-لوستر و آباژور اتاق کودک و نوجوان
    2-دیوارکوب روشنایی کودکانه
    3-ساعت دیواری کودک و نوجوان
    4-استند اسم رومیزی کودک و تولد
    5-آباژور کنار سالنی
    6-سبد اسباب بازی و لوسیون
    7-حلقه اسم , متر , قاب عکس
    8-و خیلی چیز های دیگه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *