نقد بازی Deathloop ؛ جزیره شگفت انگیز نیهیلیستی بلکریف

Deathloop یک پارادوکس است، جایی که زمان هم بی نهایت است و هم به سرعت در حال اتمام است. با نوشتار نقد بازی Deathloop همراه فیگار بمانید.

قهرمان داستان، کلت وان، در یک زمان گیر کرده است و به شدت تلاش میکند تا از جزیره شگفت انگیز نیهیلیستی بلکریف خارج شود. قوانین شکستن زمانی ساده به نظر می‌رسد: کشتن هشت هدف در 24 ساعت.

به طور متناقض، این شاهکار ساعاتی پیچیده از برنامه ریزی، آماده سازی و عمل را در اختیارتان قرار می‌دهد که در ابتدا غیر ممکن به نظر می‌رسد. همه اینها در یکی از بهترین بازی های استودیو Arkane تا به امروز به اوج خود می‌رسد. در ادامه با نوشتار نقد بازی Deathloop همراه فیگار بمانید.

نقد بازی Deathloop

جزیره شگفت انگیز نیهیلیستی بلکریف

در ادامه با فهرستی که در لیست زیر برای شما تهیه کردیم مواجه خواهید شد. در ادامه با نوشتار نقد بازی Deathloop همراه فیگار بمانید.

  • ساختار روایی – قتل تنها راه نجات
  • تحلیل تکنیکی – آنلاین
  • تحلیل فلسفی و روانشناختی – دنیای نیهیلیستی
نقد بازی Deathloop, نقد Deathloop, نقد بازی حلقه مرگ, نقد حلقه مرگ, بررسی بازی حلقه مرگ, بررسی بازی Deathloop
نقد بازی Deathloop, نقد Deathloop, نقد بازی حلقه مرگ, نقد حلقه مرگ, بررسی بازی حلقه مرگ, بررسی بازی Deathloop

ساختار روایی – قتل تنها راه نجات

Deathloop در رسانه ها آغاز می‌شود، زیرا کلت توسط زنی مرموز به نام جولیانا بلیک کشته می‌شود. به محض مرگ، او در ساحلی عجیب بیدار می‌شود و نمی‌داند کیست و چگونه به آنجا رسیده است.

جولیانا به زودی تماس می‌گیرد و وضعیت خود را توضیح می‌دهد و در ادامه قوانین بازی را توضیح می‌دهد. کلت در بلکریف قرار دارد، جایی که زمان به طور دائمی گوی با خودش دچار تناقض شده است و همه چیز در آن گیر کرده است و قتل تنها راه نجات است.

بیشتر بخوانید:

Blackreef به چهار ناحیه بزرگ تقسیم شده است، هر کدام سرنخ های خود را در مورد نحوه پیشبرد، دسترسی به اهداف و خطوط داستانی که در طرح اصلی شکل خود را به مرور می‌گیرند یا به عنوان محتوای جانبی عمل میکنند، دارند.

هر منطقه دارای یک پتانسیل منحصر به فرد است. از مرکز شهر که میزبان یک مهمانی بزرگ است تا یک ایستگاه تحقیقاتی گسترده در نزدیکی ساحل – و رسیدن به ساعات مختلف روز همه چیز را از جایی که نگهبانان گشت می‌زنند تا چه کسی و آنچه در دسترس است تغییر می‌دهد. شما می‌توانید چهار ساعت از روز کاوش در یک منطقه را انتخاب کنید: صبح، ظهر، بعد از ظهر یا عصر، و از روشی که باعث می‌شود مسیرهای خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید، می‌شود نهایت لذت را برد.

ردیابی سرنخ ها در بلکریف به سرعت تبدیل به بخش مورد علاقه بازیکنان در Deathloop می‌شود. کسانی که عاشق کاوش هستند، دیدن اینکه جهان بازی چگونه شکل و فرم خودش را نشان می‌دهد و چگونه فرصت های بازیکن در طول یک روز تغییر می‌کند، بسیار هیجان انگیز است. مدتی طول می‌کشد تا با هرگونه رمز و راز در Deathloop آشنا شوید، اما بازی خوب ساختارش را طراحی کرده است تا با روش های جدید سرگرم کننده، مانند دسترسی به قدرت های جدید، سلاح های بهتر و ارتقاء هر دو، جایگاه خود را در دل و روان شما حفظ کند.

Arkane ، Deathloop بازیکنان را تشویق میکند تا هر چقدر که میخواهند خون بریزند. هیچ سیستم مجازات یا اخلاقی شما را به خاطر استفاده از تمام سلاح ها و قدرت های در اختیار شما مجازات نمی‌کند.

بسیاری از این قدرتها بسیار شبیه به قدرت‌های Dishonored هستند. از همان ابتدا، به نظر می‌رسد که این قدرت‌ها نسخه های ارتقا یافته ای از Dishonored هستند، به این معنی که Deathloop عملاً یک ساختار روایی قدرتمند و غول پیکر را در چنته دارد.

تحلیل تکنیکی – آنلاین

نقد بازی Deathloop, نقد Deathloop, نقد بازی حلقه مرگ, نقد حلقه مرگ, بررسی بازی حلقه مرگ, بررسی بازی Deathloop
نقد بازی Deathloop, نقد Deathloop, نقد بازی حلقه مرگ, نقد حلقه مرگ, بررسی بازی حلقه مرگ, بررسی بازی Deathloop

آخرین ترفند موجود در آستین Deathloop جزء آنلاین آن است که بازیکنان را در مقابل یکدیگر قرار میدهد. در فضایی که یک بازیکن روی Colt تمرکز می‌کند، بازیکنان همچنین می‌توانند به یک حالت که در آن به عنوان جولیانا بازی می‌کنند، بپردازند.

اولی تلاش می‌کند تا به هدف خود برسد زیرا دومی به بازی بازیکنان دیگر حمله می‌کند و سعی می‌کند آنها را شکار کرده و بکشد. این مکانیسم را می‌توان خاموش کرد، اما متوجه خواهید شد که این تهاجمات کمی تنش و خودانگیختگی را به هیجانات شما می افزاید، به ویژه هنگام بازی با دوستی که می توانیم با او صحبت کنیم و بخندیم.

وقتی جولیانا ظاهر می‌شود، بهترین برنامه هایی که در ذهنتان چیده بودید از حیز انتفائ ساقط می‌شود و کاملا بی فایده به نظر می‌رسد و بازی خطرناک موش و گربه که همیشه اتفاق می افتاد، ما را در آستانه خطری بس ناجوان‌مردانه قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نحوه معرفی و پرداخت به شخصیت‌های اصلی داستان به نحو احسنت در طول ماجراهای داستان بازی به اجرا در میاید و Colt به راحتی می‌تواند به لیست کاراکترهای مورد علاقه مخاطبان وارد شود و از آنجایی که هم او و هم مخاطب سوال‌هایی مشابه دارند و با یکدیگر این جواب‌ها را پیدا می‌کنند تعامل به بهترین نحو ممکن با او شکل می‌گیرد.

موسیقی نیز به بهترین شکل ممکن و با توجه به فضای بازی انتخاب شده است و ریتم آن در طول مبارزه‌هایتان با دشمنان شدت بیشتری می‌گیرد که هیجان و استرس را به بالاترین شکل خود می‌رساند و در طول محیط بازی نیز موسیقی‌هایی در ژانر جز و بلوز به محسوس‌ترین حالت ممکن به گوش‌هایتان می‌رسد و قطعا در این مورد بازی نمره قبولی را می‌گیرد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی Deathloop، استفاده از آیتم‌ها و مکانیسم‌های به ظاهر بی‌ربط و ایجاد یک هارمونی میان آن‌هاست. سیستم‌های گیم پلی که حس تافته جدا بافته را دارند، بعدها به قطعه‌ای از یک پازل بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند و هنگامی که ارتباط میان آن‌ها را متوجه می‌شوید، خواهید دید که این بازی چه اندازه خاص و جذاب است.

تحلیل فلسفی و روانشناختی – دنیای نیهیلیستی

نقد بازی Deathloop, نقد Deathloop, نقد بازی حلقه مرگ, نقد حلقه مرگ, بررسی بازی حلقه مرگ, بررسی بازی Deathloop
نقد بازی Deathloop, نقد Deathloop, نقد بازی حلقه مرگ, نقد حلقه مرگ, بررسی بازی حلقه مرگ, بررسی بازی Deathloop

Deathloop همه چیز راجع به اتفاقاتی است که وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نرود اتفاق می افتد. در مورد وحشت و بداهه نوازی؛ در مورد درس گرفتن از یک اشتباه و پیشبرد آن درس ها در یک حلقه زمانی به دام افتاده اید، مهم نیست که راه خود را چگونه پیش ببرید – حتی این مهم نیست که بمیرید و به روز اول بازگردانده شوید. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که با انجام این کار، اطلاعاتی بدست آوردید که دفعه بعد به شما کمک می‌کند.

اطلاعات اصلی ترین هدف شما در Deathloop است – این نحوه یافتن و کشتن Visionaries هایی است که به عنوان کارفرمایان جزیره عمل میکنند. در مجموع هشت نفر وجود دارد، و وظیفه شما به عنوان کلت وان فراموشی این است که همه آنها را در یک روز بیرون بیاورید تا بتوانید حلقه را بشکنید.

بازی از دنیای نیهیلیستی خود لذت می‌برد. مرگ در Blackreef هیچ معنایی ندارد، پس چرا هر کاری که می‌خواهید انجام ندهید؟ با مرگ، قتل، و همه چیز وحشتناک برخورد می‌شود و طنز تاریکی را به کل تجربه و زیست شما در دنیای بازی Deathloop می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

این نوع قصه گویی می‌توانست توسط یک شرکت ناشی و نامناسب تبدیل به یک بازی و روایت بی‌ارزش شود، اما نوشته های داتلوپ قوی است و از دیدن شیوه های پیچیده ای که با غرور timeloop ساختارمند می‌شود، لذت خواهیم برد.

تعاملات کلت و جولیانا – مملو از مشاجره است که تقریباً همیشه سرگرم کننده و طنزآمیز است و این دو در حال حاضر جزو شخصیت های مورد علاقه ما در بازی های ویدیویی در سال هستند و یا باید باشند.

جزیره بلکریف مکانی است که بی قانونی و فسق در آن نه تنها مورد استقبال قرار میگیرد بلکه تشویق میشود. همانطور که گفته شد بازی در یک حلقه زمانی قرار گرفته است. بنابراین رویدادهای هر روز هیچ تاثیری در روز بعد ندارد.

نقد بازی Deathloop, نقد Deathloop, نقد بازی حلقه مرگ, نقد حلقه مرگ, بررسی بازی حلقه مرگ, بررسی بازی Deathloop
نقد بازی Deathloop, نقد Deathloop, نقد بازی حلقه مرگ, نقد حلقه مرگ, بررسی بازی حلقه مرگ, بررسی بازی Deathloop

پایان دوباره تکرار می‌شود. خاطرات از بین میروند و آسیب میرساند. خود به خود تحمیل میشود – همه چیز مدام در خطر لغو قرار می‌گیرد. بلکریف شما را عوض می‌کند و باعث می‌شود طوری رفتار کنید که در طبیعت و زیست شما نیست.

نقشی که شما در این بازی در آن زندگی می‌کنید نقش یک شبح است که برای رسیدن به هدف وارد سناریویی می‌شود و با دستان پاک و وجدان قوی، بی وجدانی را تمرین می‌کند. به سنگ ریزی تبدیل می‌شوید که شما را در آب می‌اندازند  و هیچ موجی ایجاد نمی‌کند.

قوانین دنیای Deathloop احساس آزادی مست کننده ای را ایجاد می‌کند. اما این منجر به سوال اصلی بازی در مورد هدف میشود: وقتی هیچ چیز مهم نیست، چگونه به اعمال خود معنا می‌دهید؟ اینجاست که طراحی گیم پلی توسعه دهنده Arkane Lyon مطرح می‌شود و کشتن بی پروا به یک دلیل به قتل تبدیل می‌شود: شکستن حلقه.

هر چه جلوتر می‌رویم، کنار هم قرار دادن همه قطعات مختلف پازل رضایت بخش تر می‌شود. باید ده ها مسیر برای گذراندن آخرین روز خود ایجاد کنید، زرادخانه ای از سلاح های کامل را جمع آوری و قدرت های مناسبی را برای کشتن بدست بیاورید. و سپس در آخرین ثانیه همه چیز روی سرتان خراب می‌شود.

اما این حس دائمی دانش و موفقیت موجود در طول بازی باعث می‌شود که بلافاصله یک بازی جدید را شروع کنید. بیشتر همه چیز را تست کنید و بیشتر کشف کنید. در Deathloop، مردن سرگرم کننده است، کشتن حتی بهتر است، و من نمی‌توان منتظر ماند تا ببینیم بازی بعدی چه چیزی را برای شما و در مقابل شما در نظر دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد بازی Deathloop سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *