نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی ؛ آیا استیو جابز یک بیگانه است؟

فصل 10 AHS دارای دو قسمت است، Red Tide و Death Valley. با نوشتار نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی همراه فیگار بمانید.

فیلمنامه نویس هری گاردنر (فین ویتروک)، همسر باردارش دوریس (لیلی راب) و دخترشان آلما (رایان کیرا آرمسترانگ) به استان شهر ماساچوست نقل مکان می‌کنند تا هری بتواند یک فیلم نامه تلویزیونی را تکمیل کند.

هری با نمایشنامه نویس موفق آستین سامرز (ایوان پیترز) و رمان نویس پرفروش سارا “بل نوآر” کانینگهام (فرانسیس کانروی) روبرو می‌شود که راز موفقیت خود را با او در میان می‌گذارند: یک قرص سیاه که توسط زنی مرموز و معروف به “شیمیدان” ساخته شده است. با نوشتار نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی همراه فیگار بمانید.

نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی

آیا استیو جابز یک بیگانه است؟

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی
نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی

توضیح علمی پشت قرص های سیاه

قرص های سیاه فصل 10 AHS انسان‌ها را به خون آشام های غریب تبدیل می‌کند و قسمت 4 علم واقعی پشت این دگرگونی مرموز را توضیح می‌دهد. همه چیز با هری گاردنر (فین ویتروک)، فیلمنامه نویس مبارز شروع می‌شود که برای زمستان به همراه همسر باردار و دختر ویولونیست با استعدادش به استان ویولن تاون نقل مکان می‌کند، به این امید که بتواند دوباره بنویسد.

وقتی به آنجا می‌رسند، خانواده متوجه چیز شومی در مورد شهر می‌شوند، به‌خصوص اینکه چگونه برخی از ساکنان مردمی پرخاشگر، رنگ پریده و تقریباً غیرانسانی هستند و برخی دیگر افراد بسیار با استعدادی هستند که ظاهراً از الهامات شهر شکوفا شده‌اند.

هنگامی که هری نگاه دقیق‌تری به شهر می‌اندازد، متوجه می‌شود که قتل‌ها، افراد رنگ پریده و خونخواران با استعداد محصول قرص‌های سیاه مرموز ساخته شده توسط The Chemist (آنجلیکا راس) هستند.

هری با دیگر ساکنان با استعداد پیتاون، بل نوآر (فرانسیس کانروی)، نویسنده رمان های پرفروش، و آستین سامرز (ایوان پیترز)، نمایشنامه نویس برنده جایزه دوست می‌شود.

آنها او را با قرص سیاه آشنا می‌کنند که به سرعت ذهن خلاق او را باز می‌کند و او را از بلاک نویسنده رها می‌کند و به او اجازه می‌دهد در مدت زمان کوتاهی چندین فیلمنامه با کیفیت بالا بنویسد. متأسفانه، مصرف قرص های سیاه دارای چند عارضه جانبی ناخواسته است، مانند تبدیل مصرف کنندگان به افراد خون آشام همانند فیلم ها و سریال های خون آشامی.

اگرچه قرص های سیاه American Horror Story موهبتی برای خلاقان با استعداد است، اما اثرات نامطلوبی بر روی کاربران بی استعداد دارد و آنها را به افراد رنگ پریده تبدیل می‌کند. هنگامی که فردی بی استعداد قرص سیاه را مصرف می‌کند، موهای خود را از دست می‌دهد، توانایی های شناختی خود را از دست می‌دهد، رنگ چهره به طور فزاینده ای رنگ پریده می‌شود و پرخاشگری شدیدی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود فقط بر رفع تشنگی خون تمرکز کند. در یک سری فلش بک در American Horror Story: Red Tide قسمت 4، داستان پس زمینه The Chemist و علم پشت قرص های سیاه در نهایت توضیح داده می‌شود.

قرص های سیاه فصل 10 AHS
قرص های سیاه فصل 10 AHS, نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی

هنگامی که شیمیدان برای اولین بار به شهر نقل مکان و با میکی (ماکولی کالکین) ملاقات می‌کند، مشخص می‌شود که در 9 سال گذشته به عنوان مهندس بیوشیمی برای ارتش کار کرده است و در انجام آزمایش ها کمک کرده است.

دولت می‌خواست راهی برای تغییر شیمیایی مغزها و ساخت سربازان کارآمدتر پیدا کند، و راهی که آنها قصد داشتند این کار را انجام دهند، کشف چگونگی مهار خلاقیت در مغز سربازان بود. شیمیدان می‌گوید که قبل از اینکه بفهمند چگونه جلوی خلاقیت را بگیرند، ابتدا باید کشف کنند که قفل آن را باز کنند، به این معنی که آنها باید آزمایش کنند که خلاقیت در مغز از کجا می‌آید.

ترکیبات واقعی موجود در قرص‌های سیاه کاملاً توضیح داده نشده است، اگرچه یک عنصر مطمئن در آن خون است، اگرچه خون عنصری قابل بحث در عملکرد این قرص است.

بیشتر بخوانید:

قبل از اینکه ارتش تصمیم بگیرد قرص‌های سیاه را روی افراد انسانی آزمایش کند، (غیر اخلاقی) آن را روی گروهی از میمون‌ها آزمایش کردند. شیمیدان Red Tide فاش می‌کند که ابتدا، آنها قبل از دادن قرص‌ها، آمار بخش‌های خلاق مغز و میزان شلیک نورون‌ها را اندازه‌گیری کردند – شلیک/فعالیت بالای نورون سیگنال‌های توانایی شناختی و خلاقیت بالاتری دارد.

سپس، آن‌ها نحوه واکنش میمون‌ها به قرص‌ها، به‌ویژه تفاوت‌های بین میمون‌های خلاق و غیرخلاق را تجزیه و تحلیل کردند. به نظر می‌رسد زمانی که The Chemist به استان شهر داستان ترسناک آمریکایی نقل مکان کرد، ساکنان اولین سوژه های انسانی این مطالعه تحقیقاتی بودند.

طبق مطالعات او روی میمون‌ها، این قرص‌ها با لوب پس سری مغز که به گفته The Chemist مسئول بالاترین سطوح خلاقیت مغز است، تعامل دارند. این نکته برای مطالعات علمی واقعی، که در آن خلاقیت یا استعداد از چندین نواحی مغز ناشی می‌شود، کاملاً دقیق نیست، اما در پایان، قرصی نیز وجود ندارد که بتواند افرادی مانند رایان مورفی را به خون آشام تبدیل کند.

شیمیدان American Horror’s Story توضیح می‌دهد که وقتی یک کاربر با استعداد قرص را مصرف کند، این ماده شیمیایی به طور تصاعدی سرعت انتقال نورون ها را در نواحی مغز مرتبط با خلاقیت و مهارت های شناختی افزایش و سرعت و فرکانس فعالیت مغز را حتی 1000 برابر افزایش می‌دهد. نرخ نرمال – توضیح می‌دهد که چرا مصرف کنندگان با استعداد می‌توانند در هنگام مصرف قرص با چنین سرعت، شدت و با این کیفیت از استعداد خود استفاده کنند. در ادامه با نوشتار نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی همراه فیگار باشید.

چرا مصرف کنندگان قرص سیاه به خون نیاز دارند؟

قرص های سیاه فصل 10 AHS, نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی

اولین باری که شیمیدان متوجه می‌شود که انسان ها پس از مصرف قرص های سیاه تشنگی به خون پیدا می‌کنند، زمانی است که کشتار شروع می‌شود. او سپس توضیح می‌دهد که وقتی ارتش آنها را روی میمون‌ها آزمایش می‌کرد، سوژه‌های بی‌استعداد که از درک کمبود استعداد آنها بسیار عصبانی می‌شوند، دیگران را می‌کشتند، سپس به طور مرموزی خون آنها را می‌نوشیدند.

بیشتر بخوانید:

از قبل از Red Tide، یافته‌های شیمیدان در مطالعات قبلی‌اش نشان داد که نیاز به خون از ماده شیمیایی موجود در قرص‌های سیاه ناشی می‌شود که سطح سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم خون آنها را به شدت کاهش می‌دهد. برای اینکه مصرف کننده قرص سیاه بتواند سطح چنین مواد معدنی را در جریان خون خود به حالت عادی بازگرداند، تمایل شدیدی به نوشیدن خون دیگران دارد. با نقد فصل 10 American Horror Story همراه ما بمانید.

چرا قرص ها فقط خلاقیت افراد با استعداد را افزایش می‌دهند؟

نقد فصل 10 American Horror Story, تحلیل فصل 10 سریال American Horror Story
نقد فصل 10 American Horror Story, تحلیل فصل 10 سریال American Horror Story

شیمیدان توضیح می‌دهد که این قرص‌ها فقط روی افرادی که قبلاً مهارت‌های شناختی بالاتر و فعالیت نورون‌های متراکم در مهارت‌ها و زمینه‌های خلاقانه داشتند، قبل از مصرف آنها تأثیر مثبت دارند.

قرص‌های سیاه American Horror Story از لحاظ فنی افراد را خلاق‌تر نمی‌کنند، آن‌ها سطح خلاقیت او را افزایش می‌دهند و به ایده‌های خلاقانه‌ای که از قبل در ذهن دارند، استفاده می‌کنند و به سادگی آن‌ها را سریع‌تر و با وضوح شدید بیرون می‌آورند. در ادامه با نوشتار نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی همراه فیگار باشید.

دیدار آیزنهاور با فرازمینی‌ها

نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی, بررسی فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی
نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی, بررسی فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی

کسانی که در زمینه یوفو‌ها و دیدار موجودات فرازمینی از زمین تحقیق می‌کنند، مدعی هستند، آیزنهاور، رئیس جمهور پیشین آمریکا سه بار با موجودات فرازمینی دیدار کرد. اما ماجرای ادعایی از چه قرار است؟

دوایت دیوید آیزنهاور معروف به آیک، اعتقادی قوی به حیات در دیگر سیاره‌های جهان داشت. در فوریه ۱۹۵۴ زمانی که وی در حال گذراندن تعطیلات در «پالم اسپرینگز» (شهری در جنوب کالیفرنیا) بود، در بعد از ظهر روز شنبه ناپدید می‌شود. افراد بسیاری شاهد این ماجرا بوده اند که آیزنهاور و دیگر مقامات اف بی آی، دیدار با موجودات فضایی را با پیام‌های تله پاتیک برقرار کردند.

بیشتر بخوانید:

طبق اعلام طرفداران نظریه توطئه و یوفولوژیست ها، دوایت آیزنهاور قراردادی محرمانه با بیگانگان فضایی منعقد کرده بود که به «پیمان گریادا» (Greada Treaty) معروف است. دستور اخیر دونالد ترامپ برای ایجاد «نیروی فضایی» نیز سبب شد طرفداران این نظریه، این اقدام را به عنوان سندی برای ادعا‌های خود در این خصوص قلمداد کنند. در ادامه نوشتار نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی با ما همراه باشید تا ربط این دیدار را با سریال American Horror Story بفهمید.

دوایت آیزنهاور و نیل مکدوناف در فصل 10 AHS

نقد فصل 10 American Horror Story, تحلیل فصل 10 سریال American Horror Story
نقد فصل 10 American Horror Story, تحلیل فصل 10 سریال American Horror Story

AHS: Death Valley رئیس جمهور آیزنهاور را در حال توطئه با موجودات فضایی روی زمین نشان می‌دهد که همانطور که گفته شد از تئوری های توطئه واقعی درباره ملاقاتی در سال 1954 ناشی می‌شود.

دره مرگ بیگانگان را برای فصل 10 به داستان ترسناک آمریکایی بازمی‌گرداند و با توطئه های زندگی واقعی که رئیس جمهور دوایت “آیک” آیزنهاور را به فرازمینی ها در دهه 1950 مرتبط می‌کرد، مقابله می‌کند.

فصل 10 داستان ترسناک آمریکایی در دو خط زمانی اتفاق می‌افتد: دهه 1950، زمانی که آیزنهاور، رئیس‌جمهور ایالات متحده پس از یافتن خلبان مفقود شده آملیا ارهارت، با بیگانگان ملاقات می‌کند و به توافقی فراطبیعی می‌رسد، و امروز که گروهی از دانشجویان پس از یک آدم ربایی باردار می‌شوند.

دره مرگ نشان می‌دهد که بیگانگان چندین دهه است که آزمایش‌های خود را در ایالات متحده انجام می‌دهند و در عین حال با پیشرفت سریع فناوری مدرن به کشور کمک می‌کنند. جدول زمانی مدرن پیامدهای توافق جهانی دوایت آیزنهاور را احساس می‌کند که بر اساس تئوری واقعی زندگیی است که رئیس جمهور در سال 1954 با بیگانگان ملاقات و گفتگو کرد.

قسمت اول AHS: Death Valley با فراخوانی دوایت آیزنهاور از تعطیلات گلف در پالم اسپرینگز، کالیفرنیا برای یافتن یک هواپیمای بیگانه مرموز که در صحرا نزدیک پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده سقوط کرده است، آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش واشنگتن پست، این رویداد فرازمینی فصل 10 AHS یک رویداد واقعی بود که در شب 20 فوریه 1954 رخ داد، جایی که آیزنهاور مشکوک به ملاقات با دو بیگانه در آن نقطه بود.

این نشست آشکار در طول هفت دهه گذشته مورد گمانه زنی های فراوانی بوده است، همینطور که به طور مستمر توسط مایکل سالا، استاد سابق دانشگاه آمریکایی، به عنوان یک کنفرانس دیپلماتیک بیگانه مطرح شده است. در حالی که دیدار آیک با بیگانگان در آن شب سرنوشت‌ساز بسیار هیجان‌انگیزتر و توطئه‌آمیزتر است، اما توضیح دیگر برای آنچه که او را از تعطیلاتش دور کرد، ملاقات با دندانپزشک بود که توسط سخنگوی آیزنهاور در مطبوعات منتشر شد.

افرادی که از رویدادهای American Horror Story در آن شب عجیب و غریب در سال 1954 حمایت می‌کنند، معتقدند داستان دندانپزشکی سرپوشی برای ملاقات بیگانگان بوده است.

در بیانیه مطبوعاتی آمده بود که آیک هنگام شام خوردن دندانش دچار مشکل شده است که باعث می‌شود او در آن شب به دندان پزشکی برود. یکی دیگر از موارد عجیبی که از این نظریه پشتیبانی می‌کند، گزارش آسوشیتدپرس در آن شب است که شخصیت واقعی دره مرگ مرده است، اگرچه آنها به سرعت مقاله را پس گرفتند و توضیح دادند که آیک در واقع زنده است.

آیزنهاور تا سال 1969 نمرده بود، بنابراین او مطمئناً زنده بود، اما برخی همچنان می‌پرسند که واقعاً در آن شب و صبح قبل از شرکت در مراسم کلیسایش چه اتفاقی افتاده است. برای سال‌ها پس از آن، نظریه‌پردازان توطئه بیگانه از این شب سرنوشت‌ساز ۱۹۵۴ به عنوان «اولین تماس» بین انسان‌ها و فرازمینی‌ها یاد کردند. گمان می‌رود که آیک حداقل دو بار دیگر با این گونه ملاقات کرده و در نهایت آنچه را که برخی از آن به عنوان پیمان Greada یاد می‌کنند را امضا کرد.

ظاهراً این بیگانگان به دلیل ظاهر مشابه آنها “اسکاندیناوی” لقب گرفتند و معاهده ای امضا شد که در آن AHS: بیگانگان پناهجوی مانند فن آوری پیشرفته و خرد خود را با آیزنهاور به اشتراک خواهند گذاشت، اگر رئیس جمهور موافقت کند سلاح های هسته ای آمریکا را منحل کند.

این معامله همچنین به گونه‌های بیگانه «گری‌ها» اجازه می‌داد تا گاوها و انسان‌ها را برای آزمایش، مانند آدم‌ربایی‌های فرازمینی در قسمت اول «دره مرگ» ببرند. چند نفر نیز ادعا کرده اند که در طول سال ها در این جلسه حضور داشته اند و در مورد معامله آیک با بیگانگان سکوت کرده اند. به نظر نمی‌رسد که رئیس‌جمهور آیزنهاور مانند داستان ترسناک آمریکایی هرگز با یافتن آملیا ارهارت بازگشته مرتبط بوده است، اما مطمئناً لایه‌ای به توطئه عمیق دولتی پیشنهاد شده توسط علاقه‌مندان به بیگانگان اضافه می‌کند. در ادامه با نوشتار نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی همراه فیگار باشید.

آیا استیو جابز یک بیگانه است؟

نقد فصل 10 American Horror Story, تحلیل فصل 10 سریال American Horror Story, قرص های سیاه فصل 10 AHS
نقد فصل 10 American Horror Story, تحلیل فصل 10 سریال American Horror Story

استیو جابز، یکی از بنیانگذاران شرکت اپل، به طور شگفت انگیزی در یک مرکز بیگانه/انسان در American Horror Story: Death Valley ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که این نابغه ممکن است در واقع خود یک بیگانه باشد.

فصل 10 داستان ترسناک آمریکایی، قسمت 2، به اسرار دولتی و تغیراتی را که در مردم ایالات متحده در Red Tide انجام می‌دهند، مورد بحث قرار می‌دهد، اما با پیچ و تاب بسیار فراطبیعی تر. دره مرگ فاش می‌کند که رئیس جمهور دوایت آیزنهاور یک معامله انقلابی با موجودات فضایی روی زمین بسته است و به فرازمینی‌ها اجازه می‌دهد تا در صورت کمک به پیشرفت فناوری کشور، سالانه 500 آمریکایی را ربوده و روی آنها آزمایش کنند.

بیگانگان در فصل 10 سریال American Horror Story با Asylum متفاوت هستند… زیرا آنها ماموریت بسیار واضحی دارند. اما، بیگانگان Asylum و Death Valley روی باردار کردن انسان‌هایی که پیدا می‌کنند متمرکز هستند و سعی می‌کنند یک گونه کامل خلق کنند.

بیشتر بخوانید:

طبق فصل 10 AHS ، هوانورد گمشده مشهور آملیا ارهارت، که به طور مشخص در یک سفر جهانی ناپدید شد، اولین سوژه آزمایشی بیگانگان در سال 1937 بود، در حالی که دره مرگ همچنان پیشرفت‌های مرموز و تکنولوژیکی تاریخی را به گردن بیگانگان می‌اندازد.

عجیب است که جابز تنها شخصیت موجود در مرکز بیگانه است که لباس سفید ساده را بر تن نمی‌کند، زیرا با پیراهن مشکی به یاد ماندنی و شلوار جین آبی خود می‌نشیند. مگر اینکه جابز میزبان یک موجود بیگانه باشد، به نظر نمی‌رسد که او خودش موجودی بیگانه باشد، اما احتمالاً یکی از آزمایش‌کنندگان اولیه آنها بوده است.

داستان ترسناک آمریکایی نشان می‌دهد که بیگانگان در تلاش برای رسیدن به یک موجود کامل، مردان و زنان را باردار می‌کنند، که ممکن است به این معنی باشد که این همان اتفاقی است که برای استیو جابز افتاده است و بیگانگان بعداً به کمک او با اسرار پیشرفت‌های تکنولوژیکی انقلابی بهاء می‌دهند. در ادامه با نوشتار بررسی فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی همراه فیگار بمانید.

توطئه و استنلی کوبریک

نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی, بررسی فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی, نقد فصل 10 American Horror Story, تحلیل فصل 10 سریال American Horror Story, قرص های سیاه فصل 10 AHS
نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی, بررسی فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی

داستان ترسناک آمریکایی: دره مرگ یک تئوری توطئه قدیمی را بازگو می‌کند مبنی بر اینکه استنلی کوبریک کارگردانی فرود جعلی آپولو 11 بر ماه را بر عهده داشته است.

در میان پیش‌فرض‌های توطئه‌آمیز بیگانگان فصل 10 داستان ترسناک آمریکایی، دره مرگ، تئوری توطئه معروف را احیا می‌کند که استنلی کوبریک فرود «جعلی» ایالات متحده بر ماه را کارگردانی کرده است.

پس از آزمایش‌های خون آشام طوری رد تاید با قرص‌های سیاه، همانطور که گفته شد دره مرگ به بررسی معاهده سال 1954 رئیس‌جمهور دوایت آیزنهاور با بیگانگان می‌پردازد، در حالی که شخصیت‌های امروزی عواقب ربوده شدن را تجربه می‌کنند.

در طول مسیر، دره مرگ تئوری‌های توطئه فرازمینی را تایید کرده است و در عین حال تاریخ را با مقصر دانستن مرگ‌ها و اسرار قابل توجه بیگانگان، از جمله ناپدید شدن آملیا ارهارت، ترور جی اف‌کی و مرگ مرلین مونرو، بازیگر، بازنویسی می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین تئوری‌های توطئه مدرن آمریکایی که با اسرار فرازمینی دره مرگ مرتبط است، این است که ایالات متحده واقعاً فرود روی ماه 1969 را جعلی ساخته است. این یک توطئه جزئی نیست که برای فداکارترین نظریه پردازان بیگانه نگه داشته شده است، زیرا از زمان پخش زنده فرود نیل آرمسترانگ و باز آلدرین روی ماه با آپولو 11 که از تلویزیون پخش شد، برجسته و شناخته شده بود.

ایالات متحده در بحبوحه جنگ سرد و مسابقه فضایی معروف با اتحاد جماهیر شوروی قرار داشت و آمریکا به عنوان اولین کشوری که فضانوردانی را روی ماه فرود آورد و سالم به خانه بازگشت، برنده این رقابت شد و در نتیجه برتری کشور در پروازهای فضایی را به نمایش گذاشت.

در حالی که مدت‌ها به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای ایالات متحده شناخته می‌شود، برخی معتقدند که کاملاً جعلی بوده و استنلی کوبریک آن را کارگردانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “نقد فصل 10 سریال داستان ترسناک آمریکایی ؛ آیا استیو جابز یک بیگانه است؟

  1. افتضاح محض، با اختلاف بدترین فصل از بین 10 فصل، تا قسمت 5 خوب بود ولی داستان سرسری، پایان عجولانه و بشدت آبکی خرابش کرد انگار سازندگان فقط برای رفع تکلیف سریالو جمع کردن. تو قسمت دوم فصل تمام این موارد بدتر شد و یکی از مضحکترین پایان تاریخ سریال ها رو شاهد بودیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *