زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها ؛ بازگشایی دانشگاه ها در مهر یا روش ترکیبی ؟!

وزیر بهداشت از بازگشایی دانشگاه‌ها در اواسط مهرماه خبر داد. با نوشتار زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها همراه سایت فیگار بمانید.

وزیرز بهداشت گفته است که با تسریع واکسیناسیون می‌توان از موج‌های بعدی بیماری کرونا در کشور جلوگیری کرد. بهرام عین‌اللهی در نشست با مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بومی گزینی را هدف اصلی خود در حوزه جذب دانشجو عنوان کرد. وی در ادامه می‌گوید که یکی از دغدغه‌های ما بعد از شیوع کرونا مسئله آموزش در کشور بود. این در حالی است که کرونا به نظام آموزشی صدمه زیادی وارد کرده است. در ادامه با نوشتار زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها همراه ما بمانید.

زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها

بازگشایی دانشگاه ها در مهر ؟

زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها , بازگشایی دانشگاه ها , بازگشایی دانشگاه ها در مهر , بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400
زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها , بازگشایی دانشگاه ها , بازگشایی دانشگاه ها در مهر , بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400

با توجه به واکسیناسیون اساتید و دانشجویان به تدریج شاهد بازگشایی دانشگاه ها خواهیم بود، اما دانشگاه پیام نور اعلام کرده است که تمامی کلاس ها و فرآیندهای آموزشی سال تحصیلی جدید را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

ظهور و انتشار ویروس کرونا از اواخر سال 98، شرایط اضطراری را در جامعه به وجود آورده است. با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا مقرر شد که برای جلوگیری از انتشار و همه گیری این ویروس منحوس، دانشگاه های کشور برای مدتی تعطیل باشند.

بیشتر بخوانید:

سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در هشتمین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان با اظهار امیدواری نسبت به تسریع در واکسیناسیون تأکید کرد:

در گفت‌وگوهایی که با کشورهای مختلف صورت گرفته، روند واکسیناسیون سرعت می‌گیرد و امیدواریم با این اقدام شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید باشیم.

بهرام عین اللهی در اینستاگرام خود نوشت:

دانشگاه‌ها اواسط مهرماه بازگشایی می‌شوند. با تسریع واکسیناسیون می‌توان از موج‌های بعدی بیماری کرونا در کشور جلوگیری کرد. هیچ محدودیتی در تخصیص واکسن کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی نداریم اما نمی‌خواهیم که واکسن‌ها دپو و ذخیره شود.

همه مسئولین به یک نکته بسیار مهم اشاره می‌کنند. در واقع آن‌ها به اهمیت وجود مساجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که مسجد پایگاه اصلی فرهنگی در کشور به شمار می‌رود و اهمیت این پایگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

عین‌اللهی در ادامه خاطر نشان می‌کند که:

بایستی هرچه سریع‌تر آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شود این در حالی است که مقادیر زیادی واکسن وارد کشور شده و آمادگی تزریق واکسن به دانشجویان و خانواده‌های آنان را داریم این در حالی است که واکسن تأثیر بسیار بالایی در مقابله با ویروس کرونا دارد.

بر اساس اعلام دانشگاه پیام نور، کلیه فرایندهای آموزشی و برگزاری کلاس های این دانشگاه در ترم آتی به صورت الکترونیکی خواهد بود. دانشگاه پیام نور اعلام کرد که با توجه به پیگیری های مکرر دانشجویان و نگرانی آنها در خصوص شیوع کرونا، این دانشگاه به منظور حفظ سلامت و آرامش روحی دانشجویان ترم آتی را نیز به صورت کاملا الکترونیکی برگزار میکند.

آقای عین اللهی اینطور سخنان خود را به پایان می‌رساند:

باید روزانه حداقل دو برابر آنچه که هست واکسن در کشور تزریق شود تا بتوانیم در کنترل بیماری کرونا موفق باشیم. پیک پنجم بیماری تقریباً در حال طی شدن است و مرگ و میرهای بالای این روزها بدنبال تعداد بالای بیمار در یکی دو هفته اخیر است اما خوشبختانه تعداد بیماران شناسایی شده به نسبت رو به کاهش است اما ۶ هفته زمان داریم تا بتوانیم پیک بعدی بیماری را مدیریت کنیم و در این مدت باید حداکثر توان خودمان را برای واکسیناسیون به کار بگیریم.

زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها , بازگشایی دانشگاه ها , بازگشایی دانشگاه ها در مهر , بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400
زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها , بازگشایی دانشگاه ها , بازگشایی دانشگاه ها در مهر , بازگشایی دانشگاه ها در مهر 1400

علی خاکی صدیق در نخستین روز از پنجمین همایش آموزش عالی با محوریت تقدیر از سرآمدان آموزشی دانشگاه‌های وزارت عتف و بررسی روندهای جاری و آتی آموزش عالی در شرایط همه‌گیری کرونا و پس از آنکه امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار شد، در رابطه با هدف برگزاری این همایش گفت:

یکی از اهداف برگزاری این همایش همکاری و هم افزایی وزارت عتف با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به منظور شناساندن ظرفیت‌های وزارت عتف به جامعه در حل چالش‌ها و مشکلات و ارائه الگوهای مناسب در این زمینه است.

در انتها باید برای شما بگوییم که گویا قرار است از روش ترکیبی برای بازگشایی دانشگاه‌ها استفاده شود. روش ترکیبی به این صورت است که کلاس‌ها حتما دایر شوند و مساله مهم در این موضوع تعداد دانشجویان در کلاس‌های حضوری است، بنابراین هر دانشگاهی با توجه به شرایط و میزان آلودگی که در شهر و مکان مربوطه دارد، می‌تواند تعداد دانشجویان خود را مشخص کند، اگر یک کلاسی ۳۰ نفر جمعیت دارد باید آن را با ظرفیت ۱۰ نفری برگزار کند و مابقی به شیوه مجازی آموزش ببیند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار زمان احتمالی بازگشایی دانشگاه ها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *