نقد فیلم من همه دختران هستم (I Am All Girls 2021) ؛ به نام تمامی دختران

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به نقد فیلم من همه دختران هستم به کارگردانی دونوان مارش میپردازیم. درسایت فیگار با نقد و بررسی فیلم 2021 I Am All Girls همراه ما باشید.

در فیلم من همه دختران هستم محصول سال 2021 با الهام از اتفاق های واقعی و آمار تکان دهنده، شاهد یک موضوع ناخوشایند یعنی قاچاق دختران جوان و کودک و همچنین تجاوز به آن ها هستم. که با پرداختن به این موضوع به یک فیلم هیجان انگیز و هشدار دهنده خوب در ژانر جنایی، درام و رازآلود تبدیل شده است. یک بازپرس ویژه جنایی برای شکست دادن اتحادیه قاچاق دختران و تجاوز به کودکان با یک قاتل سریالی دست به یکی میکند.

شما میتوانید غم و اندوه را در قلب دختران که اعمال آنها را کنترل و توجیه میکند احساس کنید. یک فیلم ناراحت کننده، که چیزهای زیادی در مورد شیطان هایی که امروزه در این جهان زندگی میکنند میگوید. هرچند تماشای آن سخت باشد اما بهتر است فیلم I Am All Girls 2021 را ببینید.

در ادامه با نقد فیلم من همه دختران هستم همراه ما باشید.

نقد فیلم من همه دختران هستم (I Am All Girls 2021)

به نام تمامی دختران

مطالبی که در ادامه نقد فیلم من همه دختران هستم خواهید خواند در ذیل فهرست شده است:

  • به نام تمامی دختران
  • قاچاق انسان در کانون توجه
  • موضوعی جالب، فیلنامه ای ضعیف
  • ایرانی ها همیشه سرزنش میشوند
  • ببینیم یا نبینیم؟
  • عوامل فیلم I Am All Girls 2021
نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021
نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021

قاچاق انسان به صورت بهره مندی از طریق تدارکات، حمل و نقل، جابجایی، پناه دادن یا پذیرایی افراد با اعمال زور، کلاه برداری، تهدید یا فریب تعریف شده است. این خشونت که در هر منطقه از جهان اتفاق میافتد، مردان، زنان و کودکان را از هر سنی و نژادی تحت تأثیر قرار میدهد. قاچاقچیان برای فریب و اجبار قربانیان خود غالباً از ارعاب، آژانس های کاری کاذب و وعده های دروغین آموزش و کار استفاده میکنند.

و شما ممکن است به این بیندیشید که این موارد چه ارتباطی به فیلم I Am All Girls دارد. با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: نقد فیلم profile (مشخصات 2018) : جهادگر مخفی


در سال 1994 در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی، شخصی به نام Gert de Jager شش نفر را ربود که بعد ها هرگز پیدا نشدند. بعد از دستگیری، او به همه چیز اعتراف کرد. اما دولت آپارتاید از آزادی وی امتناع ورزید.

این اولین خط داستانی فیلم من همه دختران هستم میباشد که مخاطب را با یک طرح بر اساس داستان واقعی مواجه میکند. یک پس زمینه که از ابتدای فیلم سرعت را افزایش میدهد و بیننده را برای آنچه که در ادامه فیلم خواهد دید آماده میکند.

این فیلم یک داستان جنایی سنتی نیست. بلکه طرح به گونه ای پیش میرود که بیننده متوجه شود که مسئول قتل ها چه کسی است و به عنوان قهرمان اصلی فیلم فاصله نزدیکی با مخاطب برقرار میکند. 

در قسمت اول جودی (اریکا وسلز) را دنبال میکند، یک بازپرس ویژه جنایی که به سمت پایین خمیده شده و به مدارک روی میز درباره ی قتل های سری دقت میکند. او معتقد است که قاتل زنجیره ای سرنخ هایی را برای کمک به مقامات در خنثی کردن عملیات گسترده قاچاق دختران و کودکان در دست دارد.

نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021
نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021

بهترین قسمت فیلم عزم جودی برای دستگیری قاچاقچیان علی رغم همه موانع است. این موانع برای بازپرس چیز غریبی نیست به خصوص اگر یک زن باشی. مافوق ها مخالف راه و روش جودی هستند و میخواهند او کمی استراحت کند، در حالیکه همکارانش از او حمایت میکنند اما آنها هم متاسفانه محدودیت عملیاتی دارند.

بنابراین او باید با همه این بدبیاری ها کنار بیاید. با این وجود، آنچه او را دوست داشتنی میکند، اعتقاد عمیق و جسورانه وی است که کارگردان به وضوح آن را به تصویر کشیده است. شما جودی را به خاطر کشف و برملا کردن جهانی هولناک با اعمال وحشتناک و حیوانی، تشویق میکنید.

تنها نقص فیلم این است که فاقد هرگونه احساس تعلیق یا پیش بینی است. این یک داستان ساده است که با نمایش یک سری اتفاقات یکی پس از دیگری رخ میدهد.

من همه دختران هستم به وضوح زشتی برده داری جنسی کودک و ترس را که در مناطق خاصی از جهان نهادینه شده است به تصویر میکشد. این موضوعی است که نمیتوان از آن اجتناب کرد، زیرا برای کسانی که خانواده های آنها قربانی چنین قساوتی شده اند، فجیع و وحشیانه است. و همچنین نادیده گرفتن آنها باعث فراهم کردن فرصت هایی برای وقوع جرایم بیشتر در سراسر جهان میشود.


بیشتر بخوانید: نقد فیلم Oxygen (اکسیژن 2021) ؛ تابوت هوشمند


ستارگان این اثر: اریکا وسلز (Erica Wessels) در نقش جودی نیمان، ماساسا بنگنی (Masasa Mbangeni) در نقش تامسانگا و دئون لوتز (Deon Lotz) در نقش نولت.

نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ قاچاق انسان در کانون توجه

فیلم به موضوع بسیار مهمی همچون قاچاق انسان میپردازد، اما یک فیلم به یاد ماندنی نیست. اگر پتانسیل اجرای آن را داشتند، موارد بسیاری برای نمایش داشت. اما متاسفانه ضعیف عمل کردند.

نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021
نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021

بازی متوسط و فیلنامه قابل قبول است اما به دلایلی خیلی سطحی بیان شده است. ارزش دیدن دارد ولی موفق به ایجاد تاثیر عمیق در مخاطب با توجه به موضوع آن نشده است.

موضوعی جالب، فیلنامه ای ضعیف ؛ نقد فیلم من همه دختران هستم

موضوع فیلم جالب اما فیلنامه ی آن ضعیف است. شما در مورد قاچاق انسان و اوضاع در آفریقای جنوبی تعجب میکنید، اما فیلم هرگز با این احساس ارتباط برقرار نمیکند. واقعاً خسته کننده است، شخصیت ها در طی فیلم هیچ رشدی نمیکنند و اجرای بازیگران ضعیف است.


بیشتر بخوانید: دورهمی سریال فرندز (Friends: The Reunion)


علی رغم اینکه فیلم داستانی واقعی دارد، بسیاری از وقایع غیر واقعی در طول داستان رخ میدهد. موسیقی فیلم نیز کمکی به افزایش حس و برقراری ارتباط بیشتر نمیکند.

نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ ایرانی ها همیشه سرزنش میشوند

در قسمت زیر نظر یک مخاطب را مشاهده میفرمایید:

در داستان مردی مشاهده میشود که درحال اعتراف اشاره میکند که دختران به ایران منتقل شده اند. و همچنین در پایان فیلم جودی (Judie) با هواپیمای ایرانی (که ایران شرکت هواپیمایی به اسم رویال ندارد) به ایران میرود.
اما با این وجود در صحنه ای که در فرودگاه خصوصی درگیری رخ میدهد و هواپیمای شخصی مشتری دختران قاچاقی لباس های عربی به تن دارد. بنابراین ملیت آن شخص چیست؟ عربی یا ایرانی؟
برای روشن کردن این مسئله، بیننده به خصوص بیننده غربی باید یک سری واقعیت ها را بداند:

*ایرانی ها ذائقه ی زنان آفریقایی را ندارند. به این نکته توجه کنید که بحث اکثریت است چون قاچاق دختر یک مسئله کلی است نه جزئی.

*کاملا برخلاف ایرانی ها، عرب ها سابقه طولانی در میل به دختران جوان دارند. باز هم به این نکته اشاره کنم که در هرجای دنیا حتی ایران افرادی که مشکلات اخلاقی دارند هستند، اما این دلیل نمیشود که در فیلم های خود چهره ی ایران را به اشتباه بد جلوه دهند.

*این تفاوت ریشه ای به اختلاف اساسی فرهنگی این دو ملت میرسد. برای ملت های عربی ازدواج با دختران جوان حتی کودک نه ساله کاملا طبیعی است، حتی ازدواج پسران در سن پانزده سالگی. و فراتر از آن ازدواج یک پیرمرد با یک دختر جوان کاملا نرمال است.

*تنها دلیلی که ممکن است به خاطر آن تهیه کنندگان فیلم تصمیم به ذکر نام ایران به جای عربستان گرفته باشند، قطعا به اوضاع سیاسی امروز جهان برمیگردد.

اما جدای این بحث ها که هدف فقط اشاره ای بود به نقد یک مخاطب، فیلم مسئله ی بسیار بسیار مهم تری را نشان میدهد. قاچاق هزاران هزار دختر جوان و حتی کودک که این مسئله فقط در ایران، عربستان، آفریقا رخ نمیدهد. مسئله ایست جهانی که در همه جای جهان اتفاق میوفتد. و هر روزه هزاران دختر محکوم به این سرنوشت میشوند. مسئله ای که به دلیل فساد اغلب نادیده گرفته میشود.

نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021
نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021

فیلم I Am All Girls را ببینیم یا نبینیم؟ ؛ نقد فیلم من همه دختران هستم

نوع بازی بازیگران و فیلنامه آن متوسط و فیلمبرداری و داستان آن جالب توجه است. شخصیت ها خیلی کوتاه به تصویر کشیده شده اند، و کاراکترهای به ظاهر قدرتمند با کوچکترین بیانیه ای به راحتی گریه میکردند.

شاید در حد فیلم پدرخوانده، کازابلانکا و غیره عالی نباشد اما نمیشود حجم زیادی از نظرات منفی را به آن نسبت داد. یک فیلم هالیوودی نیست و این خود نکته مثبتی است. و نهایتا فیلمی است جنایی و دلهره آور که موضوع وحشتناک، واقعی و قابل توجهی را روایت میکند و ارزش دیدن دارد.

نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021
نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021

نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ عوامل فیلم I Am All Girls 2021

  • کارگردان: دونوان مارش (Donovan Marsh)
  • نویسندگان: وین فیژان، مارسل گریف، امیلی لوونیک
  • بازیگران: اریکا وسلز، ماساسا بنگنی، دئون لوتز
  • موسیقی: برندان ژوری (Brendan Jury)
  • مدت فیلم: 107 دقیقه
  • کشور: آفریقای جنوبی
  • زبان: انگلیسی
  • نام دیگر: Yo soy todas las niñas
نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021
نقد فیلم من همه دختران هستم ؛ I Am All Girls 2021

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد فیلم من همه دختران هستم مایه افتخار و خرسندی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.


One thought on “نقد فیلم من همه دختران هستم (I Am All Girls 2021) ؛ به نام تمامی دختران

  1. این فیلم به طرز ابلهانه ای سطحی و فاقد اطلاعات مختصر در مورد کشورهای دیگر ، از جمله خاور میانه و ایران و یا کشورهای عربی است. حتی یک نوجوان دبیرستانی با یک جستجو مختصر در اینترنت، قادر به یافتن نوع پوشش مردان و زنان، شرکت‌های هواپیمایی فعال در یک کشور، تاریخ وقوع مسائل مهم سیاسی در یک منطقه و در جهان می‌باشد!!!!
    که متاسفانه فیلم نامه نویس و کارگردان ، حتی این اطلاعات بدیهی را بطور مفتضحانه ای نادیده گرفته اند و در همان چند دقیقه ابتدای فیلم بند را آب داده اند!
    دیدن این فیلم پیشنهاد نمی‌شود مگر اینکه چاره ای نداشته باشید?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *