بهترین توکن های NFT ؛ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیش از ورود به عرصه NFT به آن نیاز دارید، شناخت بهترین توکن های NFT است. پس با فیگار همراه باشید تا با لیست توکن های NFT آشنا شوید.

سال 2021 سال بزرگی برای NFT بود و باعث رشد چشمگیر بازار NFTها شد. براساس آمار های به دست آمده، حدود 15.57 میلیارد دلا رNFT در سال 2021 معامله شده است. این فروش عظیم در بازار NFT،‌ آغاز کننده راهی بزرگ برای بهترین توکن های غیر قابل تعویض است.

NFTها توکن‌هایی غیرقابل معاوضه هستند که در شبکه بلاکچین به وجود می‌آیند. این توکن‌ها می‌توانند برای احراز هویت آثار هنزی دیجیتال استفاده شوند. NFTها با قیمت‌هایی بسیار بالا فروش رفته، و اثری از طراحی دیجیتال تا تصویر و یا موسیقی را بین دو شخص جابه جا می‌کنند. شما می‌توانید پاسخی بهتر و مفصل‌تر را برای سوال ان اف تی (NFT) چیست؟ در فیگار بخوانید.

بهترین توکن های NFT

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

شما می‌توانید فهرست بهترین توکن های NFT را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT

بیشترین کاربرد NFT در تولید و فروش مجموعه‌های هنری بزرگ و همچنین متاورس بوده است. Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks جزو بزرگ‌ترین و گران قیمت‌ترین مجموعه‌هایی بوده‌اند که تاکنون به فروش رسیده‌اند. همچنین Axie Infinity و Sandbox که جزو بهترین بازی های بلاکچین 2022 محسوب می‌شوند باعث فروش NFTهای بسیار زیاده شده‌اند.

قیمت برخی NFTها، در حد تنها چند دلار،‌ و برخی دیگر حتی چندین میلیون دلار خواهند بود. NFTها نیز همانند اکثر ارزهای دیچیتال، در بازار اخیر کمی افت کردند. اما در هر صورت، ما قصد داریم تا بهترین توکن های غیر قابل تعویض و همچنین ارز های دیجیتال در حال پیشرفت را به شما معرفی کنیم. البته که ورود به عرصه NFT، باید به مرحله به مرحله انجام شود و پیشنهاد می‌شود تا در ابتدا با بهترین سایت های خرید و فروش NFT آشنا شوید. در ادامه با ما باشید تا بهترین توکن های NFT و همچنین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022 را بشناسید.

لیست توکن های NFT

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, ارزهای NFT در بایننس

در ابتدا قصد داریم تا لیست ارزهای NFT را برای شما شرح دهیم. زیرا که ارتباط بیشتری با متاورس دارند و در بهترین پروژه های متاورس استفاده می‌شوند. اگر قصد ورود به متاورس را دارید، با ما باشید تا بهترین NFT برای سرمایه گذاری را بشناسید. همچنین اگر با متاورس آشنایی ندارید، می‌توانید نوشتار متاورس چیست؟ را در فیگار مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

Decentraland (MANA)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, بهترین NFT برای سرمایه گذاری

Decentraland یک متاورس بسیار مشهور و مطرح است. کاربران می‌توانند با استفاده ار ابنترنت و واقعیت مجازی،‌ در Decentraland با یکدیگر تعامل کنند. قطعات زمین در Decentraland، به صورت NFT و با استفاده از توکن MANA به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با استفاده از MANA، زمین‌های مختلفی خریداری کرده و آن را تبدیل به هر مکانی که قصد دارید کنید!

توکن MANA و متاورس Decentraland، بر پایه شبکه اتریوم ساخته شده است و بخشی از آن محسوب می‌شود. گران‌ترین ملک متاورس تا به امروز، در Decentraland و توسط گروه متاورس Tokens.com به مبلغ 2.4 میلیون دلار خریداری شده است! همچنین دولت باربادوس اولین دولتی است که سفارت کشور خود را در متاورس و در Decentraland افتتاح کرده است.

در سال 2021، قیمت توکن MANA حدود 4000 درصد افزایش یافت و از کمتر از 1 دلار به 5.9 دلار رسید. اما متاسفانه قیمت این توکن افت کرد و درحال حاضر نیز قیمت نسبتاً بالایی دارد و جزو بهترین توکن های غیر قابل تعویض محسوب می‌شود. درحال حاضر و با توجه به توضیحات بالا، توکن MANA جزو بهترین ارزهای NFT در بایننس محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Axie Infinity (AXS)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, ارزهای NFT در بایننس

Axie Infinity نیز یکی از بهترین بازی‌های بلاکچین است که شما می‌توانید آن را تجربه نمایید. این بازی از بازی‌های مشهور پوکمون الهام گرفته است اما بر پایه بلاکچین ساخته شده است. شما باید موجوداتی به نام اکسی را پرورش داده و سپس آن‌ها را در مقابل اکسی دیگران قرار دهید تا برای شما مبارزه کرده و امتیاز به ارمغان آورند.

بازیکنان جدید برای ورود به بازی،‌ نیاز به خرید حداقل سه اکسی به واسطه توکن‌ NFT دارند. به همین دلیل است که توکن AXS در لیست بهترین لیست ارزهای NFT قرار می‌گیرد. بنابراین، بازیکنان قدیمی‌تر،‌ توکن‌های خودشان را به دیگران قرض می‌دهند تا وارد بازی شوند و پس از کسب توکن‌های جدیدتر، مقداری از آن‌ها را پس دهند.

Axie Infinity بر بلاکچین اتریوم ساخته شده است؛ اما با افزایش محبوبیت این بازی، تیم توسعه آن، زنجیره جانبی Ronin را برای پردازش تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به زمان‌ پردازش‌ها در بازی ساخته است.

بازی Axie Infinity دارای دو توکن NFT کاملاً متفاوت است. Smooth Love Potion و یا SLP اولین توکن این بازی است که برای خرید اکسی‌های جدید به کار می‌رود؛ و Axie Infinity Shards یا AXS که عنوان یک حجم برای شرکت در رای‌گیری‌های بازی را دارد.

توکن‌های AXS در تمام سال 2021 حدود 17000 درصد رشد داشته است. این عدد به طوری بود که در تابستان و لحظات اوج، توکن AXS به ارزش 165.37 درآمد! اگرچه که سال 2022 تاکنون سال خوبی برای این توکن نبوده است و AXS سقوط زیادی را تحمل کرده است. اما با این‌حال، می‌توانیم آن را بهترین NFT برای سرمایه گذاری بنامیم.

بیشتر بخوانید:

The Sandbox (SAND)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, لیست ارزهای NFT, بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری 2022

The Sandbox نیز یک متاورس دیگر است که بازیکنان می‌توانند در آن تعامل کرده و از بازی‌های خود پول درآورند. NFTهای این متاورس SAND نام دارد. کاربران می‌توانند NFTهای SAND را ایجاد کرده و با استفاده از Sandbox Game Maker، آن‌ها را با بازی‌های The Sandbox ادغام کنند.

تمامی کاربران Sandbox می‌توانند زمینی را خریداری کرده، و بازی‌هایی در آن ایجاد کنند که آیتم‌هایی از توکن‌های NFT دارند. توکن SAND نیز همانند اکثر موارد دیگر لیست ارزهای NFT بر پایه بلاکچین اتریوم ساخته شده‌اند. یکی دیگر از کارایی‌های توکن SAND، شخصی سازی بیبشتر آواتار، خرید آیتم‌ها و دارایی‌های دیگر، و همچنین بهبود گیم‌پلی است.

ارزش توکن SAND نیز همانند MANA، افزایش قیمت زیادی داشته است؛ این توکن در ماه‌های اخیر، از حدود 0.75 دلار 8.44 دلار افزایش یافت. بی‌شک Sandbox را نیز می‌توانیم بهترین NFT برای سرمایه گذاری خطاب کنیم.

بیشتر بخوانید:

Theta Network (THETA)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, ارز های دیجیتال در حال پیشرفت, بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری 2022

Theta Network در سال 2021، راه خود را در جهان NFTها آغاز کرد. تتا قصد داشت تا بتواند یکی از پیشروترین و بزرگ‌ترین شبکه‌های بلاکچین در صنعت رسانه و سرگرمی باشد؛ البته که در این راه موفق بود.

تتا قصد دارد تا در سه ماه اول سال 2022 یک زنجیره متقاطع به بلاک چین اتریوم برای صرافی‌ها، برنامه‌های کاربردی و NFT های غیرمتمرکز راه اندازی کند. این زنجیره به دارندگان این امکان را می‌دهد تا دارایی های خود را به سادگی در حساب‌های مختلف منتقل کنند. همچنین تتا قصد دارید تا در این سه ماه اول، توکن جدید خود را با نام TDROP به جهان معرفی کند.

قیمت THETA در آوریل و در خلال رشد ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال، به اوج خود رسید و از 1.86 دلار در ابتدای به 15.90 دلار در 16 رسید. با عقب سقوط قیمت ارزهای دیجیتال، توکن THETA نیز دجار افت قیمیت شد. اما در حالی که سایر توکن‌ها دوباره افزایش قیمت یافتند و به بالاترین حد خود رسیدند، قیمت THETA در سطح پایین باقی ماند. این توکن سال 2021 را با قیمت 4.71 دلار به پایان رساند و به نسبت دیگر توکن‌ها،‌ نسبتاً پایین بود. اما همچنان این توکن نیز جزو بهترین ارزهای NFT در بایننس است که می‌توانید بر آن سرمایه‌گذاری نمایید.

بیشتر بخوانید:

Tezos (XTZ)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, ارزهای NFT در بایننس, بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری 2022

تزوس یکی از بلاکچین های متن باز است که از NFTها پشتیبانی می‌کند. همچنین توکن آن با نام XTZ، ارزش زیادی پیدا کرده است. این شبکه باعث ایجاد مشارکت زیادی برای توسعه NFT شده است و به همین دلیل جزو بهترین توکن های غیر قابل تعویض محسوب می‌شود. قیمت XTZ پس از ارتقاء شبکه در اوایل اکتبر افزایش یافت و در تاریخ 4 اکتبر به بالاترین حد خود، یعنی 9.18 دلار رسید.

همچنین قیمت این توکن زمانی دچار یک تحول بسیار بزرگ شد که کمپانی بازی سازی مشهور به نام یوبیسافت،‌ (بهترین بازی های یوبیسافت 2022) اعلام کرد که قصد دارد تا در بلاکچین توکن‌های XTZ، وارد عرصه NFT شده و قدمی در این راه بگذارد. همچنین لازم به ذکر است که افزایش قیمت این توکن در پایان سال 2021، حدود 115 درصد بود.

بیشتر بخوانید:

لیست ارزهای دیجیتال

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, آشنایی با ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

اکنون که با لیست توکن های NFT آشنا شده‌اید، قصد داریم تا لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی نماییم. پس اگر قصد دارید تا در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، با لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ همراه با فیگار باشید.

بیشتر بخوانید:

Bitcoin (BTC)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, آینده دار ترین ارزهای دیجیتال جدید و قدیمی برای سرمایه گذاری

بیت کوین اولین و نخستین ارز دیجیتال در تمام تاریخ است. بیش از یک دهه از زمان آغاز بیت کوین می‌گذرد و در این زمان،‌ارزهای بسیار زیاد دیگری نیز به وجود آمدند. شکی وجود ندارد که بیت کوین جزو آینده دار ترین ارزهای دیجیتال جدید و قدیمی برای سرمایه گذاری است.

در سال‌های اخیر، ایلان ماسک که تولیدکنندده ماشین‌های برقی و همچنین پیشروها در عرصه تکنولوژی است، سرمایه زیادی را برای بیت کوین خرج کرده است. سرمایه‌گذاری او در بیت کوین، نقش بزرگی در بیت کوین داشته است و در قیمت آن اثر گذار بوده است.

با نگاهی به گذشته بیت کوین، می‌توانیم متوجه افزایش قیمت بیت کوین از ابتدا تاکنون باشیم. پس می‌توانیم به جرات بیت کوین را بهترین ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت خطاب کنیم.

بیشتر بخوانید:

Ethereum (ETH)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

اتریوم را می‌توانیم از نظر بازار، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان بنامیم. اتریوم نیز همانند بیت کوین، توسط افراد بسیار زیادی بهترین ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت خطاب می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اتریوم با بیت‌ کوین، شبکه پلاکچین آن است. بلاکچین اتریوم همانند یک پلتفرم است تا توکن‌های متفاوتی در آن شکل بگیرند. اکثر توکن‌های بزرگ موفق NFT، براساس بلاکچین اتریوم ساخته شده‌اند.

با کمی بررسی به خط زمانی اتریوم، می‌توانیم شاهد رشد سعودی آن باشیم. شاید اتریوم ارزی نباشد که بتوانیم از آن در آشنایی با ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت نام ببریم، اما بی‌شک می‌تواند بهترین ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت نام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

Cardano (ADA)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

Cardano نیز یکی دیگر از ارزهایی است که می‌توانیم آن را به عنوان بهترین ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت معرفی کنیم. اگرچه که کاردونا اخیراً عملکرد خوبی نداشته باشد، اما یکی از ارز های دیجیتال در حال پیشرفت است و افراد زیادی یقین دارند که به جایگاه بالایی دست خواهد یافت.

معاملات در شبکه کاردونا بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر از دیگر شبکه‌های بلاکچین است. همچنین بلاکچین کاردونا مصرف برق بسیار کمتری به نسبت بلاکچین‌هایی همانند بیت کوین دارد. به همین دلیل،‌ می‌توانیم آن را جزو آینده دار ترین ارزهای دیجیتال جدید و قدیمی برای سرمایه گذاری بدانیم که در آینده بسیار خواهد درخشید.

بیشتر بخوانید:

Polkadot (DOT)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲

پولکادوت یک ارز دیجیتال بسیار متفاوت و منحصر به فرد است. پولکادوت بلاکچین‌های مختلف را به یکدیگر وصل کرده و شبکه‌ای عظیم‌تز می‌سازد. این دلیلی است که آن را بسیار منحصر به فرد می‌کند. از زمانی که Polkadot در سال 2020 راه اندازی شد، از رشد چشمگیری برخوردار بوده است و قرار است تا سال 2022 ادامه یابد. به همین دلیل جزو آینده دار ترین ارزهای دیجیتال جدید و قدیمی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Dogecoin (DOGE)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, ارز های دیجیتال در حال پیشرفت, بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری 2022

از زمانی که Dogecoin در سال 2013 آغاز به کار کرد، بسیار مشهور و محبوب واقع شد. امروزه دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتال بسیار پیشرو و بزرگ در بازار به حساب می‌آید. همچنین لازم به ذکر است که شرکت‌های بزرگی همچون دالاس ماوریکس، کرونوس و اسپیس ایکس امکان خرید به واسطه دوج کوین را در شرکتشان ممکن کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

Chainlink (LINK)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

Chainlink نیز یکی دیگر از آینده دار ترین ارزهای دیجیتال جدید و قدیمی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. Chainlink براساس بلاکچین اتریوم ساخته شده است. همچنین امکان پرداخت‌های خارج از بلاکچین را نیز فراهم می‌کند. همچنین این بلاکچین، توکنی با نام LINK را ارائه می‌دهد که افراد می توانند از آن برای پرداخت خدمات در شبکه از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

Ripple (XRP)

بهترین توکن های NFT
بهترین توکن های NFT, بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲

ریپل ارز دیجیتالی است که بانک‌ها از آن برای معاملات بین‌المللی استفاده می‌کنند. بانک‌های مختلف برای معاملات بین‌المللی، باید دردسرهای بسیار زیادی را تحمل کنند. شیوه معاملات کلاسیک، نه تنها قدیمی شده است، بلکه بسیار تشریفاتی بوده و خیلی کند صورت می‌گیرد. به همین دلیل است که ریپل به همراه توکن XRP به وجود آمد؛ اکنون بانک‌های مختلف می‌توانند به سادگی و با استفاده از این ارز دیجیتال، معاملات بین‌المللی خود را انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است که بیش از 200 بانک متفاوت، این ارز را به رسمیت می‌شناسند و از آن در معاملات خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین توکن های NFT سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین توکن های NFT

بهترین توکن های غیر قابل تعویض برای سرمایه‌گذاری کدام توکن است؟

توکن MANA که مربوط به متاورس Decentraland است،‌ بیشترین میزان رشد را در اوایل سال 2022 در میان دیگر توکن‌های NFT داشته است. پس می‌توان آن را بهترین توکن های غیر قابل تعویض برای سرمایه‌گذاری نامید.

بهترین ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت کدام ارز است؟

با نگاهی اندک به تاریخچه ارزش بیت کوین، می‌توان از رشد سعودی آن در طول تاریخ مطمئن بود و آن را به عنوان بهترین ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت معرفی کرد.


One thought on “بهترین توکن های NFT ؛ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

  1. ممنون از معرفی توکن ها، ان افی تی ها کاربردهای زیادی دارند از بازی تا مسائل تخصصی تر. این ان اف تی های معرفی شده برای سرمایه گذاری هم باید کاربرد NFT رو بدونید تا تصمیم بهتری بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *