حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

فیلم باربی که اخیراً توانسته در گیشه فروش خوبی کسب کند، جزئیات فروانی داشته که در ادامه این نوشتار، به حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی خواهیم پرداخت.

باربی گرتا گرویگ مملو از ارجاعات به انواع دیگر عروسک‌ها و اسباب بازی‌های منتشر شده توسط Mattel است که در نوشتار حقایق پنهان فیلم باربی به آن خواهیم پرداخت. فیلم موفق جدید گرتا گرویگ، باربی دارای چندین ایستراگ های فیلم باربی است.

این فیلم موردانتظار، با یک آخر هفته افتتاحیه در باکس آفیس که فراتر از انتظارات خودش بود اکران شد و تنها در چند روز افتتاحیه 337 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی جمع آوری کرد. در سالی که با شکست‌های باکس آفیس و ناامیدی‌های عمده فرنچایز مواجه شده‌ایم، به نظر می‌رسد باربی استثنای نادر و درخشانی برای اکران‌های سینمایی برای سال 2023 باشد. این فیلم، همانقدر که خوب بوده، گاف‌هایی هم داده که در ادامه به سوتی های فیلم Barbie نیز خواهیم پرداخت.

تبلیغات جمعی و موفقیت باکس آفیس باربنهایمر منجر به بازی های عظیمی برای هر دو فیلم شده است، با باربی که اولین قسمت از فرانچایز قریب الوقوع فیلم ماتل را نشان می دهد. از آنجایی که Mattel دهه‌ها است که عمدتاً اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های کودکان را می‌فروشد، زرادخانه مالکیت معنوی آن‌ها بسیار وسیع است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از فیلم‌ها را بر اساس محصولات مورد علاقه‌شان برنامه‌ریزی کنند.

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

رازهای فیلم باربی

شما می‌توانید فهرست حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

باربی نشان داده است که فیلم‌های ماتل آینده احتمالاً با انواع دیگر اسباب‌بازی‌ها و بازی‌هایشان خود انعکاسی و تبلیغاتی خواهند بود، به این معنی که مانند باربی مملو از ایستراگ و دیگر مراجع خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های سینمایی 2023

دختر ویدیو باربی

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
حقایق پنهان فیلم باربی

Barbie Video Girl، یکی از مرجع‌های اسباب بازی ماتل در فیلم باربی است که در واقع با زیر سوال بردن طراحی خود، خودش را مسخره می‌کند. این شخصیت را مت نریتیو در فیلم بازی می‌کرد که به شوخی می‌گوید نمی‌داند چرا یک مانیتور تلویزیون در پشتش تعبیه شده است.

این عروسک، دوربینی در گردنبندش تعبیه شده بود که می‌توانست تا 30 دقیقه فیلمبرداری کند. این عروسک به دلیل ایجاد دوباره جنجال در میان والدینی که دوست نداشتند فرزندانشان به ویژگی ضبط ویدیو دسترسی داشته باشند، متوقف شد.

شوگر ددی کن

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
ایستراگ های فیلم باربی

Sugar Daddy Ken، در فیلم باربی به طور خلاصه روی صفحه نمایش اشاره می‌شود و راب برایدون نقش آن را بازی می‌کند. این عروسک یک نسخه قدیمی‌تر از کن است که با یک کت و شلوار سبز روشن و یک سگ اسباب‌بازی کوچک روی بند به‌عنوان لوازم جانبی عرضه می‌شود.

فیلم به شوخی می‌گوید که چگونه نام سگ شوگر است، و این کاراکتر را به معنای واقعی کلمه پدر و صاحب شوگر می‌کند، اگرچه همه می‌دانند که قصد اصلی و پشت پرده عروسک متل که برای پنجاهمین سالگرد باربی منتشر شد، چه بوده است.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی مارگو رابی

تاریخ انتشار فیلم باربی 2

مجیک کن

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
رازهای فیلم باربی

نقش گوشواره مجیک کن را تام استورتون در فیلم باربی بازی می‌کند. او برای مدت کوتاهی در کنار دیگر عروسک کن منسوخ شد، اما در فیلم ظاهر می‌شود. Earring Magic Ken تلاش ماتلز، برای محبوب‌تر کردن عروسک کن دوباره در دهه 1990 با استفاده از تأثیرات مدرن‌تر با زیبایی شناسی کلی عروسک بود.

گوشواره مجیک کن به سرعت به دلیل مخالفت گسترده با برخی از تم‌های ضمنی این عروسک، با وجود اینکه یکی از محبوب‌ترین عروسک‌های کن ساخته شده باقی مانده بود، به سرعت متوقف شد.

رفرنس به استنلی کوبریک

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

باربی، یک ارجاع دقیق، به استنلی کوبریک در فیلم دارد. در سکانس آغازین این فیلم، با تقلید مستقیم فیلم 2001: A Space Odyssey آغاز می‌شود. سکانس افسانه‌ای طلوع انسان در سال 2001 با استفاده از همین رویکرد برای به تصویر کشیدن طلوع باربی، به‌روزرسانی فمینیستی مدرن داده شده است.

یکی دیگر از فیلم‌های کوبریک The Shining نیز در این فیلم ذکر می‌شود که از دو شخصیت پرسیده می‌شود که آیا وقتی از ذهن خود برای اتصال نقطه‌ها استفاده می‌کنند.

رفرنس به ماتریکس

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

صحنه نمادین “قرص قرمز/قرص آبی” از ماتریکس، در باربی با اجرای خنده‌دار، که شامل دو کفش است اشاره می‌شود. باربی عجیب با هنرنمایی کیت مک‌کینون، به باربی این حق را می‌دهد که یا کفش پاشنه بلند صورتی بپوشد و به دنیایی که می‌شناخت برگردد یا برکنستاک را امتحان کند و هرگز به عقب نگاه نکند. این یک لحظه خنده‌دار در فیلم است که مضمون و فشارهای سازگاری را از طریق ماتریالیسم و ​​ظواهر بیرونی در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد ایلان ماسک از موضوع مرد ستیزانه فیلم باربی

موج عظیم انتقادها در رابطه با باربی کیت مک کینون

رفرنس به جادوگر شهر اُز

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

یک مرجع کلیدی، در فیلم، به جادوگر شهر اُز در باربی وجود دارد. در زمانی که باربی مارگو رابی، با جاده‌ای طولانی آجری صورتی در فیلم ارائه می‌شود، او، جاده آجری صورتی را دنبال می‌کند تا باربی‌لند را ترک کند و در فیلم به دنیای واقعی در لس آنجلس برود و همان لحظه است که تصویری از جادوگر شهر اُز در تصویر دیده می‌شود.

روث هندلر

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

روث هندلر، اولین رئیس شرکت ماتل و مخترع عروسک باربی، توسط رئا پرلمن در باربی به تصویر کشیده شده است. اگرچه هندلر واقعی در سال 2002 درگذشت، باربی توانست با روح خود در فیلم ملاقات کند و توصیه‌های مفیدی در مورد یافتن هدف و هویت در زندگی دریافت کند. روث در باربی توضیح می‌دهد که نام عروسک از نام دخترش، باربارا، الهام گرفته شده است، که برای هندلر، یک رفرنس درست است.

بیشتر بخوانید:

باربی در چین شکست خورد

تبلیغ سه بعدی و عظیم فیلم سینمایی باربی در دبی

اشتباه کات در سکانس چایی

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
سوتی های فیلم Barbie

وقتی روث با هنرنمایی ریا پرلمن، در حال ریختن چای برای باربی است، چایی را در لیوان می‌ریزد و لیوان را به باربی می‌دهد، اما وقتی دوربین کات می‌خورد و ما باربی را می‌بینیم، او دوباره چایی را می‌ریزد و دوباره فنجان را به او می‌دهد.

سوتی رنگ در رادیو

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی
حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

در حالی که گلوریا و ساشا در حال دور شدن از باربی‌لند هستند و پس از اینکه رادیو تغییر کرد و رادیو کن را با پس‌زمینه آبی نشان داد، اما پس از آن، در یک تصویر کات شده رادیو دوباره صورتی می‌شود. در عکس کات خورده بعدی، رادیو به رنگ آبی بازگشته است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

روث هندلر، چه کسی بود؟

روث هندلر، اولین رئیس شرکت ماتل و مخترع عروسک باربی، توسط رئا پرلمن بود که در فیلم باربی نمایش داده شد.

ابتدای فیلم باربی، با رفرنس به چه کارگردانی آغاز شد؟

ابتدای فیلم باربی، با رفرنس از فیلم ادیسه فضایی استنلی کوبریک آغاز شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *