لینک پخش زنده اسکار + تاریخ مراسم اسکار 2022 و هرآنچه که باید بدانید

اسکار به زمان همیشگی خود پیش از پاندمی بازگشته و در اواخر فصل اول سال برگزار می‌شود. با خبر تاریخ مراسم اسکار 2022 همراه فیگار باشید. لینک پخش زنده اسکار

از سال ۲۰۱۸ مراسم اسکار بدون حضور مجری برگزار شد و حالا پس از چند سال دوباره مراسم اسکار قرار است به شکل عادی برگزار شود. همچنین مراسم اسکار 2022 قرار است به دالبی تئاتر در هالیوود بازگردد و واکسیناسیون برای شرکت کنندگان الزامی نیست. اگرچه تست کرونا افراد شرکت کننده باید منفی باشد.

برندگان اسکار 2022

لینک پخش زنده اسکار

تاریخ مراسم اسکار 2022 و هرآنچه که باید بدانید

عناوین مورد بحث در نوشتار تاریخ مراسم اسکار 2022 به شرح ذیل است:

  • روند کلی جوایز اسکار در انتخاب بهترین فیلم و بازیگران
  • تاریخ برگزاری مراسم اسکار 2022 
  • تغییرات برگزارکنندگان اسکار
  • تماس تصویری
  • درآمدزایی و تبلیغات اسکار
  • مجری مراسم اسکار
  • جذب مخاطب و نامزدهای اسکار
تاریخ مراسم اسکار 2022
تاریخ مراسم اسکار 2022, لینک پخش زنده اسکار

نخستین مراسم اسکار در روز پنجشنبه، ۱۶ مه ۱۹۲۹ در هتل روزولت در هالیوود، کالیفرنیا برگزار شد.

هال، شومر و سایکس در بیانیه مشترک منتشر شده گفتند که آن‌ها از مردم می‌خواهند تا برای سپری کردن یک دوره خوب پس از مدت‌ها آماده شوند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم معجزه در سلول شماره 7 (Yedinci Koğuştaki Mucize) ؛ نامزد اسکار

روند کلی جوایز اسکار در انتخاب بهترین فیلم و بازیگران

15 نوامبر 2021 (24 آبان 1400) تاریخ نهایی برای ارائه بخش‌های کلی وارد شده به مراسم
10 دسامبر 2021 (19 آذر 1400) شروع رای گیری مقدماتی
15 دسامبر 2021 (24 آذر 1400) پایان رای گیری مقدماتی
21 دسامبر 2021 (30 آذر 1400) اعلام لیست کوتاه اسکار
31 دسامبر 2021 (10 دی 1400) پایان تاریخ مشمولیت فیلم‌ها
15 ژانویه 2022 (25 دی 1400) برگزاری مراسم Governors Awards
27 ژانویه 2022 (7 بهمن 1400) آغاز رای گیری انتخاب نامزدها
1 فوریه 2022 (12 بهمن 1400) پایان رای گیری انتخاب نامزدها
8 فوریه 2022 (19 بهمن 1400) اعلام نامزدهای اسکار 2022
17 مارس 2022 (26 اسفند 1400) آغاز رای گیری نهایی
22 مارس 2022 (2 فروردین 1401) پایان رای گیری نهایی
27 مارس 2022 (7 فروردین 1401) برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۲

تاریخ برگزاری مراسم اسکار 2022

تاریخ برگزاری مراسم اسکار 2022
تاریخ برگزاری مراسم اسکار 2022 , تاریخ مراسم اسکار 2022, لینک پخش زنده اسکار

در حالی که انتظار می‌رفت جوایز اسکار نود و چهارم به تاریخ‌های پیش از پاندمی باز گردد و 27 فوریه 2022 برگزار شود،

اما برگزاری مسابقات پربیننده سوپربول که قرار است 13 فوریه در لس‌آنجلس انجام شود و مسابقات المپیک زمستانی که 4 فوریه تا 20 فوریه برگزار خواهد شد، موجب شده که تاریخ‌ها درست با تاریخ‌های برگزاری هر سال مطابقت نداشته باشد.

اما می‌توان گفت اسکار به زمان همیشگی خود پیش از پاندمی بازگشته و در اواخر فصل اول سال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نامزدهای مراسم گرمی اعلام شدند ؛ تاریخ برگزاری مراسم گرمی 2022

زمان نهایی برای پخش فیلم‌هایی که می‌خواهند در این رقابت حضور داشته باشند نیز 31 دسامبر تعیین شده که جلوتر از تاریخ 28 فوریه است که امسال به دلیل کرونا تعیین شده بود.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم The French Dispatch (گزارش فرانسوی) ؛ غریبانه‌ای دیگر از اندرسون

به این ترتیب فیلم‌هایی که در رقابت اسکار شرکت می‌کنند در واقع به جای 12 ماه فرصت برای پخش، حدود 10 ماه وقت دارند تا اکران سینمایی شوند.

جوایز مدیران آکادمی (جوایز گاورنرز) هم که امسال به دلیل پاندمی لغو شده بود دوباره بازمی‌گردد و دو ماه زودتر از معمول 15 ژانویه برندگانش را معرفی می‌کند.

زمان برگزاری مراسم اسکار سال 2022 در تاریخ 27 مارس 2022 برابر با 8 فروردین 1401 در سالن تئاتر دالبی برگزار خواهد شد. بر اساس خبرها این تاریخ به گونه‌ای انتخاب شده تا این رویداد مهم سینمایی با بازی‌های المپیک زمستانی 2022 در پکن و سوپر بول LVI تداخلی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نیمه اول 2021 ؛ فیلم هایی که قبل از 2022 باید ببینید

با اعلام این تاریخ‌ها، دیگر جوایز هم‌زمان مانند بفتا و جایزه موسسه فیلم و جوایز منتخب منتقدان و انجمن‌های سینمایی نیز می‌توانند تاریخ‌های معرفی نامزدها و برندگانشان را تعیین کنند.

این مراسم طبق معمول توسط ABC از دالبی تیاتر در بیش از 200 منطقه جهان به صورت مستقیم پخش می‌شود.

تغییرات برگزارکنندگان اسکار

تاریخ مراسم اسکار 2022
تاریخ برگزاری مراسم اسکار 2022 , تاریخ مراسم اسکار 2022

قرار است تهیه‌کننده‌ی جدیدی به نام ویل پکر، برگزاری این مراسم را در سال جدید بر عهده داشته باشد. اولین اقدام پکر این بود که برگزاری اسکار را به دالبی تیاتر، همان سالن باشکوه همیشگی بازگرداند.

اما یک چالش بزرگ برای این مراسم وجود دارد و آن قانونی است که به خاطر وجود کرونا به قوانین مراسم اضافه شده.

در این قانون آمده که حتی افراد واکسینه نشده هم می‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند و تنها هر فرد نیاز دارد که نتیجه تست منفی کرونای خود که در ۲۴ ساعت پیش از شروع مراسم آن را انجام داده، با خود همراه بیاورد.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که احتمالا بسیاری از افراد مشهور حاضر در جلسه مطمنا زمان زیادی از مراسم را بدون ماسک سپری خواهند کرد چون نمی‌خواهند صورتشان دیده نشود. این موضوع و مغایرت آن با پروتکل‌های بهداشتی، ممکن است بسیاری را خشمگین کند.

تماس تصویری

تاریخ مراسم اسکار 2022
تاریخ مراسم اسکار 2022

از قوانین عجیب سال گذشته که به اسکار ۲۰۲۲ هم انتقال پیدا کرده، دستور کمیته برگزاری بر استفاده نکردن از برنامه zoom است. در واقع قرار نیست کسی که در مراسم حضور ندارد به صورت مجازی و با ویدیو کنفرانس هم حضور داشته باشد.

این قانون استثنا هم داشت. دقیقا زمانی که در اسکار ۲۰۲۱، واکین فینکس به روی سن آمد تا جایزه بهترین بازیگر مرد را به آنتونی هاپکینز ۸۳ ساله اهدا کند. اما هاپکینز در ویلای خود در ولز انگلیس خواب بود و جواب تماس‌گیرنده‌های اسکار را نداد.

بیشتر بخوانید:

اتفاقی که باعث شد یکی از هیجان‌انگیزترین جایزه‌های سال گذشته، در سکوت اهدا شود.

پیش‌بینی می‌شود این اتفاق امسال هم به دلیل وجود نام جوی دنچ در لیست نامزدها تکرار شود.

دنچ ۸۷ ساله که به دلیل حضور در فیلم «بلفاست»، به‌عنوان پیرترین نامزد دریافت جایزه بهترین نقش مکمل زن، معرفی شده، ممکن است به دلیل سن بالا و مانند هاپکینز در مراسم شرکت نکند و دوباره این بخش با چالش روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید:

 درآمدزایی و تبلیغات اسکار

تاریخ مراسم اسکار 2022
تاریخ مراسم اسکار 2022

تحلیلگران رویترز پیش‌بینی کرده‌اند که رکوردهای خوب گذشته مراسم اسکار در جذب بیننده و درآمدزایی باز خواهند‌گشت، اما به شرطی که آکادمی اسکار مدل اقتصادی‌اش که تنها بر درآمدزایی از طریق مراسم اعلام جوایز است را بررسی کند.

همچنین استیون گیدوس، معاون اجرایی تولید محتوای ورایتی معتقد است:

«آکادمی اسکار از سرعت تغییرات در جهان غافل شده و سعی می‌کند تصمیم‌گیری‌هایش در زمینه درآمدزایی، شبیه استودیو‌های فیلم‌سازی باشد.در حالی که باید بر محتوای یکسال خود تمرکز کند.»

بیشتر بخوانید:

در واقع می‌توان پیش‌بینی کرد که اقداماتی که از سوی کمیته برگزاری مراسم اسکار برای به پول رسیدن و جبران خسارت‌ها انجام‌شده، در محدوده جذب اسپانسر، ایجاد جوایز برای اعضایی که در باشگاه این مراسم عضو هستند و کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی، باشد.

اما این نکته را هم نباید فراموش کنیم که مدتی است، بسیاری از افراد در سراسر جهان، شامل مردم عادی و چهره‌های شناخته شده، مراسم‌های پرخرج و با استراتژی‌های مشابه اسکار، مانند گلدن گلوب را تحریم کرده‌اند.

همان‌طور که با لغو گلدن گلوب امسال، ضربه بزرگی به این مراسم خورد و این ممکن است برای رویدادهای دیگر هم تکرار شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک 2022

مجری مراسم اسکار

تاریخ مراسم اسکار 2022
تاریخ مراسم اسکار 2022

تا هفته‌ی پیش بیشتر گمانه‌زنی‌ها بر این بود که تام هالند، بازیگر جوان ۲۵ ساله بریتانیایی مجری اسکار امسال خواهد بود.

منتقدان، این موضوع را به بازاریابی بیشتر مربوط می‌دانستند، تا شاید از این طریق جوانان زیر ۳۰ سال به تماشای اسکار ترغیب شوند. اما تجربه‌ی شکست‌های گذشته باعث شد که کمیته برگزاری تصمیم بگیرند از یک فرمول امتحان شده دیگر استفاده کنند و اجرای اسکار را به کمدین‌ها بسپارند.

بیشتر بخوانید:

حالا نام سه زن به‌عنوان مجریان اسکار نود و چهارم معرفی شده؛ «واندا سایکس»، «امی شومر» و «رجینا هال». این سه نفر از کمدین‌های کهنه‌کار هالیوود هستند. اما هنوز جزئیاتی درباره‌ی نحوه‌ی تقسیم وظایف میان آن‌ها و نوع اجرای این مراسم منتشر نشده‌است.

تا سال ۲۰۱۸ همیشه مراسم اسکار مجری داشت، اما چهارسال این رویه تغییر پیدا کرده‌ بود. حالا قرار است برای بازگرداندن هیجان به مراسم دوباره مجریان از حجم کسالت‌ مراسم کم کنند. اما معلوم نیست این فرمول قدیمی، امسال هم جوابگوی ذایقه نسل جدید باشد و آن‌ها را به دیدن این مراسم ترغیب کند.

بیشتر بخوانید:

جذب مخاطب و نامزدهای اسکار

تاریخ مراسم اسکار 2022
تاریخ مراسم اسکار 2022

در کنار همه‌ی مسائلی که گفته شد باز هم مهم‌ترین موضوع، جذب مخاطب و تعداد بیننده‌ای است که قرار است این رویداد را تماشا کند.

در واقع در حال حاضر همه به دنبال این هستند که بتوانند میزان استقبال از اسکار و در بعد وسیع‌تر، اصلا خود سینما را به قبل از شیوع کرونا برسانند.

بیشتر بخوانید:

در این میان تنها پاندمی هم مسأله نیست، بلکه در چندسال اخیر پدیده‌ی استریم و پخش آنلاین فیلم‌ها اصولا فاصله‌ی بسیار زیادی میان مخاطب و سالن سینما و مراسم‌های شبیه به اسکار ایجاد کرده‌است.

در مقابل این تکنولوژی نظهور، منتقد واریتی توصیف می‌کند که همیشه یک هیجان وصف‌نشدنی در دیدن فیلم در سالن سینما همراه با جمع زیادی از افراد دیگر وجود داشت.

بیشتر بخوانید:

حتی ممکن بود فیلمی ساختار درستی نداشته باشد، اما به هرحال وقتی آن را در سینما می‌دیدیم از اینکه از خانه بیرون آمدیم و به سینما رفتیم، برایمان جذابیت ایجاد می‌کرد. اصلا این یک تجربه اجتماعی بشری است و برای همه می‌تواند احساس خوشایندی به وجودآورد.

لینک پخش زنده اسکار

فهرست کامل نامزدهای 94 امین دوره جوایز اسکار

لینک پخش زنده اسکار

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار لینک پخش زنده اسکار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *