نقد فیلم Pig (خوک 2021) ؛ آخرین عاشقانه ی نیکلاس کیج

در نوشتار نقد فیلم Pig (خوک 2021) به آخرین فیلم آقای نیکلاس کیج خواهیم پرداخت. در ادامه با فیگار همراه ما و بررسی این فیلم هیجان انگیز باشید.

اگر بخواهیم در رابطه با فیلم PIG ، آخرین فیلم نیکلاس کیج حرفی بزنیم، باید گفت فیلم خوک 2021 حالتی از فضاسازی یک فیلم اکشن را دارد با این تفاوت که با اکشن بسیار کمتر اما تمپو و درد بیشتری همراه است. این فیلم به بخش‌هایی تقسیم شده است و مرکز آن شکارچی ترافل است که به تنهایی بین حیوانات وحشی زندگی می‌کند و علوفه بی نظیر محبوبش را در اختیار دارد.

پس از حمله متجاوزان، و ربودن آن خوک که عشق رابین با بازی نیکلاس کیج است، شکارچی ترافل و سرآشپز سابق مجبور می‌شود برای نجات عشقش که همه زندگی و زیستش را مدیون او است، به گذشته خود در پورتلند برگردد. فیلم pig 2021 به کارگردانی و نویسندگی مایکل سارنوسکی و بازی کیج در نقش راب یا همان شکارچی ترافل مورد نظر، در این فیلم به همراه الکس ولف، آدام آرکین و نینا بلفورته ترکیب شگفت انگیز و تاثیر گذاری را در این درام به تصویر می‌کشند.

نقد فیلم Pig (خوک 2021)

آخرین عاشقانه ی نیکلاس کیج

نقد فیلم Pig , نقد Pig , فیلم Pig , نقد فیلم خوک , فیلم خوک , خوک , نقد خوک , نقد فیلم خوک 2021 , نقد فیلم pig 2021 , نیکلاس کیج
نقد فیلم Pig , نقد Pig , فیلم Pig , نقد فیلم خوک , فیلم خوک

فیلم را باید دید. همانطور که نباید هرگز یک کتاب را بر اساس جلد آن قضاوت کرد، همچنین نباید یک فیلم را با خلاصه داستان آن قضاوت کرد. خوک خیلی بیشتر از چیزی است که در سطح به نظر می‌رسد. کمی خشونت وجود دارد، اما به طور کلی، این یک مراقبه جدی برای از دست دادن و غم و اندوه است، کیج به نوعی اجرای خاصی را می‌دهد که در سنین مختلف از او ندیده ایم.


بیشتر بخوانید: نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی ؛ ناپایداری در عصر تکنولوژی – به همراه واکنش منتقدان


بخشی از ساختار خوک خواستار لاکونیک بودن راب است. او کم حرف می‌زند و کم دیالوگ برقرار می‌کند تا باعث چاره جویی شود. اما وقتی حرف می زند، مهم است. او احساسات خود را تحت کنترل نگه می دارد، در حالی که هنوز می‌تواند شور و نشاط خاصی را بر همه چیز بدمد. بیشتر تعلیق فیلم ناشی از نحوه استفاده از نفوذ اوست.

وقتی سوال از یک سرآشپز به جایی نمی‌رسد، راب خود را شناسایی می‌کند، بلافاصله باعث می‌شود که آشپز به یک سیروز شگفت انگیز تبدیل شود. این پویایی جذاب است، زیرا شخصیت با دقت عمل می‌کند، گفتن و انجام تنها کاری که می‌داند در به دست آوردن آنچه در هر لحظه لازم است موثر خواهد بود. کیج در این نقش برجسته است، با استفاده از چشمان خود ترکیبی از عصبانیت و غم و اندوه را که راب را به وجود می آورد، منتقل می‌کند. ما می‌دانیم که او در هر ثانیه چه احساسی دارد. حتی در سکوت هم مشخص است.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Fatherhood (پدرانگی)

نقد فیلم The Tomorrow War (جنگ فردا 2021)


فقط در 92 دقیقه، PIG با بخش های کوتاه و برابر با عنوان های متفاوت ما را با ساختار روایی خودش همراه می‌کند. در ظاهر فیلم، دقیقاً همان چیزی را به ارمغان می آورد که عناصر پیش پرده ای و تبلیغاتی فیلم را دنبال می‌کند. نیکلاس کیج به خوبی به تصویر کشیده شده است. در واقع در جایی که باید باشد هست. یک درام هیجان انگیز انتقام جویی با داستانی پیچیده درباره درد. و اینکه ساختار درام به شما گوشزد ی‌کند که عشق ورزیدن هنوز ادامه دارد و می‌تواند شکل خود را به خود بگیرد و در تمام وجود شما رسوب کند. این فیلم به شما نشان می‌دهد که چگونه هدف خود را در جهان می‌توانید دگرگون ببینید.

در واقع، گفتگو در مورد PIG بدون اسپویل کردن فیلم بسیار دشوار است. PIG یک فیلم کاملاً غریبانه و پر از سکوت و دارای ریتمی ثابت است که هنوز هم برای بهتر شدن از رمان از هر لحظه سود می‌برد. این بدان معنی است که هر لحظه از روایت به شکلی در تدوین فرم خودش را پیدا کرده که نمی‌شود بدون تامل از کنار آن نما، سکانس و پلان سکانس‌های بی نظیر با بازی نیکلاس کیج بزرگ گذشت. مانند سکانس مبارزه نیکلاس کیج که باعث می‌شود درد راب را به شکلی خاص کشف کنیم.

ولف و کیج در مقابل یکدیگر بازی می کنند، و این ارتباط به نظر عالی و فوق العاده شکل می‌گیرد. رفاقتی بین این دو وجود دارد که در صفحه نمایش به جد دیده می‌شود، حتی با سکوت هم شکل این ارتباط را می‌شود بهتر و عمیق تر فهمید.

از طرف دیگر، آرکین در لحظات حضور در صفحه نمایش چشمگیر است. اما صادقانه بگویم، این جشن کیج است که فیلم را به سمتی سوق می دهد که مفهومی “عجیب” به خود بگیرد و فراتر از هر انتظاری باشد.

نقد فیلم Pig (خوک 2021)

, خوک , نقد خوک , نقد فیلم خوک 2021 , نقد فیلم pig 2021 , نیکلاس کیج
خوک , نقد خوک , نقد فیلم خوک 2021 , نقد فیلم pig 2021 , نیکلاس کیج

این فیلم در حوزه های مختلفی شکل می‌گیرد. در ابتدا، او هیجان انتقام را که بنا بر این است که مخاطبان را تحریک کند از طریق شخصیت خاص دیگری از کیج که در ابتدای فیلم می‌بینیم، به تصویر کشیده می‌شود. اما، قبل از آن، گویا نگاهی صمیمی به غم و اندوه می‌شود. کیج از مردی که فقط خواهان شلختگی است، مایل به انجام هر کاری برای بدست آوردن است. وی به مردی تبدیل می‌شود که هر چیزی را که شما فکرش را نمی‌کردید، می‌خواهد؛ اما در عین حال احساس درد عاطفی بی نظیری دارد. کیج یک بازیگر پویا است، و اگر به لطف جریان مداوم نقش هایش کاملاً تبدیل به یک میم شده باشد، بیش از حد قادر به تحریک مخاطب با بیان و فیزیکش است.

PIG TIME ممکن است با عرضه محصولات خود برخی را ناامید کند، این باعث تعجب بسیاری خواهد شد. در حالت عادی، فیلم از رپرتوار خود به کمال استفاده می‌کند، اما این کیج است که PIG را به فضایی سوق می‌دهد که مطمئناً چیزی بیش از کل تیم تولید می‌باشد. کار با داستانی که به نمایش در می آید تا هسته مرکزی فیلم یعنی از دست دادن پیش می‌رود تا درد را آشکار کند و این مضامین را در پشت پرده خشونت پنهان نمی‌کند. در عوض، فیلم خوک 2021 غم و اندوه را در آغوش می‌گیرد و به یادداشتی ختم می‌شود که غوطه وری کامل راب در آن را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Werewolves Within 2021

نقد فیلم Settlers (مهاجران 2021) ؛ کشف سردرگمی انسان معاصر در عصر تکنولوژی


چرا این همه نگرانی درباره خوک؟ این اشتباه نیست که بگوییم حیوان نمادی در زیست رابین است. بله، راب به او اهمیت می‌دهد. او تنها چیزی است که برایش باقی مانده است. همسرش از بین رفته و او از انگیزه های گذشته خود دور شده است. خوک همان چیزی است که به او اجازه می دهد پنهان شود و در خلوت غصه بخورد. بدون او، قادر به زندگی کردن نخواهد بود. راب نه فقط سعی در نجات یک خوک بلکه در تلاش برای نجات خود است.

داستان به یک نتیجه جذاب می‌رسد. اگر انتظار دارید که راب به محض دیدار با دزد خوک، انتقام خونین خود را بگیرد، ناامید خواهید شد. کاری که او در واقع انجام می‌دهد بسیار بدتر از هر گونه انتقام خشونت بار است. او مرتکب یک عمل خشونت آمیز روانی می‌شود که باعث ایجاد رعب و وحشت است. خوک هسته اصلی مضمون خود را در این انعقاد مورد اصابت قرار می‌دهد، یعنی اینکه غم و اندوه را برای شخص دیگری در معرض تجربه قرار دهید. درواقع غیرانسانی ترین کاری است که می‌توانید با هر کسی انجام دهید. لرزش ایده های فیلم در این مورد دشوار است.

نقد فیلم Pig , نقد Pig , فیلم Pig , نقد فیلم خوک , فیلم خوک
نقد فیلم Pig , نقد Pig , فیلم Pig , نقد فیلم خوک , فیلم خوک

رابین، از بسیاری جهات، یک شخصیت برجسته محبوس در دوران مدرن است. یک جنگجوی کم حرف و شکسته که در سکوت و دور از دنیا زندگی می‌کند. فقط او و خوک او. کارگردان مایکل سارنوسکی به اندازه کافی خوب می‌داند که دوربین را در قفس چگونه به دنبال آن‌چیزی که گرفتار شده است حرکت دهد. فیلم در رابطه با آنچیزی است که ما را از زندگی منحرف می‌کند: پول، ادعا، خشنود کردن مردم، خاطرات، ترس از پرسیدن و نشان دادن خود واقعی. رابین در لحظه زندگی می‌کند اما دنیا را از هر لحاظ تاریخی می‌بیند و خوک به ما اجازه می دهد تا از این زوایا همه چیز را نگاه کنیم.

همانطور که گفته شد ولف و آرکین در نقش های فرعی عالی هستند، و در فضای پرتره یک مرد به شدت آسیب دیده از کیج به خوبی ظاهر می‌شوند. فیلم خوک تصویری حساس و بصیرت آلود درباره درد از دست دادن شخص یا چیزی است. از همه مهم‌تر، ما واقعاً احساس می‌کنیم که راب با ماجراجویی خود، پیشرفت چشمگیری در زیست خود داشته است.

فیلم Pig 2021 دیدگاه بسیار ارزشمندی را دارد. در زمانی که بسیاری از مردم در تلاش برای یافتن چیزی با ارزش در زندگی خود هستند، زمانی که مردم در حال فرار از مشاغل، شهرها، آینده هایی هستند که فکر می‌کردند می‌خواهند، کیج یک گفتگوی آرام را در مورد درک چیزی که معنی دارد ساخته است. از برخی جهات، این فیلم یکی از وحشیانه ترین فیلم های او است. فیلم خوک 2021 داستانی است که شما را متوجه می‌کند که می توانید همه چیز را از خود دور کنید و با یک معنی خاص و غریب، اتصال خود را با کائنات اطرافتان پیدا کنید که در نهایت به زندگی شما معنایی دهد.

عوامل ؛ نقد فیلم Pig

  • کارگردان: مایکل سارنوسکی
  • تهیه‌کننده: ونسا بلاک، دیمیترا تسینگو، بن گیلادی  و نیکلاس کیج
  • فیلمنامه‌نویس: مایکل سارنوسکی
  • داستان: ونسا بلاک
  • موسیقی: الکسیس گراپاس
  • فیلم‌بردار: پاتریک اسکلا
  • تدوین‌گر: برت دبلیو باخمان
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • زبان: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

در پایان خیلی خوشحالیم که تا انتهای نوشتار نقد فیلم Pig ما را همراهی کردید. بسیار سپاسگزار می‌شویم اگر نکته‌ای یا سخنی در رابطه با فیلم خوک 2021 داشتید در بخش کامنت‌های سایت فیگار با ما به اشتراک بگذاریذ.


2 thoughts on “نقد فیلم Pig (خوک 2021) ؛ آخرین عاشقانه ی نیکلاس کیج

  1. واقعا فیلم متفاوتی هست. فضاسازی فیلم جوریه که هر لحظه انتظار دارید یک جان ویک از پوست قهرمان فیلم بیرون بیاد ولی بجای اکشن، شاهد یک حمله روانی نرم و سنگین توسط کیج هستیم که روح مخاطبین را در چنگ می گیرد و در عمق آن نفوذ می کند.

    1. سلام هادی جان. آره دقیقا. کاری که نیکلاس کیج روی فیزیک و بیانش در حوزه بازیگری کرده بی نظیره.
      در ضمن می‌تونی توی بخش نویسندگی مهمان، یکی از نویسنده های سایت باشی و نقدت رو برای فیلم بنویسی و منتشرش کنی و توی صفحه اول سایت باشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *