بهترین انیمه های علمی تخیلی تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار + [2023]

انیمه‌های ژانر علمی تخیلی جزئی از انیمه‌های پرطرفدار این رسانه جذاب هستند. در ادامه بهترین انیمه های علمی تخیلی تاریخ را به شما معرفی خواهیم کرد.

مانند هر نوع رسانه موجود در جهان، دنیای انیمه نیز دارای ژانرها و زیرژانرهای مختلف است تا طرفداران انیمه بتوانند به داستان‌ها و موضوعات متفاوتی دسترسی داشته باشند. در ژانر انیمه علمی تخیلی نویسنده می‌تواند داستانی با بدون هیچ محدودیت را ایجاد کند و دنیای خارق‌العاده را به دنیا معرفی کند. انیمه‌های پرطرفدار علمی تخیلی زیادی نیز وجود دارند که علاقه‌مندان انیمه می‌توانند آنها را تماشا کنند.

مقالات مکمل:

بهترین انیمه های 2023 + [تاریخ اکران و تریلر]

بهترین انیمیشن های 2023 + [تاریخ اکران، تریلر و دسته‌بندی ژانر]

 

بهترین انیمه های علمی تخیلی

با محبوب‌ترین‌ها آشنا شوید

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه های علمی تخیلی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی

کسانی که به دنبال داستان‌های ماجراجویی همراه با موضوعات ماوراطبیعی هستند، قطعا از ژانر علمی تخیلی لذت خواهند برد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با برخی از این انیمه‌ها آشنا کنیم. پس در ادامه نوشتار بهترین انیمه های ژانر علمی تخیلی با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین انیمه علمی تخیلی بپردازیم.

One Punch Man

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Madhouse
  • تعداد فصل: 2 (3 در 2023)
  • امتیاز: 8.02

سایتامای به ظاهر بی‌تأثیر یک سرگرمی نسبتاً منحصربه‌فرد دارد: قهرمان بودن. سایتما برای اینکه رویای کودکی خود را دنبال کند، به مدت سه سال بی وقفه تمرین کرد و در این روند تمام موهای خود را از دست داد. حالا سایتما آنقدر قدرتمند است که می‌تواند هر دشمنی را تنها با یک مشت شکست دهد. با این حال، نداشتن کسی که توانایی برابری با قدرت او را داشته باشد، سایتما را به یک مشکل غیرمنتظره سوق داده است، او دیگر قادر به لذت بردن از هیجان نبرد نیست و کاملاً خسته شده است.

یک روز سایتما توجه سایبورگ 19 ساله جنوس را جلب می‌کند که شاهد قدرت اوست و می‌خواهد که شاگرد سایتما شود. جنوس پیشنهاد می‌کند که این دو به انجمن قهرمان بپیوندند تا به قهرمانان معتبری تبدیل شوند که برای مشارکت‌های مثبتشان در جامعه شناخته می‌شوند.

سایتما که از اینکه کسی نمی‌داند او کیست شوکه شده است، به سرعت موافقت می‌کند. سایتما با ملاقات با متحدان جدید و مقابله با دشمنان جدید، سفر جدیدی را به عنوان عضوی از انجمن قهرمان آغاز می‌کند تا هیجان نبردی را که زمانی احساس می‌کرد را دوباره تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

Gintama

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Sunrise
  • تعداد فصل: 9
  • امتیاز: 8.9

ادو شهری است که در سراسر کشور نشاط و جاه طلبی سامورایی‌ها را در خود جای داده است. با این حال، پس از تسلیم شدن ژاپن فئودالی به بیگانگان قدرتمند معروف به “آمانتو”، این آرزوها اکنون دست نیافتنی به نظر می‌رسد. با بازسازی حکومت شوگانی که زمانی پرنفوذ بود، به عنوان یک دولت دست نشانده، قانون جدیدی تصویب شد که فوراً همه شمشیرها را در ملاء عام ممنوع می‌کند.

اینجاست که گینتوکی ساکاتا وارد می‌شود، مردی با موهای نقره‌ای عجیب و غریب که همیشه یک شمشیر چوبی را با خود حمل می‌کند و با وجود ممنوعیت، لقب خود را به عنوان یک سامورایی حفظ می‌کند. به عنوان بنیانگذار Yorozuya، یک تجارت کوچک برای مشاغل عجیب و غریب، گینتوکی اغلب برای کمک به افراد دیگر تلاش می‌کند؛ البته معمولاً به روش‌های نسبتاً عجیب و غیرقابل پیش بینی.

گینتما که به عنوان یکی از بهترین کمدی‌های تمام دوران شهرت دارد، سریالی است که عمدتاً در رویکرد طنز غیر متعارف می‌باشد. این انیمه از تکنیک‌های بسیار متنوعی استفاده می‌کند، که بیشتر آن‌ها تأثیرات بسیار خوبی دارند، و این کار را به طور مداوم در یک دوره زمانی طولانی انجام می‌دهد.

گینتاما به خاطر تقلید و ارجاع به انیمه‌های دیگر، شکستن دیوار چهارم، طنز و شخصیت‌های سرگرم کننده‌ای که قطعا شما را وابسته می‌کند، مشهور است. اگرچه همه طرفداران انیمه جذابیت کمدی منحصر به فرد آن را نمی‌بینند، اما قلب بسیاری را تسخیر کرده است و برای کسانی که می‌توانند از آن استقبال کنند کاملاً سرگرم کننده است.

Naruto

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Pierrot
  • تعداد فصل: 2
  • امتیاز: 7.9

لحظاتی قبل از تولد ناروتو اوزوماکی، یک شیطان بزرگ معروف به نام کیوبی، روباه نه دم، به کونوهاگاکوره، دهکده برگ پنهان حمله کرد و ویرانگری به بار آورد. برای پایان دادن به داد و بیداد کیوبی، رهبر دهکده، هوکاگه چهارم، جان خود را فدا کرد و جانور هیولا را در داخل ناروتوی تازه متولد شده مهر و موم کرد.

اکنون ناروتو یک نینجا بیش فعال و سر بند انگشتی است که هنوز در کونوهاگاکوره زندگی می‌کند. ناروتو که به خاطر کیوبی‌ درونش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، تلاش می‌کند تا جایگاه خود را در دهکده پیدا کند، در حالی که میل شدید او برای تبدیل شدن به هوکاگه کونوهاگاکوره، او را نه تنها به دوستان بزرگ جدید، بلکه به تعدادی از دشمنان مرگبار می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

Bleach

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Pierrot
  • تعداد فصل: 2
  • امتیاز: 7.9

یکی دیگر از سری‌های سه شونن بزرگ، بلیچ یک مجموعه کلاسیک برای کسانی است که عاشق اکشن، ماجراجویی و هر چیز ماوراء طبیعی هستند. ایچیگو کوروساکی یک دانش آموز دبیرستانی معمولی است، تا اینکه خانواده‌اش مورد حمله یک هالو قرار می‌گیرند، روح فاسدی که به دنبال بلعیدن روح انسان است.

پس از آن است که او با یک Soul Reaper به نام Rukia Kuchiki آشنا می‌شود که در حین محافظت از خانواده ایچیگو در برابر این مهاجم مجروح می‌شود. ایچیگو برای نجات خانواده‌اش، پیشنهاد روکیا برای گرفتن قدرت او را می‌پذیرد و در نتیجه یک Soul Reaper می‌شود.

با این حال، از آنجایی که روکیا قادر به بازیابی قدرت خود نیست، ایچیگو وظیفه دلهره آور شکار هالوهایی را که شهر آنها را گرفتار می‌کند، بر عهده می‌گیرد. با این حال، او در مبارزه خود تنها نیست، زیرا بعداً دوستانش، اوریهیم اینوئه، یاسوترا سادو و اوریو ایشیدا، که هر کدام توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند به او می‌پیوندند.

همانطور که ایچیگو و رفقایش به وظایف جدید خود عادت می‌کنند و از یکدیگر در میدان جنگ و خارج از آن حمایت می‌کنند، این دانش آموز جوان به زودی متوجه می‌شود که هالوها تنها تهدید واقعی برای جهان انسان‌ها نیستند.

بیشتر بخوانید:

One Piece

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Toei
  • تعداد فصل: 1
  • امتیاز: 9

One Piece بدون شک محبوب ترین انیمه شونن در جهان است و با بیش از هزار قسمت منتشر شده، به طور مداوم شامل لحظات غیرجدی می‌باشد که بسیاری از طرفداران عاشق آن شده اند. علاوه بر این، جنبه‌های کمدی را می‌توان تقریباً در هر جای سریال یافت زیرا در طراحی شخصیت‌ها، مناظر، ساختارهای تصادفی و حتی خنده نقش می‌بندند.

گل دی. راجر به عنوان “پادشاه دزدان دریایی” شناخته می‌شد، قوی‌ترین () و مشهورترین موجودی که در گرند لاین قایقرانی کرده است. دستگیری و اعدام راجر توسط دولت جهانی تحولی را در سراسر جهان به ارمغان آورد. آخرین سخنان او قبل از مرگش وجود بزرگترین گنج دنیا یعنی One Piece را آشکار کرد. این مکاشفه بود که عصر بزرگ دزدان دریایی را به ارمغان آورد، مردانی که رویای یافتن وان پیس را در سر می‌پرورانند، که وعده ثروت و شهرت نامحدودی را می‌دهد.

اینجاست که Monkey D. Luffy، پسر 17 ساله‌ای که با تعریف استاندارد شما از دزد دریایی مخالفت می‌کند، وارد می‌شود. به جای شخصیت محبوب یک دزد دریایی شرور، سرسخت و بی‌دندان که روستاها را برای تفریح غارت می‌کند، دلیل دزدی دریایی بودن لوفی یک شگفتی محض است: فکر یک ماجراجویی هیجان انگیز که او را به سمت افراد جذاب و در نهایت به گنج موعود هدایت می‌کند. لوفی و خدمه‌اش به دنبال قهرمان دوران کودکی‌اش، در سراسر گرند لاین سفر می‌کنند، ماجراهای دیوانه‌کننده‌ای را تجربه می‌کنند، اسرار تاریک را آشکار می‌کنند و با دشمنان قوی می‌جنگند؛ همه اینها برای رسیدن به ارزنده‌ترین ثروت‌ها، One Piece.

نویسنده سریال، Eiichiro Oda، علناً تنفر خود را نسبت به مسیر “جدی”تری که سایر نبردها مجبور به انجام آن هستند ابراز کرده است و همیشه آرزو کرده است که کارش متفاوت باشد. در نتیجه، ترجیحات او به وضوح در نحوه رویکرد One Piece به کمدی خود منعکس می‌شود و این انیمه به دلیل آن درجه خاصی از منحصر به فرد بودن را حفظ کرده است. انیمه وان پیس یکی از محبوب ترین انیمه های علمی تخیلی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

Mob Psycho 100

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Bones
  • تعداد فصل: 3
  • امتیاز: 8.5

Kageyama Shigeo از Mob Psycho 100 یک دانش آموز قدرتمند کلاس هشتم است که نمی‌خواهد از قدرت خود برای توجه ناخواسته‌ای که می‌تواند برای او به ارمغان بیاورد استفاده کند. در عوض، تنها اولویت او دوستی با دختری است که او آن را دوست دارد. اما مشکلات دردسر‌ساز او را از زندگی یک نوجوان معمولی کاملا دور می‌کند.

شیگو که با نام موب نیز شناخته می‌شود، شخصیتی غیرمتعارف را به وجود می‌آورد، زیرا برخلاف سایر قهرمان‌های شونن، قدرت‌هایش او را سرگرم نمی‌کنند. به این ترتیب، رفتار مرده او شبیه سایتاما از انیمه One Punch Man است. در واقع، Mob Psycho 100 و One Punch Man هر دو اثر نویسنده وب کامیک، ONE می‌باشد.

در ظاهر، Mob Psycho 100 ممکن است انیمه دیگری با یک قهرمان قدرتمند و مبارزات شدید به نظر برسد، اما عناصر لذت‌بخش بسیاری را در خود دارد. Mob Psycho 100 دارای برند نمادین کمدی عجیب و غریب ONE است. شخصیت‌های غیر از Mob همگی پر سر و صدا هستند و شکست قریب‌الوقوع Mob از آنها را بسیار رضایت‌بخش‌تر می‌کنند. با توجه به اینکه فصل سوم به زودی منتشر می‌شود، طرفداران برای بازگشت این انیمه اکشن-کمدی هیجان زده هستند.

یک نمونه عالی از یک شخصیت جالب، رئیس او در محل کار و “استاد” ریگن آراتاکا است، یک کلاهبردار کاریزماتیک که هر زمان که به صفحه نمایش می‌آید بی‌نهایت سرگرم کننده است. او به‌خاطر حرکات ویژه‌اش، که معمولاً شامل نمک می‌باشد، شهرت دارد و علاقه‌مند است دیگران را با سرگرم‌کننده‌ترین راه‌ها گمراه کند. شخصیت گوشه گیر موب و استفاده درست انیمه از طنز گَگ نیز بسیار لذت بخش است.

Hunter X Hunter

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Madhouse
  • تعداد فصل: 1
  • امتیاز: 9

در شکارچی X شکارچی،شکارچیان وقت خود را صرف انجام کارهای خطرناک می‌کنند، از پیمودن مناطق ناشناخته جهان گرفته تا یافتن اقلام کمیاب و هیولاها. قبل از تبدیل شدن به یک شکارچی، فرد باید امتحان شکارچی را بگذراند، یک فرآیند انتخاب پرخطر که در آن اکثر متقاضیان معلول یا بدتر از آن فوت شده‌اند.

شرکت کنندگان جاه طلبی که این امتحان محبوب را به چالش می‌کشند، دلایل خاص خود را دارند. چیزی که گون فریکس 12 ساله را هدایت می‌کند، یافتن جینگ، پدرش است. گون با این باور که با تبدیل شدن به یک شکارچی با پدرش آشنا خواهد شد، اولین قدم را برای پیمودن همان مسیر برمی‌دارد. در طول معاینه شکارچی، گون با دانشجوی پزشکی لئوریو پالادیک نایت، کوراپیکا کینه توز و کیلوا زولدیک دوست می‌شود. در حالی که انگیزه‌های آنها به شدت با یکدیگر متفاوت است، آنها برای یک هدف مشترک با هم متحد می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

My Hero Academia

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: bones
  • تعداد فصل: 6
  • امتیاز: 8.4

در انیمه My Hero Academia، ظهور “Quirk”ها، ابرقدرت‌های تازه کشف شده در انسان‌ها، در طول سال‌ها به طور پیوسته در حال افزایش بوده است، به طوری که 80 درصد از بشریت دارای توانایی‌های مختلفی از دستکاری عناصر تا تغییر شکل هستند. این امر بقیه جهان را کاملاً ناتوان می‌کند و ایزوکو میدوریا یکی از این افراد است.

این دانش‌آموز راهنماییاز کودکی این آرزو را داشت که یک قهرمان باشد. سرنوشت ناعادلانه ایزوکو باعث می‌شود تا او قهرمانان را تحسین کند و هر زمان که بتواند از آنها چیزی یاد بگیرد. اما به نظر می‌رسد که خواسته او ثمره‌ای به بار آورده است: ایزوکو با قهرمان شماره یک و الگوی شخصی خود، All Might ملاقات می‌کند. توانایی آل مایت یک توانایی منحصر به فرد است که می‌توان آن را به ارث برد و او ایزوکو را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده است!

ایزوکو با تحمل ماه‌ها تمرین طاقت‌فرسا، در UA High ثبت نام می‌کند، دبیرستانی معتبر که به خاطر برنامه‌های عالی آموزش قهرمان مشهور است، و دانشجویان سال اول امسال به‌ویژه امیدوارکننده به نظر می‌رسند. ایزوکو با همکلاسی‌های عجیب اما با استعداد خود و تهدید یک سازمان شرور، به زودی متوجه می‌شود که قهرمان بودن واقعاً به چه معناست.

Black Butler

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: A-1 Pictures
  • تعداد فصل: 3
  • امتیاز: 7.7

Ciel Phantomhive جوان به عنوان “سگ نگهبان ملکه” شناخته می‌شود و از بسیاری از رویدادهای ناراحت کننده‌ای که در انگلستان ویکتوریایی برای اعلیحضرت رخ می‌دهد مراقبت می‌کند. سیل با کمک سباستین مایکلیس، پیشخدمت وفادارش با توانایی‌های به ظاهر غیرانسانی، از هر وسیله‌ای که لازم است برای انجام کار استفاده می‌کند. اما آیا این پیشخدمت سیاه پوش چیزی بیش از آنچه که به نظر می‌رسد وجود دارد؟

در گذشته سیئل یک تراژدی مخفی نهفته است که او را در تاریکی همیشگی فراگرفت. در یکی از تلخ‌ترین لحظات زندگی‌اش، او با سباستین، یک شیطان، قرارداد بست و در ازای انتقام از کسانی که به او ظلم کردند، با روحش معامله کرد.

امروز، نه تنها سباستین یک پیشخدمت جهنمی است، بلکه خدمتکار عالی برای اجرای دستورات اربابش می‌باشد، در حالی که انتظار غذای لذیذی را دارد که در نهایت از روح سیئل درست خواهد کرد. در حالی که این دو تلاش می‌کنند تا رمز و راز پشت زنجیره بدبختی سیل را کشف کنند، پیوندی بین آنها شکل می‌گیرد که نه بهشت و نه جهنم نمی‌توانند آن را از هم بپاشند.

بیشتر بخوانید:

Gurren Lagann

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Gainax
  • تعداد فصل: 1
  • امتیاز: 8.6

Studio GAINAX سابقه بسیار خوبی در زمینه انیمه‌های مکا دارد. در اواسط دهه 90، آنها انیمه Evangelion را ساختند و در اواخر دهه 2000 یکی از بهترین انیمه‌های Super Robot را در Gurren Lagann به دنیا ارائه کردند.

گورن لاگان به دلیل نحوه ارائه مفهوم آخرالزمانی خود متمایز می‌باشد. بشریت به زیر‌زمین رانده شده است، در حالی که موجوداتی انسان‌نما در سطح زمین حکومت می‌کنند. این انیمه داستان سه گانه سایمون، کامینا و یوکو را دنبال می‌کند که در تلاش برای بازپس‌گیری خانه خود هستند.

گورن لاگان از هر نظر یک انیمه درخشان می‌باشد. توسعه شخصیت‌ها، استراتژی و کاوش ژانر علمی‌تخیلی به نحوی بسیار هوشمند انجام داده شده است. گورن لاگان حاوی تمام انرژی هیجان‌انگیزی می‌باشد که هر کسی می‌تواند از یک انیمه سوپر ربات بخواهد.

بیشتر بخوانید:

Cowboy Bepop

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Sunrise
  • تعداد فصل: 1
  • امتیاز: 8.8

انیمه اصلی هاجیمه یاتاته، Cowboy Bebop، به‌طور قابل‌توجهی به‌عنوان یک اثر فوق‌العاده در تمام دوران در نظر گرفته می‌شود. این انیمه که در دهه 90 میلادی منتشر شد، یکی از برترین انیمه‌های ژانر خودش است. این انیمه با اتمسفر و ساختار داستانی اپیزودیک که به طرز استادانه‌ای عناصر نئو نوآر، وسترن و علمی تخیلی را در هم می‌آمیزد، پر از صحنه‌های جذاب و هیجان‌انگیز است.

اسپایک اشپیگل، جت، فِی، اِد و Corgi Ein به عنوان شکارچی در دنیایی کار می‌کنند که در آن بشریت موفق شد سیاره خود را نابود کند. کابوی بی باپ به طرز باورنکردنی درون‌نگر می‌شود و موضوعاتی مانند تنهایی، فساد شرکتی، رها کردن گذشته و اگزیستانسیالیسم را بررسی می‌کند. اقتباس لایو اکشن نتفلیکس کابوی بی باپ به طور شگفت‌انگیزی شکست خورد. اما انیمه 26 قسمتی آن هنوز هم به عنوان یک شاهکار شناخته می‌شود.

Cowboy Bebop دارای حس مقاومت ناپذیری از سبک هم در جهت هنری و هم در موسیقی است که کاملاً مکمل فضای غم انگیز علمی-تخیلی / نوآر آن است. همچنین از طریق شخصیت‌های اصلی خود در کاوش مضامین مختلف وجودی عمیقاً صمیمی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Neon Genesis Evangelion

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Gainax
  • تعداد فصل: ساگا 7 قسمته
  • امتیاز: 8.3

Neon Genesis Evangelion یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین سری انیمه‌های مکا در تمام دوران است. داستان این انیمه معروف مکانیکی در توکیویی آینده‌نگر در حال بهبودی پس از ضربه دوم اتفاق می‌افتد. پس از این اتفاق کل کشور ژاپن در حالت ناامیدی است. در Neon Genesis Evangelion، فرشتگان، هیولاهای وحشتناکی که از آسمان سقوط می‌کنند تا به بشریت آسیب برسانند، در جامعه عادی شده‌اند.

در سال 2015، پانزده سال پس از فاجعه ضربه دوم، بشریت توسط موجوداتی به نام “فرشتگان” محاصره شده است. شینجی، قهرمان داستان، وظیفه هدایت یک ربات بزرگ به نام Eva را بر عهده دارد و با فرشتگان مبارزه می‌کند. اگر بشریت فرشتگان را شکست ندهد، ضربه سوم ممکن است رخ دهد و همه چیز را نابود کند. هر طرفدار مکا که به دنبال انیمه‌ای شاهکار و سرگرم‌کننده است، باید انیمه Neon Genesis Evangelion را تماشا کند.

Tokyo Revengers

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Puyukai
  • تعداد فصل: 2
  • امتیاز: 8

انیمه Tokyo Revengers در رابطه با چیست؟ سال دوم راهنمایی تاکمیچی هاناگاکی بالاترین نقطه در زندگی او بود. او در آن زمان دارای احترام بود، گروهی از دوستانی را داشت که می‌توانست روی آنها حساب کند، و حتی یک دوست دختر داشت. اما آن دوازده سال پیش بود. امروز، او هیچ کس خاصی نیست.

او یک موجود بی اهمیت است که توسط بچه‌ها مسخره می‌شود و همیشه مجبور است از رئیس کوچکترش عذرخواهی کند. یک گزارش خبری ناگهانی در مورد قتل بی‌رحمانه گروه مانجی توکیو تنها دوست دختری که تا به حال در کنار برادرش داشته است، فقط به جراحت او می‌افزاید. نیم ثانیه قبل از اینکه یک قطار به زندگی رقت انگیزش برای همیشه پایان دهد، تاکیمیچی به همان روز 12 سال پیش بازمی‌گردد، زمانی که هنوز با هیناتا تاچیبانا در رابطه است.

تاکمیچی پس از اینکه مجبور شد همان روزی که در راهنمایی بود را دوباره زنده کند، برادر کوچکتر هیناتا را ملاقات می‌کند. او بدون فکر کردن، قبل از بازگشت به گذشته به مرگ ظاهری خود اعتراف می‌کند. تاکمیچی از او می‌خواهد قبل از بازگشت به آینده از خواهرش محافظت کند.

اما به طرز معجزه آسایی او نمرده است. به طرز عجیبی، آینده تغییر کرده است. به نظر می‌رسد که تاکمیچی می‌تواند جریان زمان را تغییر دهد. تاکمیچی با توجه به این شانس که از مرگ غم انگیز دوست دختر سابقش به دست گروه مانجی توکیو جلوگیری کند، تصمیم می‌گیرد در طول زمان پرواز کند تا مسیر آینده را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

Steins;Gate

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: White Fox
  • تعداد فصل: 1
  • امتیاز: 9.1

Steins;Gate، یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجموعه‌های انیمه‌ای است که از نظر انتقادی و تجاری به قدری موفقیت‌آمیز بود که در واقع موفق شد هفت سال پس از پایان اولین تکرار این انیمیشن، دنباله‌ای را دریافت کند. این انیمه اثری است که بسیاری آن را به عنوان بهترین انیمه درام می‌شناسند.

رینتارو اوکابه، دانشمندی عجیب و غریب، عطش بی‌پایانی برای اکتشاف علمی دارد. رینتارو به همراه دوست شیطون اما خوش فکرش مایوری شینا و هم اتاقی‌اش ایتارو هاشیدا، آزمایشگاه گجت آینده را به امید ایجاد نوآوری‌های تکنولوژیکی که روان انسان را متحیر می‌کند، تأسیس می‌کند.

با این حال، زمانی که رینتارو تصمیم می‌گیرد در کنفرانس متخصص مغز و اعصاب Kurisu Makise در مورد سفر در زمان شرکت کند، یک سری اتفاقات عجیب را تجربه می‌کند که او را به این باور می‌رساند که گجت “Phone Microwave” قابلیت بسیار خاصی را دارد. رینتارو که ظاهراً قادر به ارسال پیام‌های متنی به گذشته با استفاده از این دستگاه است، بیشتر با «ماشین زمان» سر و کار دارد و خشم و توجه سازمان مرموز SERN را به خود جلب می‌کند.

Code Geass

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی
  • استودیو: Sunrise
  • تعداد فصل: 2
  • امتیاز: 8.7

در سال 2010، امپراتوری مقدس بریتانیا در حال تثبیت خود به عنوان یک کشور نظامی مسلط است و این کار را با فتح ژاپن شروع کرد. ژاپن که پس از شکست سریع خود به منطقه 11 تغییر نام داد، در تلاش برای به دست آوردن مجدد استقلال، مقاومت قابل توجهی در برابر این ظالمان تشکیل داده است.

للوچ لامپروژ، یک دانشجوی بریتانیایی، متأسفانه خود را گرفتار درگیری بین نیروهای مسلح شورشی بریتانیا و منطقه 11 می‌بیند. با این حال، او به لطف ظهور به موقع دختری مرموز به نام سی سی، که به او Geass، “قدرت پادشاهان” را می‌دهد، می‌تواند فرار کند. للوچ با درک پتانسیل گسترده “قدرت اطاعت مطلق” تازه یافته‌اش، سفری خطرناک را به عنوان یک قهرمان نقابدار به نام زیرو آغاز می‌کند و یک گروه شورشی بی‌رحمانه علیه بریتانیا را رهبری می‌کند تا یک بار برای همیشه انتقام سرزمین خود را بگیرد.

Attack On Titan Final Season Part 3

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های علمی تخیلی 2023
  • استودیو: Wit و Mappa
  • تعداد فصل: 4
  • امتیاز: 8.5

Attack on Titan یکی دیگر از سریال‌های بسیار پرطرفدار می‌باشد که دنیا را در برگرفته است. این سریال به بررسی مضامین تیره‌تر و سنگین‌تر می‌پردازد و یک دیستوپیا خشونت‌آمیز را به تصویر می‌کشد که در آن بشریت شهرها را در جنگ با تایتان‌های عظیم الجثه و گوشت‌خوار محصور کرده است. حمله به تایتان، سخت، دلخراش و یک چالش ذهنی می‌باش که بینندگان را به یک ترن هوایی احساسی می‌برد.

از فصل اول به بعد، جهان این انیمه به طور تصاعدی رشد کرده است، و داستان دارای لایه‌ای غنی از توطئه‌های سیاسی تقریباً شبیه بازی تاج و تخت می‌باشد که جنبه رمز و راز ذکر شده را تکمیل می‌کند. ایسایاما این جهان را به شیوه‌ای مبتکرانه ساخت و تأثیرات ژاپنی و ژرمنی را با تأثیرات خارق‌العاده آمیخت، اما به طرز شگفت‌انگیزی در سال 845 پس از میلاد اتفاق می‌افتد، که در تاریخ این جهان بسیار زودتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت.

از نظر بصری بر خلاف هر چیز دیگری، این انیمه با آزمایش مقیاس و اندازه محیطی پویایی تولید می‌کند. حمله به تایتان زیبایی شناسی گرافیکی‌تری دارد، جایی که تایتان‌های انسان نما عجیب و غریب و طبیعت وحشیانه آنها بیش از آنکه جذاب باشد، نگران کننده است. هر چقدر نمایش خشن و وحشیانه باشد، طبیعت کامل و تحسین تقریباً بی‌نقص آن، بسیاری را به عنوان یکی دیگر از کلاسیک‌های مدرن به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید:

Jujutsu Kaisen Season 2

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه های ژانر علمی تخیلی 2023
  • استودیو: Mappa
  • تعداد فصل: 1 (2 در 2023)
  • امتیاز: 8.6

جوجوتسو کایسن دنیای انیمه را در برگرفته است. اقتباس از مانگای تحسین شده گگه آکمی برای استودیو ماپا کار بزرگی بود، زیرا این مجموعه طرفداران وفاداری دارد که هرگز چیزی کمتر از کامل را نمی‌پذیرند. خوشبختانه، استودیو ماپا با ایجاد موفقیت‌آمیز سیستم قدرت منحصربه‌فرد مانگا، متعادل‌سازی ظرافت انیمه با نقل قول‌های خنده‌دار و روشن‌فکر، و داشتن گروهی متنوع از شخصیت‌های دوست‌داشتنی، اثری فراتر از انتظارات اکثر طرفداران را تولید کرد. بدون شک، طرفداران انیمه برای فصل دوم این سریال که قرار است در سال 2023 به نمایش درآید بسیار هیجان زده هستند.

محیط عرفانی جوجوتسو کایسن داستان یوجی ایتادوری، دانش آموز دبیرستانی را روایت می‌کند که با انگشت شیطان سوکونا نفرین شده است. گوجو ساتورو، معلم او نیز در این انیمه نقش بسزایی دارد. این انیمه یکی از بهترین انیمه های جدید در سال 2023 می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

Demon Slayer Swordsmith Village Arc

بهترین انیمه های علمی تخیلی
بهترین انیمه علمی تخیلی 2023
  • استودیو: Ufotable
  • تعداد فصل: 2 (3 در 2023)
  • امتیاز: 8.7

سال 2019 سال بزرگی برای اکران انیمه‌های جدید بود و اقتباس استودیو Ufotable از مانگای Demon Slayer که اثری از کویوهارو کوتوگه می‌باشد دنیای انیمه را برای همیشه عوض کرد. تانجیرو پس از مرگ پدرش زندگی روستایی سختی را در ژاپن داشت. اما بیشتر اعضای خانواده‌اش توسط شیاطین کشته شدند و همین او را مجبور کرد تا به گروه شیطان‌کش‌ها ملحق شود تا از نزوکو، خواهر شیطانی خود محافظت کند.

Demon Slayer یک انیمه نسبتاً ساده سرشار از کلیشه‌های ژانر شونن است. اما انیمیشن استثنایی و عناصر ترسناک استودیو یوفوتیبل در جهان‌سازی آن را به یکی از جدیدترین انیمه های 2023 تبدیل می‌کند. شیطانی کش یکی از جذاب ترین انیمه های علمی تخیلی است.

بیشتر بخوانید:

Dr. Stone: New World

بهترین انیمه های علمی تخیلی
محبوب ترین انیمه های علمی تخیلی 2023
  • استودیو: TMS Entertainment
  • تعداد فصل: 2 (3 در 2023)
  • امتیاز: 8.3

یک نور سبز مرموز که به طور ناگهانی کره زمین را در بر می‌گیرد، تمام انسان‌ها و حیوانات زمین را به سنگ تبدیل می‌کند. با این حال، انسان‌هایی که به سنگ تبدیل شده‌اند هنوز زنده هستند. داستان این انیمه پس از 3700 سال از این آخرالزمان شروع می‌شود. سنکو، تایجو و گروهی دیگر از افراد که از حالت متحجرانه خود بیدار شده‌اند، با یکدیگر همکاری می‌کنند تا راهی برای احیای انسان‌های متحجر بیابند.

Dr. Stone بر اساس یک مفهوم علمی ساخته شده است: علم و به ویژه فیزیک که به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان ستون فقرات داستان عمل می‌کند. با اینکه در بعضی از مواقع علم در این انیمه کاملاً واقع گرایانه نیست، هنوز توانسته است بسیاری از مخاطبان خود را عاشق علم کند.

Goblin Slayer 2nd Season

بهترین انیمه های علمی تخیلی
جذاب ترین انیمه های علمی تخیلی 2023
  • استودیو: White Fox
  • تعداد فصل: 2
  • امتیاز: 7.4

گابلین‌ها به دلیل وحشی بودن، حیله گری و تولید مثل سریع خود شناخته می‌شوند، اما شهرت آنها به عنوان هیولا‌های ضعیف باعث می‌شود که تهدید آنها نادیده گرفته شود. با یورش به تمدن‌های روستایی برای ربودن ماده‌های گونه‌های دیگر برای پرورش، این موجودات خبیث آزادند تا به حمله خود ادامه دهند، زیرا ماجراجویان چشم خود را به نفع دشمنان باارزش‌تر با جایزه‌های بزرگ‌تر می‌بندند.

برای بزرگداشت اولین روز خود به عنوان یک ماجراجوی چینی، یک کشیش 15 ساله به یک گروه تازه کار جوان و مشتاق می‌پیوندد تا در مورد قبیله‌ای از گابلین که مسئول ناپدید شدن چندین زن روستایی هستند تحقیق کنند. گروه ناآماده و بی تجربه، به زودی در حین کاوش در یک غار با مرگ اجتناب ناپذیر خود در یک کمین مواجه می‌شوند.

در حالی که هیچ کس دیگری ایستاده باقی نمانده، این دختر وحشت زده سرنوشت خود را می‌پذیرد، تا اینکه به طور غیرمنتظره‌ای به نظر می‌رسد که یک قاتل گابلین با زره آهنین نه تنها او را با تلاش کمی نجات می‌دهد، بلکه کل لانه گابلین‌ها را نابود می‌کند.

Mushoku Tensei II: Isekai Ittara Honki Dasu

بهترین انیمه های 2023 که قبل از مرگ باید دید
جذاب ترین انیمه های علمی تخیلی 2023
  • استودیو: Studio Bind
  • تعداد فصل: 2
  • امتیاز: 8.4

خلاصه انیمه جدید امسال “Mushoku Tensei II”: وقتی یک مردی که به عنوان انگل جامعه شناخته می‌شد توسط یک تصادف با کامیون می‌میرد، به عنوان شخصیتی با نام Rudeus Greyrat دوباره متولد می‌شود. در این زندگی فرصتی دوباره به او داده شده است تا زندگی خود را در این دنیای جدید جبران کند. موشوکو تنسی زندگی رودئوس را دنبال می‌کند. او توانبخشی تدریجی و خیره‌کننده خود را در طول مانگا به خوانندگان نشان می‌دهد.

داستان رودئوس، به دلیل نقص‌هایش، یکی از واقعی‌ترین شخصیت‌های اصلی است. او با جدیت برای رسیدن به هدف خود برای جبران زندگی گذشته‌‌اش تلاش می‌کند. محیط موشوکو تنسی که تمایل به پوشش موضوعات حساس و شخصیت‌نویسی هیجان‌انگیز دارد، آن را به طور بالقوه به یکی از بهترین انیمه ها با ژانر ایسکای تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

Solo Leveling

بهترین انیمه های 2023 که قبل از مرگ باید دید
جذاب ترین انیمه های علمی تخیلی 2023
  • استودیو: A-1 Pictures
  • تعداد فصل: 1
  • امتیاز: ?

ده سال پیش «دروازه» ظاهر شد و دنیای واقعی را با قلمرو جادو و هیولاها پیوند داد. برای مبارزه با این جانوران پست، مردم عادی قدرت‌های مافوق بشری دریافت کردند و به “شکارچی” معروف شدند. سونگ جین وو بیست ساله یکی از این شکارچیان است، اما به دلیل قدرت رقت انگیزش در مقایسه با حتی یک رتبه پایین، به عنوان “ضعیف‌ترین شکارچی جهان” شناخته می‌شود. با این حال، او به طور خستگی ناپذیر هیولاها را در دروازه‌های رده پایین شکار می‌کند تا هزینه‌های پزشکی مادرش را بپردازد.

با این حال، این سبک زندگی فلاکت بار زمانی تغییر می‌کند که جین وو، که معتقد است که در ماموریتی که به طرز وحشتناکی اشتباه انجام شده است جان خود را از دست داده است، سه روز بعد در بیمارستان از خواب بیدار می‌شود و یک صفحه اسرارآمیز در مقابل او شناور می‌شود.

این “Quest Log” ایجاب می‌کند که جین وو یک برنامه تمرینی غیر واقعی و شدید را تکمیل کند، یا با یک جریمه مناسب روبرو شود. جین وو که در ابتدا به دلیل سختگیری آن، تمایلی به انجام آن نداشت، به زودی متوجه می‌شود که ممکن است او را به یکی از ترسناک‌ترین شکارچیان جهان تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های علمی تخیلی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


3 thoughts on “بهترین انیمه های علمی تخیلی تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار + [2023]

  1. درود، با عرض ادب و خسته نباشید، ممنون از انیمه هایی که قرار داده بودید، فقط ببخشید مگه تک رو (Solo Leveling) مانهوا نبود؟ من هرچی هم گشتم انیمه اش رو پیدا نکردم، یعنی تازه میخواد پخشش شروع بشه؟ یا فقط من نتونستم پیداش کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *