نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots ؛ یخ – فصل دوم

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots میپردازیم. در ادامه با سایت فیگار همراه ما باشید تا در رابطه با این قسمت از فصل دوم سریال عشق، مرگ و ربات ها بیشتر بدانیم.

Love Death & Robots Volume 2 در قسمتی با عنوان “یخ” به کارگردانی رابرت ولی و شرکت انیمیشن Passion Pictures، بر اساس داستانی از ریچ لارسون، به روابط فانتزی و خانوادگی فرو میرود.

Ice دیدگاه متحرک را در Love، Death & Robots به یک نقطه کانونی بسیار منحصر به فرد تبدیل میکند. در اینجا تقریباً احساس نور وجود دارد، همراه با انیمیشن CGI که ​​با دست کشیده شده و با هم ترکیب شده است.

نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots

یخ – فصل دوم

نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots ؛ یخ - فصل دوم
نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots ؛ یخ – فصل دوم

شخصیت اصلی ما در اینجا Sedgewick است، و او به عنوان برادر کوچک Fletcher در فیلم به تصویر کشیده میشود. عصر یک روز Sedge با برادرش بیرون میرود و با گروهی از جوانان که در حال ورزش کردن و سیگار کشیدن هستند ملاقات میکند.

آن جوانان قصد دارند مهارت های خود را با فریب نهنگ های یخ زده برای برخورد با یخ، آزمایش کنند و به آنها اجازه دهند تا به خانه برگردند. آنها سیگار میکشند و پای در این دنیای یخ زده میگذارند. و دنیای Sedge در طول این داستان وسیع تر میشود.

ناگهان زمین شروع به لرزیدن میکند. بچه ها مجبور به فرار میشوند، در حالی که نهنگ های یخ زده با خرد کردن یخ بیرون میایند. در طول این اتفاق فلچر مسدوم میشود که Sedge برادرش را جمع و جور میکند و او را به مکان امن منتقل میکند.

نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots ؛ یخ - فصل دوم
نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots ؛ یخ – فصل دوم

ناگهان نهنگ های یخ زده از دل یخ بیرون میایند و زیبایی باشکوه خود را به نمایش میگذارند. و در انتها با اظهار نظری خاص روبرو میشویم:

هیچ وقت چنین چیزی را نمیتوان روی زمین دید.

در این قسمت از فصل دوم سریال عشق، مرگ و ربات ها زیر یخ و روی سطح آن چیزهای زیادی در حال اتفاق افتادن است. به نظر میرسد یک بازی سراسر مرگ میباشد. با این حال، واضح است که این قسمت در ایده هایی مانند فشار بر همسالان، سو مصرف مواد مخدر و حتی تأثیر انسان بر طبیعت فرو میرود.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشن)

ماشین های مکانیکی غول پیکر که از دور سوراخ هایی روی یخ ها ایجاد میکنند در مقابل زیبایی این نهنگ ها قرار میگیرند، جوان ها به هر طریقی انگار در حال خود فریبی هستند. واضح است که بشریت در اینجا ستارگان را استعمار کرده است، و همینی که هست.

نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots ؛ یخ - فصل دوم
نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots ؛ یخ – فصل دوم

ایده انسان های “تعدیل شده” یکی دیگر از جذابیت های جالب دیگر است و این قسمت نمایش خوبی از طریق نگاه Sedge اصلاح نشده را ارائه میدهد.

نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots

این انیمیشن یک انتخاب واقعاً جذاب و جسورانه است، شباهت هایی با Zima Blue 2019 دارد. به ویژه در این قسمت میشود گفت که سایه و نور به خوبی برجسته میشود. ستاره واقعی در اینجا در جهان سازی است، اما بسیاری از تصورات دور از تصویر باقی مانده است.

در نگاه اول در این قسمت هیچ چیز خاصی وجود ندارد، اما به روشی جالب در مورد نیاز به پذیرش صحبت میکند، نشان میدهد هر کجا که برویم، نیازهای مردم همیشه یکسان خواهد بود.

مجموعا باید بگویم که مجموعه “عشق، مرگ و روبات ها” از نتفلیکس برای جولان دادن به ایده های خود و به تصویر کشیدن آن ها با فصل دوم بازگشته است. به طور کلی، من از فصل اول لذت بردم و برای هر قسمت نقد و بررسی های کوتاه شخصی نوشتم و فکر میکنم در اینجا نیز همین روش را داشته باشم. میتوانید نقد قسمت اول سریال Love, Death and Robots ؛ خدمات مشتری خودکار را که قبل تر نوشته ام بخوانید.

بگذارید بار دیگر با مروری از زاویه ای دیگر این قسمت را زیر ذره بین قرار دهیم. در یک سیاره یخی دور، مستعمرات انسان با استفاده از سکوهای متحرک این سیاره را استخراج میکنند و جمعیت سعی میکنند با هرگونه مواد مخدر موجود، کسالت را کنترل کند.

نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots
نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots

بسیاری از انسان ها، به ویژه افراد جوان، طرفدار پیشرفت های بیولوژیکی هستند و به طور برجسته تعادل، قدرت و سرعت آنها را بهبود میبخشند. دو برادر، یکی اصلاح شده و دیگری نه، در اتفاقی خاص آن دو شرکت میکنند، که نشان میدهد روابط بین آنها قوی تر از آن است که تصور میکردند.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم The Djinn (الجن 2021)

تکرار میکنم این قسمت به کارگردانی رابرت ولی، کارگردان یکی از قسمت های مورد علاقه من در فصل یک “Zima Blue” است. در اینجا، سبک هنری بسیار بیشتر یادآور کارهای قبلی او است، به عنوان یک انیماتور در ویدیو های موسیقی Gorillaz، مانند “Feel Good Inc” و “Dirty Harry”.

در واقع، خطوط سیاه ضخیم و زاویه های تنگ این قسمت بلافاصله آن فیلم ها را به یاد من آورد. هنگامی که از برخی CGI استفاده میشود، در اواخر این قسمت، این یک تضاد زیبا با سبک هنری سنتی تر ایجاد میکند.

بیشتر بخوانید: دورهمی سریال فرندز (Friends: The Reunion)

هرچند که از روی ساختار روایت این قسمت متوجه میشویم، کمی حس دلهره آوری را هم ایجاد میکند. درواقع دنیای جالبی را به تصویر میکشد، اما برخی از نکات مهم، مانند دلیل پیشرفتهای بیولوژیکی، میتواند کمی این قسمت را زیر سوال ببرد. در انتهای اپیزود یک کدی کوچک دل انگیز وجود داشت اما به طور کلی، این قسمت برای من کمی ناامید کننده جلوه گر شد.

نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots
نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots مایه افتخار و خرسندی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

One thought on “نقد قسمت دوم سریال Love, Death and Robots ؛ یخ – فصل دوم

  1. قسمت (یخ) در سریال عشق مرگ ربات ها خوب بود و نشان میداد که مردمی که از زندگی تیره و سرد و تکراری به مواد افیونی روی آوردن تا درد واقعی زندگیی سیاه و سرد رو حس نکنن در زیر لایه های جامعه جوانانی فعال و پرشور از هر فرصتی برای لذت بردن و شکستن قوانین حاکم و حتی شکستن یخهای حاکم هستند تا کمی شاد باشند….درحالیکه حاکمانی انسانی که در حال استعمار سیاره ای جدید فقط بفکر کسب سود هستن و جامعه و مردم براشون اهمیتی ندارد و بنظرمیاد سرمایه داران این تفکر رو نه تنها به آینده بلکه به کرات یخ زده هم بردن…از بین قسمت های عشق مرگ ربات ها من قسمت نبض ماشین رو خیلی دوست داشتم موسیقی انیمیشن عالی بود و جلوه‌های بصری هم بسیار زیبا وتاثیر گذار بود ….و فضانوردی که تنها وسط بیابان های قمر آیو که نزدیک سیاره مشتری است فضانورد زن برای تسکین دردش و مرگ دوستش به مواد افیونی روی آورد و بنظر میامد با قمر آیو داره صحبت میکنه و در آخر خودش رو کشت و حرفش هم این بود مرگ فقط فرم بدنی رو عوض میکنه و با این کار جزو وجود قمر آیو شد بنظرمیرسه سری چهارم این سریال تا 2024 طول بکشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *