نقد و بررسی مورد انتظارترین انیمیشن های منتشر شده سال 2022 + [دانلود]

نقد و بررسی مورد انتظارترین انیمیشن های منتشر شده سال 2022 شاید دغدغه‌ی بسیاری از علاقه‌مندان انیمیشن باشد. با ما بمانید تا به تحلیل بهترین انیمیشن های 2022 بپردازیم.

همه‌ی شما علاقه‌مندان به دنیای انیمیشنی می‌دانید که در سال 2021 انیمیشن‌های جذابی در این سال اکران شدند، اما چند انیمیشن محبوب که بسیاری از هواداران آنها بیصبرانه منتظر آنها بودند متاسفانه پخش نشده و تاریخ انتشار آنها بین انیمیشن های 2022 قرار گرفته است.

از میان این انیمیشن‌های مورد انتظار سال 2022 می‌توان به انیمیشن محبوب مینیون ها و هتل ترانسیلوانیا اشاره کرد که هم‌اکنون هر دوی آن‌ها در کنار بسیاری از انیمیشن‌های برتر سال 2022 منتشر شده‌اند که قرار است در این مقاله همه‌ی آن‌ها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

نقد و بررسی مورد انتظارترین انیمیشن های منتشر شده سال 2022

تحلیل بهترین انیمیشن های منتشر شده سال 2022

نقد و بررسی مورد انتظارترین انیمیشن های منتشر شده سال 2022 + [دانلود]
نقد و بررسی مورد انتظارترین انیمیشن های منتشر شده سال 2022
در ادامه با معرفی کارتون های جدید منتشر شده ۲۰۲۲ در کنار نقد و بررسی هرکدام از آن‌ها در کنار شما هستیم. به نظر شما برترین انیمیشن جدید ۲۰۲۲ که از طرف منتقدان نقد بهترین دریافت کرده‌اند کدام هستند؟

The Sea Beast

نقد و بررسی مورد انتظارترین انیمیشن های منتشر شده سال 2022
نقد و بررسی مورد انتظارترین انیمیشن های منتشر شده سال 2022
  • کارگردان کریس ویلیامز
  • امتیاز: 7.1
  • تهیه‌کننده کریس ویلیامز و جد شلنگر
  • فیلمنامه‌نویس کریس ویلیامز و نل بنجامین داستان کریس ویلیامز
  • بازیگران کارل اربن، زاریس-انجل هاتور، جرد هریس و ماریان ژان-بتیست
  • موسیقی مارک مانسینا

در خلاصه داستان رسمی این انیمیشن در نتفلیکس آمده است: «در دوره‌ای که جانوران وحشتناک در دریاها پرسه می‌زدند، شکارچیان هیولا قهرمانان مشهوری بودند – و هیچ‌کدام محبوب‌تر از جیکوب هالند بزرگ نبودند. اما وقتی میزی برامبل جوان در کشتی افسانه‌ای خود حضور پیدا می‌کند، همه چیز به غیرمنتظره‌ترین شکل خود جلو می‌رود. او با جیکوب سفری حماسی را در آب‌های ناشناخته آغاز می‌کنند و تاریخ را به مثابه یک آگاهی دروغین دوباره می‌سازند.

Bubble

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022

این انیمه هم‌اکنون منتشر شده و در دسترس است.

در آینده نزدیک جهان توسط حباب‌هایی مورد حمله نرم قرار می‌گیرد که قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارد. انفجار در برج توکیو تمام حباب‌های توکیو را متمرکز می‌کند و شهر را غیرقابل سکونت می‌کند. جوانان از محدودیت‌ها عبور می‌کنند و به هر نحوی که شده در آنجا زندگی می‌کنند و از مسابقات پارکور به عنوان وسیله‌ای برای داد و ستد و مبادله منابع استفاده می‌کنند.

در یکی از تیم‌های پارکور (بلو بلیزز) مرد جوانی به نام هیبیکی استعداد استثنایی پارکور دارد. اما به دلیل حساسیت شنوایی فوق‌العاده از دیگران دوری می‌کند. برج توکیو به دلیل ناهنجاری‌های جاذبه همچنان مکانی غیرممکن برای دسترسی است. یک روز هیبیکی سعی می‌کند از برج بالا برود زیرا آواز زنی را می‌شنود.

او تقریباً موفق می‌شود اما در نهایت به درون اقیانوس می‌افتد جایی که بازدم نهایی او با برخی از حباب‌ها ترکیب می‌شود و یک زن جوان مرموز را می‌سازد. او به وضوح تازه وارد کالبد انسان شده است اما به سرعت از دیگران یاد می‌گیرد. هیبیکی نام او را “Uta” (آهنگ) می‌گذارد زیرا آهنگی را که او در ذهنش می‌شنود می‌داند.

ادامه‌ی داستان و نکات مهم این انیمه‌ی جدی و هیجان‌انگیز را می‌توانید در مقاله نقد انیمه حباب ؛ از کاپیتان سوباسا تا حبابی که دیر ترکید بخوانید.

Turning Red

محبوب ترین انیمیشن 2022
محبوب ترین انیمیشن 2022
  • ژانر: کمدی، فانتزی، بلوغ
  • کارگردان: دامی شی (Domee Shi)
  • صداپیشگان: رزالی چیانگ، ساندرا اوه، اوریون لی و…

از انیمیشن هایی که در سال 2022 اکران شد انیمیشن Turning Red است که از لحاظ لغوی، قرمز شدن معنی می‌شود، یکی از انیمیشن های جدید در سال 2022 است. Turning Red، به کارگردانی و قلم Domee Shi، در تاریخ March 11, 2022 اکران خواهد شد.

این انیمیشن جذاب و دیدنی، داستان دختر بچه 13 ساله‌ای را روایت می‌کند که هیجان بسیار زیاد، او را تبدیل به یک پاندای قرمز بزرگ، می‌کند. داستانی تخیلی اما بسیار دلنشین این اثر، شما را جذب خواهد کرد. یکی از کارتونهای جدید ۲۰۲۲ انیمیشن جذاب قرمز شدن است. این کارتون جدید ۲۰۲۲ محصول کمپانی‌های والت دیزنی و پیکسار است. شما می‌توانید جهت آشنا شدن با بهترین انیمیشن های دیزنی، پیکسار و دریم وورکس به مقاله مربوطه در سایت فیگار مراجعه کنید.

تحلیل انیمیشن قرمز شدن در یک نگاه

بیشتر بخوانید: نقد Turning Red 2022

Luck

انیمیشن های جدید
انیمیشن شانس 2022
  • تاریخ اکران: 18 فوریه 2022 (29 بهمن 1400)
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: پگی هولمز (Peggy Holmes)
  • صداپیشگان: جین فوندا و ووپی گلدبرگ

شانس، به کارگردانی Peggy Holmes یکی از بهترین انیمیشن های 2022 در ژانر کمدی، در تاریخ February 18, 2022، اکران خواهد شد. این انیمیشن، داستان پرده‌برداری از رازها و نبردهای هزارساله، بین سازمان‌های خوش‌شانسی و بدشانسی را، روایت می‌کند.

درواقع این عنوان از لیست کارتونهای ۲۰۲۲ درباره دختری بدشانس است که وارد جهان شانس خوب و بد می‌شود. او به کمک موجوداتی جادویی (بهترین انیمه های جادویی) سعی دارد تا نیرویی قوی‌تر از شانس را آزاد سازد.

نقد و بررسی انیمیشن Luck 2022 ؛ شانس کنار بدشانسی مفهوم‌پذیر است

Minions: The Rise of Gru

انیمیشن های جدید
انیمیشن های جدید
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: کایلی بالدا (Kyle Balda)
  • صداپیشگان: استیو کرل، پییر کافین، تراجی پی. هنسون، میشل یئو و…

داستان مینیون‌ها در سال‌های اخیر، سر و صدای زیادی به پا کرده است. به طوری که کم‌تر کسی را می‌توان یافت که در مورد این کوچولوهای دوست داشتنی، اطلاعات چندانی نداشته باشد.

ظهور گرو، در ژانر کمدی، که در تاریخ July 1, 2022 اکران خواهد شد، یکی از بهترین انیمیشن های 2022 است که داستان ناگفته‌ای درباره رویای یک کودک 12 ساله را بیان می‌کند. این انسان کوچک و بامزه آرزو دارد که روزی به بزرگترین ابرشرور جهان تبدیل شود. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید جهت دانلود بهترین انیمیشن های 2022 به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.

نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو ؛ بدترین انیمیشن سال 2022 تا کنون

Lightyear

بهترین انیمیشن سال 2022
بهترین انیمیشن سال 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن
  • کارگردان: انگوس مک لین (Angus MacLane)
  • صداپیشگان: کریس ایوانز و تایکا وایتیتی

این انیمیشن جذاب و کودکانه در ژانر کمدی، به نویسندگی Pete Docter، ساخته دست کارگردان توانا به نام Angus MacLane است. داستان این اثر که در تاریخ June 17, 2022 اکران خواهد شد، درباره شخصیت Buzz Lightyear و شعار او، تا بی‌نهایت و فراتر از آن، شکل گرفته است.

نقد و بررسی انیمیشن Lightyear ؛ به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

باید بدانید که این فیلم انیمیشنی تولید کمپانی‌های پیکسار و والت دیزنی است و اسپین آفی از سری فیلم‌های Toy Story محسوب می‌شود. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید بهترین فیلم ها و سریال های فضایی و علمی تخیلی را از مقاله‌های زیر پیدا کنید و از دیدنشان لذت ببرید:

Apollo 10½: A Space Age Childhood

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022

این انیمیشن یک داستان تخیلی از یک دانش‌آموز کلاس چهارم را به تصویر می‌کشد که اولین فردی است که روی ماه فرود می‌آید و گلن پاول، جک بلک، زکری لی‌وای و جاش ویگینز در آن بازی می‌کنند. آپولو ۱۰۱۲: کودکی در عصر فضا در ۱۳ مارس ۲۰۲۲ در جنوب از جنوب غربی اکران شد و در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۲ قبل از نمایش اول آوریل در نتفلیکس در سینماهای منتخب اکران شد. این فیلم نقدهای مثبتی را دریافت کرد و با تمجید از نویسندگی، جلوه‌های بصری و حس نوستالژیک آن مواجه شد.

نقد انیمیشن Apolo 10 1/2 ؛ اثری نوستالژیک در فضا زمانِ کودکی

Hotel Transylvania 4

انیمیشنهای منتشر شده در سال 2022
انیمیشنهای منتشر شده در سال 2022
  • تاریخ اکران: 14 ژانویه 2022 (24 دی 1400)
  • ژانر: کمدی، هیولایی
  • کارگردانان: جنیفر کلاسکا (Jennifer Kluska) و درک درایمون (Derek Drymon)
  • صداپیشگان: اندی سمبرگ، سلینا گومز، کاترین هان، جیم گافیگان، استیو بوشمی و…

این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن های 2022 است که می‌تواند موجبات شادی و لذت شما را فراهم کند. این انیمیشن چهارمین و آخرین قسمت از سری انیمیشن های Hotel Transylvania محسوب می‌شود. در رابطه با ساختار روایی این انیمیشن که از برترین کارتون های ۲۰۲۲ است، می‌بینیم که شخصیت دراکولا و دوستانش تبدیل به انسان می‌شوند و کاراکتر جانی به یک هیولا تغییر شکل می‌دهد.

تحلیل انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ۴

بهترین انیمیشن های منتشر شده 2022, انیمیشنهای منتشر شده در سال 2022
بهترین انیمیشن های منتشر شده 2022

کمدی موقعیت و کمدی کلامی در این انیمیشن به خوبی رخ می‌دهد. خنده را در هیجانی‌ترین لحظات به خوبی می‌گیرد و هیجان را در خنده‌دارترین موقعیت‌ها به خوبی به انسان تلقین می‌کند. این فیلم با تکنیک انیمیشین‌سازی سه بعدی ساخته شده است. پیشتر و در نقد انیمیشین Encanto 2021به بررسی این تکنیک پرداخته شده است.

53٪ از 59 بررسی مثبت هستند. با میانگین امتیاز 5.30/10. اجماع انتقادی این وب‌سایت می‌گوید: “هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا مانند فیلم‌های سه‌گانه‌ای قبلی فیلمی متوسط برای تماشای خانوادگی است. فیلم بد نیست اما در کل نسبتا بدور از خلاقیت است”.

هتل ترانسیلوانیا 4 به وضوح نشان می‌دهد این فرانچایز باید با قسمت سوم به کار خود خاتمه می‌داد و بیش از این حرفی برای گفتن ندارد. زیرا به‌طور کلی عملکرد کسانی که جایگزین غایبین پروژه شدند خوب بوده است.

نمی‌توان گفت همه چیز به صداپیشگان یا حتی کارگردان سری ختم می‌شده؛ بلکه با یک نگاه اجمالی به هتل ترانسیلوانیا، می‌فهمیم این سری پتانسیل بیشتری برای ادامه کار ندارد و از تمام ظرفیت‌های ممکن خود بهره برده است.

بیشتر بخوانید: نقد انیمیشین هتل ترانسیلوانیا 4

Belle

بررسی انیمیشن های منتشر شده سال 2022, بهترین انیمیشن های منتشر شده 2022, انیمیشنهای منتشر شده در سال 2022
بررسی انیمیشن های منتشر شده سال 2022
  • تاریخ اکران: 14 ژانویه
  • ژانر: ماجراجویی، درام
  • کارگردان: Mamoru Hosoda

هوسودا همانند فیلم قبلی خود «جنگ‌های تابستانی» بار دیگر به بررسی فضای سایبری و واقعیت‌های جایگزین آن می‌پردازد. با فیلم میرای (Mirai) در سال 2018 کارگردان معروف ژاپنی مامورو هوسودا با استقبال گسترده‌تری از جمله نامزدی اسکار روبرو شد.

بل اژدها و پرنسس کک مکی (Belle) بر سوزو، نوجوانی که در یک شهر روستایی در دنیای واقعی زندگی می‌کند، تمرکز دارد اما در یک قلمرو مجازی معروف به U، به یک ستاره محبوب پاپ تبدیل می شود.

نقد انیمه Belle (بل) ؛ همزیستی واقعیت و خیال !

در این انیمیشن از بهترین انیمیشن های 2022 بر اساس تصاویر موجود در تریلر، تلاش جدید هوسودا به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های پر جنب و جوش و از نظر بصری خیره کننده به نظر می‌رسد که برخی از یادداشت‌ها را از افسانه کلاسیک «دیو و دلبر» گرفته است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بررسی مورد انتظارترین انیمیشن های منتشر شده سال 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *