کلاهبرداران رمز ارز Squid Game ؛ جو گیری تا مرز به باد دادن همه چیز !

این روزها هر جا که بروید یکی از اشتراکات شما برای صحبت کردن، سریال اسکویید گیم باشد. با نوشتار کلاهبرداران رمز ارز Squid Game همراه فیگار بمانید.

هفته گذشته، اعتقاد بر این بود که رمز ارز جدید SQUID داغ ترین مسئله باید باشد. اکنون، تایید شده است که چیزی جز یک کلاهبرداری بزرگ نبوده است. به نظر شهرت این سریال حداقل برای بسیاری از افراد در بازار رمرارزها، چیزی جز ضرر و دردسر به بار نیاورده و در عوض جیب یک نفر را نیز با میلیون‌ها دلار پر کرده است. با نوشتار کلاهبرداری رمز ارز Squid Game همراه ما باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

کلاهبرداران رمز ارز Squid Game

جو گیری تا مرز به باد دادن همه چیز !

کلاهبرداران رمز ارز Squid Game
کلاهبرداران رمز ارز Squid Game

یکی از درس‌هایی که سریال بازی ماهی مرکب (Squid Game) به بینندگان آموخت این بود که پیش از ورود به طرح و برنامه‌هایی که وعده ثروتمند شدن یک شبه را می‌دهند، باید قدری تأمل و تحقیق کرد. متأسفانه این سریال پربیننده نتفلیکس تلنگری به افرادی که روی رمزارز بازی ماهی مرکب (SQUID) کردند وارد نکرده بود.

بازی Squid یکی از داغ‌ترین مسائل در حال حاضر روی کره زمین است، و با استفاده از محبوبیت این نمایش به عنوان الهام‌بخش هر چیزی، کلاهبرداران ارزهای دیجیتال ناشناس با میلیون‌ها دلار در عرض یک هفته درآمد کسب کردند. از زمان انتشار این سریال در نتفلیکس از 17 سپتامبر، Squid Game ثابت کرده است که یک بازی تمام عیار با ذهن انسان‌ها است. بیش از 111 میلیون بیننده جذب کرد، تخمین زده می‌شود که 900 میلیون دلار برای غول استریمینگ درآمد داشته باشد و تقریباً یک ماه و نیم پس از انتشار هنوز یک پدیده جهانی است.

بیشتر بخوانید:

با وجود رشد ۱۱۰ هزار درصدی توکن اسکویید در کمتر از یک هفته، سرمایه‌گذاران قادر به دریافت سود خود نیستند. توکن اسکویید در این هفته به سرخط اخبار و رسانه‌های حوزه رمزارز تبدیل شده است. با این وجود ممکن است این توکن ان معجزه‌ای نباشد که همه انتظارش را می‌کشند.

مانند هر IP محبوب، طوفانی از شرکت‌های بی‌شماری ایجاد می‌کند که تلاش می‌کنند وارد عمل شوند – و بسیاری از آنها این کار را با نیت خوب انجام نمی‌دهند. نمونه بارز آن در ماه آوریل با ارز دیجیتال «ماندو» اتفاق افتاد. پس از موفقیت بی‌نظیر The Mandalorian در دیزنی پلاس، یک ارز دیجیتال به نام «ماندو» به صورت آنلاین شروع به کار کرد. ماندو به عنوان یک سکه جدید و قانونی معرفی شد، اما مدت کوتاهی پس از انتشار، معلوم شد که این یک کلاهبرداری بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری رمز ارز Squid Game

کلاهبرداران رمز ارز Squid Game
کلاهبرداران رمز ارز Squid Game

بازار ارزهای دیجیتال یا همان رمزارزها در حال حاضر بسیار پررونق است و با توجه به همین موضوع، در سال‌های اخیر شاهد ظهور ارزهای دیجیتال جدید زیادی بوده‌ایم. اگرچه سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال واقعاً مخاطره‌آمیز است، اما مردم اقصی نقاط جهان همچنان پول خود را برای خرید رمزارز هزینه می‌دهند و انتظار بازدهی بالایی دارند. در این بین، خطرناک‌ترین کاری هم که می‌توان انجام داد، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نوظهوری است که اغلب با هدف کلاهبرداری عرضه می‌شوند.

به نوامبر 2021 بپیوندید و چیزی مشابه دوباره اتفاق افتاده است. هفته گذشته، یک سکه جدید به نام SQUID به عنوان یک ارز رمزپایه با مضمون Squid Game شروع به فروش کرد. این سکه مشخصاً هیچ وابستگی به نتفلیکس یا سازندگان سریال نداشت، اما از این نام برای جذب افراد آشنا به سریال استفاده کرد. Gizmodo گزارش می‌دهد که وب سایت حذف شده مملو از اشتباهات املایی و گرامری است، حساب توییتر SQUID اجازه پاسخگویی به پست های آن را نمی‌دهد و کانال رسمی تلگرام آن نظر دادن هر کسی را ممنوع کرده است. این امر باعث نشد که رسانه های خبری بزرگی مانند CNBC و BBC از گزارش این خبر جلوگیری کنند. محبوبیت SQUID مدام در حال افزایش بود، ارزش سکه 83000 درصد افزایش یافت و به اوج خود رسید. با این حال، حدود ساعت 5:40 صبح به وقت ET در 1 نوامبر، ارزش SQUID به 0 دلار کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

اما در این میان برخی خالقان پروژه‌های رمزارز هستند که کمی هوشمندانه‌تر عمل کرده و دست روی نقطه‌ای می‌گذارند که بتواند ماهیت کلاهبرداری آنها را پوشانده و جاذبههای دیگری را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

علی‌رغم هشدار چندین نشریه در مورد سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز، در اولین ساعات روز دوشنبه «گیزمودو» گزارش داد که سازندگان این رمزارز با جمع‌آوری ۲.۱ میلیون دلار سرمایه پا به فرار گذاشته‌اند. همانطور که گفته شد این سرقت که در اصطلاح دنیای رمزارزها «راگ پول» (Rug Pull) یا «فرش کشی» نامیده شده، ساعت ۵:۴۰ صبح روز گذشته به وقت منطقه زمانی شرقی اتفاق افتاد وقتی که ارزش این رمزارز ناگهان از ۲۸۶۱ دلار به ۰ رسید. این اتفاق زمانی روی می‌دهد که سازندگان رمزارز تصمیم می‌گیرند به سرعت ارزهای‌شان را نقد کنند و اساساً سود همه سرمایه‌گذاران را به سرقت ببرند.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری ارز دیجیتال بازی مرکب

کلاهبرداران رمز ارز Squid Game
کلاهبرداران رمز ارز Squid Game

گزارش‌ها از پایگاه پنکیک سوآپ نیز نشان میدهد حتی کاربران قادر به فروش دارایی خود به همین ارزش نازل نیز نیستند. پس از این اتفاق، گردانندگان این رمزارز حتی وبسایت معرفی و اسناد آن به نشانی SquidGame.cash را نیز آفلاین کرده و میخ محکمی بر تابوت زندگی این رمزارز کوبیدند تا تنها این ساده لوحان بازار باشند که نظاره‌گر تششیع جنازه دارایی از دست رفته خود بمانند.

بیشتر بخوانید:

اما مورد جالب در خصوص رمزارز SQUID آن است که با سوار شدن بر موج خبری که حتی رسانه‌های بزرگی مانند CNBC، Forbes، BBC، Fortune و دهها وبسایت خبری دیگر در مورد آن گفتند و نوشتند، این رمزارز به جذابترین رمزارز بازار طی چند روز تبدیل شد. برای مثال در خبر BBC تیتری این گونه درج شد، «رمزارز اسکویید گیم، افزایش قیمت 8600 درصدی را در عرض یک هفته تجربه کرد». مثالهایی از این نوع را در همه رسانههای فوق هم می‌توان دید.

بیشتر بخوانید:

اسکویید گیم کلاهبرداری

کلاهبرداران رمز ارز Squid Game
کلاهبرداران رمز ارز Squid Game

این اولین بار و آخرین بار نخواهد بود که در دنیای رمزارزها از این تاکتیک برای سرقت و کلاهبرداری استفاده می‌شود. اوایل امسال سازندگان توکن «مندو» (MANDO) بر اساس سریال پربیننده «مندلوری» (The Mandalorian) اقدام به ربودن سرمایه ملت کرده بودند در حالی که هیچ‌یک از کمپانی‌های نت‌فلیکس یا دیزنی در ایجاد این توکن‌ها دخالتی نداشتند.

بیشتر بخوانید:

به هر حال در انتهای این مطلب باید مجدداً متذکر شویم که بدون اطلاعات و کسب دانش لازم و مهمتر از همه از روی احساس اقدام به معامله هیچ رمزارزی در بازار نکنید. در این حال شاید بهترین توصیه، خرید و فروش ارزهایی باشد که پشتوانه مشخص و مطمئنی در بازار دارند. اما شاید بهترین تصمیم کسب اطلاعات لازم و سپس اقدام به ورود به بازار با سرمایه مشخص و اندک باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار اسکویید گیم کلاهبرداری سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *