نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms ؛ نجات زمین

لحظات وحشیانه‌ای از خشونت بیش از حد. با نوشتار نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms با فیگار همراه باشید.

نبرد امپراطوری‌ها با فرار یک زن و شوهر و یک نوزاد به خاطر رویارویی با سه نفر از موجودات تند و زننده از خیابان‌های متروک آغاز می‌شود. آنها زن و شوهر را می‌کشند اما Raiden (دیو بی میچل ، دنیای ژوراسیک: اردوگاه کرتاسه) به موقع می‌آید تا نوزاد را نجات دهد، زن نام نوزاد را در نفس‌های واپسین، لیو کانگ (جوردن رودریگز ، The Fosters، Light as a Feather) نامید.

فیلم تا حدودی از زن و شوهر عبور می‌کند تا به ضرب بعدی برسد. این نتیجه آن است که اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است زیرا آخرین بازی Mortal Kombat، تلاش Scorpion (عقرب)، انتقام Sub-Zero و چند نقطه داستانی دیگر که آنها را به هم پیوند می‌دهد وجود دارد. نبرد امپراطوری‌ها سعی می‌کند بین هر داستان تعادل ایجاد کند و در بیشتر موارد به طرز معقولی خوب عمل می‌کند، اما هنوز هم تقریباً بیش از حد شخصیت را پوشش می‌دهد. ولی در اوج همه چیز به هم نزدیک می‌شوند، اما نه به طور کامل. در ادامه با نوشتار نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms همراه فیگار بمانید.

نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms

نجات زمین

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms خواهید خواند به شرح زیر است:

  • درام
  • موج سینوسی در تبدیل
  • اوج لذت در خشونت
  • داستان تا چه اندازه مهم است؟
  • تاکید بر معاند زمین!
  • دمیده شدن قدرت
  • مشخصات
نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms‌ ‌‌, بررسی و نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms , انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms , بررسی و نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها , نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها ,
نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms‌ ‌‌, بررسی و نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms

لرد رایدن و شائو کان تصمیم می‌گیرند از خدایان باستانی بخواهند آخرین مسابقات Mortal Kombat را آغاز کنند. ما بسیاری از چهره‌های آشنا از بازی‌های Mortal Kombat، در درجه اول شخصیت‌های اصلی را دیدیم. این بازی عمدتا بر اساس Mortal Kombat است که در سال 2011 منتشر شد.

خود داستان بسیار خوب نوشته شده است و  نسبتا سرعت دقیقی دارد Battle of the Realms. صحبت و توضیح زیادی به شما نمی‌دهد اما یک انیمیشن اکشن بدون وقفه نیز است. نکته در مورد انیمیشن‌ها یا فیلم هایی مانند Mortal Kombat این است که فیلمنامه‌نویس باید بفهمد بینندگان چه می‌خواهند. هیچ کس یک ویژگی مورتال کامبت را تماشا نمی‌کند تا فیلمنامه‌نویس و کارگردان درباره اخلاق سخنرانی کنند. با نوشتار نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms ما را همراهی کنید.

درام

جرمی آدامز، فیلمنامه‌نویس نبرد امپراطوری‌ها، کار موفقی را برای ایجاد تعادل بین عملکرد و درام انیمیشن انجام داد. درام در فیلم‌هایی مانند Mortal Kombat وقفه ای است از یک سکانس اکشن به دیگری. قسمت مشکل این است که برای خاموش کردن حالت سرگرم کننده فیلم ، باید دراماتیک باشد اما نه چندان عمیق.

به همان اندازه که داستان خوب نوشته شده است، ارتباط بین شخصیت‌ها بد است. تا زمانی که بازی‌های Mortal Kombat را بازی نکرده‌اید و سابقه هر شخصیت را درک نکرده‌اید ، نمی‌توانید آنقدر با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنید. ازاین رو انتظار نمی‌رود که پیشینه هر شخصیت را عمیقاً ببینیم، اما اگر کمی بیشتر درباره لیو کانگ یا لرد ریدن می‌دیدیم بهتر بود.


بیشتر بخوانید:


موج سینوسی در تبدیل

بهترین و مهمترین قسمت بازی قطعا سکانس‌های اکشن آن است. قسمت سرگرم کننده بازی Mortal Kombat این است که شما کنترل شخصیت‌ها و مبارزه را برعهده دارید. اما وقتی این نوع بازی را به فیلم تبدیل می‌کنید، قسمت فعال را به یک بازی منفعل تبدیل می‌کنید. افراد زیادی نمی‌توانند یک فیلم یا انیمیشن را به اندازه بازی ویدیویی آن نزدیک کنند.

Mortal Kombat Legends راهی پیدا کرد که مانند بازی‌های ویدئویی جذاب باشد. نکته ای که در مورد بازی‌های رزمی وجود دارد این است که نمی‌توانید در مورد زاویه دوربین هنرمندانه عمل کنید. اما در فیلم‌ها، می‌توانید آن را تغییر دهید، همچنین سرعت عمل را. به دلیل فیزیک نامحدود، شخصیت ها آزادی بیشتری در انجام کارهای دیوانه کننده دارند، که در یک بازی ویدئویی نمی‌توانید با آن روبه‌رو شوید.

اوج لذت در خشونت

داستان بزرگتر، تصاویری خشن‌تر را با خود به ارمغان می آورد و بر پایه‌های فیلم اول استوار است. بسیاری از غشاهای شدید و خردکننده استخوان برای لذت بردن وجود دارد. نبرد امپراطوری‌ها با توجه به نشانه‌هایی از بازی‌های معاصر، شامل تصاویری از جمجمه و ستون فقرات خرد کننده به سبک اشعه ایکس است. شگفت‌آور است که وقتی صحبت از خشونت می شود، واقعاً پیش‌قدم می شود. با نوشتار نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms همراه ما بمانید.

انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms , بررسی و نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها , نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها
انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms , بررسی و نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها , نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها

بیشتر بخوانید:


داستان تا چه انداره مهم است؟

در حالی که بیشتر به قصه گویی در این جهان امیدوار هستیم، مهم است که اشاره کنیم که نبرد امپراطوری‌ها داستانی کاملاً تحقق یافته دارد. نقاط شروع، میانه و پایان تعریف شده است. در حالی که هنوز راه‌هایی برای قصه‌گویی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد، فیلم صرفاً برای ایجاد آینده برای خود وجود ندارد. این به خودی خود امیدوار کننده است.

مشکل اصلی با ٢٠ دقیقه آخر Legends Battle of the Realms است. شینوک به یک موجود تبدیل می شود و لیو کانگ به اژدها تبدیل می‌شود و می‌جنگد. همه قلمروها به دلیل شینوک درهم تنیده شده و دوباره توسط لیو کانگ ثابت می‌شوند. اگر آنها این داستان را با جزئیات بیشتر در قسمت دیگری بیان کنند، بسیار بهتر خواهد بود.

همه این موارد مهم و خطرناک تنها در٢٠ دقیقه اتفاق می افتد. نه تنها کافی نیست، بلکه نشان می دهد که چقدر ضروری نیست. این یک قانون ساده در نوشتن است. شما زمان و جزئیات بیشتری را برای موارد مهم اختصاص می‌دهید. همچنین این پتانسیل را داشت که به یک انیمیشن دیگر تبدیل شود.

نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms‌ ‌‌, بررسی و نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms
نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms‌ ‌‌, بررسی و نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms

تاکید بر معاند زمین!

برای مخاطبان و همچنین قهرمانان زمین مشخص شده است که اگر جهان نتواند در مسابقات Mortal Kombat برنده شود و حریف نهایی را شکست دهد، جهان در خطر نابودی توسط یک موجود قرار دارد. آن موجود یا بهتر است که گفته شود آن حریف کیست؟

قطعا این فقط  Shao Khan AKA یکی از ترسناک ترین و مرگبارترین شخصیت‌های جهان است. چیزی که در این فیلم کاملاً دوست داشتنی است که آنها هرگز یک‌بار از نشان دادن این که شائو خان چقدر بی‌بخشش و بی‌امان است، دریغ نکردند. او از آن دسته مبارزانی نیست که در صورت عقب نشینی یا عقب ننشینی از دشمنان، نسبت به آنها رحم کند. هنگامی که او چشم خود را بر آنها می‌بندد، چه بخواهند و چه نخواهند، او مبارزه می‌کند. در ادامه با نوشتار نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms همراه ما باشید.


بیشتر بخوانید:


انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms , بررسی و نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها , نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها
انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms , بررسی و نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها , نقد انیمیشین نبرد امپراطوری ها

دمیده شدن قدرت

خدایان قدیمی در میدان جنگ ظاهر شدند و قدرت خود را به برگزیده لیو کانگ، پاداش دادند تا به او در فتح یک موجود برای نجات زمین و جهان کمک کنند. این طرح همچنین نشان داد که چرا لیو کانگ انتخاب شد و چه چیزی او را از Scorpion (عقرب) متمایز کرد. مانند هانزو، لیو در زندگی (خانواده اش) چیزهای زیادی از دست داد، اما هیچ‌کس را سرزنش نکرد. در طول مسیر زندگی خود، او فقط برای رفاه دیگران و برای محافظت از آنها مبارزه کرد نه برای انتقام گرفتن.

با ادغام قلمروها، لیو کانگ به شکل نهایی خود به یک اژدهای (CGI زننده) تبدیل شد. لیو کانگ متحول شده با کمک Scorpion و Sub-Zero بازوها و پاهای One Being را خرد کرد و بدین ترتیب بدن او را له کرد!

این انیمیشن کار خود را نسبتا خوب انجام می‌دهد، با برخی از رقص‌های سرگرم کننده مبارزه که پر از اشاره‌های کوچک به بازی است، اگرچه مطمئناً حاشیه‌های ناهمواری وجود دارد.

لحظات وحشیانه‌ای از خشونت بیش از حد وجود دارد که مطمئناً هر طرفدار مورتال کامبت از آن قدردانی می کند…

مشخصات

  • کارگردان: اتان اسپولدینگ
  • نویسنده: جرمی آدامز
  • ستارگان: Ike Amadi ,Artt Butler ,jennifer carpenter
  • ساخت کشور: امریکا
  • توزیع کننده: برادران وارنر
  • تهیه کننده: جیمز وان, تاد گارنر
  • مدت: 89 دقیقه

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


2 thoughts on “نقد انیمیشن Mortal Kombat Legends Battle of the Realms ؛ نجات زمین

  1. بین انیمیشن های اقتباسی از روی گیم، من اینا رو دیدم
    رزیدنت اویل
    سونیک
    پرندگان خشمگین
    دوتا
    ارکین
    موتال کامبت
    سونیک و انگری برد که بچگانه بود اونا هیچی
    از هیچ کدوم. به جز ارکین خوشم نیومد ، رزیدنت رو چون کلا با فیلم های زامبی محور حال نمیکنم دوس نداشتم
    مورتال کامبت هم بازی نکرده بودم و کارکتر هاش رو نمیشناختم فیلم هم معرفی خوبی از شخصیت هاش نداشت و همش اوریجین همه کارکتر ها برام علامت سوال بود تازه انقدر خشن بود که اصلا اعصابم خورد میشد
    دوتا هم دوبار فصل اولش رو دیدم بازم نفهمیدم داستان چیه فقط به درد گیمر جماعت میخورد
    به نظرم بین اقتباس ها فقط ارکین تونسته عمیق و تاثیرگذار در بیاد تازه من لول رو هم بازی نکرده بودم کلا گیمر نیستم ولی با شخصیت ها به خوبی همراه شدم داستان درگیر کننده ای هم داره و اکشن خفنی هم داره و با وجود هیجانش اصلا خشونت زده نیست جوری که با خانواده نگاش کردم و کلی حال کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *