بهترین کمیک های لوک کیج ؛ داستان مرد ضد گلوله‌ای که به یک انتقام جو تبدیل شد

بهترین کمیک های لوک کیج داستان‌های زیادی از این شخصیت را روایت کرده‌اند. از ملحق شدن او به انتقام جویان، تا تبدیل شدنش به یک پدر.

لوک کیج برای اولین بار در سال 1972 و توسط رچی گودوین، جان رومیتا سینیور و جورج توسکا خلق شد. او در ابتدا تنها یک بچه سرسخت در خیابان بود که به خاطر جنایاتی که هرگز مرتکب نشده بود، به زندان فرستاده شد. اما او به لطف آزمایش‌های غیر اخلافی در زندان، به ابرقدرت‌هایی دست یافت و برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان، از زندان فرار کرد.

بهترین کمیک های لوک کیج

داستان مرد ضد گلوله‌ای که به یک انتقام جو تبدیل شد

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های لوک کیج را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های لوک کیجاو در ابتدا قهرمانی بود که فقط در ازای پول به مردم کمک می‌کرد اما در نهایت به یک انتقام جو تبدیل شد. همچنین او به یک شوهر، یک پدر، یک دوست صمیمی و مهم‌تر از همه، یک لوک کیج شریف تبدیل شد. تمامی این داستان‌ها در بهترین کمیک بوک های لوک کیج روایت شده‌اند. پس تا پایان این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به بهترین کمیک بوک های لوک کیج بپردازیم.

Luke Cage, Hero For Hire #1

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کمیک های لوک کیج

شماره اول کمیک Luke Cage, Hero For Hire اولین باری بود که این شخصیت را به طرفداران کمیک بوک معرفی می‌کرد. لوک نوجوانی بود که می‌خواست جنایتکار شود اما تصمیم گرفت تا از خیر زندگی جنایتکارانه بگذرد.

با این حال، او به دلیل جرمی که مرتکب نشده بود به زندان رفت و کمی بعد، به عنوان ابرقهرمانی با پوست ضد گلوله از زندان خارج شد. نه تنها Luke Cage, Hero For Hire یکی از بهترین کامیک های لوک کیج محسوب می‌شود، بلکه مهم‌ترین کمیکی است که اگر می‌خواهید با لوک کیج آشنا شوید باید آن را بخوانید.

بیشتر بخوانید:

Avengers Origin: Luke Cage

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کمیک های لوک کیج

کمیک اول لوک کیج، به داستان ابرقهرمان شدن او و زندانی شدنش می‌پردازد. اما کمیک Avengers Origin: Luke Cage، حتی به عقب‌تر رفته و داستان‌ را از کودکی لوک کیج آغاز می‌کند. اینجاست که طرفداران متوجه می‌شوند لوک کیج در نوجوانی می‌خواست یک جنایتکار باشد اما پس از گذر زمان به شخصیت بهتری تبدیل شد.

همچنین این داستان نشان می‌دهد که لوک و ویلیس استرایکر چقدر صمیمی بودند. دوستی آن‌ها تا زمانی بود که یک دختر بین آن‌ها قرار گرفت و استرایکر را ترغیب کرد تا لوک را به زندان بیاندازد.

بیشتر بخوانید:

Luke Cage, Hero For Hire #9

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کمیک های لوک کیج

لوک کیج پس از گذشت سال‌ها، به ابرقهرمانی تبدیل شد که می‌تواند در مقابل هرکسی بایستد و در مبارزه با سرسخت‌ترین ابرشرورها نیز پیروز شود. در شماره 9 کمیک Luke Cage, Hero For Hire، او در لاتوریا با دکتر دووم مبارزه کرد.

در ابتدا دکتر دووم لوک کیج را برای اهدافش خودش استخدام کرد. اما زمانی که دووم پول کیج را به او نداد، لوک نیز تصمیم گرفت تا خودش به لاتوریا برود. رویارویی لوک کیج و دکتر دووم بسیار جذاب و عین حال خنده دار بود. چرا که لوک کیج این همه راه را رفت تا برای 200 دلار با یکی از خطرناک‌ترین ابرشرورهای جهان مبارزه کند.

بیشتر بخوانید:

Fantastic Four #168

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کمیک های لوک کیج

تاکنون شخصیت‌های قدرتمند زیادی در بازه‌های زمانی مختلف به چهار شگفت‌انگیز پیوسته‌اند که یکی از آن‌ها نیز لوک کیج بوده است. همین مسئله شماره 168 کمیک‌های چهار شگفت‌انگیز را به یکی از بهترین کتاب های کمیک لوک کیج تبدیل می‌کند.

در این کمیک، بن گریم سرانجام به آرزوی خود رسید و تبدیل به یک انسان عادی شد. پس در نبود ثینگ، چهار شگفت‌انگیز به یک مرد عضلانی و قدرتمند جدید نیاز داشتند. بنابراین، رید ریچاردز لوک کیج را استخدام کرد.

هرچند که همکاری لوک و چهار شگفت‌انگیز خیلی طولانی نشد. درحالی که لوک برای دریافت پول با چهار شگفت‌انگیز همکاری می‌کرد، پدر آلیشیا مسترز، کنترل لوک را به دست گرفت و او را بر علیه چهار شگفت‌انگیز قرار داد. بن نیز به تیم بازگشت و به شکست دادن کیج کمک کرد.

بیشتر بخوانید:

Power Man and Iron Fist #50

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کمیک های لوک کیج

به غیر از جسیکا جونز، دنی رند، یا ابرقهرمان معروف به مشت آهنین نزدیک‌ترین دوست لوک کیج است. این دو آنقدر به هم نزدیک هستند که لوک حتی نام دخترش را دنیل گذاشت. همچنین لوک و دنی یک سری کمیک طولانی با یکدیگر داشتند که عنوان Power Man and Iron Fist را یدک می‌کشید و از شماره 50 شروع شد. درواقع سری کمیک Luke Cage: Hero for Hire از سماره 50 به بعد، به Power Man and Iron Fist تغییر نام داد.

این کمیک از لحاظ داستانی نیز اهمیت زیادی داشت. چرا که در این داستان، تمام جنایات لوک کیج از دستگاه‌های جنایی پاک شد و او می‌توانست آشکارا به عنوان یک ابرقهرمان فعالیت کند.

بیشتر بخوانید:

Power Man and Iron Fist #125

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کمیک های لوک کیج

مارول کامیکس در سال 1986 تصمیم بزرگی گرفت. طبق این تصمیم، سری Power Man and Iron Fist در شماره 125 خاتمه یافته و هر دو شخصیت اصلی یعنی لوک کیج و مشت آهنین از دنیای فعلی مارول حذف شدند. در این شماره، پسری به شخصیتی با نام کاپیتان هیرو تبدیل شد و مشت آهنین را کشت.

لوک کیج نیز که به قتل دنی متهم می‌شود، تصمیم گرفت تا فرار کند. این یک لحظه بسیار خاص بود چرا که لوک به مدت سه سال در هیچ‌کدام از کمیک‌های مارول حاضر نشد. این زمان برای مشت آهنین حتی از لوک کیج نیز بیشتر بود. همچنین زمانی که مشت آهنین بازگشت، ظاهر او به کلی تغییر کرد. بنابراین، حذف شدن و بازگشت این دو شخصیت دوره‌ای جدید را برای آن‌ها به وجود آورد.

بیشتر بخوانید:

Alias #1

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کمیک های لوک کیج

رابطه جسیکا جونز و لوک کیج یکی از مهم‌ترین روابط عاشقانه در دنیای کمیک بوک است. آن‌ها زن و شوهری هستند که یک فرزند خردسال داشته و همانند هر زوجی با یکدیگر دعوا می‌کنند. آن‌ها برای اولین بار زمانی که لوک و مشت آهنین با یکدیگر همکاری می‌کردند آشنا شدند. اما این مسئله، تا سال‌ها بعد و در یک فلش بک در کمیک Alias دیده نشده بود. همین مسئله شماره اول کمیک Alias را به یکی از بهترین کامیک های لوک کیج تبدیل می‌کند.

این اولین حضور جسیکا جونز در کمیک‌های مارول بود. هرچند که از طریق فلش بک‌ها، او در دیگر دوران مارول نیز حضور داشت. در این کمیک نیز لوک زندگی ابرقهرمانی‌اش را رها کرده و بیشتر به جسیکا نزدیک شده بود.

بیشتر بخوانید:

New Avengers #22

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کامیک های لوک کیج

لوک کیج همیشه می‌دانست که دولت و قانون هرگز او را کاملاً رها نمی‌کنند. این اتفاق در کمیک‌های New Avengers نیز رخ داد و مرد آهنی به همراه کاپیتان مارول، به سراغ لوک و جسیکا آمده بودند تا از آن‌ها برای قوانین ابرقهرمانی جدید امضا بگیرند.

این یکی از بزرگترین داستان‌های لوک بود چرا که او برای خانواده‌اش جنگید. لوک جسیکا و دخترش را برای امنیت بیشتر به کانادا فرستاد و زمانی که شیلد سربازانی را برای دستگیری خودش فرستاد، او با آن‌ها درگیر شد و به نیروی کاپیتان آمریکا پیوست. اینجا بود که لوک کیج به یکی از شخصیت‌های مهم مارول تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

Thunderbolts #144-168

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کتاب های کمیک لوک کیج

با توجه به اینکه لوک کیج یکی از بهترین اعضای انتقام جویان است، اعلب فراموش می‌شود که نقش او در گروه تاندربولتز چقدر مهم بود. او تقریباً دو سال را در این تیم به سر برد و تلاش زیادی کرد تا آن را به عنوان یک تیم قانونی هدایت کند. در این بازه زمانی، تاندربولتز بیشتر شبیه به خوجه انتحاری مارول بود.

استیو راجرز لوک را برای رهبری تیم تاندربولتز استخدام کرده بود. کیج  نیز وظیفه داشت تا ابرشرورهای زندانی را تحت کنترل گرفته و تلاش کند تا آن‌ها به قهرمان تبدیل شوند. با توجه به گذشته خود کیج که همواره خواهان رستگاری بود، او تلاش زیادی برای کمک به این ابرشروران کرد.

بیشتر بخوانید:

Luke Cage: Noir #1-4

بهترین کمیک های لوک کیج
بهترین کمیک بوک های لوک کیج

کمیک Luke Cage: Noir چیزی کاملاً متفاوت است. این مینی سریال، داستان لوک در جهانی موازی روایت می‌شود. همانند دنیای اصلی، لوک دوستی به نام ویلیس استرایکر داشت که وقتی از زندان آزاد شد، به ملاقات او رفت.

اما همانطور که از نام این کمیک آشکار است،‌ لوک پس از آزادی به یک کارآگاه تبدیل شد. او به تحقیق در مورد مرگ نامزدش پرداخت که وقتی او در زندان بود رخ داد. همچنین لوک به ماجرای قتل همسر یک مرد ثروتمند نیز پرداخت. هرکسی که رابطه بین لوک و استرایکر را بداند، از پایان داستان نیز آشکار است اما خواندن مجدد این داستان در حال و هوای نوآر، یکی از خاص‌ترین و بهترین کتاب های کمیک لوک کیج را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های لوک کیج سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های لوک کیج

اولین کمیک لوک کیج کدام است؟

شماره اول کمیک Luke Cage, Hero For Hire اولین کمیک لوک کیج بود که در سال 1972 ساخته شد.

خالق لوک کیج کیست؟

رچی گودوین، جان رومیتا سینیور و جورج توسکا به صورت مشترک شخصیت لوک کیج را خلق کردند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *