چطور بفهمیم واتساپ هک شده ؛ نشانه های خطرناک هک شدن واتساپ

هک شدن اکانت واتساپ، به این معنی است که یک فرد دیگری به چت ها و اطلاعات شخصی شما دسترسی نامحدود دارد. با خبر چطور بفهمیم واتساپ هک شده با فیگار همراه باشید.

اگر برای شما سوالاتی از این قبیل پیش آمده که چطور بفهمیم واتساپ هک شده؟ از کجا بفهمیم واتساپ روی چند گوشی است؟ و چگونه واتساپ را از هک در بیاریم؟ می توانید در ادامه این مطلب در سایت فیگار با همه نشانه ی هک شدن واتساپ آشنا شوید و به پاسخ تمام سوال های خود برسید.

چطور بفهمیم واتساب هک شده

نشانه های خطرناک هک شدن واتساپ

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار چطور بفهمیم واتساب هک شده خواهید خواند به شرح زیر است:

  • نشانه های خطرناک هک شدن واتساپ
  • سوالات متداول
  • روش های جلوگیری از هک شدن واتساپ
چطور بفهمیم واتساپ هک شده
چطور بفهمیم واتساپ هک شده, نشانه های خطرناک هک شدن واتساپ, هک شدن واتساپ

اگر چه که واتساپ امنیت بسیار بالایی را برای افراد تامین می کند اما باز هم هکرها می توانند وارد حساب شما شوند و زمان زیادی را در آن سپری کنند. این موضوع بدین معنی است که این امکان وجود دارد که متجاوزان اکانت واتس آپ شما را هک کنند؛ زیرا این افراد قبلا به موبایل و یا لوازم دیگری که در آن واتساپ داشتید، دسترسی داشتند.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

نشانه های خطرناک هک شدن واتساپ

  • چطور بفهمم واتساپم هک شده؟
  • واتساپ وب
  • رفتار های عجیب و غریب گوشی
  • افزایش مصرف دیتا و اینترنت
  • دسترسی به دیتابیس واتس اپ در موبایل
  • تخلیه ناگهانی باتری
  • هک از طریق آدرس مک
  • پیام ها و گروه های ناشناخته
نشانه های خطرناک هک شدن واتساپ
چطور بفهمیم واتساپ هک شده, نشانه های خطرناک هک شدن واتساپ, هک شدن واتساپ

چطور بفهمم واتساپم هک شده؟

واتساپ یکی از بهترین و پرطرفدار ترین برنامه های پیامرسان در سراسر دنیاست که روزانه میلیارد ها نفر آدم در سراسر جهان از آن استفاده می کنند و از معدود اپلیکیشن هایی است که بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد و یکی از پرطرفدار ترین پیامرسان هایی است که افراد در جهان است آن استفاده می کنند.

واتساپ وب

یکی از بهترین راه هایی که می توان از یک اکانت واتساپ در دو جا استفاده کرد و با کامپیوتر نیز به واتساپ متصل شد تا کار های مختلف را انجام دهیم، واتساپ وب است. این سرویس به شما این اجازه را می دهد تا با گوشی خود یک QR-Code را اسکن کنید و با دستگاه دیگری به اکانت واتساپ متصل شوید.

اگر از این طریق هک شده باشید، می توانید سه نقطه بالا سمت راست در اپلیکیشن را بزنید، در بین گزینه های گزینه سوم یعنی Web WhatsApp را انتخاب کنید و ببینید که اگر سیستمی غیر از سیستم خودتان به شما وصل است آن را log out کنید و از اکانت خود بیرون بیاندازید.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

رفتار های عجیب و غریب گوشی

اما اگر از طریق واتساپ وب هک نشده بودیم، چکار کنیم؟ در این زمان باید به دیگر نشانه ی هک شدن واتساپ شما مربوط می شود دقت کنید. دومین روش کاربردی دیگر برای هک کردن واتساپ دیگران این است که یک برنامه نظارتی یا Key logger ساده روی دستگاه آنها نصب کنید تا بتوانید به پیام ها ارسالی و دریافتی شخص و حتی رسانه ها نیز دسترسی داشته باشید.

اما نکته ای که هست این برنامه ها ممکن است از خود علائمی نشان دهند تا برنامه نظارتی لو برود. اولا که این برنامه ها معمولا در آنتی ویروس لو میروند پس از هر گاهی یک Security Scan با آنتی ویروس گوشیتان یا آنتی ویروس نصب شده انجام دهید اما در واقع می توانید به این نشانه و دو نشانه بعد نیز توجه کنید.

اگر گوشیتان رفتار های عجیب و غریب از خود نشان داد و برای مثال نمایشگرتان بی دلیل روشن و خاموش شد یا اتفاقات عجیب و غریب این چنینی، این می تواند علامت هک شدن واتساپ شما باشد.

افزایش مصرف دیتا و اینترنت

برنامه های نظارتی اطلاعات را در خود نگه می دارند و به محض اینکه به اینترنت متصل شوند، این اطلاعات را برای هکر می فرستند. این باعث می شود که مصرف اینترنت گوشی شما بالا برود و گاها حتی می تواند سرعت اینترنت شما را نیز آهسته کند. پس حواستان به این دو نکته نشانه ی هک شدن واتساپ نیز باشد.

 دسترسی به دیتابیس واتس اپ در موبایل

این روش در اندروید بسیار ساده است. هر کسی فقط 5 دقیقه به گوشی شما در حالتی که قفلش باز شده است، دسترسی داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. برای این کار کافی است هکر گوشی شما را با USB به کامپیوتر وصل کند.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

حالا که هکر به فایل چت گوشی مورد نظر دسترسی دارد، لازم است عملیات رمزگشایی را انجام دهد.

حالا کافی است واتساپ را باز کرده و شماره تلفن را وارد کند. هنگامی که از هکر خواسته می‌شود تا فایل‌های پیشین را بازیابی کند، او با تایید آنها به همه چت‌های قدیمی دسترسی خواهد داشت.

تخلیه ناگهانی باتری

برنامه های نظارتی یا کیلاگر ها نیز به انرژی نیاز دارند تا کار کنند و این انرژی را از باتری می گیرند!

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

پس اگر یک برنامه نظارتی روی گوشی شما نصب باشد ممکن است که روی تخلیه شارژ باتری شما نیز تاثیر بسیار زیادی بگذارد و گاها باعث شود که بی دلیل شارژ شما تمام شود.

اما یک نکته بسیار مهم؛ این 3 نشانه ی هک شدن واتساپ که به آنها اشاره شد، همه ممکن است که نشانه های هک باشند، پس لازم نیست که به یک فرد پارانوید تبدیل شوید و اگر باتری گوشیتان خراب است نیز به هک شدن خود شک کنید. همه این اتفافات، در کنار یکدیگر می تواند نوید هک شدن شما را بدهد.

هک از طریق آدرس مک

این روش نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که باعث هک شدن واتساپ خواهد شد. برای این کار، هکر به آدرس مک گوشی هدف نیاز دارد. بعد از تغییر آدرس مک، هکر واتس اپ جدید را در گوشی خود نصب می‌کند و آن را باز خواهد کرد.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

زمانی که گوشی شماره تماس را می‌خواهد، هکر شماره تماس گوشی که هک شده است را وارد می‌کند. کد تایید را وارد کرده و حالا به همه اطلاعات دسترسی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

پیام ها و گروه های ناشناخته

اما در آخر می رسیم به محکم ترین نشانه ی هک شدن واتساپ. این نشانه به قدری محکم است که به محض دیدن آن باید برای رفع هک اقدام کنید یا حتی به سرعت به مراجع قانونی بروید.

بیشتر بخوانید:

خیلی ساده؛ فقط اگر پیام، گروه یا شخصی را دیدید که به آن پیام فرستاده اید ولی پیام برایتان نا آشناست یا کسی را در گروه نمی شناسید، به سرعت می توانید برای متوجه شوید که هک شده اید و برای رفع آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول

  • چگونه بفهمیم واتساپ هک شده؟
  • چگونه متوجه شویم واتساپ ما کنترل میشود؟
  • ایا تماس تصویری واتس اپ هک می شود؟
  • واتساپم هک شده چکار کنم؟
  • چگونه بفهمیم واتساپ ما روی گوشی دیگری نصب شده؟
  • از کجا واتساپ ضد هک دانلود کنیم؟
چطور بفهمیم واتساپ هک شده
چطور بفهمیم واتساپ هک شده, نشانه های خطرناک هک شدن واتساپ, هک شدن واتساپ

چگونه بفهمیم واتساپ هک شده؟

یکی از مهم ترین نشانه های هک واتساپ این است که با افزایش مصرف دیتا و اینترنت مواجه شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سایت های خرید و فروش NFT

چگونه متوجه شویم واتساپ ما کنترل میشود؟

برای تشخیص واتساپ هک شده باید به نحوه و نشانه های هک شدن واتساپ توجه داشته باشید؛ مصرف زیاد دیتای اینترنت، خالی شدن شارژ باتری، رفتارهای نرم افزاری عجیب و ایجاد صدای عجیب از گوشی از علائم هک شدن واتساپ است.

بیشتر بخوانید:

بهترین ماینر برای خانه ؛ بهترین ماینرهای 2022 که می‌توانید بخرید

ایا تماس تصویری واتس اپ هک می شود؟

بله در صورتی که با علائمی نظیر قطع شدن اینترنت ولی فعال بودن گوشی در حین تماس تصویری مواجه شدید، احتمال اینکه واتساپ و گوشی شما هک شده باشد وجود دارد. البته این موضوع به ندرت به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید:

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

واتساپم هک شده چکار کنم؟

راه حل های زیادی برای رفع و از بین بردن مشکل هک شدن واتساپ وجود دارد.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

برای جلوگیری و رفع هک واتس اپ کافیست پسورد دو مرحله‌ای برای واتساپ را فعال کنید و به موارد ایمنی نظیر لاگ اوت کردن از حساب کاربری پس از ورود به آن در یک سیستم کامپیوتری توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

مزایده NFT چیست و چگونه به آن ورود کنیم؟

چگونه بفهمیم واتساپ ما روی گوشی دیگری نصب شده؟

از قسمت Linked devices در اپلیکیشن واتساپ می‌توانید ببینید حساب شما روی چه دستگاه‌ها و گوشی‌های دیگری فعال و در حال استفاده است

بیشتر بخوانید:

آموزش بازی کریپتو بلیدز (Crypto Blades) ؛ معرفی و کسب درآمد

از کجا واتساپ ضد هک دانلود کنیم؟

چیزی به نام واتساپ ضد هک وجود ندارد. استفاده از برنامه‌های مثل واتساپ ضد هک خودش کمکی به تشخیص واتساپ هک شده نمی‌کند و برعکس احتمال هک شدن شما را افزایش می‌دهد. همیشه از نسخه اصلی و رسمی این پیام‌رسان در گوگل‌پلی و اپ استور استفاده کنید

بیشتر بخوانید:

لیست صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

روش های جلوگیری از هک شدن واتساپ

  • 1. قفل کردن اپلیکیشن برای جلوگیری از هک شدن واتساپ
  • 2. احراز هویت دو مرحله ای
  • 3. لاگ اوت؛ از روشهای رفع هک واتس اپ
چطور بفهمیم واتساپ هک شده
چطور بفهمیم واتساپ هک شده, نشانه های خطرناک هک شدن واتساپ, هک شدن واتساپ

به روش‌های هک این برنامه و همچنین نحوه فهمیدن هک واتساپ پرداختیم. همان‌طور که در بالا مشاهده کردید،

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

هک شدن واتساپ توسط هکر می‌تواند به راحتی و حتی بدون داشتن دانش خاصی صورت بگیرد. بهترین راه برای جلوگیری از هک شدن واتساپ، پیشگیری و اعمال تنظیمات امنیتی مثل تایید دو مرحله‌ای است.

از این رو برای امنیت بیشتر و اگر به هک واتساپ خود مشکوک هستند، بهتر است برای جلوگیری از هک شدن واتساپ کارهای زیر را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

کوین سوزی چیست

1. قفل کردن اپلیکیشن برای جلوگیری از هک شدن واتساپ

یکی از ابتدایی‌ترین راه حل ها برای هک شدن واتساپ، قفل کردن اپلیکشن است. در این راستا انواع اپلیکیشن موبایل برای قفل کردن برنامه‌ها در گوشی‌های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی آنها را نصب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های متاورس و NFT

اگر چه بعد از اختصاص قفل می‌بایست هر زمان می‌خواهید از واتساپ یا هر برنامه مهم دیگری استفاده کنید، قفل را وارد کنید اما ارزش دور بودن از دسترسی سایرین را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

2. احراز هویت دو مرحله ای

این نوع از احراز هویت نیاز دارد که کاربران یک رمز موقت را به همراه پسورد واتساپ از طریق پیام متنی دریافت کنند. بنابراین حتی اگر هکر شماره تلفن شما را هم داشته باشد، نمی‌تواند احراز هویت دو عاملی را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد خرید زمین در متاورس

اگر نیاز به پسورد سخت‌تری دارید ما به شما cyclonis را پیشنهاد می‌دهیم. این سرویس، یک سرویس مدیریت پسورد رایگان است و می‌تواند یک رمز عبور قوی برایتان ایجاد کند.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

همچنین امکان ذخیره را نیز در Private Notes فراهم خواهد کرد. اگر اغلب از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل خود در دسکتاپ استفاده می‌کنید، استفاده از این سرویس به شما پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش متاورس ؛ از بازی تا خرید و فروش و کسب درآمد

3. لاگ اوت؛ از روشهای رفع هک واتس اپ

اگر از نسخه‌های وب واتساپ یا دسکتاپ در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که بعد از هر بار استفاده، از دستگاه مورد نظر لاگ اوت کنید.

چطور بفهمیم واتساپ هک شده

همچنین اگر دقت کرده باشید هر زمانی که با دستگاه دیگری وارد حساب واتساپ خود می‌شوید، پیغامی را در موبایل خود مشاهده می‌کنید که در حال استفاده از واتساپ در دستگاه دیگری هستید.

بیشتر بخوانید:

دریافت وام مسکن در دنیای متاورس

بنابراین هر زمان که این پیغام را دریافت کردید و در حال استفاده از نسخه دسکتاپ واتساپ نبودید، حتما قضیه را جدی بگیرید و آن را پیگیری کنید. چون این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شخصی در حال هک کردن حساب واتساپ شما است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار چطور بفهمیم واتساپ هک شده سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *