بررسی بازی Kena Bridge of Spirits ؛ یک ماجراجویی زرق و برق دار اما غیر اصیل

بالاخره بازی مستقل Kena Bridge of Spirits منتشر شد و انتظار بسیاری از طرفداران به پایان رسید. با نوشتار بررسی بازی Kena Bridge of Spirits با فیگار باشید.

Kena به عنوان یک بازی هیجان انگیز – بازی ای که طوری طراحی شده است که بسیار تهاجمی است و دلیلی وجود ندارد که آن را بازی نکنید یا اصلا بازی نکنید. Kena: Bridge of Spirits، قبل از اینکه شما را به وسط ساختار روایی خود بیندازد، دنیای خود را ترسیم می‌کند.

جنگلی زیبا، که راهنمای آن ارواح هستند. می‌دانید که چطور می‌شود: ارواح اغلب به اندازه کافی خوشحال هستند که به آخرین محل استراحت خود بروند، اگرچه تعداد کمی از آنها به جنگل محدود نشده اند. این وظیفه کنا است که آنها را بیابد، و سپس به آنها کمک کند تا وارد جریان اصلی واقعیت او شوند.

بررسی بازی Kena Bridge of Spirits

یک ماجراجویی زرق و برق دار اما غیر اصیل

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بررسی بازی Kena Bridge of Spirits خواهید خواند به شرح زیر است:

  • تحلیل ساختاری – بازسازی توسط یک دختر
  • تحلیل تکنیکی – موسیقی محشر
  • تحلیل فلسفی و روانشناختی – ارواحی که در عذاب هستند

در ادامه با نوشتار نقد بازی Kena Bridge of Spirits همراه فیگار باشید تا از جنبه های مختلف به این بازی بپردازیم.

نقد بازی Kena Bridge of Spirits, بررسی Kena Bridge of Spirits
نقد بازی Kena Bridge of Spirits, بررسی Kena Bridge of Spirits

تحلیل ساختاری – بازسازی توسط یک دختر

دنیای بازی کنا: پل ارواح سرشار از زیبایی و لحظات بامزه و جالب است. داستان در مورد دختری به نام Kena است که روستای محل زندگی‌اش، توسط نیروهای شیطانی موردحمله قرار می‌گیرد و لازم است که روستا را بازسازی کند و آن را به حالت اولیه بازگرداند.

بازی Kena: Bridge of Spirits یک ماجراجویی خارق‌العاده است که به شدت روی کارگردانی هنری تاکید دارد و از طریق ترکیب المان‌های گیم‌پلی با طراحی جذاب مراحل، یک بازی را ارائه می‌دهد که نباید آن را از دست بدهید.

کنا، قهرمان بازی است و به‌طور دقیق‌تر باید گفت یک راهنمای روحی محسوب می‌شود؛ کسی که توانایی ویژه‌ای برای کمک به ارواح سرگردان و بی‌قرار دارد و می‌تواند آن‌ها را به مقصد نهایی و آرامش‌بخش برساند. در ادامه نوشتار بررسی بازی Kena Bridge of Spirits با فیگار بمانید.

بیشتر بخوانید:

تحلیل تکنیکی – موسیقی محشر

بررسی بازی Kena Bridge of Spirits
بررسی بازی Kena Bridge of Spirits

شخصیت‌های جانبی مانند سایا و بنی به مراتب پرداخت شده‌تر هستند و حتی آنتاگونیست بازی هم جزئیات بیشتری از کاراکتر اصلی برخوردار است که این مورد جای تعجب دارد. البته یکی از ایرادهای کاراکتر کینا به صداپیشه او برمی‌گردد که دیالوگ‌های خود را بسیار ساده و به دور از حس بیان می‌کند.

استودیو Ember Lab طوری این کار را انجام داده که انگار سال‌هاست چنین بازی‌های با کیفیتی تولید می‌کند. با افزودن بخش عکاسی، انتظار اضافه شدن چند ساعت بیشتر به گیم پلی و پر شدن گالری با تصاویری بامزه را داشته باشید.

موسیقی در بازی Kena: Bridge of Spirits در یک کلام محشر است و به قدری به جذابیت بصری کمک می‌کند که گاهی احساس می‌کنید که شاید بهتر باشد تا کمی مکث کنید و از ترکیب جادویی تصویر و موسیقی لذت ببرید. قطعاتی که جیسون گالاتی برای بازی نوشته، ترکیبی از ژانر کلاسیک و موسیقی تبت است که به خوبی با یکدیگر ترکیب شده‌اند.

واضح است که بخش بزرگی از بازی، از آثار دیگر کپی شده؛ اما تجربه‌ای مناسب و لذت‌بخش ایجادشده و نیازی به فکر در مورد کپی کاری و الهام گرفتن از بازی‌های دیگر ندارد. سازندگان با نگاه به فرمول موفق پلتفرینگ‌های آنچارتد و همچنین خلاقیت‌های خودشان توانسته‌اند پازل‌های بسیار جالبی را طراحی کنند و از سوی دیگر معماهای محیطی که امضای سری زلدا به حساب می‌آید، اینجا خودنمایی می‌کند. به طور کل تعادل مناسبی میان جنبه‌های اکشن، سکو بازی، حل معما و گردش وجود دارد.

بگذارید اینطور بگوییم که از بسیاری جهات، Bridge of Spirits یک بازگشت به سبک بازی های سه بعدی Zelda است که دارای یک جهان بزرگ است که به مناطق اصلی تقسیم شده است، و سپس شما را به شیوه ای خطی راهنمایی می‌کند.

سپس هر منطقه از شما می‌خواهد مقدار X مورد Y را جمع آوری کنید، با یک رئیس بجنگید و سپس یک ارتقاء را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد به منطقه بعدی سفر کرده و آن را کاوش کنید.

این مدل از گیم پلی بسیار ساده و فرمولیک است، اما به زیبایی کار می‌کند: هر منطقه خانه یک روح فاسد است که کنا باید آن را نجات دهد، و در حین گشت و گذار در منطقه با شخصیت های دیگری که نزدیک به روح هستند ملاقات می‌کنید، با تاریخچه چگونگی اتفاقات آشنا شوید.

از سوی دیگر، این بازی کاملاً شبیه به زلدا نیست. با توجه به رفتار زیبا و رنگارنگ آن، سریع، فریبنده ، ساده، در سطح دشواری عادی و به طرز شگفت انگیزی چالش برانگیز است. شما حملات سبک، حملات سنگین و توانایی استفاده از پرسنل خود را به عنوان یک عنصر مبارزهآلود برای حملات گسترده دارید، و… در ادامه با نوشتار بررسی بازی Kena Bridge of Spirits همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

نقد بازی Kena Bridge of Spirits, بررسی Kena Bridge of Spirits
نقد بازی Kena Bridge of Spirits, بررسی Kena Bridge of Spirits

در حقیقت، گزینه های رزمی بسیار محدود هستند، به طوری که در اوایل بازی بسیار ناامید می‌شوید، زیرا اکثر دشمنان را میتوان تنها با یک یا دو ترکیب سبک حمله بکشید. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد این است که بازی حدود نه ساعت طول می‌کشد.

تیم گرافیک Kena: Bridge of Spirits فوق‌العاده عمل کرده و با استفاده از موتور Unreal 4 توانسته تصاویری بدیع و چشم نواز خلق کند. بازی روی سخت افزار پلی استیشن 5 با نرخ فریم ۶۰ در حالت Performance و رزولوشن 4K آپسکیل شده اجرا می‌شود و اگر بخواهید به صورت 4K کامل بازی کنید، نرخ فریم به ۳۰ می‌رسد.

موردی که در برخورد با بازی روی پلی‌استیشن 5 به چشم می‌خورد، استفاده از SSD و سرعت بسیار بالای آن برای بارگذاری (لودینگ) است. SSD این کنسول به قدری سریع است که تنها دو ثانیه طول می‌کشد تا از منوهای پلی‌استیشن 5 وارد بازی Kena شویم.

مورد بعدی به کنترلر پلی‌استیشن 5 یا همان دوال سنس (DualSense) برمی‌گردد؛ کنترلر پیشرفته‌ای که مایک در مورد آن می‌گوید:

تریگرهای دوال‌سنس نوعی حالت مقاومتی دارند و ما هم از این ویژگی برای حملات سنگین بازی استفاده می‌کنیم و درعین‌حال هدف‌گیری با تیر و کمان نیز با کمک این قابلیت حسی طبیعی‌تر پیدا می‌کند و وقتی آماده‌ی پرتاب تیر می‌شوید، ترکیب صدای کشیدن کمان و مقاومتی که ایجاد می‌شود حسی واقع‌گرایانه به شما می‌دهد.

تحلیل فلسفی و روانشناختی – ارواحی که در عذاب هستند

بررسی بازی Kena Bridge of Spirits, نقد بازی Kena Bridge of Spirits, بررسی Kena Bridge of Spirits
بررسی بازی Kena Bridge of Spirits

کنا یک راهنمای روح است که به ارواح که قادر به جریان به زندگی بعدی نیستند کمک می‌کند، چه به دلیل احساس گناه طولانی و چه به دلیل کار ناتمام به جریان زیست خود برگردند. ماجراجویی را در حالی دنبال می‌کند که او در جستجوی مکان مقدس خود در یک سرزمین زیبا اما در حال مرگ در حال گذر است و روحهای آشفته ای را که در این مسیر پیدا میکند هدایتشان را بر عهده می‌گیرد.

Kena: Bridge of Spirits اولین بازی فوق العاده از Ember Lab است که ساختار برجسته آن در هنر و انیمیشن را با نبردهای بسیار محکم، طراحی فوق العاده جهان بازی و توازن عالی عمل، بستر سازی، حل معما و اکتشاف ترکیب می‌کند.

نتیجه یک ماجراجویی اکشن جهان باز است که به دوران Zeldas ، Okami و Star Fox Adventures در دوران N64/Gamecube باز می‌گردد، در حالی که برخی از حساسیت های مدرن را نیز اضافه می‌کند. از نظر سادگی زیباست، هرچند گاهی اوقات این سادگی باعث می‌شود گزینه های بیشتری برای تغییر رویکردهای رزمی هر گیمری وجود داشته باشد، و هرگز با کنا آنطور که می‌خواهیم آشنا نخواهیم شد. با این وجود، تنوع برجسته دشمن و رئیس بسیار به یاد ماندنی است که ماجراجویی نه ساعته را برای شما هیجان انگیز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بررسی بازی Kena Bridge of Spirits سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *