باهوش ترین شرورها در دنیای سینمایی مارول ؛ از آرتور هارو تا میستریو

دنیای سینمایی مارول بهترین و باهوش‌ترین شرورها را از دل کمیک به تصویر کشید. همراه ما باشید تا به باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

طرفداران دنیای سینمایی مارول (10 سوال بی پاسخ در دنیای سینمایی مارول که باید به آن‌ها پاسخ داده شود) می‌دانند که مارول در بسیاری از آثارش از شرورهای بسیار باهوشی استفاده کرده است و توانسته آن‌ها را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد. شرورها یکی از ویژگی‌های بسیار مهم فیلم‌های مارول هستند و بسته به کیفیت ایفای نقش بازیگر، می‌تواند تا چند درجه فیلم را بهتر از قبل کند.

در واقع آثار بسیار موفق مارول، اکثراً بابت یک شرور (شرورترین شخصیت های مارول) بسیار فوق العاده در میان طرفداران محبوب شدند. بهترین شرورها همواره قدرتمندترین آن‌ها نیستند و لزومی ندارد تا دارای قدرت‌های ابرانسانی باشند. این نوع از شخصیت‌ها به دلیل نقشه‌های بسیار دقیق و فکر شده، می‌توانند چالش‌های بسیار سختی را برای قهرمانان ایجاد کنند.

چندین شرور به دلیل قدرت زیادشان قابل توجه هستند، اما دیگران به همان اندازه یا حتی بیشتر به هوش خود متکی می‌باشند. این آنتاگونیست ها بیش از هر چیز دیگری، از مغز برای طرح‌های خود استفاده می‌کردند. آن‌ها ممکن است هنوز از قدرت‌های ویژه‌ای برای انجام وظایف خود استفاده کنند، اما بیشتر به خاطر تاکتیک‌ها و برنامه‌ریزی هوشمندانه‌ خود برای رسیدن به اهدافشان مشهور هستند. در این مقاله قصد داریم تا باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

باهوش ترین شرورها در دنیای سینمایی مارول

  • از آرتور هارو تا میستریو

شما می‌توانید فهرست  باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول

شرورترین شخصبت‌های دنیای سینمایی مارول معمولاً بیشتر از قدرت‌های فیزیکی خود، از هوش و فکر خود استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود تا آن‌ها از هر شخص دیگری برای ابرقهرمانان خطرناک‌تر باشند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

آرتور هارو (Arthur Harrow)

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین ابرشرورهای دنیای Marvel

آرتور هارو، رهبر فرقه و آواتار پیشین خدای ماه مصر، کانشو، مردی است که اکنون آواتار الهه امیت تقدیم شده است. خدایی تاریک‌تر که به او کمک می‌کند تا در مورد جهان قضاوت کند. این شخصیت برای اولین بار در سریال شوالیه ماه (بهترین متحدان شوالیه ماه در دنیای سینمایی مارول) به تصویر کشیده شد و می‌توان گفت که یکی از باهوش ترین ابرشرورهای دنیای مارول به شمار می‌‎رود.

هارو با فرقه شاگردانش، واعظی دستکاری‌کننده است که می‌تواند با موقعیت پیش رو بازی کند تا خودش را برتری دهد. او هیچ مشکلی با دروغ گفتن یا نشان دادن رفتاری خوشایند ندارد تا بتواند دیگران را به سمت احساس امنیت کاذب سوق دهد. همچنین توانایی قضاوت در مورد مردم و کشتن کسانی را دارد که مطابق با معیارهای او نیستند. سریال شوالیه ماه (معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها و سریال های شبیه به شوالیه ماه) به لطف داشتن این شرور فوق العاده، بسیار موفق بود و توانست نظر بینندگان را جلب کند.

آگاتا هارکنس (Agatha Harkness)

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین شرورهای MCU

این شرور چیزی بیشتر از یک آهنگ تم جذاب دارد. پس از قرن‌ها مطالعه جادوگری، آگاتا فرصتی را دید تا در مورد قدرت واندا ماکسیموف بیاموزد و در نهایت بتواند قدرت‌های او را بدست آورد. او برای اولین بار در سریال واندا ویژن ظاهر شد و توانست به صورت ماهرانه واندا را با جادوی خود فریب دهد که او را به یکی از باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی Marvel تبدیل می‌کند.

آگاتا هارکنس شخصیت بزرگی است و جادوی قوی‌ای دارد. او با تظاهر به همسایه‌ای مهربان، سعی کرد تا اعتماد واندا و ویژن را جلب کند. هنگامی که مشخص می‌شود که او واقعاً کیست، تبدیل به یک جادوگر شرور شد که مشتاق است واندا را از بین ببرد. این کار با جادویی که او به دست آورده و با چیزهایی که در مورد اسکارلت ویچ می‌داند ترکیب می‌کند تا بسیار قدرتمند باشد.

لوکی (Loki)

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی Marvel

اگرچه لوکی (بهترین نسخه های لوکی) این روزها بیشتر به جنبه ضدقهرمانی متکی شده است، اما او یکی از بزرگترین شرورهای دنیای سینمایی مارول بود. او به عنوان خدای شرارت می‌داند چگونه دروغ بگوید و با دیگران بازی کند. او توانست برادرش را متقاعد کند که پدرشان مرده است و بعداً مرگ خود را جعل کرد تا تاج و تخت آزگارد را به دست بیاورد. او یکی از باهوش ترین شرورهای MCU محسوب می‌شود.

مانند آگاتا، او نیز از مضرات طولانی نمی‌ترسد، زیرا می‌داند که در نهایت ارزشش را دارد. نمونه‌ای از آن زمانی بود که او اجازه داد توسط انتقام‌جویان زندانی شود، زیرا می‌دانست که قایق‌های شست‌و‌شوی مغزی‌اش می‌آیند تا برای همه آشوب ایجاد کنند. مواقعی وجود دارد که لوکی (بهترین کمیک های لوکی) بیش از حد به نقشه‌های خود اعتماد دارد، اما او همچنان یک فریب دهنده ماهر است و اگر نیاز به فرار داشته باشد، سریعاً این کار را می‌کند.

کیلمانگر (Killmonger)

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین ابرشرورهای دنیای مارول

کیلمانگر پس از اینکه شاهد مرگ پدرش در سنین جوانی بود، با روحیه انتقام جویی بزرگ شد و با انگیزه برای پایان دادن به انقلابی که پدرش آغاز کرد، رشد کرد. اگرچه کیلمانگر ممکن است بیشتر به دلیل مهارت‌های رزمی چشمگیرش شناخته شود، اما او همچنان استدلال معتبری را برای مردم واکاندا مطرح کرد که حتی پسر عمویش، پلنگ سیاه (بهترین شخصیت های کمیک پلنگ سیاه که در MCU نیستند)، نمی‌توانست با آن مخالفت کند. او به راحتی به یکی از باهوش ترین ابرشرورهای دنیای Marvel تبدیل می‌شود، زیرا در اجرای نقشه‌هایش بیشتر از مهارت‌های رزمی، از فکر خود کمک می‌گرفت.

او می‌دانست که آن‌ها راحت زندگی می‌کنند در حالی که در خارج از کشور از امتیازات یکسانی برخوردار نیستند. روش‌های او بی‌رحمانه‌تر بود، اما این شرور کاریزماتیک به اندازه‌ای قانع‌کننده بود که به عنوان پادشاه از او حمایت شد. تیچالا حتی پس از توجه به اظهارات تند اریک برای کمک به سیاهپوستان فقیر انگیزه داشت. او ممکن است انقلابی را که برنامه ریزی کرده بود شروع نکرده باشد، اما دیدگاه‌های او کمک کرد تا تیچالا چشمانش بیشتر از قبل به دنیای بیرون باز شود.

اولتران (Ultron)

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول

وقتی تونی استارک رویای ایجاد یک هوش مصنوعی که به شکل گیری صلح جهانی کمک می‌کند را ابراز کرد، احتمالاً تصور این را نداشت که واقعاً چه کابوسی باشد. اولتران یک شرور مصنوعی با هوش فوق العاده خالق خود و استعدادش برای فناوری بود. این مهارت‌ها در دستان اشتباه بسیار خطرناک هستند و اولتران نمونه بارز آن است.

او نه تنها توانایی پریدن بین اجسام روباتیکی که ساخته بود را داشت، بلکه یک نابغه شیطانی نیز بود. قبل از اینکه به طور طعنه آمیزی توسط یکی از بدن هایش شکست بخورد، در مسیر خود به سوی صلح جهانی توقف ناپذیر بود. او خود را متقاعد کرد و سعی داشت تا دیگران را متقاعد کند که سریع‌ترین راه برای رسیدن به صلح جهانی انقراض گونه انسان‌ها است.

نورمن آزبورن (Norman Osborn)

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول

طرفداران از قبل با این شخصیت شرور آشنا بودند، اما او تقریباً دو برابر بهتر از قبل بازگشته است. نورمن دانشمندی بود که روی خودش آزمایش کرد و در نتیجه قدرت‌های فوق العاده و شخصیتی جایگزین پیدا کرد. وقتی گابلین در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (بررسی فلسفی و روانشناختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) به دنیای دیگری منتقل می‌شود، نقشه‌های شیطانی بیشتری خواهد داشت.

وقتی او پشت فرمان است و نورمن را کنترل می‌کند، همیشه یک سواری ترسناک (بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس 2022) است، زیرا هر اقدام شیطانی با لبخندی شیطانی روی صورت او انجام می‌شود. او همچنان ذهن نابغه نورمن را حفظ کرده است و می‌تواند موقعیت‌ها را کنار هم بگذارد و بفهمد که چگونه اطرافیانش را کنترل کند. نورمن آزبورن در قالب گرین گابلین به شروری تبدیل می‌شود که هیچ قهرمانی دوست ندارد با او رو به رو شود.

رد اسکال (Red Skull)

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول

یوهان اشمیت، رئیس اصلی هایدرا که از دیدگاه‌های حزب نازی برای تعقیب شکل خود از سلطه بر جهان فراتر رفت. او هایدرا را رهبری می‌کند که برای دهه‌ها جهان را تهدید می‌کرد. رد اسکال فرد بسیار باهوشی است که اگر کاپیتان آمریکا (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا) نبود به احتمال بسیار زیاد می‌توانست دنیا را فتح کند.

روش‌های ماهرانه او باعث شد تا مکعب کیهانی را پیدا کند و از آن برای ایجاد سلاح برای سربازان خود استفاده کند. اشمیت با بهره گیری از نیروی کیهانی در حالی که با سرم فوق سرباز تغذیه می‌شد، نیروی تقریباً غیر قابل توقفی بود. او خودش قدرتمند است، اما ترجیح می‌دهد از سیاست و ارتش افراد ناتوان برای رسیدن به اهدافش استفاده کند.

بارون هلموت زمو (Baron Helmut Zemo)

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول

زمانی که انتقام‌جویان نبردی با اولتران در سوکوویا داشتند، انتظار می‌رفت که تلفات زیادی وارد شود. هیچ کس این را بیشتر از زمو نمی‌دانست که تمام خانواده‌اش در جریان این رویداد جان باختند. او یک شرور مصمم است که هرگز نمی‌توان او را دست کم گرفت.

او انتقام جویان را با کشف نقاط ضعف در میان آن‌ها با موفقیت منحل کرد و از همه آن به نفع خود استفاده نمود. او حتی با مهارت‌های جنگی و دانش بازار سیاه به یک دارایی ارزشمند برای سایر اعضا تبدیل شد. او به توقف ایجاد سربازان فوق‌العاده بیشتر کمک کرد، که در مورد سرم که ماهیت واقعی کاربران را آشکار می‌کند، نکات معتبری را نیز بیان کرد. این شرور به حدی باهوش است که توانست انتقام جویان را به تنهایی منحل کند و تا سال‌ها تأثیرات خود را بر روی آن‌ها بگزارد.

میستریو (Mysterio)

باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول
باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول

کوئنتین بک پس از اخراج از صنایع استارک تصمیم گرفت از فناوری خود برای اهداف خودخواهانه‌تر استفاده کند. به عنوان میستریو، بک به عنوان یک شخصیت قهرمان ظاهر شد زیرا او با هیولاهای جعلی که ساخته بود، برای دیده شدن با آن‌ها حنگید. او برای اولین بار در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (بهترین کمیک های مرد عنکبوتی) با ایفای نقش جیک جیلن هال به تصویر کشیده شد.

توانایی او در ایجاد توهمات واقع بینانه با قهرمانان فناوری خود به اندازه‌ای است که به او قدرت واقعی بدهد تا بتواند واقعیت را تا حدی تغییر دهد. او در نبرد پایانی دور از خانه برنده نشد، اما در نهایت با ویدیوی پس از مرگش آخرین خنده را از لبان پیتر پارکر گرفت. او نه تنها هویت مخفی مرد عنکبوتی را فاش کرد، بلکه او را به عنوان یک شرور ترسیم کرد. میستریو باهوش ترین شرور در دنیای سینمایی مارول است، زیرا اقدامات او مجموعه‌ای از اتفاقات را با عواقب مخربی فراتر از هر چیزی که هر کسی تصور کند برای مرد عنکبوتی (سوتی های فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) رقم زد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار باهوش ترین ابرشرورهای دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *