کوین سوزی چیست ؛ هرآنچه که باید از توکن سوزی NFT و ارزهای دیجیتال بدانید

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تعادل در دنیای ارزهای دیجیتال، کوین سوزی است. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به سوال کوین سوزی چیست و پاسخ آن بپردازیم.

امروزه توکن سوزی امری است که بارها و بارها صورت می‌گیرد. برخی از ارزهای قدیمی‌تر همانند بیت کوین و یا اتریوم، عمل کوین سوزی را انجام نمی‌دهند. اما کافی است تا بخواهیم سوال چه ارزهایی توکن سوزی دارند را انجام می‌دهند، ارزهای بسیار زیادی را می‌توانیم مثال بزنیم. از  توکن سوزی کاردانو گرفته تا توکن سوزی ماتیک و ریپل؛ تمامی این ارزها و ارزهای بسیار زیاد دیگر، عمل توکن سوزی را انجام می‌دهند.

کوین سوزی چیست

هرآنچه که باید از توکن سوزی NFT و ارزهای دیجیتال بدانید

شما می‌توانید فهرست کوین سوزی چیست را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

کوین سوزی چیست
کوین سوزی چیست, تاریخ توکن سوزی ها

بایننس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که کوین سوزی انجام می‌دهد. توکن سوزی بایننس برای ارز بایننس، به نام بایننس کوین صورت می‌گیرد. البته که در برخی مواقع، این کوین سوزی‌ها توسط سازنده یک کوین به طور پیشفرض صورت می‌گیرد. کوین سوزی به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت

پس اگر شما نیز قصد دارید تا با  جدیدترین توکن سوزی ها و نحوه انجام این اتفاقات آشنا شوید، با انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید.

توکن سوزی NFT

کوین سوزی چیست
کوین سوزی چیست, تاریخ توکن سوزی شیبا

در مقدمه دلیل رخ دادن کوین سوزی‌ها را به شما توضیح دادیم. اما آیا مبحثی به نام توکن سوزی NFT نیز وجود دارد؟ بله! این اتفاق در سایت توکن سوزی NFT مشخص شده صورت می‌گیرد که به آن نیز خواهیم پرداخت.

امروزه NFT راهی جدید برای عرضه هنر و حمایت از هنرمندان شده است. اگر هنوز با NFT آشنا نیستید، می‌توانید نوشتار متاورس چیست؟ را مطالعه نمایید. هنرمندان مختلف، آثار خود را به شکل یک NFT طراحی (چگونه NFT بسازیم ؟) و منتشر می‌کنند. سپس آن را به فروش می‌رسانند و کسب درآمد می‌کنند. همچنین شما می‌توانید با گران‌ترین NFTها در نوشتار پرفروش ترین، گران ترین و ارزان ترین NFT ها کدامند؟ آشنا شوید.

برخی از هنرمندان نیز باور دارند که NFT در آینده ضرر زیادی به هنر خواهد زد و هنر را نابود می‌کند. NFTها براساس توکن‌های مختلفی ساخته می‌شوند؛ اما هنرمندی ناشناس، یک سایت توکن سوزی NFT با نام  burn.art را راه‌ اندازی کرده است. شما کی‌توانید وارد سایت سایت توکن سوزی burn.art شده و NFT خود را بسوزانید؛ سپس NFT خود را براراس توکن‌های مخصوص  burn.art که درحال تبدیل شدن به یک استاندارد است، مجدداً دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید:

توکن سوزی شیبا اینو

کوین سوزی چیست
کوین سوزی چیست, توکن سوزی شیبا چه تاریخی است

اگر برای شما توکن سوزی شیبا چیست یک سوال مهم محسوب می‌شود، اکنون به آن پاسخ خواهیم داد. برای پاسخ به توکن سوزی شیبا چیست می‌توان گفت که یکی از بزرگ‌ترین توکن سوزی‌ها مربوط به ارز شیبا اینو می‌شود. اکنون می‌توانیم سوال جدیدی را با عنوان  توکن سوزی شیبا چه تاریخی است مطرح کنیم. باید گفت که بزرگ‌ترین توکن سوزی شیبا اینو تاکنون، در تاریخ 26 دسامبر رخ داده است. در این توکن سوزی، 239 عدد توکن شیبا نابود و سوزانده شدند.

اکنون پاسخ توکن سوزی شیبا چیست و همچنین توکن سوزی شیبا چه تاریخی است را می‌دانیم؛ اما لازم به ذکر است که بزودی یک توکن سوزی دیگر برای شیبا انجام خواهد شد. برگزارکنندگان این رویداد، تاریخ جدید تاریخ توکن سوزی شیبا را در 14 فوریه تنظیم کرده‌اند. لازم به ذکر است که هنگام اعلام تاریخ توکن سوزی شیبا آن‌ها نحوه برگزاری این رویداد را نیز مشخص کردند. اکنون ما می‌دانیم که تاریخ توکن سوزی شیبا در 14 فوریه انجام خواهد شد و همچنین این رویداد به طور زنده در یوتیوب پخش می‌شود. برگزاکنندگان این توکن سوزی از کاربران درخواست کردند تا هرکس مبلغ 5 دلار را به آن‌ها پرداخت کنند؛ سپس مبلغ پول جمع شده تبدیل به توکن شیبا می‌شود و سپس تمامی آن‌ها را خواهند سوزاند. همچنین می‌توانیم توکن سوزی پیش روی شیبا را جزو جدیدترین توکن سوزی ها محسوب کنیم.

بیشتر بخوانید:

توکن سوزی دوج کوین

کوین سوزی چیست
کوین سوزی چیست, کدام ارز دیجیتال توکن سوزی دارد

اگر به دنبال  توکن سوزی دوج کوین هستید، باید بگوییم که دوج کوین عمل توکن سوزی را انجام نمی‌دهد. اما با نگاهی به تاریخ توکن سوزی ها متجه توکن سوزی نسخه‌ای دوج کوین می‌شویم. بیبی دوج یک یکی از بهترین شت کوین های 2022 است که نام خود را از دوج کوین الهام گرفته است. این شت کوین از سیستم Proof of Burning در سیستم کار خود استفاده می‌کند تا مطمئن باشد تا بخش زیادی از کوین‌ها سوزانده می‌شوند. تاکنون 4.8 کوادریلیون بیبی دوج کوین سوزانده شده است. این مبلغ با بیش از 18 میلیون دلار آمریکا برابر است.

بیشتر بخوانید:

توکن سوزی ریپل

کوین سوزی چیست
کوین سوزی چیست, کدام ارز دیجیتال توکن سوزی دارد

همچنان که به دنبال پاسخ کدام ارز دیجیتال توکن سوزی دارد هستیم، به ریپل می‌رسیم. ریپل نیز یکی دیگر از ارزهای معبتری است که عمل توکن سوزی را انجام می‌دهد. بزرگ‌ترین توکن سوزی ریپل در سال 2021 صورت گرفت تا بتواند به مرور زمان، ارزش ریپل را افزایش دهد. در توکن سوزی ریپل حدود 78 میلیارد توکن ریپل سوزانده شدند. اگر بخواهیم عظمت توکن سوزی ریپل را درک کنیم، می‌توانیم میزان توکن‌های سوخته شده را به دلار تبدیل کنیم؛ در توکن سوزی ریپل سال 2021، به طوری تقریبی 61 میلیارد دلار ریپل سوزانده شدند! همچنین لازم به ذکر است که ریپل جزو بهترین ارزهای دیجیتال 2022 برای استخراج نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

توکن سوزی سوایپ

کوین سوزی چیست
کوین سوزی چیست, سایت توکن سوزی

سوایپ نیز جزو ارزهای دیجیتالی است که توکن سوزی انجام می‌دهد. اما توکن سوزی سوایپ بسیار پر سروصدا و تعج برانگیز بود. همچنین ما می‌توانیم توکن سوزی سوایپ را جزو عجیب‌ترین کوین سوزی‌ها تاکنون محسوب کنیم.

در سال 2021، سازنده ارز سوایپ تصمیم گرفت تا تمامی دارایی سوایپ خود را سوزانده و نابود کند. این اتفاق در ابتدا بسیار تعجب برانگیز بود اما کاملاً واضح است که چرا چنین اتفاقی به وقوع پیوست. او توکن سوزی سوایپ را برای ایجاد رونق در بازار سوایپ، و با ارزش‌تر شدن سوایپ انجام داد. لازم به ذکر است که در توکن سوزی سوایپ چیزی حدود 200 میلیون دلار از توکن‌های سوایپ سوزانده شدند که تنها توسط سازنده سوایپ انجام شد!

بیشتر بخوانید:

توکن سوزی کاردانو

کوین سوزی چیست
کوین سوزی چیست, کدام ارز دیجیتال توکن سوزی دارد

توکن سوزی کاردانو کمی متفاوت بنظر می‌رسد. خالق ارز کاردانو، پیش‌تر در اظهار نظری به کوین سوزی انتقاد کرد. او این کار را به دزدی از سوپر مارکت تشبیه کرد و گفت که سوزاندن برخی کوین‌ها برای افزایش ارزش‌ آن‌ها و ثروت بیشتر برای ثروتمندان، یک دزدی واقعی است. او کاملاً با توکن سوزی‌های عظیم و برنامه ریزی شده مخالف است.

با این حال، توکن سوزی کاردانو به شیوه Proof of Burning امکان پذیر است. اخیراً قابلیت Proof of Burning به ارز دیجیتال کاردانو اضافه شده است. بدین شکل، شما می‌توانید برخی از کوین‌های خود را به کیف پولی گمنام و بدون صاحب واریز کرده و به نحوی آن‌ها را بسوزانید. تنها بدین شکل است که می‌توانید دست به استخراج کاردانو بزنید.

بیشتر بخوانید:

توکن سوزی ماتیک

کوین سوزی چیست
کوین سوزی چیست, چه ارزهایی توکن سوزی دارند

شبکه پالیگان و توکن ماتیک نیز دارای یک سیستم توکن سوزی است. در ابتدا توکن سوزی ماتیک در درون این شبکه، وجود نداشت؛ اما اخیراً طی به‌روز رسانی‌های پالیگان، توکن سوزی ماتیک نیز به این شبکه اضافه شده است. این سیستم بدین شکل کار می‌کند که شما برای انجام هر تراکنش، مجبور به پرداخت کمی کارمزد هستید. اکنون این کارمزدها سوخته شده و باعث نابودی برخی از توکن‌های ماتیک می‌شوند. بدین شکل، توکن سوزی ماتیک به راحتی صورت می‌گیرد و باعث رشد شبکه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

توکن سوزی بایننس کوین

کوین سوزی چیست
کوین سوزی چیست, جدیدترین توکن سوزی ها

بایننس نیز همانند ارزهای دیجیتال دیگر، توکن سوزی خود را برای بایننس کوین انجام می‌دهد. طبق توضیحات بایننس، توکن سوزی بایننس کوین هر سه ماه صورت می‌گیرد. بایننس، هر سه ماه قصد دارد تا 20 درصد از سود خود را به سوزانده تا به رشد بازار کمک کند.

بزرگ‌ترین توکن سوزی بایننس تاکنون، مربوط به تاریخ 20 جولای 2021 می‌شود. در این تاریخ بود که حدود 1.2 میلیون بایننس کوین به طور کامل سوزانده شد. این مبلغ در آن زمان،‌ تقریباً ارزشی معادل 400 میلیون دلار داشت. بایننس قصد دارد تا به تعهد خود پایبند باشد و هر سه ماه، توکن سوزی بایننس کوین خود را انجام دهد. با این حال، تاریخ تاریخ توکن سوزی ها در بایننس دقیق نیست و هر هنگام که نزدیک به وقوع بود، توسط بایننس اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار کوین سوزی چیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با کوین سوزی چیست

چرا کوین سوزی انجام می‌شود؟

ارزهای دیجیتال یک محدودیت دارند. برای مثال، تعداد تمامی بیت کوین‌ها 21 میلیون عدد است و هنگامی که تمامی آن‌ها استخراج شوند، هیچ بیت کوین جدیدی به وجود نمی‌آید. پس اگر برخی از بیت کوین‌ها سوخته شوند، بیت کوین کمیاب شده و ارزش کوین‌های باقی‌مانده بسیار بالا می‌رود.

آیا بیت کوین نیز توکن سوزی می‌کند؟

خیر. بیت کوین، اتریوم و بسیاری از دیگر ارزهای دیجیتال عمل کوین سوزی را انجام نمی‌دهند. تنها در صورتی کوین سوزی برای بیت کوین ممکن است که بیت کوین‌ها سوزانده شوند، گم شدن بیت کوین‌های افراد مختلف است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *