بهترین فیلم ها درباره زنان ؛ پتانسیلی قدرتمند در عصر تکنولوژی

بعضی فیلم‌ها هستند که پس از اینکه یکبار آن‌ها را ببینید، از ذهنتان بیرون می‌رود و فراموش می‌شوند. اما در عصر تکنولوژی هر فیلمی که در رابطه با زنان باشد پتانسیل بالایی را برای تثبیت شدن در ذهن هر انسانی را دارد. در ادامه با نوشتار بهترین فیلم ها درباره زنان همراه فیگار بمانید.

امروز هشتم مارس روز جهانی زن است و چه زمانی بهتر از امروز برای معرفی بهترین فیلم ها با موضوع زنان که باید آن‌ها را ببینید و از قدرت و پتانسیل این جنس در زندگی در عصر تکنولوژی آگاه شوید. به عنوان یکی از کارگردانان مطرح سینمای جهان که به شدت منطقی، فلسفی و مفهومی در رابزطه با زنان و احوالات تنهاییشان فیلم ساخته است، می‌توانید در مقاله زیر که لینکش را گذاشته‌ایم بهترین فیلم های اینگمار برگمان را بشناسید:

بهترین فیلم های برگمان

بهترین فیلم ها درباره زنان

پتانسیلی قدرتمند در عصر تکنولوژی

فهرست فیلم‌هایی که در ادامه نوشتار بهترین فیلم ها درباره زنان برای شما معرفی شده‌اند را می‌توانید در لیست زیر در یک نگاه ببینید:

ما لیستی از بهترین فیلم ها با محوریت زنان که به شما کمک می‌کند تا ساعاتی از ماراتنی به نام زندگی را غافل شوید، برای شما جمع آوری کرده ایم. این فیلم‌ها فراتر از هدف سرگرمی روی پرده سینما می‌روند و الهام‌بخش جامعه زنان هستند. هر کدام از این فیلم‌ها به ما یاد‌آوری می‌کند که برای یک زن هر چیزی ممکن است از فرستادن فضاپیما به فضا گرفته تا به تنهایی جنگیدن با ارتشی از دشمنان.

امتیاز Rotten Tomatoes، Metacritic و IMDB


برخی از فیلم‌ها، تا مدت‌های طولانی در ذهن‌مان باقی می‌مانند و گاهی حتی تأثیر آنها می‌تواند جنبه‌هایی از زندگی‌مان را تغییر دهد. فیلم‌هایی نیز هستند که اساسا برای زنان ساخته شده است و هر زنی باید آنها را ببیند. از ساخت بعضی از این فیلم‌ها سال‌ها می‌گذرد، اما هنوز هم در تاریخ سینما ماندگار هستند.

آدم‌کش The Assassin

  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • کارگردان: هو شیائو-شین
  • بازیگران: شو کی، چانگ چن، ژو یون، ساتوشی تسومابوکی

فیلم روایتگر داستان زندگی نیه اینیانگ دختر ربوده شده‌ی یک ژنرال است که به‌عنوان یک آدم‌کش حرفه‌ای آموزش می‌بیند. او در آخرین مأموریتش به زادگاهش برمی‌گردد و باید بین کشتن معشوق سابقش و خیانت به سازمانی که برایشان کار می‌کند یکی را انتخاب کند.

نیه اینیانگ یکی از منحصربه‌فردترین زنان یک فیلم اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022) آسیایی است. جسارت، بی‌رحمی و حرکات سریع و ماهرانه او لحظات نفس‌گیری را خلق می‌کند و در نوع خود بسیار تماشایی است.

بیشتر بخوانید:

زندگی مانند گل سرخ La Vie en Rose

این فیلم زندگی ادیت پیاف (خواننده‌ی فرانسوی – بهترین فیلم های فرانسوی 2022 و 2021) را روایت می‌کند. زنی که نبردی طولانی را برای گرفتن حق خود از زندگی، خوانندگی و عشق پشت‌ سر گذاشت. این فیلم با زیبایی هرچه تمام‌تر حال و هوای پاریس را در دوران زندگی پیاف ترسیم می‌کند. پاریس در آن زمان شهری بود که فقط غریبه‌ها را می‌فریفت و آن‌ها تصور می‌کردند که آن‌جا شهر روشنایی و رؤیاهای عاشقانه است.

شیطان پرادا می پوشد The Devil Wears Prada

آندریا یک دختر شهرستانی و فارغ التحصیل دانشگاه است که می‌خواهد یک روزنامه نگار بزرگ شود و در حال حاضر دستیار میراندا پریسلی، ویراستار موفق یک مجله مد مهم شهر نیویورک است. آندریا که همیشه در آرزوی چنین شغلی بوده هرگز نمی‌دانست این کار آنقدر دشوار است.

بیشتر بخوانید:

عشق و دوستی Love & Friendship

سوزان زن جوان و زیبایی است که قبلا ازدواج کرده و برای جلوگیری از شایعات جامعه ثروتمند اطراف او و بهبود وضعیت مالی به خانه همسر مرده خود باز می‌گردد. و تصمیم می‌گیرد بدون از دست دادن وقت همسرهای پولداری برای خود و دخترش پیدا کند. اما او برای عملی کردن این نقشه علاوه بر زیبایی و ظرافت به مهارت‌ها و هوشمندی نیز نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

انتقام Revenge

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • کارگردان: کورالی فارژا
  • بازیگران: ماتیلدا یونز، کوین یانسنس، ونسن کولومب، گیوم بوشن

انتقام یک فیلم اکشن جنایی (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022) جمع و جور است که داستان دختر جوانی به نام جن را دنبال می‌کند که به همراه معشوقه‌ی متأهلش به تعطیلاتی در یک ویلای دورافتاده می‌رود اما ماجرا با یک حمله‌ی وحشیانه تمام می‌شود. حالا جن به دنبال انتقام از مردانی است که باعث این درد غیرقابل تصور در جسم و روح او شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

جی.آی. جین G.I. Jane

فیلمی که هیچ صحنه‌ی پیچیده یا عجیب و غریبی ندارد. همه چیز به‌سادگی روایت می‌شود. جی.آی. جین یکی از معدود فیلم‌هایی است که نشان می‌دهد قدرت روح انسان، به‌ویژه قدرت روح زنان، چقدر زیاد است. این فیلم صحنه‌هایی فراموش‌نشدنی دارد که آن را تبدیل به یک اثر کلاسیک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

باشگاه همسران اول The First Wives Club

به دلیل مرگ غم‌انگیز (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021) یکی از دوستان قدیمی‌ خود این سه دوست بعد از 30 سال دوباره کنار همدیگر جمع می‌شوند و طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شوند شوهران سابق آن‌ها بسیار در حقشان بد کرده‌اند و تصمیم می‌گیرند که از آن‌ها انتقام بگیرند. ترکیب انرژی این سه نفر و راهکارهای آن‌ها برای انتقام بسیار جذاب و دیدنی است.

بیشتر بخوانید:

دلیر Brave

یک دختر تیرانداز ماهر به نام مریدا در زندگی راه خود را دنبال کرده و از ارزش های اسکاتلند دفاع می‌کند. گرچه او به دنبال کمک است اما نه تنها کمکی دریافت نکرده بلکه طرد می‌شود. این دختر جوان برای شکست این طرد شدگی و طلسم باید به خود اتکا کند.

شما می‌توانید از لیست زیر به بهترین های انیمه و انیمیشن سال 2022 دسترسی پیدا کنید:

Begin Again

دن و گرتا دو انسان با شهرت قدیمی هستند. دن یکی از قدیمی‌ترین افسانه‌های خوش گذرانی است. گرتا نیز یک ستاره راک قدیمی است. درست زمانیکه آن ها احساس می‌کنند به کسی نیاز دارند یکدیگر را در قلب نیویورک مشاهده می‌کنند. شانس دومی برای تغییر همه چیز وجود دارد. اکنون آن ها فرصت دارند تا دنیای جدیدی را امتحان کنند.

بیشتر بخوانید:

دوشیزه بالا Miss Bala

 

  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • کارگردان: کاترین هاردویک
  • بازیگران: جینا رودریگز، آنتونی مکی، کریستین رودلو

دوشیزه بالا روایتگر زندگی دختری مکزیکی- آمریکایی است که گرفتار یکی از قدرتمندترین کارتل های مواد مخدر مکزیک و البته پلیس‌های فاسد می‌شود. او برای زنده ماندن باید مأموریت های خطرناکی را انجام دهد که هیچ علاقه‌ای به آن‌ها ندارد.

دوشیزه بالا، بر جنبه‌های فمینیستی شخصیت گلوریا تأکید ویژه‌ای دارد؛ او کم‌کم از نقش قربانی خارج می‌شود و با برای نجات زندگی‌اش قدرت‌های تازه‌ای را در خودش کشف می‌کند. عملکرد جینا رودریگز توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کرد و به باور بسیاری، شمایل تازه‌ای از یک قهرمان زن فیلم‌های اکشن را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

لبخند مونالیزا Mona Lisa Smile

این فیلم مضامین بسیار عمیقی دارد و ارزش والای انسان، شهامت و پایداری برای رسیدن به هدف را نشان می‌دهد. این فیلم از فمینیسم دفاع نمی‌کند، اما از مردم جهان می‌خواهد تا دیدگاه‌شان را در مورد زنان تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:

گوجه‌فرنگی‌های سبز سرخ‌شده Fried Green Tomatoes

 

فیلم درباره‌ی پیدا کردن قدرت درون است. بازیگر فیلم کتی بیتس با پیر زنی در خانه سالمندان آشنا می‌شود و به داستان‌های او درباره روابط قدرتمند زنان گوش می‌دهد و همین باعث می‌شود تا وی سعی کن برخلاف جریان رودخانه شنا کند و هنجارشکن باشد. این داستان‌ها زندگی شخصیت اصلی فیلم vh تغییر می‌دهد. می‌شود گفت این فیلم جزو بهترین فیلم ها در مورد زنان است که باید ببینید و از آن لذت ببرید.

ماما میا Mamma Mia!

دختری جوان به نام سوفی در آستانه ازدواج است و دوست دارد یک مراسم سنتی داشته باشد که پدرش او را تا محراب همراهی کند. مشکل اینجاست که نمی‌داند پدرش کیست زیرا مادرش دونا هرگز در این باره به او چیزی نگفته است.

ولنتاین غمگین Blue Valentine

دین و سیدنی علاقه ای به یکدیگر دارند که فقط انسان‌های واقعا عاشق می‌توانند آن را تجربه کنند. اما در نهایت احساسات آن ها، مشکلاتشان و سوتفاهم ها باعث می‌شوند که این دو از یکدیگر خسته شوند. این دو باید در نهایت تصمیم درستی بگیرند. آیا آن ها باید رابطه خود را تمام کنند و یا دوباره به آن جان دهند؟

نگهبانانی از دیرباز The Old Guard

 

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • کارگردان: جینا پرینس-بایدوود
  • بازیگران: شارلیز ترون، ماتیاس اسخونارتس، مروان کنزاری، لوکا مارینلی، چیویتل اجیوفور

نگهبانانی از دیرباز یکی از بلاک باسترهای اکشنی بود که در سال ۲۰۲۰ و در اوج همه‌گیری کرونا از نتفلیکس (بهترین فیلم های نتفلیکس 2022) پخش شد. گروه چهارنفره‌ای از جنگجویان باستانی و نامیرا به رهبری اندی (شارلیز ترون) سده‌هاست که از انسان‌های بی‌گناه در برابر ظلم قدرتمندان محافظت می‌کنند و تقریبا در تمام درگیری‌های مهم از جنگ‌های صلیبی تا جنگ‌های ناپلئونی حضور داشتند.

این گروه دلیر و عجیب‌وغریب متوجه می‌شوند زنی به نام نیل (کیکی لین) که در افغانستان خدمت می‌کند، ویژگی‌هایی شبیه به آن‌ها دارد و نامیراست. پس او هم به گروه اضافه و آخرین مأموریت آغاز می‌شود.

شارلیز ترون با ایفای نقش یک جاسوس جنگ سرد (بهترین فیلم های جنگ جهانی 2022 و 2021 و تمام دوران) در «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) نشان داد تبحر خاصی در ایفای نقش‌های اکشن دارد و در نگهبانان دیرباز هم به‌عنوان یک رهبر تمام عیار که از آمادگی بدنی بالایی برخوردار است، عملکرد قابل قبولی ارائه داد. جالب است بدانید او برای ایفای نقش اندی از بدلکار کمک نگرفت و به دلیل آسیب‌دیدگی پس از پایان فیلم سه جراحی روی دستش انجام شد!

بیگانه‌ها Aliens

 

  • سال انتشار: ۱۹۸۶
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: سیگورنی ویور، بیل پاکستون، مایکل بین، لانس هنریکسن، پل رایزر

فرنچایز بیگانه از محبوب‌ترین آثار ژانر علمی تخیلی (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022) است که با وجود گذشت سال‌ها طرفداران زیادی دارد و از مطرح‌ترین فیلم‌های ریدلی اسکات (نقد فیلم بلید رانر ریدلی اسکات (Blade Runner) ؛ تاریکی، ابدی است !) هم به شمار می‌رود.

قسمت اول این فرنچایز با نام «بیگانه» (Alien) در سال ۱۹۷۹ ساخته شد و ماجراهای خدمه‌ی یک سفینه‌ی فضایی را دنبال می‌کرد که با کلونی عجیبی از موجودات فضایی روبه‌رو می‌شوند و باید برای بقا نبرد دشواری را آغاز کنند.

شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به بهترین های ژانر علمی تخیلی و فانتزی سال 2022 دسترسی پیدا کنید:

بیگانه‌ها دومین قسمت این فرنچایز افسانه‌ای است که در سال ۱۹۸۶ ساخته شد و مثل قسمت اول توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. الن ریپلی به‌عنوان تنها عضو نجات‌یافته‌ی سفینه درباره‌ی حضور موجودات بیگانه به زمینیان هشدار می‌دهد اما هیچ کس حرف او را باور نمی‌کند تا اینکه با مفقود شدن یک گروه تحقیقاتی، ریپلی و گروهی دیگر برای پیدا کردن سرنخ‌های این معما به سیاره‌ی LV-426 فرستاده می‌شوند. او در این سفر با دختری به نام نیوت آشنا می‌شود و تلاش می‌کند او را از دست بیگانگان نجات دهد.

سیگورنی ویور در بیگانه‌ها علاوه بر نمایش قدرت همیشگی الن ریپلی، حس مادری که در این شخصیت وجود دارد را به خوبی تصویر می‌کند. فیلم در مجموع نامزد هفت اسکار شد و جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین تدوین صدا را کسب کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره زنان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *