نقد کاربران بر سریال Squid Game ؛ بیننده‌های این سریال جدید نتفلیکس چه می‌گویند ؟!

موفقیت جهانی نتفلیکس می‌خواهد خشونت را در حالی که در آن شادی می کند، محکوم کند. با نوشتار نقد کاربران بر سریال Squid Game همراه فیگار بمانید.

سریال بازی ماهی مرکب که توسط هوانگ دونگ هیوک ساخته شده است، رقابتی را با 456 شرکت کننده به تصویر می‌کشد که در آن ثروت بی حد و حصر در اختیار هر کسی قرار می‌گیرد که از یک فضای وحشیانه در خلال حوادث مرگبار به دست می‌آید.

مراحل این بازی در این سریال جدید نتفلیکس از بازی‌های کودکان به عاریت گرفته شده‌اند و کنایه ساده‌ای را به میزان بی‌رحمانه شدن آن‌ها نشان می‌دهد: بیش از نیمی از رقبا کشته می‌شوند، برای مثال، در مرحله اول، در بازی بنام «چراغ قرمز، چراغ سبز» بسیاری از شرکت کنندگان، به ضرب گلوله کشته می‌شوند. با نوشتار نقد کاربران بر سریال Squid Game همراه فیگار بمانید تا شما را با نظرات کاربران درباره سریال اسکویید گیم آشنا کنیم.

نقد کاربران بر سریال Squid Game

بیننده‌های این سریال جدید نتفلیکس چه می‌گویند ؟!

نقد کاربران بر سریال Squid Game, نظرات کاربران درباره سریال اسکویید گیم, نظر کاربران درباره سریال بازی مرکب
نقد کاربران بر سریال Squid Game, نظرات کاربران درباره سریال اسکویید گیم, نظر کاربران درباره سریال بازی مرکب

در ادامه توجه شما را جلب می‌کنیم به نظرات متفاوت و گاهی طنز کاربران سایت که می‌تواند به نوبه خودش جالب باشد. در ادامه با نوشتار نظر کاربران درباره سریال بازی مرکب همراه ما بمانید.

پیرو مطلب نقد سریال Squid Game نظرات زیر از سوی کاربران به تحریر درآمده است… در ادامه با نوشتار نقد کاربران بر سریال Squid Game همراه فیگار بمانید.

ک. فتاحیان

من هم این سریال رو دیدم و از دیدن اون واقعا لذت بردم به خاطر هوشمندی ، دقت و ظرافت، تفکر عمیق و روان شناسی جامعه شناسی که پشت فیلمنامه و شخصیتهای اون واقعا احساس کردم.

به نظر من هم این سریال تحلیل و نقد دنیای سرمایه داری و ذات سرمایه دارهاست که در هر مملکتی شامل 10 درصد جامعه اند و به قول دکتر شریعتی رفاه، پول بادآورده، بی خبری و بی دردی اونها رو به طرف احساس پوچی و افسردگی سوق داده و 90 درصد دیگه ی جامعه رو وسیله تفریح و سرگرمی خودشون برای رهایی از این احساس پوچی ، کسالت و افسردگی روانی خودشون می بینند.

و در نهایته بی وجدانی ، بی مسئولیتی و بدون هیچ احساس گناه ، پشیمانی ، شرم و خجالتی ازموقعیت و شرایط انسانهای دیگه استفاده میکنند و اونها رو با بازی مرگ و زندگی یا بازی (بکش یا بمیر )به جون هم می اندازند اما یک چیز خیلی امیدوارکننده و انسانی در این سریال برای بنده این بود که هرچند موقعیتها و شرایط بعضی وقتها آدمها رو وادار به وارد شدن به این جور شرایط ناخواسته برای بقا میکنه ولی انسانها صد در صد مقهور و محکوم این شرایطی که قوانین اون ساخته دست انسانهای دیگه ست نیستند.

و حق انتخابه شرافتمندانه و انسانی هم دارند و این نکته خیلی مهمیه که ما این رو در شخصیت گی هون می بینیم ، کسیکه هرچند مثل دوستش هوش بالایی نداره اما از یک چیز مهمتر برای موفقیت برخورداره و اون هم هوش هیجانی یا هوش اجتماعی و حس همدلی و خوش قلبیه که الان در علم روان شناسی ثابت شده که برای موفقیت در زندگی خیلی مهمتر و ضروری تر از هوش کلی (آی کیو ) هست و گی هون هم با کمک همین ویژگی میتونه از این نبرد سخت جون سالم به درببره هرچند تحت اون شرایط خشن و ناخواسته بازی ، مرگ دوستش در آخرین مرحله بازی و مرگ مادرش بعد از برگشت از بازی که یکی از دلایل اون برای وارد شدن به این بازیه ، مدتی از زندگی عادی به دلیل افسردگی یا ناامیدی که البته خیلی در اون شرایط طبیعیه، فاصله می گیره اما دوباره بعد از یک گذر زمانی و بعد روبرو شدن و صحبت با پیرمردی که طراح این بازی بوده ، با کمک همین هوش به زندگی عادی برمیگرده و راه درست خرج کردن اون پول و انرژی دوباره برای عمل کردن به قولها و انگیزه برای زندگی دوباره رو پیدا میکنه.

حسن

به نظر من فیلم بسیار جالبی بود و ارزش دیدنو واقعا داره. در رابطه با اینکه گفته بودید قسمت دوم اضافی است مخالف هستم. به این دلیل که به شما نشون داده خواهد شد که زندگی بعضی از افراد واقعا با شرایط موجود در بازی، تفاوتی نداره و اون ها با شرکت در بازی حداقل یک شانس برای فرار از بودن در اون وضعیت خواهند داشت.

helia

این سریال یکی از قشنگترین و غمناک ترین سریال بود و انگار به کارمای طرف بستگی داشت اگر دقت کرده باشین قسمت دومش کارفرمای علی نمیخواست پولش رو بده و اون پولش رو دزدید رفت وتو قسمت شیشمش سانگ وو سرش کلاه گذاشت و تیله ها رو واس خودش برداشت و اون دختره کانگ سه بیوک چاقو گذاشت رو گلوی اون طرف تهدیدش کرد و قسمت هشتمش سانگ وو گلوی اون رو با چاقو برید و سانگ وو تو حموم میخواست خودش رو بکشه بعدش قسمت نهم خودش رو اونجوری کشت به نظر من این سریال میخواست بگه علاوه بر بدهی اینا چه کار خوب کنی چه کار بد کارماش به سمت خودت میره حالا چه بد باشه چه خوب نظر من اینه

Eren

سلام وقت بخیر ، در خصوص این سریال کره ای زیبا و تاریک میخواستم بگم سریال که عالیه از هر نظر . کسایی هم که میگن سریال بداموزی داره . بله داره ولی دنیای ادما همین شکلیه من خودم از نزدیک خیلی چیزای بدی رو دیدم در ضمن این مسابقات انسانی سال هاست که مخفیانه برگزار میشه و از طریق دارک وب هم سرمایه دارا ثبت نام میکنن و نگاه میکنن

هادی

من خیلی فرقی بین این سریال و سری فیلم های hunger game ندیدم . تنها فرق اساسی نحوه ورود به بازیه . در سریال کره ای اجبار مالی باعث ورود افراد میشه و در سری فیلم های Hunger game اجبار حکومت . در هر دو سری اتحاد ها شکل میگیره و تا انتها ادامه داره . در هر دو احساس بین شرکت کننده ها ، لذت بیمارگونه طبقه مرفه و دیگر المان ها تکرار شده . در انتها هم سرخوردگی برنده همان حس و حالیه که برندگان hunger game بعد از قسمت اول دارن . خلاصه این که به نظرم این سریال یک کپی خوش کیفیت شرقی بیشتر نیست .

Rokh

این فیلم دقیقا زندگی الان مارو خیلی صریح نشون میده یه عده خاص زیر ماسکاشون دارن دنیاروکنترل میکنن و مردم معمولی و از همه جا بی خبر و به جون هم میندازن و اونام با دروغ با خیانت با قتل با دزدی همو نابود میکنن؛کرونا ،گرونی ،ارزونی،جنگ همشون بازیه اوناس واقعا دردناک ?

یسنا

منم دقیقا امروز تمومش کردم و باید بگم سره قسمت شیش اینقدر احساساتی شدم که کلی گریه کردم. واقعا این سریال جامعه ی سرمایه گذاری رو خیلی خوب نشون داد، و اینکه یسری از آدما حاضر شدن بخاطر پول بهترین دوسته خودشون و حتی همسرشون رو بکشن. خیانتا، کشت و کشتارا و دردایی که هرکدوم کشیدن چون فقط از قشره فقیر و ضعیف جامعن رسما برای یه قشره دیگه که پولدار و ثروتمندن یه نمایشه خنده دار بود و این قسمتش از همه بیشتر درد داشت. واقعا بعده دیدنه این سریال یجوری از دنیایی که دارم توش زندگی میکنم ترسیدم

پیرو مطلب حقایق پنهان سریال Squid Game نظرات زیر از سوی کاربران به تحریر درآمده است… در ادامه با نوشتار نقد کاربران بر سریال Squid Game همراه فیگار بمانید.

نقد کاربران بر سریال Squid Game, نظرات کاربران درباره سریال اسکویید گیم, نظر کاربران درباره سریال بازی مرکب
نقد کاربران بر سریال Squid Game, نظرات کاربران درباره سریال اسکویید گیم, نظر کاربران درباره سریال بازی مرکب

محمود

سریال بازی مرکب هیچ ربطی به فراماسونر یا چیز دیگه ای نداره و به هیچ عنوان مرموز و پیچیده نیست. حالا البته اگه خیلی توهم توطئه دارید و به زور می خواهید یه چیزی از توش دربیارید که خوشحال بشید یه چند ماه صبر کنید تا استاد رائفی پور عزیزتون از دست داشتن صهیونیست ها و کابالا ها و فراماسونرها در سریال بازی مرکب براتون میگه!!!!!! و در صحنه هایی از فیلم ستاره پنج پر و چشم جهان بین و چشم دجال و صلیب پطرس براتون پیدا میکنه . و احتمالا ایشون کشف میکنه که چرا هر سمت طناب کشی یا روی پل شیشه ای مثلا 12 نفر بودن.

مهی

من بندرت فیلم یا سریال میبینم مگر اینکه خاص باشن، این سریال رو دیدم چون خوشحال شدم که بقیه حتی در کشور های دیگه هم میدونن اینطور بازی ها وجود داره، حتی توی جایی که خودمون زندگی میکنیم و من همچین بلایی سرم اومده اما کمی متفاوت تر، این فیلم چیزی جز واقعیت نیست.

نمیتونم زیاد توضیح بدم شاید کمی اغراق این فیلم و نماد سازیش زیاد باشه اما حقیقته و واقعا فقط ادم هایی که دیگه امیدی ندارنو هیچ راهی ندارن و یا از رده خارج هستن به اجبار زندگیشون تو دام این بازی ها یا مسیر های اینچنینی میفتن که خودم یکی ازونا بودم اما خودم بیرون اومدم، با وجود اینکه خودم با میل رفته بودم. خیلی مراقب خودتون باشید مخصوصا اگه ناچار هستین و زندگی خوبی ندارید چون همیشه مسیر ها و انتخاب هایی پیش روتون میاد که از چاله توی چاه میرید

امیرحسین صادقی

نکته سنجیتون اگر متن کپی از جایی نباشه ستودنی و جالب بود منتهی مسئله ی اصلی درباره این سریال اینه که واقعا نمیتونه بهترین سریال نتفلیکس باشه . این سریال فقط موجی مثل بازی نهنگ آبی بود و چندوقت دیگه از یادها خواهد رفت .. اثر جاودانی نیست به نوعی .. بنظرم به این مسئله باید اشاره شه .. به اضافه اینکه خیلی سکانس ها حاوی ایراد بود بنظرم که از نتفلیکس با این سرمایه حداقل نباید چنین چیزهایی دیده میشد بخصوص لحظه کشته شدن دوتا بازیکن آخر … ممنون از سایت خوبتون

پیرو مطلب فصل 2 سریال Squid Game نظرات زیر از سوی کاربران به تحریر درآمده است… در ادامه با نوشتار نقد کاربران بر سریال Squid Game همراه فیگار بمانید.

نظرات کاربران درباره سریال اسکویید گیم, نظر کاربران درباره سریال بازی مرکب
نظرات کاربران درباره سریال اسکویید گیم, نظر کاربران درباره سریال بازی مرکب

امیر محمد AmirMMD

این فیلم چند تا اشکال داشت اونم اینکه همش ‌کشتو کشتار بودو بحث اعتماد این وسط بود مثل علی ک اعتماد کرد اما مرد کلی از ادما تیم نقش اول مردن تو تیله بازی مثل علی و اون دختری ک روی بینیش زر داشت اما قسمت اخر هنوز رو ذهنمه اون دختره میتونست درمان بشه ولی یکی از مردا کشتش ولی اون مرده توبازی آخر(ماهی مرکب) خودشو کشت یه جاهاییم بد بود برادر اون دختره که اون مرد رگشو زد یتیم شده بودو الانم ک داره بایه پیرزن زندگی میکنه یا پسر اونی ک خودش رگه خودشو زد معلوم نیست ک الان کجاستولی کلا از ۴۵۶ نفر ۴۵۵ نفرش مردن و همشونم عصاب ادمو میریزه به هم و این فیلم بهمون یاد میده ک هیچوقت خودمونو ب خاطر پول ب خطر نندازیم و بعدشم الان اون بدبختی ک پولو گرفته الان افسردس هرکی ب جای اون بود خودش میکشت ولی بازم بهش کارت بازی دادن اونم تو فصل دو (انتشار ۲۰۲۳..۲۰۲۴) معلوم میشه ک بازم جونشو ب خطر میندازه یا ن

ولی فیلم خیلی زود فصل ۱ تموم شد و بعدش اشکال فیلمه اینکه همش کشتو کشاتروو عصاب ادمو خراب میکنه آدم ناراحت میشه مثلا به اون علی و اون دختزی ک بینیش یه زر داشت و اون پسره ک خودشو کشت و اون دختری ک احتمال داشت درمان بشه ولی اون پسره ک خودشو کشت اون دختره هم کشت یه جوری زده بود تو رگ دختره ادم فکرش همش مشغول بود و اینم ک فصل ۲ تو سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میاد ک خیلی طول میکشه تا اون موقع و فصل اول فیلمم هنوز تو فکرمه یه قسمتیم داشت ک برادر برادرشو کشت اخه کدوم برادری برادرشو میکشه برادر اون خواهر کشته هم تو یتیخونه بودو الان پیش پیرزنه و پسره اونی ک تو بازی اخر(ماهی مرکب)خودشو کشت الان بی پدیر یا اونی ک با پول بیرون رفت الان دخترش تو امریکساتو خودشم افسردس

سعید

واقعا فیلم مهیج، معمایی اما ناراحت کننده ای بود، هنوزم فکرم مَشغوله فیلمه، هرکس اولین قسمت رو ببینه امکان نداره بقیه اش رو نخواد ببینه ! من خودم با اینکه از فیلمهای کره ای بدم میاد سه مرتبه سریال رو دیدم. با این استقبال خوب بعیده فصل دوم رو نسازن

yugo

این سریالی تلنگری به انسانهای نااگاه به پیرامون خودشان است در دنیای واقعی در فضای دارک وب و در رد روم ها (red room) افراد ثروتمند و مازوخیسم از ازار جسمی و جنسی انسانها برای ارضا هوسهای جسمی و جنسی ومادی خود بهره میبرند وگاها تا صدها برابر خشن تر از انچه در این فیلم به تصویر کشیده شده است امار گم شدن افراد در کشور ها ی مختلف خصوصا دخترهای جوان در ایران و کشورهای جهان و بی اطلاعی از سرنوشت ان افراد میتواند نشانه ای از ورود ناخواسته انان به دنیای بازی و قمار بیماران روانی باشد

پیرو مطلب تئوری ها و ایستراگ های Squid Game نظرات زیر از سوی کاربران به تحریر درآمده است… در ادامه با نوشتار نقد کاربران بر سریال Squid Game همراه فیگار بمانید.

نقد کاربران بر سریال Squid Game, نظرات کاربران درباره سریال اسکویید گیم, نظر کاربران درباره سریال بازی مرکب
نقد کاربران بر سریال Squid Game

مریم

سلام.یه سوال ذهنمو مشغول کرده(اسپویل داره) تو مرحله طناب کشی ۴۰ نفر زنده موندن… قبل از شروع مرحله تیله بازی چون دکتر حذف شد ۱۹ تا گروه تشکیل شد که باید تو مرحله تیله ۱۹ نفر زنده میموندن با اون دختره میشدن ۲۰ نفر پس چرا تابلو عدد بازیکنای زنده رو ۱۷ زد؟

Saqar در پاسخ به مریم

دیدیم که بعد تموم شدن بازی تیله عدد روی نمایشگر ۱۷ بود نه ۲۰، یادته سانگوو به علی گفت که اگه دوتامون بعد تموم شدن تایم بازیو تموم نکنیم زنده میمونیم؟ اونجا میخواستن نشون بدن که اگه سانگوو به علی خیانت نمیکرد و طبق نقشه پیش میرفت هردوشون میمردن، چرا؟ چون تنها دلیلی که میتونه عدد ۱۷ رو به جای ۲۰ توجیح کنه اینه که سه تا تیم تو نیم ساعت نتونستن بازی رو تموم کنن درنتیجه هردوشون باهم مردن ? پس به جای ۱۹ نفر ۱۶ نفر از بازی سالم درومدن، هان می نیو بهشون اضافه شد، شدن ۱۷ نفر و بعد خودکشی اون مرده فقط ۱۶ نفر ازشون باقی موند:)

مشخصات فیلم

  • ژانر اکشن، ماجراجویی، دلهره‌آور، بقا و درام
  • سازنده نتفلیکس
  • نویسنده هوانگ دونگ-هیوک
  • کارگردان هوانگ دونگ-هیوک
  • بازیگران لی جونگ-جه، پارک هه-سو، وی ها-جون و هویون جونگ
  • آهنگساز جونگ جه-ایل
  • کشور سازنده کرهٔ جنوبی
  • زبان اصلی کره‌ای
  • شمار فصل‌ها ۱ ؛ نقد کاربران بر سریال Squid Game
  • شمار قسمت‌ها ۹ ؛ نقد کاربران بر سریال Squid Game
  • دوربین چند دوربین
  • مدت ۶۳–۳۲ دقیقه
  • تولیدکننده سایرن پیکچرز
  • توزیع‌کننده نتفلیکس ؛ نقد کاربران بر سریال Squid Game
  • شبکهٔ اصلی نتفلیکس
  • فرمت تصویر ۴کی (وضوح بسیار بالا)
  • فرمت صدا دالبی اتموس
  • انتشار اولیه ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد کاربران بر سریال Squid Game سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *