این حقایق جالب نشان میدهد که اگر چند تصمیم کلیدی نبود، فیلم میتوانست بسیار متفاوت باشد. با نوشتار حقایق پنهان فیلم No Time To Die با فیگار بمانید.
به عنوان آخرین بازی دنیل کریگ در نقش جیمز باند، No Time To Die فراتر از انتظارات عمل کرد. چه در اتفاقات اکشن ( بهترین فیلم های اکشن 2022 و بهترین فیلم های اکشن 2021 ) بدلکاری های بسیار خوبی را میبینیم، چه در ساختار روایت، روایتی که همه چیز را به هم پیوند میدهد، با شخصیت های جدید، منحصر به فرد و خاص، فیلم جیمز باند 25 از ابتدا تا انتها هیجان انگیز و جذاب به تصویر کشیده میشود. با نوشتار حقایق پنهان فیلم No Time To Die همراه فیگار باشید.
حقایق پنهان فیلم No Time To Die
فراتر از انتظارات
فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار حقایق فیلم No Time To Die خواهید خواد به شرح زیر است:
- سخت ترین بخش – موتور سیکلت
- متقاعد کردن کریگ – نماهای طولانی
- طراحی صدا – بازی های ویدیویی
- لیا سیدوکس – احتمال برنگشتن
- آنا دی آرماس – آموزش بدلکاری
- بازیگران – نوشتن فیلمنامه
- رامی مالک – فراموش کردن دیالوگ
- پایانی متفاوت
- ایده – جیمز باند ادامه دارد
- کارگردان و دنی بویل
نتیجه نهایی فیلم زمانی برای مردن نیست آنطور که تصور میشد نبود. شکلی گیراتر و منحصر به فردی را به خود گرفته است. درواقع یک رویکرد بسیار تجربی به داستان، بازیگرانی که دیالوگهای خودشان را مینویسند، و استودیویی که با تغییر مدیران در طول توسعه فیلم No Time To Die همه چیز را تغییر میدهد، نتیجه بسیار متفاوت به نظر میرسد. در ادامه با نوشتار حقایق پنهان فیلم No Time To Die همراه فیگار بمانید.
سخت ترین بخش – موتور سیکلت
فیلم های جیمز باند ( بهترین فیلم های جیمز باند ) همیشه با صحنههای بدلکاری کاربردی و هیجانانگیز شروع میشوند، بهویژه فیلمهای دنیل کریگ ( رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند ). کازینو رویال ( نقد فیلم Casino Royale ) سکانس پارکور را داشت که کریگ باید بین جرثقیلها میپرید، و گرچه اسپکتر برای بعضیها افتضاح بود، اما درخشان بود.
No Time To Die بلندپروازانهترین سکانسی را دارد که تاکنون وجود داشته، زیرا باند را میبینید که از پریدن از روی پل در فضایی تعقیب و گریز طور با ماشین به یک پرش باورنکردنی با موتور سیکلت منجر میشود، و همه این هیجان در یک سکانس است.
با این حال، به گفته لی موریسون هماهنگ کننده بدلکاری، فیلمبرداری این بدلکاری سخت ترین فیلمبرداری در کل فیلم بود. دلیل سختی آن این بود که جادهای که موتور سیکلت باید از آن رد میشد، بسیار پر دست انداز و لغزنده بود، زیرا جاده های ماتروی ایتالیا با سنگفرش پوشیده شده است.
متقاعد کردن کریگ – نماهای طولانی
کارگردان کری جوجی فوکوناگا رویکرد منحصربهفردی به فیلمسازی دارد و به همین دلیل است که زمانی برای مردن نیست از نظر سینمایی از دیگر فیلم های کریگ متمایز است. یکی از این روشهای کارگردانی، استفاده از برداشتهای طولانی است، این سبک تنها یک بار در ابتدای اسپکتر انجام شده بود. این بار، نماهای دزد و پلیسی طولانی زیادی وجود دارد، اما به گفته کارگردان، کریگ باید متقاعد میشد.
فوکوناگا که بازیگر را “کمالگرا” میخواند، توضیح داد که کریگ ترجیح میدهد نماها بهطور سنتی تدوین و بریده شوند، تا تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارد. کارگردان در نهایت توانست او را متقاعد کند و در نهایت تنها چیزی که فیلم را در سکانسهای اکشن هیجان انگیز کرد، سبک فیلمسازی کارگردان فیلم جیمز باند 25 بود. در مرحله پایانی فیلم روی یک پلکان مارپیچ یک برداشت طولانی وجود دارد و یکی از بهترین سکانس های اکشن فیلم است.
بیشتر بخوانید:
طراحی صدا – بازی های ویدیویی
کارگردان توضیح میدهد که طراحی صدا بخش بزرگی از ایجاد حس مشارکت مخاطبان در دنیایی است که فیلم خلق میکند، و فوکوناگا از بازیهای ویدیویی برای طراحی صدای بینقص No Time To Die بهره میبرد. فوکاناگا با استناد به Call of Duty ( بررسی بازی کالاف دیوتی ونگارد ) برای ایجاد “نوعی زنگ فلزی” در مورد مسلسلها، از این بازی استفاده کرده است.
کارگردان در ادامه به Half Life، Biohazard و The Last of Us نیز به عنوان بازی های تاثیرگذار اشاره میکند. وقتی به صحنههای خاصی در فیلم جدید فکر میکنید، مانند زمانی که اسلحهها از استون مارتین در ابتدا بلند میشوند و تیراندازی در نروژ، این نکته بسیار واضح است.
لیا سیدوکس – احتمال برنگشتن
باند از زمان کازینو رویال بسیار تغییر کرده است. به عنوان مثال، او برای روابط عاطفی بسیار منعطف تر خودش را در دنیایی خاص رها میکند، و این واضح تر از رابطه او با دکتر مادلین سوان (لیا سیدوکس) نیست. چرا سیدوکس انتظار نداشت برای دنباله Spectre بازگردد.
این بازیگر اشاره کرد که “از اینکه از او خواسته شد برگردد، شوکه شد”. اما او در ادامه گفت که منطقی است، زیرا هر دو شخصیت گذشته خاص و نوستالژیکی (پر از درد) دارند و به همین دلیل است که با هم و برای هم در یک تصویر بسیار متناسب به تصویر کشیده میشوند.
بیشتر بخوانید:
آنا دی آرماس – آموزش بدلکاری
12 دختر در فیلم های دنیل کریگ حضور داشتهاند، اما مسلما بهترین آنها در فیلم پایانی است، زیرا پالوما (آنا د آرماس) یک مامور دمدمی مزاج سیا است که مهارتهای باورنکردنی در نبرد تن به تن و سلاح گرم دارد. و دلیل باورپذیر بودن این شخصیت به خاطر تلاش زیادی است که آرماس برای آموزش این نقش انجام داده است.
یک کلیپ از پشت صحنه No Time To Die تمرین آرماس ( بهترین فیلم های Ana De Armas ) را با سلاح گرم از جمله مسلسل نشان میدهد و یک کلیپ دیگر وجود دارد که تمرینات مبارزه فیزیکی سخت او را نیز نشان میدهد. این نکته یک تعهد بزرگ برای شخصیتی است که فقط حدود 10 دقیقه روی پرده به تصویر کشیده میشود.
بازیگران – نوشتن فیلمنامه
به خوبی شناخته شده است که فیبی والر-بریج چرا برای نویسندگی استخدام شد تا دیالوگ های تازه ای را به فیلمنامه زمانی برای مردن نیست اضافه کند. با این حال، این تنها تعدیل بعد از نگارش فیلمنامه نیل پورویس و رابرت وید نبود. به گفته فوکاناگا، کارگردان در حین فیلمبرداری مشغول نوشتن دیالوگ بوده و حتی از بازیگران نیز کمک گرفته است.
رامی مالک – فراموش کردن دیالوگ
خشم آرام و کلاسیک تنها چند مورد از رفتارهای منحصر به فرد باند کریگ است که دنیل کریگ به شکلی این طرز رفتار را به تصویر میکشد که هر کسی را میخکوب میکند، و باورش سخت نیست که وقتی از نزدیک او را میبینید، به لکنت بیفتید. این دقیقاً همان چیزی است که برای رامی مالک، بازیگر نقش شرور جدید، صفین، در فیلم اتفاق افتاد.
این بازیگر به گراهام نورتون گفت که دیالوگهای خود را فراموش کرده است و گفت: “اوه، این به این دلیل است که من مستقیماً به جیمز باند نگاه میکنم.” نمیتوانستم آن را تحمل کنم. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی میافتد، زیرا به خوبی میدانیم که همین اتفاق برای مایکل کین در شوالیه تاریکی، یکی از بسیاری از حقایق بزرگ پشت صحنه در مورد این سهگانه رخ داد. اولین باری که هیث لجر را در نقش جوکر هنگام خروج از آسانسور در پنت هاوس دید، این بازیگر باتجربه کاملا فراموش کرد که چه دیالوگی را باید بگوید.
بیشتر بخوانید:
- بهترین فیلم های شبیه No Time to Die
- نقد فیلم No Time To Die
- نقد فیلم Skyfall (اسکای فال 2012)
- لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ
پایانی متفاوت
No Time To Die بهگونهای دنبالهروی اسپکتر است که تعداد کمی از فیلمهای بعدی باند این ساختار را دارند، زیرا با توجه به اینکه دکتر مادلین سوان بهطور برجستهای در آن حضور دارد، بیشتر دنبالهای مستقیم است. اما فوکاناگا میخواست که حتی بیشتر به فیلم 2015 متصل شود.
در اسپکتر، یک سوزن به سر باند تزریق میشود، جایی که او قرار است همه چیز را فراموش کند. اما چرخش اصلی فوکوناگا در ساختار روایی خود، با فرار او در آن فیلم، همراه با دو عمل اول فیلم جدید، همه در سر باند بود.
ایده – جیمز باند ادامه دارد
هنوز هم پس از No Time To Die، طرفداران سؤالات زیادی دارند، اما با توجه به نحوه پایان فیلم، به احتمال زیاد به این سؤالات هرگز پاسخ داده نخواهد شد. فقط به این دلیل که کریگ برنمیگردد و داستان پنج فیلم به پایان رسیده است، به این معنا نیست که کارگردان نمیتواند با ایدهای جدید بازگردد.
به نظر میرسد فوکاناگا دوست دارد برای کارگردانی قسمت دیگری از این مجموعه طولانی مدت بازگردد. اگرچه او هیچ چیزی را تایید نکرده است، اما کارگردان اظهار داشت که “هنوز هم کاری دارم که اگر مجبور به انجام آن شوم، خواهید دید.” با توجه به اینکه فیلم زمانی برای مردن نیست جذابترین فیلم باندی بود که در چند وقت اخیر ساخته شده است، جالب است که ببینیم فوکاناگا با یک سابقه درخشان چه خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
کارگردان و دنی بویل
قبل از روی کار آمدن فوکاناگا، دنی بویل قرار بود فیلم را کارگردانی کند. این امر سنتیتر بود، زیرا بیشتر فیلمسازان بریتانیایی هستند که فیلمهای باند را کارگردانی کردهاند، و فوکاناگا اولین کارگردانی است که برای یک سفر 007 طور پشت دوربین قرار میگیرد.
با این حال، بویل به دلیل اختلافات خلاقانه با استودیو، پروژه را ترک کرد و در را برای فوکاناگا باز گذاشت. کارگردان آمریکایی نمیخواست پا جای پای کسی بگذارد، بنابراین از طریق ایمیل با بویل تماس گرفت تا در مورد وضعیت صحبت کند. در عوض، بویل به فوکاناگا نکتههایی را گوشزد کرد و ظاهراً بسیار تاثیر گذار بوده.
مشخصات فیلم
- کارگردان کری فوکوناگا
- تهیهکننده مایکل ویلسون و باربارا براکلی
- فیلمنامهنویس نیل پورویس، رابرت وید، کری فوکوناگا و فیبی والر-بریج
- داستان نیل پورویس، رابرت وید و کری فوکوناگا بر پایه جیمز باند اثر ایان فلمینگ
- بازیگران دنیل کریگ، رامی ملک، لئا سیدو، لاسانا لینچ، بن ویشاو، نائومی هریس، جفری رایت، کریستف والتس و ریف فاینز
- موسیقی هانس زیمر
- فیلمبردار لینوس ساندگرن
- تدوینگر الیوت گراهام و تام کراس
- شرکت تولید مترو گلدوین مایر و ایون پروداکشنز
- توزیعکننده یونایتد آرتیستس (آمریکایی شمالی) و یونیورسال پیکچرز (بینالمللی)
- تاریخهای انتشار ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱ (رویال آلبرت هال)، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (پادشاهی متحده) و ۸ اکتبر ۲۰۲۱ (ایالات متحده)
- مدت زمان ۱۶۳ دقیقه
- کشور ایالات متحده
- زبان انگلیسی
بیشتر بخوانید:
- بهترین فیلم های آخرالزمانی 2022
- بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2022
- بهترین فیلم های خون آشامی 2022
- بهترین فیلم های ترسناک 2022
- بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022
- بهترین فیلم های چینی 2022
- بهترین فیلم های هندی 2022
- بهترین انیمه های 2022
- بهترین فیلم های کمدی 2022
- بهترین فیلم های دی سی 2022 (DC)
- بهترین فیلم های مارول 2022
- بهترین انیمیشن های 2022
- بهترین انیمیشن های کمدی 2022
- بهترین سریال های نتفلیکس 2022
- بهترین سریال های کره ای نتفلیکس 2022
- بهترین سریال های چینی 2022
- بهترین سریال های کمدی 2022
از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان فیلم زمانی برای مردن نیست سپاسگزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما میتوانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقالهها، نقدها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.