زمان مشخص شدن آخرین همگروهی ایران در جام جهانی 2022 ؛ ولز اسکاتلند اوکراین

زمان مشخص شدن آخرین همگروهی ایران در جام جهانی 2022 تیم‌های اسکاتلند و اوکراین بازی می‌کنند و برنده آن‌ها به مصاف ولز خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که زمستان آینده برگزار می‌شود با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا هم‌گروه شد. در ادامه این خبر همراه فیگار باشید.

زمان مشخص شدن آخرین همگروهی ایران در جام جهانی 2022

ولز اسکاتلند اوکراین

زمان مشخص شدن آخرین همگروهی ایران در جام جهانی 2022
زمان مشخص شدن آخرین همگروهی ایران در جام جهانی 2022

ایران در نخستین بازی خود، در روز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) با انگلیس بازی می‌کند. دومین بازی ایران در روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) با برنده پلی‌آف اروپا برگزار خواهد شد و سومین بازی نیز در ۲۹ نوامبر (۸ آذر) در برابر آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

از میان این تیم‌ها ایران فقط سابقه بازی با تیم ملی آمریکا را در جام جهانی دارد.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه توانست با پیروزی ۱-۲ مقابل آمریکا نخستین برد خود در جام‌های جهانی را بدست آورد. گل‌های ایران در آن بازی را حمید استیلی و مهدوی مهدوی‌کیا زدند.

ایران البته یک بار هم در جام جهانی مقابل اسکاتلند ایستاده است که احتمال دارد سومین هم‌گروه ایران در قطر باشد.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ با گل ایرج دانایی‌فرد مقابل این تیم به تساوی یک بر یک رسید.

تیم ملی فوتبال انگلیس گرچه یکی از قوی‌ترین تیم‌های کنونی جهان است، اما تا کنون فقط یک بار در سال ۱۹۶۶ قهرمان جام جهانی شده است.

بهترین عملکرد این تیم در تورنمنت‌های بزرگ (جام جهانی و یورو) پارسال بود که به فینال یورو ۲۰۲۰ رسید اما در ورزشگاه ومبلی بازی را به ایتالیا در فینال واگذار کرد.

بیشتر بخوانید:

مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم فوتبال المپیک ایران در مورد قرعه ایران گفت:

“فکر می‌کنم قرعه‌ خوبی برای ما بود. به نسبت دیگر تیم‌های آسیایی، قرعه بهتری داشتیم. تیم انگلیس خوب است و تیمی هم که از پلی‌آف می‌آید، قرعه بهتری نسبت به دیگر اروپایی‌ها محسوب می‌شود.”

او افزود: “من فکر می‌کنم ژاپن، عربستان و کره گروه سخت‌تری دارند. پیش‌بینی من این بود که با بلژیک و برنده نیوزیلند و کاستاریکا هم‌گروه شویم.

انگلیس تیم خوبی است اما می‌توانیم با آن‌ها فوتبال بازی کنیم. با آمریکا هم برای دومین بار بازی می‌کنیم. بازی با برنده‌ پلی‌آف هم بازی آسان‌تری نسبت به بازی‌های دیگر برای ما خواهد بود.”

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار زمان مشخص شدن آخرین همگروهی ایران در جام جهانی 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *