15 بار که آثار ابرقهرمانی سانسور شدند (در کمیک بوک، انیمیشن و سینما)

فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی طرفداران بسیاری دارند و در این مقاله از فیگار می‌خواهیم فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند را معرفی کنیم.

از برخی جهات، ابرقهرمانان فقط به دلیل سانسور وجود دارند که امروزه آن‌ها را می‌شناسیم. پس از اینکه خشونت و محتوای مزاحم باعث خشم مردم در مورد کمیک‌ها در دهه 1950 شد، صنعت کتاب‌های مصور با پذیرش کد کمیک در سال 1954 پاسخ داد. بر اساس استانداردهای محتوای سخت گیرانه کد کمیک، ژانرهایی مانند ترسناک و جنایی نمی‌توانستند رشد کنند.

ژانر ابرقهرمانی دوباره ظهور کرد تا به نیروی غالب در بازار کتاب‌های مصور آمریکا تبدیل شود و مارول و دی سی در عصر جدید قهرمانان شروع به رشد کردند. با وجود این، ابرقهرمانان از همان روزهای اولیه بارها خشم سانسورها را برانگیختند. همانطور که این ژانر برای پاسخگویی به استانداردهای اجتماعی در حال تغییر و سلایق بیشتر مخاطبان بزرگسال تکامل یافته است، ابرقهرمانان همچنان مرزهای محتوای قابل قبول را تغییر می‌دهند. در این مقاله از فیگار قصد داریم تا فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند را به شما معرفی کنیم.

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

شما می‌توانید فهرست فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

در این فهرست، ما زمان‌هایی را بررسی می‌کنیم که کمیک‌های ابرقهرمانی، نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها به دلیل محتوای بالقوه اعتراض‌آمیز به تعویق افتاده یا به‌طور چشمگیری تغییر کرده‌اند. در حالی که برخی از حوادث زیر مورد توجه قرار نگرفتند، برخی دیگر جنجال‌های تبلیغاتی زیادی را به راه انداختند. اگرچه برخی از این نوشته‌ها در نهایت طبق برنامه منتشر شدند، اما همه آن‌ها تقاطع عجیب بین ابرقهرمانان و دنیای واقعی را نشان می‌دهند. در ادامه با فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول 2023، 2024 و تمام دوران

بهترین فیلم ها و سریال های کمدی دی سی 2023 و تمام دوران

تاریخ انتشار فیلم های جدید دی سی از 2023 تا 2025

بتمن ماورایی: بازگشت جوکر

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
آثار ابرقهرمانی که سانسور شدند

هنگامی که بتمن ماورایی شروع به نمایش یک بروس وین مسن و بتمن آینده در سال 1999 کرد، بسیاری از طرفداران در تعجب مانده بودند که چه اتفاقی برای رابین افتاده است. به غیر از چند مرجع مبهم، سرنوشت پسر شگفت‌انگیز در دنیای انیمیشن DC تا زمانی که انیمیشن مستقیم به ویدئو در سال 2000، بتمن ماورایی: بازگشت جوکر، فاش نشد.

اگرچه این فیلم در ابتدا خشن‌تر از کارتون بتمن فراتر بود، اما در میان هیاهوی عمومی گسترده‌تر درباره خشونت در رسانه‌های کودکان، به شدت ویرایش شد. در نسخه اصلی، تیم دریک شست‌و‌شوی مغزی شده، دومین رابین جهان، جوکر را با شلیک گلوله به قلبش کشت. در نسخه ویرایش شده، جوکر در صحنه‌ای که می‌توان گفت گرافیکی‌تر از نسخه اصلی بود، لیز خورد و به داخل چند سیم برق افتاد. زمانی که ویرایش اصلی فیلم به‌عنوان نسخه‌ای برش‌نخورده در سال 2002 منتشر شد، مرگ اصلی جوکر بازسازی شد. این انیمیشن جزو فیلم هایی از دی سی که سانسور شدند قرار می‌گیرد.

10 دوست بتمن که تبدیل به دشمن شدند

سوپرمن یک نوشیدنی دارد

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

سوپرمن علیرغم تصویر بی حاشیه خود، در طول سال‌ها کارهای اخلاقی مشکوک زیادی انجام داده است. به عنوان مثال، کلارک کنت بخشی از بسیاری از درام‌های نوجوانانه در اسمال ویل بود و سوپرمن بیش از چند نفر شرور را کشته است. با وجود آن، یکی از بحث برانگیزترین لحظات سوپرمن زمانی رخ داد که او با پدر خوانده‌اش، جاناتان کنت، نوشیدنی نوشید.

روی جلد گری فرانک و براد اندرسون در سال 2008 اکشن کامیکس شماره 869، سوپرمن و پا کنت در حال صحبت و در دست داشتن بطری‌های نوشیدنی با نام تجاری Crow دیده می‌شوند. پس از اینکه DC گفت که این موضوع برای سوپرمن نامناسب است، ناشر این موضوع را یادآوری کرد و نسخه اصلاح شده‌ای را چاپ کرد که در آن بطری‌ها به وضوح برچسب سودا پاپ داشتند. بر اساس برخی برآوردها، حدود 1000 نسخه از اولین چاپ کمیک هنوز وجود دارد و آنها اقلام کلکسیونی نسبتاً ارزشمندی در بازار ثانویه هستند. کمیک سوپرمن یک نوشیدنی دارد جزو آثار ابرقهرمانی که سانسور شدند قرار می‌گیرد.

بهترین کمیک های سوپرمن

الکترا برهنه می‌شود

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
آثار ابرقهرمانی سانسور شده

در اواخر دهه 1990، مارول نقش شوالیه‌های مارول را راه‌اندازی کرد تا برخی از قهرمانان خود را برای بزرگسالان ارائه دهد. در حالی که عناوینی مانند پانیشر و دردویل را به ارتفاعات جدیدی سوق داد، این اثر با انتشار الکترا #3 در سال 2001 توسط برایان مایکل بندیس و چاک آستن باعث طوفان کوچکی شد. در یک صحنه، الکترا در حالی که لباسش را درآورده بود، در یک اتاق تاریک با مامور شیلد روبرو شد.

بین نوشته‌های سنگین بندیس و هنر پر از سایه آستن، این صحنه هر چیزی را به خوبی از دید پنهان نگه می‌داشت. اگرچه این کمیک اخطار خوانندگان بالغ و محتوای خشونت‌آمیز را روی جلد داشت، اما مارول در نهایت این موضوع را از قفسه‌ها بیرون کشید، اگرچه پشت الکترا به خواننده بود. در تمام تجدید چاپ‌ها و مجموعه‌های بعدی این شماره، لباس‌های زیر مشخص و حتی سایه‌های بیشتری به صحنه مورد نظر اضافه شد.

دیالوگ هایی که ثابت می کند دردویل مانند پانیشر است

فیلم اسپاون

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

پس از موفقیت عظیم آن به شروع کمیک تصویر، اسپاون اثر تاد مک فارلین یکی از اولین عناوین ایمیج بود که در سال 1997 به سینما رفت. مخاطبان بالقوه گسترده‌تر پس از اینکه اولین نسخه از فیلم توسط انجمن تصویر متحرک آمریکا رتبه “R” را به خود اختصاص داد، سازندگان فیلم با کاهش چشمگیر فیلمی که خشونت آن را کاهش داد و امتیاز PG-13 را دریافت کرد.

با وجود بررسی‌های ضعیف، این تغییرات در نهایت به موفقیت مالی اسپاون کمک کرد. نسخه اصلی فیلم در سال 1998 در قفسه‌های ویدیویی به‌صورت نسخه کارگردان منتشر شد. در پی فیلم‌های ابرقهرمانی موفق با درجه R مانند ددپول و لوگان، فیلم اسپاون طولانی‌مدت مک فارلین دنبال می‌شود. فیلم اسپاون جزو آثار ابرقهرمانی سانسور شده محسوب می‌شود.

بهترین فیلم های کمیکی غیر ابرقهرمانی

مراقب بتمن باشید

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم هایی از مارول که سانسور شدند

زمانی که گلن موراکامی و دیگر تهیه کنندگان بتمن در حال توسعه سریال “مراقب بتمن باشید” بودند، می‌خواستند یک کارتون بتمن بسازند که شبیه هیچ چیز قبلی نبود. آن‌ها دقیقاً این کار را با ترکیب مجموعه‌ای غیرمعمول از شروران و متحدان بتمن، از جمله آلفرد تندرو، با انیمیشن CGI پیشرفته انجام دادند. پس از تیراندازی دسته جمعی شفق قطبی در حالی که سریال در حال تولید بود، انیمیشن برادران وارنر دستور بررسی جامع تصاویر خشونت آمیز در کارتون را داد.

در حالی که گفته می‌شود تعدادی تغییرات در Beware The Batman انجام شده است، مهم‌ترین تغییرات نمایش شامل جایگزینی سلاح‌های واقع گرایانه با لیزرهای علمی تخیلی بود. پس از انجام این ویرایش‌های پرهزینه، این سریال در سال 2013 در شبکه کارتون به نمایش درآمد.

10 تکنولوژی استفاده نشده توسط بتمن

پرنسس دایانا به ایکس استاتیکس می‌پیوندد

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

ایکس استاتیکس ​​مارول، ساخته پیتر میلیگان و مایک آلرد، هنوز به عنوان یکی از مبتکرانه ترین کمیک‌های دهه 2000 باقی مانده است. این مجموعه که به عنوان بازسازی ایکس فورس آغاز شد، فرهنگ سلبریتی را توسط گروهی از جهش‌یافته‌های نامتعارف که تمایل به تحمل مرگ‌های تکان‌دهنده در لحظات تلخ خشونت فوق‌العاده داشتند، به طعنه انداخت.

در حالی که در صنعت کمیک مورد تحسین قرار گرفت، ایکس استاتیکس ​​زمانی که مارول اعلام کرد شاهزاده دیانا فقید ولز به این تیم خواهد پیوست، تیتر خبرهای بین المللی شد. پس از آن که این نقشه خشم بین‌المللی را برانگیخت، آن نقشه‌ها لغو شد و نقش دایانا به هنریتا هانتر رسید. هانتر که توسط میلیگان و آلرد در ایکس استاتیکس ​​شماره 13 در سال 2003 ساخته شد، یک ستاره پاپ اروپایی مرده بود که پس از تسخیر روحش بر بدن پیرش به زندگی بازگشت. به عنوان یکی از اعضای X-Statix، او توانایی‌های جهش یافته برای خواندن احساسات، دستکاری احتمالات و برقراری ارتباط با مردگان را داشت.

بهترین گروه های ابرشرور مردان ایکس

مرد عنکبوتی: سریال انیمیشنی

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم هایی از دی سی که سانسور شدند

این سریال اگرچه به اندازه سریال انیمیشنی بتمن یا سریال انیمیشنی مردان ایکس محبوب نیست، اما سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی هنوز یکی از محبوب‌ترین نمایش‌های ابرقهرمانی دهه 1990 بود. در حالی که آن برنامه‌‎های دیگر زمینه جدیدی را در نوع محتوای قابل نمایش در کارتون‌ها ایجاد کردند، مرد عنکبوتی با قوانین سختگیرانه و گاه عجیب سانسور از سوی سانسورکنندگان شبکه که نگران واکنش‌های منفی علیه محتوای خشونت آمیز بودند، مواجه شد.

در حالی که هر نمایشی در بلوک برنامه‌نویسی Fox Kids با محدودیت‌های مشابهی روبرو بود، این قوانین تأثیر بزرگی بر نمایش اکشنی مانند مرد عنکبوتی داشتند. به گفته‌ی تهیه کننده جان سمپر، که در اکثر قسمت‌های سریال همکاری داشت، مرد عنکبوتی در طول کارتون در هیچ زمانی نمی‌توانست مشت بزند. این سریال همچنین نمی‌توانست از کلمات نسبتاً بی‌خطری مانند شوم و مرگ استفاده کند. در یکی از موارد عجیب و غریب، سانسورکنندگان اصرار داشتند که مرد عنکبوتی هنگام چرخش از بام به پشت بام به هیچ کبوتری آسیبی وارد نکرده است. این اثر جزو فیلم هایی از مارول که سانسور شدند قرار می‌گیرد.

10 ارتباط مرد عنکبوتی با تکنولوژی

جاگرنات امتیاز را می‌گیرد

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

درست قبل از اینکه هنرمندان سوپراستار تاد مک فارلین و راب لیفلد مارول را ترک کنند تا کمیک‌های تصویری را تأسیس کنند، عناوین امضا شده مارول آنها، مرد عنکبوتی و ایکس فورس، با یکدیگر تلاقی کردند. در داستان 1993، خرابکاری، که همچنین کارهایی از فابیان نیکیزا را به نمایش گذاشت، مرد عنکبوتی با تیم جهش یافته شبه نظامی کیبل همکاری کرد تا جاگرنات و شریکش، بلک تام کسیدی را نابود کنند.

در مرد عنکبوتی شماره 16 مک فارلین، شاتر استار، شمشیرزن دیگر ایکس فورس، چاقو به چشمان جاگرنات زد. حتی با وجود اینکه جاگرنات، جواهر سیتوراک، جراحت را در صفحه بعدی به طور جادویی التیام بخشید، اما با وجود استانداردهای ضعیف‌تر کمیک کد، چوب‌بسته برای داستان مارول بسیار وحشتناک بود. در نسخه دوباره کشیده شده، شمشیر فقط در حال پرتاب به سمت جاگرنات دیده شد و آسیب واقعی خارج از صفحه رخ داد.

بهترین کمیک های مردان ایکس

کنستانتین: شلیک کن

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

برای سال‌ها، شرح ماجراهای جان کنستانتین در صفحات Hellblazer برای نویسندگان بریتانیایی مانند جیمی دلانو، گارث انیس و پل جنکینز مراسمی بود. در سال 1999، نویسنده وارن الیس عنوان سرگیجه را برای چیزی که قرار بود طولانی مدت باشد، بر عهده گرفت. پس از 10 شماره، دوره تصدی الیس در Hellblazer زمانی کوتاه شد که دی سی کامیکس “Shoot” را رد کرد، داستانی جنجالی در مورد تیراندازی در مدرسه در پی تیراندازی دسته جمعی کلمباین.

اگرچه فیلمنامه Hellblazer قبلاً توسط فیل خیمنز مداد و توسط اندی لنینگ نوشته شده بود، DC نمی‌خواست داستان را پس از تیراندازی در مدرسه کلمباین منتشر کند. حتی اگر داستان از قبل نوشته شده بود، دی سی آن را بدون تغییرات عمده منتشر نمی‌کرد. از آنجایی که ظاهراً او تمایلی به تغییر داستان نداشت، الیس در اعتراض از عنوان آن کنار رفت. پس از افشای این شماره ناتمام به صورت آنلاین در سال 2000، در سال 2010 نسخه Vertigo Resurrected: Shoot تکمیل و منتشر شد.

شخصیت های فراموش شده دی سی

لاکپشت‌های نینجا

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته، حتی با وجود اینکه تا به حال برای نسل‌ها یکی از عناصر اصلی دوران کودکی بوده‌اند، در اوج دهه 1980 شاهد جنجال‌های زیادی بودند. زمانی که سریال انیمیشنی لاکپشت‌های نینجا در بریتانیا به نمایش درآمد، کلمه نینجا برای برنامه‌های کودکان بیش از حد خشن در نظر گرفته شد، بنابراین نمایش و سایر محصولات لاک پشت به لاکپشت‌های قهرمان تغییر نام دادند.

مایکل آنجلو، یکی از اعضای لاکپشت‌ها، به دلیل سلاح انتخابی خود، یعنی نانچیکو، با مقدار استثنایی سانسور مواجه شد. سلاح‌های هنرهای رزمی در اواخر دهه 1970 پس از نگرانی عمومی در مورد جوانان دارای سلاح، عملاً از تلویزیون و فیلم بریتانیا ممنوع شد. در فصل سوم لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان، مایکل آنجلو سلاح خود را از دست داد و شروع به استفاده از یک قلاب مبارزه، به عنوان سلاح اصلی خود برای دلجویی از پخش‌کنندگان بریتانیا کرد.

بهترین انیمیشن های اکشن و علمی تخیلی تاریخ سینما

نیک فیوری در شب

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

در حالی که استن لی و جک کربی در اواسط دهه 1960 هنوز در حال شکل دادن به دنیای جوان مارول بودند، جیم استرانکو با بازی برجسته خود بر روی نیک فیوری، مامور شیلد با ترکیب عناصر پاپ آرت و طراحی روانگردان انتزاعی، مارول را به سمت مسیرهای جسورانه جدید برد. استرانکو در کارهای کمیک خود، مامور مخفی را به یکی از شیک ترین شخصیت‌های مارول تبدیل کرد.

علی‌رغم همه اینها، کار استرانکو مرزهای قابل قبولی را تحت عنوان کمیک کد پیش برد و در چند مورد تغییر کرد. در سال 1968 نیک فیوری، مامور شیلد شماره 2، یک لحظه عاشقانه بین فیوری و کونتسا والنتینا آلگرا د لا فونتین به طرز جالبی سانسور شد. تابلویی از این دو در آغوشی کاملاً پوشیده با یک گلوله تفنگ فیوری در جلد آن جایگزین شد. همان‌طور که استرانکو بعداً اشاره کرد، از قضا، آن تصویر بسیار بیشتر از طراحی اولیه‌اش دلگرم‌کننده‌تر بود.

قوی ترین شخصیت های کیهانی مارول

مرد عنکبوتی در نیویورک

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

همانطور که بتمن بدون گاتهام سیتی مثل قبل نخواهد بود، نیویورک نیز بخش اساسی مرد عنکبوتی است. زمانی که کمپین تبلیغاتی مرد عنکبوتی سم ریمی به طور جدی در اواخر سال 2001 آغاز شد، بلافاصله پس از حملات 11 سپتامبر، چندین آگهی منتشر شد. اولین تیزر تریلر فیلم صحنه ای ترسناک را به نمایش گذاشت که در آن مرد عنکبوتی با چرخاندن یک شبکه غول پیکر بین برج‌های دوقلو مرکز تجارت جهانی هلیکوپتری را نجات داد.

آن تریلر از سینماها بیرون کشیده شد و پوستر فیلمی که انعکاس ساختمان‌ها را در نقاب مرد عنکبوتی نشان می‌داد نیز سانسور شد. یک قسمت از سریال مرد عنکبوتی در سال 1995 نیز پس از حملات برای پخش مجدد ویرایش گردید. در شب شکارچیان، کریون شکارچی مرد عنکبوتی را پس از کشف بقایای بمب‌گذاری سال 1993 در آن مکان، تا گاراژ مرکز تجارت جهانی دنبال کرد. خطی که به آن حمله اشاره می‌کند از تمام پخش‌های بعدی حذف شد.

برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

جاج درد گاز می‌گیرد

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

برای چندین دهه، شخصیت جاج درد خوانندگان سال 2000 پس از میلاد را با ترکیبی از اکشن‌های علمی تخیلی تاریک و طنزهای تاریک مرزی هیجان زده کرده است. در حالی که سال 2000 پس از میلاد با تقلیدهای مسخره آمیز مانند یک رزمی کار به نام استن لی کنار گذاشته شده است، گلچین هفتگی بریتانیا در جریان “زمین نفرین شده” با هم روبرو شد.

در آن داستان نمادین درد در دهه 1970 توسط پت میلز، مایک مک ماهون، جان واگنر، کریس لودر و برایان بولاند، درد از طریق زمین بایر رادیواکتیو پسا آخرالزمانی آمریکا سفر کرد و با چند چهره آشنا ملاقات نمود. در طی «زمین نفرین شده»، درد با یک غول سبز جولی، یک مرد میشلن و دو باند رقیب به رهبری رونالد «مک دونالد» و یک برگر کینگ آشنا شد. پس از شکایت صاحبان آن طلسم های شرکتی، سال 2000 پس از میلاد، تجدید چاپ این داستان‌ها در مجموعه‌های “زمین نفرین شده” ممنوع شد. پس از تغییر قوانین تقلید مسخره آمیز بریتانیا در سال 2015، سال 2000 پس از میلاد، کمیک‌های ممنوعه را در سال 2016 به نام Judge Dredd: The Cursed Earth بدون سانسور چاپ کرد.

خنده دار ترین شخصیت های مارول

پرستار بچه سوپرمن

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

بین ماجراجویی‌های او به عنوان سوپربوی و اسمال ویل، روزهای اولیه سوپرمن به خوبی مستند شده است. با این حال، در لتیتیا لرنر، بچه نگهدار سوپرمن اثر کایل بیکر و الیزابت گلس، نگاهی به اولین روزهای سوپرمن روی زمین، چرخشی بحث برانگیز داشت. در آن داستان کمدی، یک پرستار بچه بدبخت با وحشت تماشا می‌کرد که یک سوپرمن شیرخوار دچار انواع شیطنت‌های فوق‌العاده، از جمله گاز گرفتن سیم برق و خزیدن در مایکروویو می‌شود.

پس از مخالفت دی‌سی با این صحنه‌ها، ناشر Elseworlds 80-Page Giant، گلچینی که داستان قرار بود در آن ظاهر شود را از برنامه‌اش خارج کرد و اکثر نسخه‌های شماره را از بین برد. تعداد انگشت شماری از نسخه‌ها قبلاً به اروپا ارسال شده بود و کتاب تبدیل به یک کالای جمع آوری فوری شد. پس از اینکه این داستان جنجالی برنده دو جایزه آیزنر در سال 2000 شد، دی سی این داستان را به عنوان بخشی از مجموعه خوانندگان بالغ Bizarro Comics در سال 2001 منتشر کرد و سرانجام در سال 2011 فیلم ویژه بدون تغییر Elseworlds را منتشر کرد.

سوپرمن کیست ؟ معرفی سوپرمن

اقتدار

فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند
فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند

همانطور که اواخر دهه 1990 به اوایل دهه 2000 تبدیل شد، اقتدار ابرقهرمانان را برای همیشه تغییر داد. پس از اینکه وارن الیس و برایان هیچ، پیشگام اکشن‌های عریض در این کمیک بودند، مارک میلار، فرانک کویتلی و آرتور آدامز عنوان WildStorm Productions را به یک میله برق برای جنجال تبدیل کردند. در طول دوره میلار، تغییراتی ایجاد شد تا سیاستمداران دنیای واقعی از دید تیم دور نشوند و داستانی که شامل نابودی وحشتناک انتقام جویان مارول بود، کمرنگ شد.

پس از حملات 11 سپتامبر، دی سی کامیکس، شرکت مادر WildStorm، با علامت تجاری خشونت فرابنفش اقتدار مشکل فزاینده‌ای داشت. اقدار، رویداد ویژه‌ای که بازگشت برایان هیچچ را به نمایش می‌گذارد، لغو شد، زیرا این فیلم تخریب نیویورک را نشان می‌دهد. در شماره‌های پایانی میلار و آدامز، تعدادی از صحنه‌های وحشتناک و ناراحت کننده به درخواست دی سی بازنویسی یا تصویرسازی شدند. در حالی که آن نسخه از اقتدار در سال 2002 به پایان رسید، میراث این کمیک بحث برانگیز هنوز هم پابرجاست.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی که سانسور شدند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *