گیمفای چیست ؟ ؛ چرا بازیهای غیر متمرکز وجود دارند و چگونه کار می‌کنند؟

آیا تاکنون نام گیمفای را شنیده‌اید؟ اگر قصد دارید تا پاسخی برای سوال بازی غیرمتمرکز یا گیمفای جیست را بیابید، تا انتهای این نوشتار همراه با فیگار باشید.

از هنگام به وجود آمدن اولین ارز غیرمتمرکز به نام بیت کوین، بخش‌های زیادی از اینترنت به سوی غیرمتمرکز بودن حرکت کردند. اکنون، نوبت بازی‌ها است تا غیرمتمرکز شده و به شکل وب 3 عرضه شوند. اگر قصد دارید تا بیشتر با نحوه به وجود آمدن بیت کوین و ارزهای غیرمتمرکز بدانید، می‌توانید نوشتار ارز دیجیتال چیست ؟‌ را مطالعه نمایید. البته که اکنون قصد داریم تا پاسخ بازی های غیر متمرکز چیست را بیابیم.

گیمفای چیست ؟

چرا بازیهای غیر متمرکز وجود دارند و چگونه کار می‌کنند؟

شما می‌توانید فهرست گیمفای چیست را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

گیمفای چیست
گیمفای چیست, بازی های غیر متمرکز چیست

بازیهای غیر متمرکز بازی‌هایی هستند که هیچ مرکزیتی در‌‌ آن‌ها وجود ندارد. کسی آن‌ها را مدیریت نمی‌کند و تنها بازیکنان هستند که توانایی تغییر را در این بازی‌ها دارند. اما اگر هیچکس نتواند یک بازی را مدیریت کند، آیا وجود همچین بازی‌ای ممکن است؟ چطور یک بازی آنلاین می‌تواند بدون وجود یک سرور و یک مرکز فعالیت کند؟ تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا در کنار تمامی سوالات ذکر شده، پاسخ GameFi چیست را به شما ارائه دهیم.

شبکه غیرمتمرکز

گیمفای چیست
گیمفای چیست, بازی غیر متمرکز چیست

پیش از درک بازیهای غیر متمرکز و پاسخ به سوال بازی های غیر متمرکز چیست باید اطلاعات از شبکه غیرمتمرکز داشته باشید. در شبکه‌های متمرکز، یک شخص و یا شرکت وظیفه راه‌اندازی شبکه را دارد. برای مثال، بانک یک شبکه متمرکز برای امور مالی است. بانک تمامی اطلاعات شما و حسابتان را دارد؛ پس هر زمان که نیازی به تغییر در وضعیت شما باشد، بانک وظیفه دارد تا این اطلاعات را تغییر داده و یا تراکنش‌ها را انجام دهد.

اما آیا می‌توانید امور مالی خود را بدون نیاز به بانک انجام دهید؟ آیا می‌توانید به حساب شخصی در کشوری دیگری پول واریز کنید بدون نیاز به یک واسطه که به تمامی اطلاعات دسترسی داد؟ باری زمانی طولانی، پاسخ به این سوال منفی بود؛ اما امروزه وجود یک شبکه غیرمتمرکز کاملاً ممکن و منطقی است.

در صورتی که بتوانیم شبکه‌ای را طراحی کنیم که به جای یک منبع، تمامی افراد اطلاعات تمامی افراد دیگر را داشته باشند، می‌توانیم یک بانک بدون مرکزیت داشته باشیم. بدین شکل، و به همراه پیچیدگی‌های بیشتر، شبکه ما می‌تواند بدون هیچ مشکلی تا ابد کار کند.

بیشتر بخوانید:

بازی های متمرکز

گیمفای چیست
گیمفای چیست

اکنون شاید بد نباشد تا نگاهی به نحوه کار بازی‌های متمرکز داشته باشیم تا بتوانیم پاسخ بهتری برای بازی های غیر متمرکز چیست درنظر بگیریم. بازی‌های متمرکز و به اصطلاح معمولی، شباهت بسیار زیادی با بانک دارند. یک سرور وجود دارد و شخص یا شرکتی مسئول این سرور است. هنگامی که در این بازی‌ها ثبت نام می‌کنید، اطلاعات وارد شده در این سرور ذخیره می‌شوند.

سروری که از آن نام بردیم، وظیفه انجام تمامی کارها را دارد. اگر شما در یک بازی استراتژیک باشید و به دهکده رقیب حمله کنید، این سرور است که حمله شما را برقرار، و سپس نتیجه آن را به رقیبتان اعلام می‌کند. سپس نتیجه حمله را آرشیو کرده و نگهداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بازی های غیر متمرکز

گیمفای چیست
گیم فای چیست, GameFi چیست

اما بازی های غیر متمرکز تفاوت بسیار زیادی با دیگر بازی‌ها دارند. در این بازی‌ها، هیچ سروری وجود ندارد که بتواند اطلاعات شما را ذخیره کند. تمامی اطلاعات بازی، در کدهای آن خلاصه می‌شوند. هنگامی که شما عضو شبکه بازی های غیر متمرکز شوید، اطلاعات شما را نه یک سرور، بلکه کامپیوتر و یا موبایل تمامی اعضا نگهداری می‌کنند.

در این بازی‌ها شما می‌توانید زمان زیادی را صرف بازی کردن بپردازید. همچنین لازم به ذکر است که به بازی‌ های غیرمتمرکز بهترین بازی های بلاکچین نیز گفته می‌شود. همچنین می‌توانید تبدیل به یکی از اعضای توسعه دهنده این بازی شوید! زیرا که شما این توانایی را دارید تا در صورت برنده شدن در رای‌گیری، آپدیتی که طراحی کرده‌اید را برای بازی منتشر نمایید.

بیشتر بخوانید:

بازی های NFT

گیمفای چیست
گیمفای چیست, بازی غیر متمرکز چیست

بازی های NFT نیز یک دسته از بازیهای غیر متمرکز به شمار می‌روند. NFT فناوری‌ای است که برای تعیین هویت آثار در فضای مجازی و بدون مرکزیت به کار می‌رود. برای مثال، اگر شما یک طراحی دیجیتال را ایجاد کرده و سپس آن را تبدیل به یک NFT کنید، شما صاحب این NFT خواهید بود. افراد مختلف می‌توانند NFT شما را کپی کرده و یا از آن استفاده کنند، اما صاحب واقعی این اثر، شما خواهید بود. اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری از NFT کسب کرده و با نحوه کار آن آشنا شوید، می‌توانید نوشتار ان اف تی (NFT) چیست؟ را مطالعه نمایید.

بازی های ان اف تی نیز نوعی بازی غیرمتمرکز هستند که از NFTها استفاده می‌کنند. بهتر است تا بازی های ان اف تی را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. در اکثر بازی‌های معمولی، شما می‌توانید با استفاده از امتیازهایی که در طی بازی کسب می‌کنید، آیتم‌های مختلفی را خریداری نمایید. این آیتم‌ها می‌توانند کاراکتر،‌ تفنگ، لباس و یا هر چیز دیگری باشند. اما در بازی های ان اف تی تمامی این آیتم‌ها به صورت NFT به وجود می‌آیند. پس هنگامی که در بازی های ان اف تی یک آیتم را به دست آورید، شما رسماً صاحب این آیتم خواهید شد. پس این آیتم دارای ارزش خاصی می‌شود و حتی شاید شما بتوانید آیتم‌های خود را در بهترین سایت های خرید و فروش NFT به فروش رسانده و کسب درآمد کنید!

بیشتر بخوانید:

متاورس

گیمفای چیست
گیم فای چیست, گیم فای چیست

متاورس فناوری است که می‌تواند شما را وارد جهانی مجازی کند. شما می‌توانید وارد یک متاورس شده (چگونه وارد متاورس شویم)، یک زمین در متاورس خریداری کرده (خرید زمین در متاورس)، و با افراد مختلفی که در متاورس حضور دارند تعامل کنید. حتی شما می‌توانید در متاورس ازدواج (عروسی در متاورس) کنید! متاورس به معنای واقعی یک جهان مجازی است که درون کامپیوتر شما قرار گرفته و می‌تواند شما را به افراد مختلف در سراسر جهان متصل کند.

متاورس ارتباط مستقیمی با بازیهای غیر متمرکز ندارد. اما اکنون که با GameFi چیست آشنایی داریم، درک متاورس نیز بسیار ساده‌تر خواهد بود. زیرا که امروزه متاورس به همراه NFT و گیمفا در یکدیگر آمیخته شده‌اند. متاورس‌های امروزی، به صورت غیرمتمرکز به وجود می‌آیند و به نحوی یک گیمفا محسوب می‌شوند. پس اکنون می‌توانیم بهترین پروژه های متاورس را نیز جزو بازی‌ های غیر متمرکز بدانیم.

بیشتر بخوانید:

کسب درآمد از گیمفا

گیمفای چیست
گیم فای چیست, گیم فای چیست

اکنون که پاسخ سوال بازی غیر متمرکز چیست را می‌دانیم، شاید بد نباشد تا به کسب درآمد از گیمفا بپردازیم. همانطور که بالاتر ذکر کردیم، بخش زیادی از بازی‌های غیرمتمرکز یا گیمفا، بازی های NFT نیز محسوب می‌شوند. پس شما می‌توانید به تجربه این بازی‌ها پرداخته و NFT کسب کنید. سپس و با استفاده از NFTهایی که به دست آورده‌اید، می‌توانید آن‌ها را فروخته و کسب درآمد کنید. افراد بسیار زیادی هستند که حاضر به خرید NFT بازی‌های غیرمتمرکز هستند. به همین دلیل است که به این بازی‌ها، بهترین بازی هایی که ارز دیجیتال می دهند نیز گفته می‌شود.

اما یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد که در نوشتار گیم فای چیست جای می‌گیرد، آموزش کسب درآمد در متاورس است. اگر شما با متاورس آشنایی داشته باشید، باید بدانید که متاورس مکانی فوق‌العاده برای کسب درآمد است. راه‌های زیادی در متاورس وجود دارد که می‌تواند به کسب درآمد ختم شود. یکی از مهم‌ترین این راه‌ها، خرید زمین در متاورس است. پس بهتر است تا را صفر تا صد خرید زمین در متاورس آموخته و سپس زمین خود را در متاورس خریداری نمایید. همچنین لازم به ذکر است که اگر پول کافی برای خرید زمین در متاورس را ندارید، می‌توانید اقدام به دریافت وام مسکن در دنیای متاورس کنید! پس همانطور که مشاهده می‌کنید، کسب درآمد از بازی‌های غیرمتمرکز و متاورس، بسیار ساده و امکان پذیر است. پس پیشنهاد می‌شود تا اقدام به تجربه این بازی‌ها کرده و درآمد زیادی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار گیمفای چیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با گیمفای چیست ؟

بازی غیر متمرکز چیست ؟

بازی غیرمتمرکز بازی‌ای است که برخلاف بازی‌های دیگر، توسط یک شخص و یا شرکت مدیریت نمی‌شود و اطلاعات آن به جای ذخیره شدن در سرور، در دسترس تمامی افراد حاضر در شبکه قرار می‌گیرد و به این شکل مدیریت می‌شود.

آیا کسب درآمد از گیمفا ممکن است؟

بلکه اکثر بازی های غیرمتمرکز به شیوه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توانید به کسب درآمد از آن‌ها بپردازید. همچنین متاورس ها نیز نوعی گیمفا محسوب می‌شوند پس کسب درآمد از گیمفا امری بسیار ساده و امکان پذیر است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *