معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی ؛ بهترین های اروپای شمالی

یکی از قوی‌ترین فیلم‌های ساخته شده در اروپا فیلم‌های کشور‌های اسکاندیناوی است. با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی بپردازیم.

اسکاندیناوی به مجموعه کشور‌هایی می‌گویند که در مناطق شمالی اروپا واقع شده‌اند، و دارای چهار کشور نروژ، دانمارک، ایسلند و سوئد می‌باشد. منطقه‌ی اسکاندیناوی به دلیل تاریخ غنی که به لطف وایکینگ‌ها دارد، فیلم‌های موفقی در زمینه‌ی تاریخی (بهترین فیلم ها و سریال های تاریخی 2022 و 2021) ساخته شده.

سینمای اسکاندیناوی عمیق، با داستان‌هایی خلاقانه، شگفت‌انگیز و بی‌نطیر است. در کشور‌های اسکاندیناوی این دانمارک بود که ابتدا برخواست، و در اوایل قرن نوزدهم شروع به تولید فیلم کرد. در ادامه‌ی این مسیر، کشور سوئد و نروژ هم دست به کار شدند و شروع به ساخت فیلم‌هایی با عناصر مدرن کرده‌اند.

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی

بهترین های اروپای شمالی

در ادامه شما میتوانید در یک نگاه فهرست بهترین فیلم های اسکاندیناوی را در لیست زیر مشاهده کنید:

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی

ابکار عمل کارگردان‌هایی با نگرش‌های اروپایی همیشه در طول تاریخ جذاب بوده است و همیشه به خلق فیلم‌هایی با داستان‌های جذاب منجر شده. با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی بپردازیم.

The Phantom Carriage

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
بهترین فیلم اسکاندیناوی
  • کارگردان : ویکتور شوتسروم
  • بازیگران : ویکتور شوستروم، تور سونبرگ، آسترید هولم
  • سال انتشار : 1921
  • محصول کشور : سوئد
  • امتیاز : 8.0
  • خلاصه داستان : شب سال نو است و دیوید، مردی الکلی به همراه دو دوست خود در گورستان نشسته و درباره دوستش جرج صحبت می‌کنند. جرج با او درباره افسانه ای صحبت کرده و آخرین فردی که در یک سال بمیرد باید تا انتهای آن سال کالسکه ارواح را رانده و روح کسانی را که می‌میرند را جمع آوری کند. دیوید آخر شب بر اثر حمله قلبی از دنیا می‌رود

تحلیل فیلم کالسکه‌ی ارواح

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
تحلیل فیلم کالسکه‌ی ارواح

این فیلم، که یکی از نخستینن فیلم‌های ترسناک (بهترین فیلم های ترسناک 2022) سینمای صامت می‌باشد را می‌توان به عنوان برترین فیلم های اسکاندیناوی هم نام‌گزاری کرد. کالسکه‌ی ارواح، یکی از فیلم‌هایی است که با الهام برداری شده از رمان ترسناکی (معرفی و تحلیل بهترین رمان های ترسناک) به اسم روح تو تحمل خواهد کرد که در سال 1912 برنده‌ی جایزه‌ی نووِل شد ساخته شده است.

این فیلم ترسناک مذهبی (بهترین فیلم های ترسناک مذهبی) که با ساختار‌های روایی که به کار می‌برد، بسیار از زمان خودش جلوتر است. تکنیک‌های فیلم‌‌برداری و نوردهی که در این اثر به همراه مجموعه‌ای ناهماهنگ از نت‌های پیانو و ویالون تلفیق شده است، فضایی عرفانی به فیلم می‌بخشد.

با اینکه این فیلم بیش از صد سال پیش ساخته شده است اما همچنان انتخاب خوبی برای دیدن یک فیلم با کیفیت است.

The Passion of Joan of Arc

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
فیلم های برتر اسکاندیناوی
  • کارگردان : کارل تئودور دریر
  • بازیگران : رنی جینی، اوگوئین سیلویان، آنتونی آرتواد
  • سال انتشار : 1928
  • محصول کشور : فرانسه، دانمارک
  • امتیاز : 8.2
  • خلاصه داستان : در سال ۱۴۳۱، ارتش اشغال‏گر انگلستان محاکمه‌های فرمایشى برپا مى‏‌کند تا رهبر نیروهاى مقاومت فرانسه را به قتل برسانند.

تحلیل فیلم مصائب ژاندارک

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
تحلیل فیلم مصائب ژاندارک

مصائب ژاندارک نه تنها یکی از بهترین فیلم های کشور های اسکاندیناوی است بلکه در سطح جهانی هم جزو فیلم‌های محبوبی می‌باشد که یک کارگردان دانمارکی ساخته است. فیلم محصول مشترک فرانسه (بهترین فیلم های فرانسوی 2022 و 2021) و دانمارک می‌باشد و درباره‌ی اتفاقات سیاسی (بهترین فیلم های سیاسی 2021) و مذهبی رقم می‌خورد.

این اثر از تاریخ (بهترین سریال های تاریخی جهان) ریشه می‌گیرد و بدون عناصر رمانتیک و عاشقانه (بهترین فیلم های عاشقانه 2022) پیش می‌رود تا فیلم بی‌رحمی را به مخاطب نشان دهد. حالات چهره‌ی بازیگران به همراه تنش‌های فیلم تلفیقی ترسناک و وحشتناک را برای بیننده رقم می‌زند.

استفاده مبتکرانه از فیلم‌برداری تدوین و صدا نقاط قوتی هستند که این فیلم را تبدیل به هنری خالص در سینما می‌کند.

Persona

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
  • کارگردان : اینگمار برگمان
  • بازیگران : لیو اُلمن، بی‌بی اندرسون، گونار بیورن‌استند
  • سال انتشار : 1996
  • محصول کشور : سوئد
  • امتیاز : 8.1
  • خلاصه داستان : الیزابت فوگلر، بازیگری است که ناگهان تصمیم می‌گیرد سکوت اختیار کند تا ظاهرا دیگر مجبور نباشد در زندگی نقش بازی کند و دروغ بگوید. اما آلما پرستاری که مأمور مراقبت روانی او در ویلایی ساحلی شده، ظاهرا زنی متفاوت و امیدوار به زندگی است.

تحلیل فیلم خصوصی

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
تحلیل فیلم شخصی

یک اثری شاهکار از کارگردانی از جنس فیلم‌های روانشناختی (معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مهیج روانشناختی)، که در سال 1966 ساخته شده است. این فیلم دوگانگی‌ بین زندگی و مرگ، سکوت و صدا، امید و نا‌امید را نشان می‌دهد.

بر خلاف دیگر فیلم‌های این ژانر که متکی بر دیالوگ هستند، فیلم خصوصی کاملا از این قضیه مستسنی می‌باشد و با کمترین دیالوگ‌های ممکن توانسته به بهترین فیلم اسکاندیناوی لقب بگیرد. فیلم از لحاظ بصری، بسیار زیبا و خلاقانه عمل کرده و طبیعت انسان در بین سکوت و صدا را بررسی می‌کند. یک شاهکار ماندگار کا تا سالیان سال باعث افتخار مردم سوئد است.

I Am Curious (Yellow)

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
برترین فیلم های اسکاندیناوی
  • کارگردان : ویلگوت شومان
  • بازیگران : ویلگوت شومان، لنا نیمن، بروجه اهلستت
  • سال انتشار : 1967
  • محصول کشور : سوئد
  • امتیاز : 6.0
  • خلاصه داستان : لنا می‌خواهد هر چه می‌تواند، درباره‌ی واقعیت‌های زندگی بداند. او اطلاعاتی درباره‌ی همه‌ چیز جمع‌آوری می‌کند.

تحلیل فیلم من کنجکاوم (زرد)

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
تحلیل فیلم من کنجکاوم (زرد)

ویلگوت شومان، کارگردانی که در سینمای سوئد به آغاز کننده‌ی سبک‌های جدید معروف بود در سال 1967 فیلمی اروتیک (معرفی و تحلیل فلسفی ترین فیلم های اروتیک تاریخ سینما) به اسم من کنجکاوم (زرد) را ساخت. فیلمی که انقلابی در صنعت اکتشافات جنسی بود. فیلمی پر حاشیه که در خلال آشفتگی سیاسی دهه‌ی شصت سوئد ساخته شد.

بدون سانسور بودن فیلم از لحاظ سکانس‌های جنسی، برای آن زمان حرکت جسورانه‌ای بود که شومان انجام داد. بینش سیاسی (بهترین سریال های سیاسی 2021) که در طول فیلم رخ می‌دهد بیننده را دچار اضطراب اجباری می‌کند.

The Ice Palace

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
بهترین فیلم های کشور های اسکاندیناوی
  • کارگردان : پر بلوم
  • بازیگران : لاین استورساند، هیلده نایگن، سیگرید هان
  • سال انتشار : 1987
  • محصول کشور : نُروژ
  • امتیاز : 6.5
  • خلاصه داستان : در قسمت‌های دور افتاده‌ای از مناطق کوهی نُروژ در سال ۱۹۳۰ دو دختر ۱۲ ساله به است سیس و یوون با هم آشنا می‌شوند.

تحلیل فیلم قصر یخی

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی
تحلیل فیلم قصر یخی

یک تراژدی زیبا، عمیق و پر از تنهایی‌های مکرر که بر اساس رمانی فانتزی (معرفی و تحلیل بهترین رمان های فانتزی)، نوشته‌ی تارجی وساس، نویسنده‌ی معروف نُروژی نوشته شده است.

یکی از فیلم های برتر اسکاندیناوی که با فیلم‌برداری چشم‌گیری که دارد توانست زوایای دوربین را به صورت نوآورانه و صحنه‌های طولانی به نمایش بگذارد. قصر یخی با نماد‌هایی غیر‌متعارفی که درون فیلم دارد یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین آثار اسکاندیناوی است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اسکاندیناوی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

بهترین فیلمهای اسکاندیناوی چه فیلمهایی هستند؟

بهترین فیلمهای کشورهای اسکاندیناوی فیلمهای کالسکه‌ی ارواح و قصر یخی می‌باشد.

اروتیکی ترین فیلم اسکاندیناوی چه فیلمی است؟

اروتیکی‌ترین فیلم اسکاندیناوی فیلم من کنجکاوم (زرد) است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *