نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots ؛ سراسر خانه – فصل دوم

در این نوشتار به نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots خواهیم پرداخت. در ادامه با ما و سایت فیگار همراه باشید تا در رابطه با این قسمت از سریال مرک عشق و ربات ها که مضمونی بسیار متفاوت را هم داشت بیشتر بدانیم.

همانطور که به انتهای فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها نزدیک میشویم، لحن، تمرکز و فضاسازی تغییر میکند و متنوع تر از قبل این مجموعه را ارائه میدهد. “سراسر خانه” با زمان چهار دقیقه ای خود و ایده ای بسیار ناب در انتها واقعا مرا به فکر فرو برد. این قسمت با یک سوال همه چیز را روی سرم خراب کرد:

اگر خوب نبودیم چی میشد؟

این قسمت به کارگردانی الیوت عزیز، براساس داستانی از Joachim Heijndermans است. این بخش از فصل دوم به توضیح زیادی لازم ندارد، و همه چیز عیان هست.

نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots

سراسر خانه – فصل دوم

نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها

این جواهر 5 دقیقه ای با دو بچه در شب کریسمس شروع میشود که با پایین رفتن از پله ها همه چیز انگار در حال سقوط است. بیلی و لیا به سرعت پایین می آیند، آن دو پشت مبل پنهان میشوند و امیدوارانه منتظرند تا سانتا را پیدا کنند. در عوض، آنها از دیدن یک موجود شاخدار که خود را به آنها نشان میدهد ترس و وحشت وجودشان را فرا میگیرد.

آن موجود به ظاهر ترسناک با صدای بلند آروغ، کلوچه ها را میخورد و شیر را سر میکشد. هر دو بچه از این حالت تهدید آلود آن موجود بیگانه میترسند و هر آن کاری را که برایش به پایین آده بودند فراموش میکنند تا از دید این موجود عجیب و غریب پنهان بمانند.

این موجود با دو دست در دو طرف صورت خود هر دو نام آنها را زمزمه میکند و هدیه ای برای هر کدام از آنها بالا می آورد. و هر دو را خوب مینامد. اما سوال اساسی اینجاست که اگر این اتفاق برای بچه های خوب میافتد، چه اتفاقی برای بدها رخ خواهد داد؟

این چیزی است که بیلی و لیا هر دو وقتی دوباره به رختخواب برمیگردند از خود سوال میکنند. بچه های خوبی بمانید و برای سانتا شیطونی نکنید!

نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال عشق مرگ و ربات ها

نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots

این قسمت قطعاً یک اپیزود برای نمایش بچه ها نیست اما یک ایده واقعاً تخیلی نابی را در خود دارد که غیر قابل انکار بود. حداقل برای من اینطور بود. همه چیز و همه ایده ها و طراحی ها به بهترین شکل ممکن در ذهن زنده میشود و میماند. این ایده که سانتا نوعی موجود بی نظم غرق شیدایی است، در عین حال جذاب و هولناک است.

همچنین میتوان او را موجودی دانست که با دقت وحشتناکی از طریق انیماتورها به تصویر کشیده شده است. نحوه دادن هدایا و تحویل آنها با آب دهان پوشیده از طنز نمایشی تقریباً کمدی میباشد که باز بنظر من ایده نابی را در درهم آمیختگی فضاهای کودکانه و بزرگسالانه به تصویر کشده است.

علیرغم اینکه ای اپیزود کوتاه ترین بخش فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها است، All Through the House نمونه ای درخشان از چگونگی استفاده از زمان برای روایت یک داستان منسجم است. این اپیزود خارق العاده است.

نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots ؛ سراسر خانه - فصل دوم
نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots ؛ سراسر خانه – فصل دوم

ساختار ؛ نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots

در شب کریسمس، دو کودک خردسال، لیا (دیوی میتال) و برادر کوچکترش بیلی (سامی امبر) در طبقه پایین سر و صدا میشنوند. آنها به امید اینکه بتوانند نگاهی به تلویزیون بیاندازند، از اتاق خود خارج و به پایین رفته. با این حال، آنها به زودی متوجه میشوند که دیدن یک موجود عجیب غریب و یا شاید دلپذیر نمیتواند دور از حقیقت باشد.

این قسمت عالی بود. این نکته حائز اهمیت است که از کار تیم برتون بسیار الهام گرفته شده است. من مطمئن نیستم که آیا این کار از لحاظ تکنیکی به عنوان انیمیشن استاپ موشن انجام شده است، یا اینکه CGI برای تکرار اثر استفاده شده است، اما به هر ترتیب فوق العاده به نظر میرسید.

در نهایت این قسمت از فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها یک داستان تاریک اما خنده دار با سانتا که به نظر میرسید مانند یک هیولا از ذهن گیلرمو دل تورو به دنیای واقعی قدم گذاشته است. اما آن هیولا پس از آن که بچه ها “خوب”  قضاوت میشوند، هدایای مناسب را به آنها ارائه میدهد. این پارادکس در گرفتن هدیه و احساس خوب و موجودی وحشتناک که با قضاوت کردن این هدایا را میدهد طرح نابی میباشد که به هیچ وجه نمیشود آن را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد قسمت ششم سریال Love, Death and Robots مایه افتخار و خرسندی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *