نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی ؛ تغییر فرمول سریال ریک و مورتی

ریک و مورتی با فصلی برمی‌گردند که ما را به یاد کلاسیک ترین قسمت های این مجموعه می‌اندازد. با نوشتار نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی با فیگار باشید.

در مجموعه‌ی مخصوصا فصل ۵ سریال ریک و مورتی بیش از سرگرمی های عجیب غریب، حماسه‌ای از جنس فیلم‌های ترسناک ارائه می‌شود که از اواخر دهه نود در حال رکود است.

باید به این فکر کنید که چه ماجراهایی در انتظار نفرت انگیزترین قهرمانان داستان های علمی تخیلی در جهنم است؟ بیایید جعبه سنبویت را باز کنیم، موسیقی مناسب را بگذاریم و در این بررسی بدانیم اوضاع از چه قرار است. با نوشتار نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی همراه ما باشید.

نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی

تغییر فرمول سریال ریک و مورتی

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی برای شما شرح داده شده است در زیر لیست شده است:

نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی , فصل پنجم سریال ریک و مورتی , سریال ریک و مورتی فصل 5
نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی , فصل پنجم سریال ریک و مورتی , سریال ریک و مورتی فصل 5

کمی طول میکشد تا بفهمیم در فصل 5 ریک و مورتی چه خبر است. اولین قسمت این فصل تنها قسمتی که پیش از آغاز نمایش در اختیار منتقدان قرار گرفت به همان اندازه این سریال پرهیاهو، فوق العاده خاص و بسیار گنگ است.

آقای نیمبوس نمونه ای سرگرم کننده از این تعادل است، یک فرمانروای خاص و غریب در اقیانوس. اما این بار، ریک کنترل را در دست ندارد. این بدان معنا نیست که به نظر برسد ریک در این فصل نقش کمتری داشته باشد. به هر حال، نام سریال ریک و مورتی است. اگر ریک واقعاً برود، بیشتر مزخرفات بین کهکشانی با او از بین میرود، که اولین و آخرین چیزی است که شما در یک کمدی علمی تخیلی می‌خواهید. از طرفی “شام مورت ریک آندره” مانند اولین قسمت است که نشان میدهد خانواده اسمیت واقعاً احترام به ریک را از دست داده اند.

به نظر میرسد اولین قسمت از فصل 5 فرصتی مناسب برای یک ماجراجویی خانوادگی بزرگ و پیچیده است. ریک باید آقای نیمبوس را سرگرم کند تا بتواند در مورد معاهده مقدس بین زمین و دریا مذاکره مجدد کند.


بیشتر بخوانید:


به طور طبیعی، این مأموریت شامل بسیاری از ماموریت‌های به ظاهر مهم و هیجان انگیز، بیهوده و پیچیده است. کسی باید شراب ویژه آقای نیمبوس را تهیه کند. کسی باید مخفیانه دست بالا را بر این خدای تندرو بپوشد. و البته کسی باید حواس پرتی این اقیانوس نشین را پرت کند.

اگر این فحاشی چند فصل پیش اتفاق می افتاد، به راحتی میتوانستیم تصور کنیم که مورتی، سامر (اسپنسر گامر)، بث و جری (کریس پارنل) همه چیز را برای کمک به ریک رها کنند. در عوض، تقریباً هر کاری که ریک در “شام مورت ریک آندره” انجام میدهد با خشم یا بی تفاوتی روبرو می‌شود. در ادامه با نوشتار نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی همراه فیگار بمانید.

مشکلات مداوم

نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی , فصل پنجم سریال ریک و مورتی , سریال ریک و مورتی فصل 5
نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی , فصل پنجم سریال ریک و مورتی , سریال ریک و مورتی فصل 5

اجازه دهید ابتدا مشکلات مداوم فصل پنجم ریک و مورتی را مرور کنیم. مشکل اول این است که شخصیت پردازی به این شکلی که در قصل ۵ ریک و مورتی اتفاق می‌افتد و احساس می‌شود به نفع مزخرفات علمی – تخیلی دیوانه وار، احمقانه یا (شاید هم از عمد) کنار گذاشته می‌شود و یا در گودالی از مزخرفات پیچیده علمی تخیلی گم میشود.

مشکل دوم این است که قسمت ها آنقدر مملو از طرح و دیالوگ هستند که با سرعت فوق العاده ای ارائه میشود به طوری که یا هیچ وقت برای شوخی زمانی وجود ندارد و یا با همه چیزهایی که در این قسمت های پربار اتفاق می‌افتد، ساختاری متزلزل را حس می‌کنید. مسئله شخصیت پردازی مفقود شده مختص فصل پنجم نیست، اما عدم ایجاد فضای شوخی وار و کمدی در فصل ۵ ریک و مورتی دیده می‌شود. به راحتی می‌توان گفت که این فصل به عبارتی خودمانی، کم خنده ترین فصل بوده است.

هر قسمت از ریک و مورتی ممکن است کم و بیش ما را متقاعد کند، اما اگر چیزی در خلق دن هارمون و جاستین رویلند به خصوص مورد علاقه باشد، این است که میتوان به طور خستگی ناپذیری – تعدادی از تروپ های علمی تخیلی را برانگیخت و آنها را زیر و رو کرد.

قبل از رسیدن به فینال بزرگ، “فراموش کردن ساریک مورتشال” را داریم، که در آن ریک و مورتی دوباره جدا میشوند… کنجکاوی آن‌جا شکل می‌گیرد که چرا هر دو قسمت در یک شب پخش شد. به این دلیل که قسمت اول با یک صخره به پایان می‌رسد که مستقیماً به طرح قسمت دوم منتهی می‌شود، اما اینطور نیست که کسی این ساختار روایی را در عرض دو هفته ببیند. شاید مجبور بودند این محتوا را طی یک نمایش طولانی تر در اختیار طرفداران قرار دهند.


بیشتر بخوانید:


از بین این دو قسمت، “مورتشال” کمی ضعیف تر است، در حالی که هنوز بسیار خوب است. مورتشال فقط شبیه یک قسمت از سریال ریک اند مورتی است به گونه ای که، به عنوان مثال، اسپرم مورتی تبدیل به ارتشی از قاتلان جهش یافته نمیشود، و این تا حدی به این دلیل است که بر اساس روابط بین شخصیت ها ساخته شده است، و تا حدی به دلیل نگارش آن است. فقط بسیار تیزتر احساس میشود. با نوشتار نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی با فیگار باشید.

تغییر فرمول سریال ریک و مورتی

نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی , فصل پنجم سریال ریک و مورتی , سریال ریک و مورتی فصل 5
نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی , فصل پنجم سریال ریک و مورتی , سریال ریک و مورتی فصل 5

فصل 5 Rick & Morty ممکن است فرمول سریال را تغییر داده باشد، اما این پایان تهدید می‌کند که کل فرضیه معروف سریال را زیر و رو خواهد کرد – و کمدی انیمیشن آنارشیک ثابت کرده است که میتواند این مانور دگرگون کننده را به پایان برساند.

Rick & Morty، دان هارمون و جاستین رویلند، از اولین نمایش خود در سال 2013 از یک تقلب علمی تخیلی به یک پدیده فرهنگ پاپ واقعی تبدیل شده است. بازی Adult Swim، که به دنبال ماجراهای احمقانه و غالباً وحشتناک این جریان دو نفره میباشد، هم برای طرفداران علمی تخیلی و هم برای مخاطبان اصلی بسیار جذاب بود و از همان ابتدا یک طرفدار بزرگ و وفادار ایجاد کرده است.

اکنون که فصل 5 به پایان رسیده است، Rick & Morty به لطف ساختار شکنی ها در بازی و بازی کنوانسیون های تلویزیونی علمی تخیلی و تروپ های کمدی خانوادگی به موفقیت مهمی دست یافت. با این حال، فصل 5 سریال Rick & Morty باعث شده است که سریال طنز زیرکانه خود را به شکل خاصی مهر و امشضای کاری خود کند، زیرا سریال قراردادهای قصه گویی خاص خود را جعل کرده و فرمول معمولی را که در فصول قبلی تعیین شده بود، بهم زده است.

در این فصل مورتی عاشق معمولاً بدشانس شروع کرده و یک رابطه عاشقانه را به پایان میرساند، ریک که قبلاً شکست ناپذیر بود، الان به شکل دیگری به تصویر کشیده شده است، و حتی جری از ساختار روایی منحصر به فرد خود برخوردار می‌شود.

فصل پنجم ریک و مورتی ، سنت سریال را به طرز چشمگیری شکست. این سریال در انتهای فصل ۵ زوج هنری ریک و مورتی را تهدید به شکستن قوانین بینشان می‌کند، در حالی که ریک شریک جدیدی برای ماجراجویی های بین کهکشانی خود پیدا میکند، زیرا مورتی بالهای خود را به تنهایی باز میکند.

عدم توازن قدرت بین ریک و مورتی در فصل پنجم ذکر شده است. بنابراین، آیا فصل پنجم زمینه لازم برای چنین آزمایش ساختاری را فراهم کرده است و آیا ریک و مورتی میتوانند بدون همکاری در کنار یکدیگر به عنوان یک برنامه تلویزیونی کارساز شوند؟

فصل 5 ریک و مورتی حتی خارج از برهم زدن پویایی شخصیت های موجود، فرمول نمایش را به طور گسترده تری شکست. فصل 5 ریک و مورتی با تمرکز بیشتر بر داستان، افزایش استقلال برای شخصیت ها و تلاش مجدد برای توجه به سامر، بث و جری، قالب را به حدی شکسته که تمرکز سریال از روی ریک و مورتی برای مدتی برداشته می‌شود.

جالب است بدانید که Rickdependence Spray (فصل 5، قسمت 4) با وجود (یا شاید به دلیل) پیروی از فرمول کلاسیک این برنامه، به منفورترین فصل تبدیل شد. در مقابل، قسمت هایی که ریک را با سامر یا جری مرتبط می‌کردند با استقبال منتقدان و تأیید طرفداران روبرو شد. نوشتار نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی را در فیگار دنبال کنید و همراه ما باشید.

یک ماجراجویی کلاسیک

ریک و مورتی فصل ۵ , ریک اند مورتی , فصل 5 Rick & Morty , فصل 5 سریال Rick & Morty
ریک و مورتی فصل ۵ , ریک اند مورتی , فصل 5 Rick & Morty , فصل 5 سریال Rick & Morty

فرضیه فصل پنجم ریک و مورتی بسیار ساده، اما هذیان آور است: ریک از جری می‌خواهد که در یک شب با چند هیولای شیطانی که یادآور خلاقیت های کلایو بارکر هستند، او را همراهی کند. این موجودات، که رنج برای آنها دچار لذت می‌شود، از پاتوس جری لذت می‌برند، که با کشف حقیقت باعث اختلاف بین این دو شخصیت می‌شود.

در همین حال، مورتی و سامر یک دانش آموز دبیرستانی جدید که محبوبیت زیادی پیدا کرده است را به خانه خود دعوت می‌کنند، به این امید که به او لطف کنند. هنگامی که او علاقه ای به فضاپیمای ریک نشان می‌دهد، دو نوجوان تصمیم می‌گیرند او را برای پیاده روی در فضای بیرون ببرند. با این حال، هوش مصنوعی خودرو برنامه های خاص خود را دارد و در نهایت آن شیء که حکم انسان و فضاهای انسانی را دارد تصمیم می‌گیرد که سرگرم کننده ترین مسیر کدام است، چیزی که آن‌ها را با مشکل روبرو می‌کند.


بیشتر بخوانید:


بیایید یک لحظه نفس راحتی بکشیم: به نظر میرسد افت کیفیت فصل چهارم سریال ریک و مورتی یک استثنا بوده است و در حالی که این فصل یکی از بهترین ها نیست، ویژگی بارز این مجموعه طرحی است مختص بزرگسالان.

در واقع، وحشت از مفاهیم اساسی برای تیم خلاق ریک و مورتی است: اگرچه ما قبلاً تقلیدی از فردی کروگر و The Purge داشتیم، اما حقیقت این است که این ژانر همه کاره خود را به چیزهای بیشتری می‌رساند و وصل می‌کند. شاید در آینده بتوانیم ببینیم که چگونه این شخصیت های نا محترم، تصاویر کثافت بار یا سایر منابع مشابه را مسخره می‌کنند. در این مناسبت، قربانیان سنوبی های Hellraiser هستند، حماسه ای در ساعات کم که از رمان قلب جهنمی اثر کلایو بارکر بیرون آمده است.

شاید این بزرگترین مشکل ریک و مورتی فصل ۵ باشد: تقلیدهای کلی ژانرها یا قراردادهای علمی تخیلی یا فانتزی به پارودی های جامع تر اجازه می‌دهد، در حالی که تمرکز بر یک IP واحد باعث می‌شود شوخی ها در مورد آن به سرعت تمام شود. برخی از آنها واقعاً خوب هستند. آیا این موجودات ربطی به شیطانی خواهند داشت که در فصل اول به تصویر کشیده می‌شوند؟

داستان فرعی مورتی و تابستان، که نام خود را در این قسمت جا می‌اندازد، گرافیتی آمریکایی و کل زیرشاخه خودآگاهی نوجوانان را به تصویر می‌کشد که باعث شده ما کارهایی مانند The Club of the Five انجام دهیم.

این داستان کوچک، با پیچ و تاب های متعدد، همچنین می‌تواند ارجاعات خنده داری را به ترنسفورمرز و خود گالاکتوس وارد کند. فضاپیما با عنوان یک انسان یا یک شخصیت، یک کشف واقعی بود: اکنون می‌فهمیم که او شخصیت و آرزوهای خاص خود را دارد. با توجه به اینکه ما تقریباً در هر فصل این وسیله نقلیه را میبینیم، میتواند به یک مسئله خوب جهت نوشتن مقاله‌ای عجیب و پر از تنش تبدیل شود.

نتیجه

نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی , فصل پنجم سریال ریک و مورتی , سریال ریک و مورتی فصل 5 , ریک و مورتی فصل ۵ , ریک اند مورتی , فصل 5 Rick & Morty , فصل 5 سریال Rick & Morty
نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی , فصل پنجم سریال ریک و مورتی , سریال ریک و مورتی فصل 5

ریک و مورتی نه کامل است و نه در تاریخ تلویزیون ثبت می‌شود، اما حدود بیست دقیقه سرگرمی دلپذیر را برای دوستداران فضاهای دراماتیک ترسناک و علمی تخیلی فراهم میکند، و تصاویر بصری آن به همان اندازه فرنچایزی است که تقلید می‌کند.

مشخصات

  • ژانر: پویانمایی بزرگسالان، علمی–تخیلی و کمدی موقعیت انیمیشنی
  • سازنده: جاستین رویلند، دان هارمون
  • صداپیشگان: جاستین رویلند، کریس پارنل، اسپنسر گرمر و سارا چالک
  • آهنگساز: رایان الدر ؛ نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی
  • کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا
  • زبان اصلی: انگلیسی ؛ نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی
  • تهیه‌کننده‌های اجرایی: دن هارمون، جاستین رویلند، جیمز اِی. فینو و جو روسو
  • تهیه‌کننده‌ها: جِی. مایکل مندل و کنی میکا
  • مدت: ۲۲ دقیقه ؛ نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی
  • توزیع‌کننده: وارنر برادرز تله‌ویژن

بیشتر بخوانید:

جهت دانلود فصل پنجم سریال ریک و مورتی می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

لینک دانلود فصل پنج سریال ریک و مورتی از کانال تلگرامی فیگار

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


2 thoughts on “نقد فصل ۵ سریال ریک و مورتی ؛ تغییر فرمول سریال ریک و مورتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *