ناراحت کننده ترین پایان ها در فیلم های مارول [+عکس و بررسی]

دنیای سینمایی مارول در ساخت پایان بندی‌های غم انگیز تبحر خاصی دارد. همراه ما باشید تا به غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول بپردازیم.

کمپانی مارول (بهترین فیلم های مارول و دی سی) یکی از برترین سازندگان فیلم در ژانر ابرقهرمانی می‌باشد که تا به حال آثار متعددی را تولید کرده است. این کمپانی دنیای سینمایی خود را از سال 2008 با قسمت اول فیلم مرد آهنی شروع کرد و همچنان این دنیای سینمایی را گسترش می‌دهد. مارول با اکران تقریبا دو فیلم در هر سال حماسه دنیای سینمایی خود را روز به روز بیشتر کرد.

طرفداران با فیلم‌های این دنیای سینمایی خاطرات بسیار خوبی دارند و با تک تک شخصیت‌های (روانی‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما) این دنیا ارتباط خاصی برقرار کردند. مارول در تمام این فیلم‌ها لحظات شاد و غمگینی را به تصویر کشید و باعث شد عمق داستانی این آثار بسیار چشمگیر باشد و طرفداران با یک فیلم بسیار خوب رو به رو شوند.

ما در اکثر فیلم‌های ابر قهرمانی شاهد پایان‌های خوب و مثبتی هستیم، اما مارول در بسیاری از فیلم‌هایش این کلیشه را از بین برد و توانست آثار بسیار خوبی در سینما به نمایش بگزارد. پایان بندی‌های شاذ بسیار خوب هستند، اما یک پایان غمگین در بعضی موارد هم می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد و بیننده را بیضشتر از قبل به فیلم علاقه مند کند. در این مقاله قصد داریم تا غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول را به شما معرفی کنیم.

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول

داستان هایی که پایان خوبی نداشتند

شما می‌توانید فهرست غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول

تلویزیون مارول در سال ۲۰۱۳ دنیا را به شبکه تلویزیونی با مأموران شیلد در ای‌بی‌سی گسترش داد و سپس به تلویزیون اینترنتی در نتفلیکس و هولو و تلویزیون کابلی در فریفورم ادامه داد. آن‌ها همچنین مجموعه دیجیتالی مأموران شیلد: تیرکمان [en] را تولید کردند.

مارول استودیوز شروع به تولید مجموعه تلویزیونی خودش برای پخش در دیزنی پلاس پلاس کرد که با وانداویژن در سال ۲۰۲۱ به عنوان آغاز فاز چهارم شروع شد. MCU همچنین شامل کمیک‌هایی است که توسط مارول کامیکس منتشر می‌شوند، مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه ویدیوئی به نام مارول وان-شاتس [en] می‌باشد.


دنیای سینمایی مارول لحظات بسیار شادی را برای طرفداران ایجاد کرد، اما در بعضی از فیلم‌هایش پایان بندی بسیار غمگینی را شاهد بودیم که قلب هر طرفداری را به درد آورد. این لحظات با همه‌ی غمگین بودنشان، باعث شدند تا داستان فیلم بسیار جذاب‌تر از دیگر فیلم‌ها باشد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول بپردازیم.

کاپیتان آمریکا جنگ داخلی 2016 (Captain America Civil War 2016)

10 شرور مارول که عزیزانشان را از دست داده اند
غم انگیز ترین پایان بندی ها در MCU

قسمت سوم فیلم کاپیتان آمریکا (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا از نگاه سایت فیگار) با نام جنگ داخلی در سال 2016 اکران شد. این فیلم به شدت موفق بود و توانست انتظارات طرفداران را به عنوان یک فیلمی که مبارزه قهرمانان با یکدیگر را به تصویر می‌کشد براورده کند. موضوع این فیلم همانطور که از اسمش مشخص شده است، در مورد قراردادی برای انتقام جویان می‌باشد که باید زیر نظر دولت فعالیت کنند.

در این راه اعضای انتقام جویان به دودسته تقسیم می‌شوند و نبردی بین آن‌ها صورت می‌گیرد. در انتهای فیلم کاپیتان امریکا و مرد آهنی (بهترین کمیک های مرد آهنی) به دلایلی با یکدیگر مبارزه می‌کنند و این موضوع به شدت برای طرفداران سخت بود که نبدر بین محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول را تماشا کنند. بعد از این نبرد انتقام جویان از هم پاشید و یکی از پایان های غم انگیز در دنیای سینمایی مارول را رقم زد.

ابدی‌ها 2021 (Eternals 2021)

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
غم انگیزترین پایان بندی ها در دنیای Marvel

فیلم ابدی‌ها (حقایق پنهان فیلم Eternals ؛ نکته های کتاب مارول که در فیلم نیست) یکی از فیلم‌های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است که شخصیت‌های جدیدی را به طرفداران معرفی می‌کند. این فیلم به دلیل باگ‌های داستان نتوانست انتظارات طرفداران را براورده کند و نمرات پایینی را دریافت کرد. این فیلم گروه ابدی‌ها را به تصویر می‌کشد که سعی دارند تا از زمین در برابر هیولاها دفاع کنند.

این موضوع در ابتدای فیلم به این شکل به مخاطب توضیح داده شد، اما در اواسط فیلم متوجه شدیم که هدف این گروه چیزی است که خودشان از آن خبر ندارند. ایکاریس، قوی‌ترین (قوی ترین ابر قهرمان های دی سی و مارول) عضو این گروه قصد داشت تا نابودی زمین را توسط سلستیال درون زمین به سر انجام برساند، اما با مخالفت گروه خود مواجه شد و در انتها به دلیل عشقی که به سرسی داشت از کار خودش دست کشید و به سمت خورشید پرواز کرد و یکی از غم انگیزترین پایان بندی ها در دنیای سینمایی مارول را به تصویر کشید.

نگهابانان کهکشان قسمت دوم 2017 (Guardians of the Galaxy Vol2 2017)

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
غم انگیزترین پایان بندی ها در دنیای سینمایی مارول

قسمت اول نگهبانان کهکشان (بهترین کمیک های نگهبانان کهکشان) در سال 2014 اکران شد و به لطف کارگردانی فوق العاده جیمز گان یکی از فیلم‌های موفق مارول بود. قسمت دوم این فیلم در سال 2017 اکران شد که فیلم بسیار خوبی بود و توانست موفقیت قبلی مارول را مجدداً تکرار کند. نگهبانان کهکشان یکی از محبوب‌ترین گروه‌های قهرمانی دنیای سینمایی مارول هستند.

قسمت دوم نگهبانان کهکشان بر خلاف قسمت اول خود پایان غم انگیزی داشت و ما شاهد مرگ یاندو بودیم. پیتر کویل در این فیلم پدر واقعی خودش را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که مادرش به دست او کشته شده است. بین این دو، نبردی شکل می‌گیرد که پیتر برنده این نبرد بود، اما هنگام قرار از سیاره ایگو، یاندو برای نجات پیتر جان خودش را فدا می‌کند و یکی از غم انگیزترین پایان بندی ها در دنیای Marvel را رقم زد.

شانگ چی و افسانه ده حلقه 2021 (Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings 2021)

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
پایان های غم انگیز در دنیای سینمایی مارول

شانگ چی (سکانس های حذف شده فیلم شانگ چی) یکی از جدیدترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است که در فاز چهارم این مجموعه معرفی شد. فیلم شانگ چی یکی از متفاوت‌ترین آثار مارول می‌باشد و قهرمانی را به بینندگان معرفی می‌کند که قدرت ابر انسانی ندارد و با دست خالی می‌تواند حتی در برابر پدرش که ده حلقه افسانه‌ای را کنترل می‌کند مبارزه کند.

داستان فیم شانگ شی (نقد فیلم شانگ چی (Shang Chi)) از آنجایی شروع می‌شود که پدرش دنبال راه ورود به دهکده تالو، برای آزاد کردن همسر مرده خود از زندان آن‌ها است. این یک توهم می‌باشد که توسط هیولای درون زندان تالو برای او ایحاد شد. شانگ چی از این توهم خبر دارد و سعی می‌کند جلوی او را بگیرد، اما پدرش باعث آزاد شدن هیولا می‌شود و در اخر متوجه اشتباه خود شد و خود را برای نجات پسرش فدا کرد. این جزو غم انگیز ترین پایان بندی ها در MCU قرار می‌گیرد.

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 2014 (The Amazing Spider Man 2 2014)

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول

ریبوت سری فیلم‌های مرد عنکبوتی (بهترین دشمنان حیوانی مرد عنکبوتی) با فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز در سال 2012 آغاز شد. این سری فیلم با هنرنمایی اندرو گارفیلد در نقش پیتر پارکر به تصویر کشیده شد و تقریباً موفق بود. سونی در سال 2014 قسمت دوم مرد عنکبوتی شگفت انگیز را اکران کرد و با نمرات نسبتاً بدی رو به رو شد. این فیلم به دلایلی نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و سونی ساخت ادامه این سری فیلم را ادامه نداد.

اما استون در نقش گوون استیسی با اندرو گارفیلد ارتباط بسیار خوبی را برقرار می‌کنند و یکی از بهترین عاشقانه‌های (بررسی و معرفی عاشقانه ترین سریال های کره ای + [2022 و تمام دوران] از نگاه فیگار) سینما را به تصویر می‌کشند. در انتهای قسمت دوم این فیلم نبرد گابلین سبز با مرد عنکبوتی را شاهد بودیم که به مرگ گوون ختم شد. این پایان غم انگیز اشک هر طرفداری را جاری می‌کند و به لطف بازی فوق العاده اندرو گارفیلد، سکانس مرگ گوون به خوبی غم این پایان بندی را به مخاطب منتقل می‌کند

مرد عنکبوتی 3 2007 (Spider-Man 3 2007)

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول

یکی از معروف‌ترین سه گانه‌های ابرقهرمانی (بهترین فیلم های ابرقهرمانی شبیه بتمن 2022) سری فیلم‌های مرد عنکبوتی سم ریمی است. اولین فیلم مرد عنکبوتی در سال 2002 به کارگردانی سم ریمی اکران شد و انقلابی در شروع فیلم‌های ابرقهرمانی بود. بازیگر پیتر پارکر در این سه گانه توبی مگوایر می‌باشد که به خوبی نقش مرد عنکبوتی را به تصویر می‌کشد و بی‌جهت نیست که طرفداران عاشق او هستند.

سومین فیلم مرد عنکبوتی (بهترین لباس های مرد عنکبوتی) ضعیف‌تر از دو فیلم قبلی ظاهر شد، اما باز هم فیلم راضی کننده‌ای برای طرفداران بود. ما در این فیلم شاهد مبارزه بین پیتر و دوست صمیمی‌اش هری آزبورن بودیم. این دو با تمام مشکلاتشان در انتها با کمک یکدیگر ونوم و مرد شنی را شکست دادند، اما هری خود را برای نجات پیتر فدا کرد و پایان بندی غم انگیزی را برای پایان این سه گانه رقم زد.

ثور: عشق و رعد 2022 (Thor Love and Thunder 2022)

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول

جدیدترین فیلم ثور (نقد و بررسی فیلم Thor Love And Thunder) با عنوان عشق و رعد به تازگی در سال 2022 در سینماها اکران شد. این فیلم آنطور که انتظار می‌رفت نتوانست خوب عمل کند، اما تقریباً داستان راضی کننده‌ای به طرفداران ارائه می‌دهد. در این فیلم جین فاستر با بازی درخشان ناتالی پورتمن این توانایی را پیدا می‌کند تا پتک نابو شده ثور را به دست بگیرد و از قدرت‌های ثور بهره مند شود.

این موضوع در فیلم به صورت فوق العاده‌ای به تصویر کشیده شد و عشق خالص و واقعی بین این دو شخصیت را به مخاطب ثابت می‌کند. جین فاستر به همراه ثور برای نجات کودکان آزگاردی به سراغ گور می‌رود، اما ثور (تاریخ اکران فیلم ثور 5 ) متوجه می‌شود که جین از بیماری سرطان رنج می‌برد و پتک هم باعث بدتر شدن حال او خواهد شد. در انتها جین تسلیم نشد و جان خود را برای پیروزی در نبرد مقابل گور فدا کرد. این پایان بسیار غم انگیز بود، اما در انتها ورود جین به والهالا را شاهد بودیم که می‌تواند یک دلگرمی برای بازگشت او به دنیای مارول باشد.

انتقام جویان: جنگ ابدیت 2018 (Avengers Infinity War 2018)

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول

یکی از معروف‌ترین فیلم‌های کمیک بوکی انتقام جویان: جنگ ابدیت (انتقام جویان مارول و Squid Game ) است. این فیلم در سال 2018 به کارگردانی برادران روسو اکران شد و موفقیت بسیار زیادی داشت. این فیلم از هر لحاظ خوب بود و با کارگردانی بی نقص و ایفای نقش فوق العاده بازیگران به یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تبدیل می‌شود. انتقام جویان: جنگ ابدیت، قسمت سوم سری فیلم‌های انتقام جویان می‌باشد و جزو پر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار دارد.

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت (بهترین گروه های ابرقهرمانی) نبرد بین انتقام جوین و تانوس را به تصویر می‌کشد و سعی دارند تا او را در نابود کردن نصف جمعیت کهکشان متوقف کنند. قسمت سوم فیلم انتقام جویان اولین فیلمی است که یک ابرشرور برنده داستان می‌شود و به این وسعت خرابی به بار می‌آورد. در انتهای این فیلم تانوس به هدف خود می‌رسد و نصف مردم کهکشان و انتقام جویان را نابود می‌کند که غم انگیزترین پایان بندی ممکن برای یک فیلم ابرقهرمانی است.

انتقام جویان: پایان بازی 2019 (Avengers EndGame 2019)

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول

انتقام جویان: پایان بازی (بهترین کمیک های انتقام جویان) ادامه داستان انتقام جویان: جنگ ابدیت است که در انتهای آن نیمی از موجودات کهکشان بر اثر بشکن تانوس کشته شدند. این فیلم بسیار مورد انتظار بود توانست بهترین نقدهای ممکن را به دست بیاورد و جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار بگیرد. این فیلم در سال 2019 به کارگردانی برادران روسو اکران شد و فیلم بسیار موفقی بود.

در این فیلم ما شاهد به هم ریختگی انتقام جویان و تمام جهان بر اثر این اتفاق بسیار ناگوار هستیم. انتقام جویان سعی می‌کنند تا با سفر در زمان سنگ‌های ابدیت را از زمان‌های قبل بگیرند و نیمه پاک شده مردم کهکشان را بازگردانند. آن‌ها اینکار را با موفقیت انجام می‌دهند، اما با تانوس سال 2014 رو به رو می‌شوند که در انتها تونی استارک برای نابود کردن او با سنگ‌های ابدیت بشکن می‌زند. اگر چه انتقام جویان موفق شدند تا تانوس را شکست دهند، اما این پیروزی به مرگ تونی ختم شد و سکانس مرگ او یکی از غم انگیزترین صحنه‌هایی است که در دنیای مارول به تصویر کشیده شد.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست 2021 (Spider Man No Way Home 2021)

غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول
غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (بررسی فلسفی و روانشناختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال 2021 و فاز چهارم مارول بود. قبل از اکران این فیلم شایعات بسیار زیادی مربوط به حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در قامت مرد عنکبوتی منتشر شد که طرفداران را به شدت هیجان زده کرد. این فیلم پیتر پارکر را به چالش جدیدی می‌کشد و او را در برابر اتفاق ناگواری مانند به هم ریختگی جهان‌های موازی قرار می‌دهد.

پیتر طلسم دکتر استرنج (تئوری های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) را دچار مشکل می‌کند و باعث می‌شود تا افرادی که از هویت واقعی مرد عنکبوتی اطلاع دارند وارد این دنیا شوند. پیتر در طول این راه با آن‌ها مبارزه می‌کند و سعی دارد تا آن‌ها را مداوا کرده و به دنیای خودشان بازگرداند. در انتها دکتر استرنج به درخواست پیتر طلسمی را اجرا می‌کند که تمام جهان هویت پیتر پارکر را فراموش می‌کنند. این باعث شد تا دوستان صمیمی پیتر، او را فراموش کنند و او به تنهاترین قهرمان در دنیای مارول تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار غم انگیزترین پایان بندی ها در فیلم های مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *