10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ ؛ مقاله حاوی اسپویل

باربی با گذر از هر اندیشه‌ منسوخ شده صورتی، وارد بعد پنهان شده حقیقتی از وجود می‌شود. در این مقاله 10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ را بررسی خواهیم کرد.

باربی گرتا گرویگ مملو از لحظات زیبا و توانمندی است که شخصیت‌های اصلی، بیننده را درگیر می‌کنند. این فیلم هنگامی‌که عکس‌هایی در حین فیلمبرداری فیلم، در تابستان 2022 به‌صورت آنلاین ظاهر شد، جهان را غرق در صورتی کرد و متعاقباً به عنوان یکی از موردانتظارترین اکران‌های سال 2023 ظاهر شد. تفسیر گرویگ از شخصیت باربی، سطح بالایی از توجه را به خود جلب کرده است.

قبل از فیلم باربی، گرویگ برای فیلم Lady Bird در سال 2017 و اقتباس از زنان کوچک سال 2019 شناخته شده بود. گرتا گرویگ به خاطر داستان‌گویی از دیدگاه زنانه و توانایی‌اش در انتقال تجربه زن بودن از طریق آثارش مورد ستایش قرار گرفته است. باربی نیز از این قاعده مستثنی نیست، از سخنرانی‌های قدرتمند خود باربی گرفته تا نقش آفرینی رئا پرلمن در نقش روث هندلر. در اینجا 10 لحظه قدرتمند در فیلم باربی گرتا گرویگ آورده شده است.

مقالات مکمل:

تمامی مقالات درباره فیلم باربی

بهترین فیلم های مارگو رابی تا سال 2023

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

10 لحظه تاثیرگذار در باربی گرتا گرویگ

باربی با فیلمنامه‌ای از گرویگ و به همکاری نوآ بامباخ، به طرز شگفت‌انگیزی خنده‌دار است و در عین حال تفسیر هوشمندانه‌ای درباره فمینیسم، مردانگی سمی و … ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید فهرست 10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • 1- کمک گلوریا به باربی برای فرار از تیم Mattel
  • 2- باربی از یک زن مسن تعریف می‌کند
  • 3- باربی‌ها قدرت بیشتری به کن‌ها می‌دهند
  • 4- باربی رئیس جمهور از باربی عجیب عذرخواهی کرد
  • 5- گلوریا ایده خود را به مدیرعامل ماتل ارائه می‌کند
  • 6- باربی در حال نوشیدن چای با روث هندلر
  • 7- باربی‌ها باربی لند را پس می‌گیرند
  • 8- باربی فهمید که دیگر کامل نیست
  • 9- سخنرانی گلوریا درباره زن بودن
  • 10- ورود باربی به دنیای واقعی و تبدیل شدن به انسان
10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ
10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

باربی رسالت بزرگی داشت. این فیلم در چند لحظه مهم و الهام‌بخش، حس زن بودن در جهان را به ما منتقل کرد. در اینجا ده مورد از قدرتمندترین لحظات باربی گرتا گرویگ آورده شده است.

1- کمک گلوریا به باربی برای فرار از تیم Mattel

وقتی باربی وارد دنیای واقعی می‌شود، به ساختمان ماتل هدایت می‌شود، جایی که در تیم کاملاً مردانه با مدیر عامل مجموعه (با بازی ویل فرل) ملاقات می‌کند. مدیر عامل متل می‌داند که اگر باربی به باربی‌لند بازنگردد، اتفاقات غیرعادی برای جهان رخ می‌دهد، بنابراین او را تشویق می‌کند که به جعبه پلاستیکی‌اش برگردد. با این حال، او تیم را فریب می‌دهد تا به خواسته‌اش برسد و بعد آنجا را رها می‌کند.

وقتی او از ساختمان خارج می‌شود، گلوریا، کارگر ماتل در ماشینش منتظر اوست. باربی می‌دود و فرار می‌کند، به صندلی عقب می‌پرد، و آنها از آن محیط فاصله می‌گیرند و به باربی کمک می‌کند که گرفتار نشود. این فرار و گریز نقطه عطفیست که به باربی اجازه می‌دهد تا به گلوریا توضیح دهد که چرا در دنیای واقعی حضور دارد و چرا به کمک او نیاز دارد. باربی و گلوریا با کمک ساشا، دختر نوجوان گلوریا، برای پیشی گرفتن از مردان مسئول متل، یک سکانس بسیار هیجان انگیز را ایجاد می‌کنند. یکی از بهترین 10 لحظه قدرتمند در فیلم باربی گرتا گرویگ کمک گلوریا به باربی بود.

2- باربی از یک زن مسن تعریف می‌کند

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

یکی از 10 لحظه قدرتمند در Barbie گرتا گرویگ تعریف باربی از یک زن مسن است.

سردرگمی اولیه باربی پس از ورود به دنیای واقعی است. این سردرگرمی زمانی رخ می‌دهد که شیفتگی از دنیای واقعی اورا فرا می‌گیرد، و در آن محو می‌شود. او دعوای یک زوج را تماشا می‌کند. او به درختان نگاه می‌کند و طبیعت را تماشا می‌کند و برای اولین بار با آرزوی زندگی در خارج از باربیلند روبه‌رو می‌شود. در حالی که او روی نیمکت نشسته و یک زن مسن در کنار او قرار گرفته است. تضاد بین این دو از یک ریشه نشات می‌گیرد آنهم زیبایی است! باربی که مظهر زیبایی است، اما او زن مسن را نیز زیبا می‌بیند. کاراکتر و شخصیت باربی رو به تکامل پیشی می‌گیرد.

زن سپس باربی را تحسین می‌کند و آن را به یک لحظه پیوند زیبا، بین دو شخصیت زن، تبدیل می‌کند در این صحنه به عنوان یادآوری مهربانی در جهان، عمل می‌کند. این واقعا جذاب است، زیرا این اولین‌بار است که باربی کسی را می‌بیند که از زمان باربی‌ها پیر شده است، و او اصلاً از این موضوع ناراحت نمی‌شود. بلکه در عوض زیبایی را در آن می‌بیند.

حقایق پنهان و سوتی های فیلم باربی

3- باربی‌ها قدرت بیشتری به کن‌ها می‌دهند

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ
10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

در پایان فیلم، کن به باربی بیان کرده است که چقدر در باربی‌لند احساس نادیده گرفتن می‌کند، زیرا تنها هدفش این است که دوست پسر او باشد. این شباهت واضحی از احساس زنان در دنیای واقعی است، و از آنجایی که باربی بالاخره آموخت که برای زنان خارج از باربیلند چگونه است، تصمیم می‌گیرد که نمی‌خواهد کن‌ها چنین تجربه‌ای داشته باشند. این چیزی است که باربی را از کلیشه‌های فمینیسم متمایز می‌کند .

این موضوع هرگز به خاطر پایین کشیدن مردان نبوده است، همانطور که برخی از منتقدان فیلم، باربی را به این کار متهم کرده‌اند، بلکه به خاطر داشتن زمین بازی برابر بوده است! در حالی که راوی باربی اذعان می‌کند که قدرتی که به کن‌ها داده می‌شود تقریباً همان مقدار قدرتی که زنان در دنیای واقعی به مردان می‌دهند، با اذعان به اینکه زنان هنوز برابری کامل را به دست نیاورده‌اند، این یک راه هوشمندانه برای پایان دادن به فیلم بود که ثابت کرد باربی این کار را انجام می‌دهد. می‌خواهد کن‌ها با همان بی‌عدالتی‌هایی که زنان در خارج از باربیلند با آن‌ها روبرو هستند، مواجه شوند. یکی از بهترین 10 لحظه قدرتمند در فیلم Barbie گرتا گرویگ قدرت دادن بیشتر به کن‌ها است.

فیلم باربی ضد مرد ترین فیلم تاریخ است؟

4- باربی رئیس جمهور از باربی عجیب عذرخواهی کرد

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

یکی از 10 لحظه قدرتمند از فیلم باربی گرتا گرویگ عذزخواهی رئیس جمهور بود.

کیت مک کینون در نقش خود به عنوان باربی عجیب نابغه بود. عروسکی که توسط صاحبش، موهایش کنده شده و آثار روی صورتش نشانگر آن است که  با او بدرفتاری شده است. متأسفانه، علیرغم اینکه باربی‌لند محل حضور زنان قدرتمند بود، باربی عجیب و غریب اخراج شد و باربی‌های دیگر او را مسخره کردند. با این حال، در پایان فیلم، باربی‌ها اذعان می‌کنند که چگونه با او بدرفتاری شده است و رئیس جمهور باربی از رفتاری که با او شده، عذرخواهی می‌کند.

سپس آنها موافقت می‌کنند که باربی عجیب و غریب نباید از دیگران جدا شود و او باید زمان بیشتری را در شهر با دیگران بگذراند. از آنجایی که پیام باربی درباره توانمندسازی زنان است، زمانی که از باربی عجیب دعوت شد تا بخشی از باربی‌لند باشد، با انجام این کار، باربی توانست پیامی قوی در مورد “بی‌اعتنایی نکردن به خاطر متفاوت بودن شخصی با آنها” ارسال کند.

موج عظیم انتقادها در رابطه با باربی کیت مک کینون

5- گلوریا ایده خود را به مدیرعامل ماتل ارائه می‌کند

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ
10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

در باربی مشهود است که تخیل گلوریا مملو از ایده‌هایی برای عروسک است، اما متأسفانه، او طرف مقابل، جلوی میز مدیرعامل متل نشسته است. و خوشبختانه در اواخر فیلم، با کمک باربی، گلوریا جرات می‌کند تا ایده‌ای را به مدیرعامل ارائه کند. ایده گلوریا برای یک باربی معمولی برخلاف تمام باربی‌های، ایده استثنایی دارد که دختران سال‌ها با آنها بازی می‌کردند. در حالی که برای دختران جوان مهم است که با الهام گرفتن به دنبال رویاهای خود بروند، آنها همچنین باید بدانند که عادی بودن مشکلی ندارد و نباید برای انجام کاری خارق‌العاده اینقدر تحت فشار باشند.

مدیر عامل در ابتدا از این ایده خوشش نمی‌آمد، وقتی تیمش به او یادآوری می‌کنند که این موضوع می‌تواند پول زیادی برای او به همراه داشته باشد، بلافاصله موافقت خودش را نشان می‌دهد. اگرچه خیلی خوب بود که او را واقعاً مانند ایده گلوریا ببینیم، این واقعیت که او آن را تأیید کرد برای ساختن یک لحظه شاد. یکی از 10 لحظه تاثیرگذار در باربی گرتا گرویگ ایده گلوریا است.

بیوگرافی مارگو رابی ؛ باریگر نقش باربی کیست؟

6- باربی در حال نوشیدن چای با روث هندلر

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ
10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

در طول فرار عالی باربی از دفتر Mattel، او در اتاقی پنهان می‌شود که در آنجا با سازنده خود ملاقات می‌کند، باربی به معنای واقعی کلمه با زنی که باربی را ساخته، روث هندلر روبرو می‌شود. او متوجه نمی‌شود که روث کسی است که او را اختراع کرده است، اما روث با باربی بسیار مهربان است و از زمانی که به دنیای واقعی ورود پیدا کرده است، احساس آرامش می‌کند.

این لحظه از فیلم، روشی زیبا برای احترام به زنی است که باربی را خلق کرده است، و همچنین نشان می‌دهد که تیم کاملاً مرد متل، باربی را آنطور که روث درک می‌کند، درک نمی‌کنند. اگرچه باربی نمی‌داند او کیست، اما وقتی روث یک فنجان چای به باربی می‌دهد، تفاهم متقابلی بین آن دو حس می‌شود. باربی می‌داند که در امان است، و می‌داند که می‌تواند به زن مسن اعتماد کند.

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

تاریخ انتشار فیلم Barbie باربی 2 

7- باربی ها باربی لند را پس می‌گیرند

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

یکی از هیجان‌انگیزترین 10 لحظه تاثیرگذار در Barbie گرتا گرویگ پس گرفتن باربیلند توسط باربی‌ها است.

وقتی کن‌ها در باربی‌لند ایده‌های پدرسالارانه را از دنیای واقعی، از طریق سرزمین فانتزی صورتی پخش می‌کنند، باربی می‌داند که باید دنیای خود را پس بگیرد. او هوشمندانه با گلوریا و ساشا کار می‌کند تا باربی‌ها را از خلسه‌ای که کن‌ها در آن قرار داده‌اند رها کنند، و وقتی به حالت عادی برگشتند، همه حواس کن‌ها را پرت می‌کنند و باربی‌لند را پس می‌گیرند. در حالی که آنها در نهایت به توافق می‌رسند تا با ایجاد تغییراتی، کن‌ها دیگر آنقدر بی‌اهمیت نباشند، باربی‌ها گرد هم می‌آیند تا قدرت خود را به شیوه‌ای که زنان هیجان‌انگیز بودند، پس بگیرند.

مهم ترین رکورد هایی که باربنهایمر انجام دادند

8- باربی فهمید که دیگر کامل نیست

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

یکی از بهترین 10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ بحران هویت باربی است.

باربی بهترین روزها را در باربیلند می‌گذراند تا زمانی که متوجه می‌شود جایی از کار مشکل دارد. این نقطه عطفی است که او را برای سفرش آماده می‌کند، به سختی می‌پذیرد که او باربی کلیشه‌ای کاملی نیست که در ابتدای فیلم بود. باربی اعتراف می‌کند که برای هیچ چیز به اندازه کافی احساس خوبی ندارد و حتی دیگر خوشگل بودنش را هم باور نمی‌کند.

دیدن احساس باربی تا این حد ناراحت کننده است، اما این لحظه در بین مخاطبان زن خود طنین انداز زیادی داشت. همانطور که فیلم نشان می‌دهد، دنیا راه‌های زیادی دارد تا زنان اشتباه احساس کنند که به اندازه کافی خوب نیستند. شکست باربی به زنان این امکان را می‌دهد که بدانند اگر حتی عروسکی که به عنوان مظهر کامل بودن بت شده است، می‌تواند به اندازه کافی احساس خوبی نداشته باشد، این احساس به‌وجود آمده، می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیافتد و هرکسی می‌تواند آن را احساس و تجربه کند.

5 دلیل که باربی از اوپنهایمر بهتر است

9- سخنرانی گلوریا درباره زن بودن

 

پس از شکست باربی، گلوریا از اعمال انتظارات غیرواقعی و دائمی، از زنان خسته می‌شود. او یک سخنرانی صمیمانه ارائه می‌دهد که در آن تمام قوانینی را بیان می‌کند که زنان باید از آنها پیروی کنند، نه برای اینکه احساس بهتری داشته باشند، بلکه برای خوشحال کردن بقیه در زندگی خود. این یکی از تاثیرگذارترین و الهام بخش ترین لحظات فیلم بود که بار دیگر ثابت کرد که گرویگ چقدر باورنکردنی است. زیرا او باعث شد زنان احساس کنند دیده می‌شوند.

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

به گریه افتادن مردان در پشت صحنه سخنرانی باربی‌های فیلم barbie [+جزئیات]

10- ورود باربی به دنیای واقعی و تبدیل شدن به انسان

10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ

در پایان فیلم، باربی متوجه می‌شود که ورود به دنیای واقعی و انسان شدن، با وجود جنبه منفی مرگ و تمام احساسات ناتوان‌کننده انسانی، بهتر از این است که یک روز را بارها و بارها در باربیلند زندگی کند. در باربیلند همه چیز عالی است و همه خوشحال هستند. بدیهی است که این حقیقت برای دنیای واقعی نیست، زیرا پیمایش در زندگی روزمره روی زمین اغلب شبیه یک ترن هوایی است. با این حال، زندگی واقعی با لحظات زیبایی همراه است، مانند زوج خوشبختی که باربی در پارک دید، و تمام لحظات تاریک تر، که لحظات شاد را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

همانطور که روث، باربی را به درگاهی هدایت می‌کند تا تبدیل به یک انسان شود، باربی دیدی دارد که به عنوان مونتاژی از تمام تجربیات زندگی زیبای انسان‌ها نمایش داده می‌شود. در حالی که باربیلند ممکن است از عروسک‌ها در برابر روش‌های مضر جامعه محافظت کند، اما آنها را از تحقق واقعی باز می‌دارد. تماشای باربی که زندگی کمال رشک برانگیز خود را با دنیایی از نقص معاوضه می‌کند، پایانی عالی برای باربی بود. یکی از بهترین و تاپیرگذارترین 10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ پایان درخشش این فیلم بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 لحظه قدرتمند در باربی گرتا گرویگ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *