آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است ؟

تا به اینجای کار، نقدها به فیلم Marvel’s Eternals ناامید کننده بوده است – اما آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است ؟ با فیگار بمانید.

Chloe Zhao’s Eternals یک داستان زیبا و پر شخصیت دارد – اما متاسفانه، ضعف های آن به این معنی است که اگر بدترین فیلم MCU تا به امروز نباشد، مطمئناً ناامید کننده ترین فیلم است.

دنیای سینمایی مارول یکی از بزرگترین داستان های موفقیت هالیوود بوده است، و تا سال 2021، MCU از رکورد بالایی”تازه تایید شده” در سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes برخوردار بود. همه چیز با Eternals Chloe Zhao تغییر کرد که کمترین امتیاز منتقدان MCU را تا به امروز دارد.

دیر یا زود مارول چیزی را تولید می‌کرد که برخلاف میل طرفداران آن باشد، یا حداقل آنقدر تفرقه انگیز بود که باعث شد رای طرفداران مارول به یکی از فیلم‌های آن، متفاوت شود. همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، امتیاز مخاطب برای Eternals با اجماع انتقادی بسیار متفاوت است. در زمان نگارش این مقاله، 33 درصد تفاوت بین این دو وجود دارد که امتیاز مخاطب 81 درصد است.

آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است ؟

آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است, بدترین فیلم مارول, فیلم اترنالز بدترین فیلم مارول
آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است

همه این مسائلی که در بخش مقدمه به آن‌ها اشاره شد، به این معنی است که بحث درباره Eternals در آخر هفته افتتاحیه آن بسیار متفاوت از نوع گفتگوی استودیو Marvel است. منتقدان تحت تأثیر قرار نگرفته اند و تعدادی از طرفداران در حالت دفاعی هستند.

با وجود تمام این موارد، به نظر نمی‌رسد که نقدهای بد و سر و صدای متفاوت در رابطه با مارول، این دنیای سینمایی متفاوت را از ادامه داستان موفقیت آمیز در باکس آفیس بازدارد، و Eternals در آخر هفته افتتاحیه خود عملکرد خوبی داشت – اگرچه باید دید که آیا این کار را انجام خواهد داد یا خیر. در آخر هفته دوم خود دچار افت شدیدتر از حد معمول می شود یا خیر.

تحلیلگران باکس آفیس مانند اسکات مندلسون از فوربس می‌ترسند که از اینجا همه چیز سراشیبی باشد، زیرا آخر هفته افتتاحیه Eternals وابسته به پیش‌رزرو و طرفداران سرسخت است و اخبار منفی دهان به دهان احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

اما آیا این مسائل و حاشیه‌ها عادلانه برای فیلم Eternals کلوئه ژائو، فیلمی از MCU که شبیه هیچ فیلم دیگری نیست، اتفاق افتاده است؟ متأسفانه، بسیاری از منتقدان نکات منصفانه‌ای را بیان نمی‌کنند – مواردی که به نقص‌هایی در خود مفهوم اصلی اشاره می‌کنند، آن‌ها اشاره به تولید غیرمعمول و عجله‌ای که به معنای حل نشدن بسیاری از این مسائل است را مطرح می‌کنند. شاید اترنالز بدترین فیلم MCU تا به امروز نباشد، اما مسلماً از جهاتی ناامید کننده ترین است. در ادامه با نوشتار آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید:

شخصیت های Eternals قانع کننده هستند – اما توسعه نیافته اند

آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است, بدترین فیلم مارول, فیلم اترنالز بدترین فیلم مارول
آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است

کلوئه ژائو به درستی به خاطر قدرت کار شخصیت‌هایش و تلاش‌هایش برای ایجاد حسی قوی از اصالت در شخصیت‌هایی که روی پرده بزرگ زنده می‌کند تحسین می‌شود. این اثر به وضوح در Eternals قابل مشاهده است، جایی که او موفق می‌شود تقریباً تمام Eternals را با احساس همه جانبه به تصویر بکشد، حتی اگر او با بسیاری از ابرقهرمانان مختلف سر و کار داشته باشد.

به طور کلی بازیگران به شکل قابل توجهی در فیلم اترنالز محور موفقیت کلوئی هستند. با بازیگران برجسته ای مانند Thena با بازی آنجلینا جولی، Makkari با بازی لورن ریدلوف، و دروگ با بازی بری کیوگان. علاوه بر این، Eternals یک گام بزرگ رو به جلو از نظر نمایندگی در MCU است، با بازیگران متنوعی که احساس تازگی را به این دنیا می‌دهند، و امیدواریم که این رویکرد در آینده به استاندارد MCU تبدیل شود.

Eternals حتی تا آنجا پیش می‌رود که در نهایت مشکل بزرگ +LGBTQ دیزنی را از طریق رابطه Phastos حل کرد، و این نکته اعتبار Marvel/Disney است که پس از درخواست برخی کشورها از حذف صحنه بوسه همجنس گرایان خودداری کردند.

با این حال، از قضا، اجراهای با کیفیت و با پتانسیل بالای بازیگران به مشکلی برای Eternals تبدیل شده است. قهرمانان اصلی Eternals سرسی جما چان و ایکاریس ریچارد مدن هستند، اما، به طرز ناامیدکننده ای، رابطه ای به تصویر کشیده می‌شود که کمترین جذابیت را دارد.

وقتی فیلم تمام می‌شود، بینندگان می‌خواهند بیشتر در مورد نکات عاشقانه بین دروگ و مککاری، زندگی فاستوس، و اینکه چگونه اسپریت بالاخره با مرگ و زندگی ارتباط برقرار می‌کند، بدانند.

اگرچه کینگوی کومیل نانجیانی به دلایل فلسفی ( بهترین فیلم های فلسفی 2021 ) در نبرد نهایی قرار می‌گیرد، اما برای بینندگان آسان است که فراموش کنند او آنجا نیست و غیبت او در کنار بقیه اعضای خانواده اش در فینال واقعاً احساس نمی‌شود، با وجود اینکه او یکی است از برجسته ترین های فیلم.

بزرگترین مشکل این است که تمرکز شخصیت Eternals در تضاد با سهام کیهانی آن است. در حال حاضر، این که فیلم های مارول ( بهترین فیلم های مارول 2022 و بهترین فیلم ها و سریال های ابر قهرمانی 2021 ) در حالی به پایان می‌رسند که قهرمان یا قهرمانان با یک سناریوی بالقوه پایان جهان روبرو می‌شوند، تبدیل به یک کلیشه شده است. در مورد Eternals، درک اینکه چرا باید اینطور باشد، آسان است، زیرا باید تهدیدی به اندازه کافی بزرگ وجود داشته باشد تا گروه را دوباره گرد هم آورد. اما از همه چیز پفکی ساختارمند شده است، زیرا بهترین لحظات Eternals با ظرافتی عروسکی به تصویر کشیده می‌شود؛ شاید این مسائل را باید با واچرها در مارول در میان بگذاریم.

در واقع در فیلم اترنالز، تعاملات انسانی (یا، بهتر است بگوییم، ابدی) که به داستان های عمیق تری اشاره می‌کند اشاره ای نمی‌شود. این مسئله در تضاد با نمایش سنتی مارول در نبرد سوم ابدیت است، زیرا تیاموت آسمانی از هسته زمین بیرون می‌آید.

جدایی بین هسته احساسی Eternals و نبرد پایانی غم‌انگیز و فوق‌العاده به این معنی است که فیلم احساس ناخوشایند و ناراحتی می‌کند، گویی دو تکه پازل مختلف با هم ترکیب شده‌اند. در پایان، فرمول مارول کلوئه ژائو، Eternals را از اوج گرفتن به اندازه ای که می‌توانست ممکن باشد، باز می‌دارد. در ادامه با نوشتار آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است همراه ما بمانید.

فیلمبرداری Eternals در MCU بی نظیر است – اما همچنان ناقص

آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است, بدترین فیلم مارول, فیلم اترنالز بدترین فیلم مارول
آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است, فیلم اترنالز بدترین فیلم مارول

با توجه به اینکه فیلم کاملاً با تصاویر منحصر به فرد و زیبا شکل می‌گیرد، ایرادات فیلم Eternals ناامید کننده تر است. اکثر فیلم‌های مارول به CGI وابسته هستند، در حالی که در Eternals تعداد زیادی تصویر واقعی وجود دارد، تعداد شگفت‌انگیزی از تصاویر واقعی از منظره‌های خاص و بکر،.

ژائو در یکی از مصاحبه‌ها توضیح داد: می‌دانستیم که این فیلم باید فضا سازی خاصی را به همراه خود داشته باشد، و می‌دانستیم که باید سطحی از واقع‌گرایی در همه چیز وجود داشته باشد، از اکشن گرفته تا مسائل تاریخی. بنابراین ما به عنوان مخاطب باید واقعاً باور کنیم که این بیگانگان جاودانه چندین هزار سال است که روی این سیاره قدم نزده اند. من می‌خواهم که مخاطب این شخصیت ها و رابطه آنها با این سیاره را کشف کند.

این امر باعث شد که تیم تولید مجموعه‌های مجللی را بسازند که در تاریخ MCU بی‌نظیر هستند. وقتی مطبوعات از مجموعه‌های سفینه فضایی Eternals، Domo بازدید کردند، از عمق و پیچیدگی آنها شگفت زده شدند. عمقی در دنیای Eternals وجود دارد که واقعاً قبلاً در MCU دیده نشده بود.

متأسفانه، در حالی که غرایز ژائو درست است و او واقعاً موفق می‌شود این احساس را ایجاد کند که گویی ابدیان MCU رابطه عمیقی با تاریخ بشر و زمین دارند، این امر بر مشکلات موجود در مخاطرات کیهانی تأکید می‌کند. در ادامه با نوشتار آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است همراه ما بمانید.

Eternals نمی‌تواند

آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است, بدترین فیلم مارول, فیلم اترنالز بدترین فیلم مارول
آیا Eternals واقعاً بدترین فیلم MCU تا به امروز است, فیلم اترنالز بدترین فیلم مارول

در نهایت، Eternals ناامید کننده است زیرا به نوعی کمتر از پتانسیلی که باید ارائه می‌داد، ظاهر می‌شود. جنبه هایی از Eternals وجود دارد که آن را به بهترین حالت MCU ارتقا می‌دهد – عمق شخصیت پردازی، فیلمبرداری زیبا و تعهد به بازنمایی.

اما اینها با طرح کلی، سناریوی پایان جهان و حضور CGI قریب الوقوع سلستیال ها در تضاد هستند. اساساً Eternals چیزی شبیه به بحران هویت دارد که به این معنی است که به طرز عجیبی ناتمام به نظر می‌رسد، گویی درگیری که در قلب آن نهفته است هرگز حل نشده است. این مسئله احتمالاً پاسخ انتقادی ضعیف به Eternals را توضیح می‌دهد، زیرا منتقدان این ناپیوستگی را احساس می‌کنند.

در مجموع، Eternals به وعده خود عمل نمی‌کند. بهترین سبک کلوئه ژائو را به نمایش می‌گذارد، کاراکترها فوق العاده هستند، و فیلمبرداری فوق العاده است. اما اساساً ناقص، و اگر مردم باور کنند که این فیلم، سزاوار موقعیت فعلی خود در Rotten Tomatoes به عنوان بدترین MCU تا به امروز است، لزوماً اشتباه نمی‌کنند. امیدواریم که بررسی‌های ضعیف باعث نشود که مارول درس‌های اشتباهی بیاموزد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم اترنالز بدترین فیلم مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *