حقایق پنهان NFT ؛ هر آنچه که نباید بدانید

اگر با NFTها آشنا نباشید و یا آن‌ها را به اندازه کافی نشناسید، حقایق پنهان NFT و تئوری های مربوط به NFT می‌توانند اطلاعات بیشتری از NFTها به شما دهند.

طی یک سال گذشته، NFT تبدیل به سرتیتر اکثر روزنامه‌ها و خبرگذاری‌ها شده است. NFT یا توکن غیر قابل تعویض، نوعی توکن است که می‌تواند به یک فایل امکان مالکیت دهد. برای مثال، شما می‌توانید کاملاً صاحب یک طراحی دیجیتال شوید. البته که امروز قصد داریم تا به حقایق پنهان ان اف تی بپردازیم و اگر قصد دارید تا با NFT آشنا شوید، می‌توانید نوشتار ان اف تی (NFT) چیست؟ را مطالعه نمایید.

حقایق پنهان NFT

هر آنچه که نباید بدانید

شما می‌توانید فهرست حقایق پنهان NFT را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT

با وجود شهرت بسیار زیاد NFTها، همچنان عده زیادی هستند که اطلاعات آن‌ها از NFTها کامل نیست. تئوری های مربوط به NFT و همچنین حقایق پنهان ان اف تی درواقع بخشی از اظهار نظرات افراد متخصص در این زمینه است. پس با مطالعه حقایق پنهان ان اف تی می‌توانید به حجم گسترده‌ای از اطلاعات در رابطه با NFTها دست یابید.

توصیف NFT برای افراد نا آشنا غیرممکن است

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, حقایق ان اف تی

آیا NFT نوعی هنر است؟ NFT بخشی از اینترنت است؟ چرا کسی باید برای یک NFT پول خرج کند؟ این‌ها بخشی از سوالاتی هستند که افراد نا آشنا با NFT، ممکن است با آن درگیر باشند. و فکت ان اف تی آن است که حتی برای افراد متخصص بسیار دشوار است تا این مفاهیم را به کسانی که با مفهوم NFT آشنایی ندارند توصیف کنند.

اکثر افراد تازه وارد، از دلیل کارهایی که باید انجام دهند مطلع نیستند. از احزار هویت گرفته تا دلیل ثبت و ذخیره شدن تمامی اطلاعات تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین. این فکت ان اف تی توسط یکی از افراد شناخته شده در عرصه NFT مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا NFT کپی نمی‌شود؟

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, تئوری های مربوط به NFT

یکی دیگر از تئوری های مربوط به NFT که توسط کاربران نا آشنا ارائه می‌شود، نحوه کپی کردن NFTها است. اکثراً این سوال را در ذهن دارند که چرا ما نمی‌توانیم یک NFT را کپی کرده و باری دیگر آن را بفروشیم؟ این سوال باعث می‌شود تا عده زیادی به ماهیت NFT شک کنند.

این تئوری NFT نیز با پاسخی بسیار ساده قابل توضیح است. با توجه به نحوه کار NFTها، شما می‌توانید به سادگی یک NFT را کپی کنید. اما شما هیچوقت نمی‌توانید در نحوه کار NFT تقلب کنید. درواقع تمامی افراد می‌توانند از صاحب واقعی هر NFT مطلع شوند. بدین شکل، اگر شما NFT شخص دیگری را در اختیار داشته باشید، همچنان تمام افراد می‌توانند شاهد صاحب واقعی آن باشند و متوجه تقلب شما خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

هنرمندان باید NFTها را تبلیغ کنند

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, تئوری های NFT

این تئوری NFT به این مسئله می‌پردازد که اکثر هنرمندان تصور می‌کنند تا با ساخت یک NFT، می‌توانند ثروتمند شوند. اکثرا این تصور را در ذهن دارند که با استفاده از کمی خلاقیت و ساخت یک گالری NFT، گالری آن‌ها به سرعت فروش رفته و تنها در یک شب ثروتمند خواهند شد.

یکی از مهم‌ترین حقایق NFT ثابت می‌کند که این تصور کاملاً اشتباه است. شما باید تمام تلاش خود را برای تبلیغ اثر خود بکنید. همچنین لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید با تقلب از اثر دیگران استفاده کنید. خریدارهای NFT که پول زیادی را برای آن‌ها می‌دهند، هیچوقت بدون تحقیق یک NFT را خریداری نمی‌کنند. یکی از حقایق NFT همین مورد است که کلکسیونرها تمام اینترنت را برای اطمینان از کپی نبودن NFT شما خواهند گشت!

بیشتر بخوانید:

قدرت شهرت

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, حقایق ان اف تی

با وجود فلسفه اصلی NFTها و غیرمتمرکز بودن، همچنان شهرت باعث ایجاد تمرکز می‌شود. این فکت ان اف تی ثابت می‌کند که در زمینه NFT نیز اگر شما مشهور نباشید، نمی‌توانید همانند افراد مشهور موفق باشید. برای مثال، گریمز، یک مجری است که جزو همکاران ایلان ماسک نیز محسوب می‌شود. او توانست با فروش بخشی از کلکسیون کریتوپانک میلیون‌ها دلار سود کند.

در سوی دیگر، ویدیویی از لبرون جیمز درحال انجام حرکت اسلم دانک به صورت NFT و با مبلغ 208000 دلار به فروش رفت. این مورد از تئوری های NFT ثابت می‌کند که همواره افراد شناخته شده، می‌توانند پول بیشتری به نسبت دیگر افراد در زمینه NFT کسب کنند.

بیشتر بخوانید:

زیبایی معیار قیمت نیست

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, تئوری های مربوط به ان اف تی

طی ماه‌های اخیر، یک اثر هنری ساخته شده توسط هنرمندی با نام بیپل با ارزش 70 میلیون دلار خریداری شد. این مورد از حقایق پنهان ان اف تی به سادگی ثابت می‌کند که سرمایه‌گذاران حاضرند تا پول بسیار زیادی را خرج خرید و سرمایه‌گذاری بر NFTها کنند. اما این اصل ماجرا نیست!

نکته اصلی، آن است که چه چیزی باعث قیمت گذاری یک NFT می‌شود. در ابتدا به نظر می‌رسد که ارزش هنری هر NFT باید معرف قیمت آن باشد. اما امروزه سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن تمامی موارد به غیر از هنر واقعی به کار رفته در اثر، تصمیم می‌گیرند تا NFTهایی را خریداری کنند که در آینده سود بیشتری را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:

NFT راه خوبی برای سرمایه‌گذاری است

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, حقایق ان اف تی

چه سازنده باشید و چه خریدار، بدون شک شما نگاهی امیدوار کننده به NFTها خواهید داشت. NFT مفهومی بسیار جدید است و همانند ارزهای دیجیتال، رشد بیسار زیادی را تجربه خواهند کرد.

امروزه افراد زیادی در تلاش برای ورود به عرصه NFTها هستند. لازم به ذکر است که هرچه تعداد افراد مشتاق برای NFTها بیشتر شود، ارزش آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. پس این تئوری NFT قصد دارد تا به شما ثابت کند که در آینده NFTها خیلی بیشتر از زمان حال تبدیل به راهی برای سرمایه‌گذاری خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

NFTها نابود خواهند شد

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, فکت ان اف تی

در سوی دیگر، افراد زیادی وجود دارند که هنوز به آینده روشن NFTها باور ندارند. این مورد از حقایق ان اف تی آینده‌ای بسیار تاریک را برای آن‌ها پیشبینی می‌کند. CryptoKitties نام یکی از بهترین بازی هایی که ارز دیجیتال می دهند بود. این بازی به سرعت بر بلاکچین اتریوم رشد کرد و طرفداران بسیار زیادی را کسب کرد. با این حال، خیلی زود و با همان سرعت محو شد و امروزه دیگر وجود ندارد.

کسانی که این مورد از حقایق ان اف تی را ارائه می‌دهند اعتقاد دارند دارند که NFTها نیز همانند CryptoKitties تنها یک مد در سال 2021 بوده و به زودی کمرنگ خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

اکثر مردم پولی از NFT در نمی‌آورند

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, حقایق NFT

کاربران زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که با NFT آشنایی دارند اما اطلاعات آن‌ها از NFTها بسیار کم است. آن‌ها ممکن است تصور کنند که با ساخت یک NFT و تبلیغ آن در یکی از بهترین سایت های خرید و فروش NFT به راحتی می‌توانند NFT خود را فروخته و میلیونر شوند.

شما باید بدانید که با توجه به تئوری های مربوط به ان اف تی هیچکس نمی‌تواند بدون دانش در عرصه NFTها موفق شود. اگر شما قصد داشته باشید تا NFTهای خود را با قیمتی بسیار بالا به فروش برسانید، نیاز به زمانی طولانی و کسب اطلاعاتی زیاد دارید. شما باید کاملاً با نحوه کار دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید. طبق تئوری های مربوط به ان اف تی افراد کمی به این دانش دسترسی دارند و با تصور اشتباه، وارد عرصه NFT شده و پس از شکست، نا امید خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

ارزش هنر دیجیتال با هنر فیزیکی متفاوت است

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, حقایق NFT

یکی دیگر از حقایق NFT مربوط به تفاوت ارزش هنر دیجیتال و هنر فیزیکی می‌شود. اکثر کلکسیونرهای فیزیکی نه تنها به پول، بلکه علاقه دارند تا بتوانند نقاشی‌ها را از دیوار آویزان کرده و یا مجسمه‌های زیبا را لمس کنند و از این کار لذت ببرند. اما نحوه تعامل کلکسیونر فیزیکی با اثر هنری نسبت به یک کلکسیونر دیجیتال کاملاً متفاوت است.

این تفاوت ذکر شده، باعث می‌شود تا بخش زیادی از جامعه نتوانند NFTها را درک کنند. درواقع شما به عنوان یک کلکسیونر NFT نمی‌توانید آثار خود را لمس کنید. در سوی دیگر، شما می‌توانید آثار دیجیتالی که متلعق به شما نیست را در موبایل یا کامپیوتر خود ذخیره کنید!

بیشتر بخوانید:

تاثیر NFT بر بازی‌های ویدیویی

حقایق پنهان NFT
حقایق پنهان NFT, تئوری های مربوط به ان اف تی

تئوری های مربوط به ان اف تی زیادی وجود دارد که با بازی‌های ویدیویی پیوند خورده است. ما پیش‌تر بهترین بازی های بلاکچین 2022 و بهترین بازی های NFT 2022 را به شما معرفی کرده‌ایم. این بازی‌ها، بازی‌هایی هستند که از همین حالا با NFT پیوند خورده‌اند. اما در آینده NFTها می‌توانند بخشی جدایی ناپذیر از بازی‌های ویدیویی باشند.

اگر رشد NFTها همچنان ادامه داشته باشد، در آینده شاید ادغام بازی‌های ویدیویی با NFTها خواهیم بود. در همچین وضعیتی، شما می‌توانید تمامی آیتم‌های بازی‌ها را به صورت یک NFT در اختیار داشته باشید. توسعه دهندگان بازی‌ها نیز می‌توانند با اضافه کردن NFT به بازی‌ها سود بیشتری با به دست آورند. همچنین با ظهور بهترین پروژه های متاورس NFTها حتی بیش از پیش مورد توجه قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان NFT سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با حقایق پنهان NFT

حقایق پنهان ان اف تی بر چه اساسی تعیین شده‌اند؟

تمامی حقایق و  تئوری های NFT ذکر شده در این نوشتار، برای اولین بار توسط افراد صاحب نظر در عرصه NFT مطرح شده‌اند.

NFT چیست؟

NFT یا توکن غیر قابل تعویض، نوعی توکن است که می‌تواند به فایل‌های دیجیتال امکان مالکیت دهد. بدین صورت، شما می‌توانید به معنای واقعی صاحب یک اثر هنری دیجیتال باشید.


One thought on “حقایق پنهان NFT ؛ هر آنچه که نباید بدانید

  1. ممنون از نکات جالبی که گفتید، ان اف تی ها مزایای زیادی دارند چه ساخت اونها که راحت هست چه اینکه شما به راحتی اطلاعات بسیار مفیدی رو میتونید پیدا کنید و ورود کنید به nftها که خیلی جذابن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *