نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots ؛ Pop Squad – فصل دوم

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots تحت عنوان جوخه پاپ میپردازیم. در ادامه با سایت فیگار همراه باشید تا در رابطه با این قسمت از فصل دوم این سریال دوست داشتنی و پر از معنا بیشتر بدانید.

بعد از گذشت دو قسمت از فصل دوم سریال عشق، مرگ و ربات ها (Love Death & Robots Volume 2) در داستان علمی تخیلی ناخوشایندی غوطه ور میشود، جهانی که در آن جاودانگی حاصل میشود و کودکان در 15 دقیقه “جوخه پاپ” میشوند. “جوخه پاپ” به کارگردانی جنیفر یوه نلسون، و براساس داستانی از پائولو باگیگالوپی، از ابتدا تا انتها خیره کننده است.

با دیدی تقریباً واقع بینانه از زندگی، عناصر سبک گرایانه اندکی بر روی شخصیت ها به این انیمیشن کمک میکند تا کیفیت بی نظیری را در میان دیگر نوشته های واقع گرایانه این فصل داشته باشد.

Pop Squad” فیلمی است که احساسات را با یک ساختار خاص برانگیخته و باعث میشود فراموش کنید که در حال تماشای یک فیلم کوتاه هستید.

اگر میخواهید در رابطه با قسمت های قبل فصل دوم سریال عشق، مرگ و ربات ها بدانید میتوانید به صفحات نقد قسمت دوم سریال بنام “یخ” و نقد قسمت اول سریال بنام “خدمات مشتری خودکار” مراجعه بفرمایید.

نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots

Pop Squad – فصل دوم

نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال Love, Death and Robots
نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال Love, Death and Robots

ما با دنبال کردن گروهی از پلیس که به خانه ای فرسوده و تخریب شده وارد میشویم تا آنجا را تخلیه کنند. در حالی که شخصیت اصلی ما رویکرد ملایم تری را دنبال میکند، سربازان زنی به نام روت را با چنان برخورد وحشیانه ای به بیرون هدایت میکنند و از او بازجویی میکنند که انگار سر بریده است!

زنی را که مدام درخواست میکند تا بچه ها را اذیت نکنند. زنی که از نخوردن صبحانه توسط آن ها ابراز نگرانی میکند. در انتهای سکانس اول ما اسلحه را جلوی کودکانی ک در فلو قرار گرفته اند میبنیم و در نهایت صدای شلیک به ماشینی پرنده کات میخورد که در حال اوج گرفتن میباشد.

این افراد توسط طبقه بالا جامعه که به معنای واقعی کلمه در بالای ابرها زندگی میکنند، به عنوان “پرورش دهنده” شناخته میشوند. بریگز حاضر میشود و با خواننده ای به نام آلیس ملاقات میکند که اتفاقاً دوست دختر او نیز هست. به نظر میرسد که آنها فرصت داشتن بچه ها را به عنوان راهی برای تلاش و حل مشکل جمعیت از دست داده اند.

بیشتر بخوانید:

واکنش منتقدان به فیلم کروئلا 2021

نقد فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشن)

روز بعد او با آلیس در یک مطب حاضر میشود اما بریگز هنوز از حوادث آن خانه فرسوده آزرده خاطر است. اسباب بازی دایناسوری که شب قبل در ذهنش مانده تأثیر زیادی روی او گذاشته است. این به روز بعد در محل کار نیز انتقال میابد.

بریگز به دنبال زنی که برای فرزند خود قطار اسباب بازی خریداری میکند، میرود. او به جایی میرسد که با چیزی که در بالا دیدیم کاملا متفاوت است. برخلاف آسمان خراش های مجلل، جهان پایین اینجا عقیم، ویران و قطعه قطعه است.

او به دنبال این زن به خانه اش میرود، در آنجا دختر جوانی به نام ملانی را پیدا میکند. مادر او 218 ساله است و او اعتراف میکند که ملانی مفهوم شادی به زندگی او وارد میکند.

نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال Love, Death and Robots
نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال Love, Death and Robots

همه چیز به طرز وحشتناکی اشتباه پیش میرود و در نهایت منجر به بریگز میشود که یک انتخاب غیرممکن را انجام دهد. هر چند این بار، او از خانه دور میشود و ترجیح میدهد کودک را نکشد.

متاسفانه ملانی شروع به گریه میکند، و همکار بریگز را به آنجا میکشاند. او هر چند اینبار هم اسلحه را روی بچه میخواهد بگیرد اما اکنون سوی اسلحه به سمت روان رنجورش گرفته میشود و از خانه بیرون میزند. در حالی که باران بر زمین میبارد، تیر خلاص را به همکارش میزند، و آخرین نفس را زیر همان باران میکشد و میمیرد.

 

آیا همیشه باید زنده ماند؟ ؛ نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots

بگذارید اینطور بگویم: واو؛ چه قسمت خیره کننده ای. Love، Death & Robots یکی از بهترین های این فصل را ارائه میدهد و سوالات عمیقی راجع به زندگی و اینکه آیا واقعاً باید برای همیشه زنده ماند، سپرسش میکند.

نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال Love, Death and Robots
نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال Love, Death and Robots

در این جامعه به نظر میرسد که انسان راهی برای زنده ماندن به کمال رسانده است اما فقط نخبگان و ثروتمندان واقعاً از اثرات این امر لذت میبرند و در ارتفاعات گیج کننده آسمان خراش ها فرو رفته اند. آنها به معنای واقعی کلمه در بالای ابرها زندگی میکنند و از ترس و وحشتی که در زیر زمین اتفاق میافتد آگاه نیستند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم The Djinn (الجن 2021)

بهترین فیلم های 2021

بقیه افراد جامعه مجبور به فرار از این دسته افسران هستند که وظیفه کشتن کودکان بی گناه و دستگیری والدین را دارند. با توجه به عواقب وحشتناک این اقدامات، جای تعجب است که تعداد بیشتری از افسران مانند بریگز به پایان نرسیده اند.

PTSD  ؛ نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots

PTSD بریگز سرانجام باعث تغییر او میشود اما متأسفانه چرخه در این دنیا به زودی شکسته نمیشود.

در این قسمت کارهای جهانی سازی زیادی انجام میشود و نمایش بصری این جهان در مورد آنچه اتفاق میافتد و مدت زمانی که روی سیاره ما میگذرد صحبت میکند.

به نظر میرسد که نشان میدهد مادر ملانی بیش از 200 سال زندگی کرده است. به نظر میرسد کسانی که زیر چاله هستند نیز برای همیشه زندگی میکنند و شاید تصمیم بگیرند که بچه دار شوند به عنوان راهی برای شادی در زندگی نکبت بار خود.

این یک قسمت بسیار قابل تأمل است و به راحتی یکی از بهترین های امسال میتواند باشد.

درواقع این اپیزود دقیق ترین داستان این فصل را داشت و یک داستان جالب با عناصری از چند فیلم علمی تخیلی محبوب، مثل کربن تغییر یافته را به طور خاص گرفته است.

انیمیشن مانند تمام قسمت ها میتواند نسبتا امتیاز کامل را از آنِ خود کند. من واقعاً جزئیاتی را که در بیشتر قسمت های انیمیشن وجود دارد دوست دارم.

نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال Love, Death and Robots
نقد قسمت سوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد سریال Love, Death and Robots

متأسفانه کل فصل فقط 8 قسمت دارد. و برخی از منتقدان احساس میکردند که بیشتر کارگردانان / نویسندگان از قالب فیلم کوتاه به درستی استفاده نکرده اند و خواسته های زیادی از داستان ها را داشتند.

اگر بخواهم اغراق آمیز بگویم و ابراز احساساتم را به کل این سریال بروز دهم باید بگویم شخصاً برای من بهترین قسمت در کل فصل دوم بود. تاریک، وحشیانه، در عین حال در بسیاری از سطوح ملموس.

بیشتر بخوانید: دورهمی سریال فرندز (Friends: The Reunion)

من ایده و مضمون این داستان و شخصیت پردازی شخصیت اصلی داستان را بسیار دوست داشتم، زیرا او شروع به تردید در خود و اقدامات خود و همچنین سیستمی که او نمایندگی میکند و بخشی از آن است، کرد.

داستان قطعاً طنین انداز میشود، اگرچه به اندازه برخی از اپیزودهای فصل 1 بسیار مبتکرانه و قدرتمند نیست. اما از نظر کیفیت فیلمبرداری چیزهای زیادی قابل تقدیر میباشد. بازی در بعضی قسمت ها واقعاً خوب است، انیمیشن عالی است، طراحی صحنه ساده و واقع گرایانه است.

بعضی اوقات طراحی صحنه من را به یاد Blade Runner می انداخت که فکر میکنم هدفمند بود. بزرگترین انتقاد من از داستان این بود که پایان به نوعی ناگهانی به نظر میرسید و واقعاً احساس خلا شاید در برخی بوجود بیاید، که این مورد در بسیاری از قسمت های دیگر نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Oxygen (اکسیژن 2021) ؛ تابوت هوشمند

نقد فیلم profile (مشخصات 2018) : جهادگر مخفی

همانطور که گفته شد انیمیشن عالی است و صداپیشگی همه بازیگران را به خوبی به تصویر میکشد. خود داستان علمی تخیلی کاملاً رو به جلو است. این قسمت یک داستان کوتاه علمی تخیلی است، که انیمیشن آن بسیار خوب است. اگر یک داستان علمی تخیلی خیالی جالب به نظر میرسد، آن را بررسی کنید. همه چیز نباید ارتباط سیاسی داشته باشد.

و در انتها با چند پیام مهم شما را در جریان کلیت این سریال قرار میدهم:

چه میشود اگر جاودانگی عواقب منفی داشته باشد؟

تنها چیزی که زندگی را معنی دار میکند، کودکان هستند و زندگی بدون فرزند، شما را به چیزی سطحی تبدیل میکند.

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد سریال Love, Death and Robots مایه افتخار و خرسندی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *