آموزش نصب کیف پول متامسک ؛ تمام روش‌های دانلود متامسک برای کروم و موبایل

تفاوتی ندارد که شما قصد ورود به متاورس را داشته باشید و یا خود را یک سرمایه‌گذار NFT بنامید؛ در هر صورت، ابتدا باید آموزش نصب کیف پول متامسک را بیاموزید.

امروزه بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. اما اگر با نحوه خرید زمین در متاورس و یا نحوه ساخت NFT آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که تمام کیف پول‌های ارز دیجیتال برای انجام کارهای شما کاربردی ندارند.

آموزش نصب کیف پول متامسک

تمام روش‌های دانلود متامسک برای کروم و موبایل

شما می‌توانید فهرست آموزش نصب کیف پول متامسک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک

برخی از کیف پول‌های دیجیتال، از فناوری NFT پشتیبانی می‌کنند. این فناری NFT باعث می‌شود تا شما بتوانید دارایی‌هایی غیر از پول دیجیتال را در کیف پول خود نگه‌ دارید. این دارایی‌ها می‌توانند از هنر دیجیتال، تا زمین متاورس و هزاران مورد دیگر باشند. اگر با NFT آشنا نیستید، می‌توانید نوشتار ان اف تی (NFT) چیست؟ را مطالعه نمایید.

متامسک چیست ؟

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, دانلود متامسک

متامسک بهترین و محبوب‌ترین کیف پول دیجیتال است که برای خرید و فروش NFT و همچنین متاورس (متاورس چیست؟) استفاده می‌شود. بهترین پروژه های متاورس نیز از متامسک پشتیبانی کرده و کمتر پروژه متاورسی وجود دارد که از متامسک پشتیبانی نکند.

برای استفاده از متاورس و یا خرید و فروش هرگونه NFT، در ابتدا باید به دانلود متامسک برای کروم و موبایل بپردازید. بدین صورت، شما یک هویت دیجیتال دارید که می‌توانید برای همیشه از آن استفاده نمایید. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به اموزش نصب متامسک روی ویندوز و دیگر پلتفرم‌ها بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

متامسک کامپیوتر و موبایل

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, آموزش نصب متامسک روی کروم

درحال حاضر، امکان دانلود کیف پول متامسک برای کامپیوتر وجود ندارد. درواقع شما می‌توانید افزونه متامسک کروم را در مرورگر کامپیوتر خود نصب کرده و با استفاده از افزونه متامسک کروم از متامسک استفاده کنید. افزونه متامسک کروم تنها شیوه اموزش نصب متامسک روی ویندوز است.

اما اگر شما از یک تلفن موبایل استفاده می‌کنید، امکان دانلود کیف پول متامسک اندروید و آیفون برای شما وجود دارد. پس شما می‌توانید بدون نیاز به نسخه وب به دانلود کیف پول متامسک اندروید و آیفون بپردازید. همچنین لازم به ذکر است که نصب متامسک روی مرورگر گوشی موبایل امکان پذیر نیست و شما باید به نسخه اپلیکیشن رجوع کنید.

بیشتر بخوانید:

دانلود کیف پول متامسک برای کامپیوتر و موبایل

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, سایت متامسک

برا دانلود کیف پول متامسک برای کامپیوتر و موبایل، شما باید وارد سایت متامسک به آدرس metamask.io شوید. پس از ورود به بخش دانلود، می‌توانید مطابق تصویر پایین نسخه مورد نظر را انتخاب نمایید. گزینه Chrome برای افزونه متامسک کروم ، گزینه Android برای نصب نسخه اندروید و گزینه IOS برای نصب نسخه آیفون صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که در صورتی که شما از مرورگری غیر از کروم استفاده کنید که از افزونه متامسک پشتیانی کند، به طور خودکار نام گزینه Chrome با نام مرورگر شما جایگزین خواهد شد.

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, دانلود متامسک

پس از انتخاب نسخه مورد نظر، می‌توانید با فشردن گزینه آبی رنگ پایین با عنوان Install MetMask for اغدام به دانلود کیف پول متامسک اندروید و یا دیگر نسخه‌ها کنید. لازم به ذکر است که از این بخش به بعد اموزش نصب متامسک روی ویندوز براساس نسخه کروم خواهد بود. با این حال، این مباحث برای تمامی نسخه‌ها تقریباً مشابه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آغاز کار با کروم

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, سایت متامسک

پس از دانلود نسخه کروم متامسک، مطابق تصویر افزونه کروم به مرورگر شما اضافه می‌شود. با کلیک بر افزونه متامسک، شما وارد مراحل اولیه راه‌اندازی متامسک خواهید شد. همانند تصویر، کافی است تا گزینه آبی رنگ با عنوان Get Started را انتخاب کرده و به راه‌اندازی ادامه دهید.

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, اموزش نصب متامسک روی ویندوز

در ادامه و مطابق تصویر بالا، از شما سوال خواهد شد که آیا قصد ایجاد حسابی جدید در متامسک دارید و یا از قبل یک حساب دارید. فرض بر این است که شما تاکنون حسابی در متامسک نداشته‌اید پس باید گزینه Create a Wallet را انتخاب کرده تا به مرحله بعد برسید.

بیشتر بخوانید:

انتخاب گذرواژه

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, نصب متامسک روی مرورگر گوشی

گذرواژه همواره یکی از مهم‌ترین بخش‌های در ثبت‌ نام‌های اینترنتی است. در این مورد نیز شما باید گذرواژه مناسبی انتخاب کرده باشید تا از امنیت حساب خود اطمینان حاصل کنید. مطابق تصویر، شما باید در ابتدا یک گذرواژه را انتخاب و سپس در کادر پایین، آن را مجدداً وارد کنید. سپس گزینه تایید قوانین را فعال کرده و گزینه Create را انتخاب کنید.

متامسک به شما اجازه می‌دهد تا هرگونه گذرواژه‌ای را ایجاد کنید. تنها محدودیت شما برای ایجاد گذرواژه تعداد حداقل حروف، یعنی 8 کارکتر است. با این حال، پیشنهاد می‌شود تا گذرواژه خود را به صورت ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ و کوچک، و همچنین علائم تشکیل دهید. همچنین شما می‌توانید برای اطمینان کامل، از یکی از نرم‌افزارهای تولید گذرواژه معتبر استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

شاه کلید

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, نصب متامسک روی مرورگر گوشی

در ادامه حساب شما در متامسک ساخته می‌شود و آموزش نصب متامسک روی کروم به پایان می‌رسد. اما پس از آموزش نصب متامسک روی کروم شما وارد صفحه‌ای خواهید شد که متامسک سعی می‌کند در یک ویدیوی کوتاه، شاه کلید را برای شما توصیف کند.

شاه کلید متشکل از 12 کلمه شانسی است. این 12 کلمه می‌توانند به شما برای بازیابی حساب متامسک کمک کنند. اما باید دقت کنید که هیچ عنوان این کلمات را به هیچکس حتی اعضای متامسک ندهید. برای نگهداری از این شاه کلید، پیشنهاد می‌شود تا آن را روی یک کاغذ فیزیکی نوشته و در مکانی که اطمینان دارید پنهان کنید. همچنین توصیه شده است که اگر به دنبال ایمنی بیشتر هستید، می‌توانید شاه‌ کلید خود را به چند بخش تقسیم کرده و در چند کاغذ مختلف نوشته و آن‌ها را دور از هم قرار دهید تا هیچکس نتواند به حساب شما دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

دریافت شاه کلید و احراز هویت

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, دانلود متامسک

سپس شما به صفحه‌ای که در تصویر بالا دیده می‌شود منتقل می‌شوید. در این صفحه، شما می‌توانید با کلیک بر تصویری که به صورت تار دیده می‌شود، شاه کلید خود را دریافت نمایید. توجه کنید که شما تنها یک بار می‌توانید شاه کلید خود را دریافت و یادداشت کنید.

در مرحله بعد، شما باید شاه کلید خود را براساس کلماتی که به شما داده شده است به ترتیب بچینید. تنها در این صورت است که می‌توانید به طور کامل به اکانت خود دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

تنظیمات متامسک

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, تنظیمات متامسک

در نهایت صفجه تنظیمات متامسک در اختیار شما قرار گرفته است. این صفحه اصلی متامسک است و شما می‌توانید تمام تنظیمات خود را از همینجا تغییر دهید. همچنین برای اتصال متامسک به متاورس و یابهترین سایت های خرید و فروش NFT، شما باید از طریق سایت مربوط به آن‌ها اقدام کنید.

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, دانلود کیف پول متامسک اندروید

شما می‌توانید با کلیک بر گزینه سه نقطه که با خط قرمز مشخص شده است، وضعیت حساب خود را مشاهده نمایید. با انتخاب گزینه Account details، مشخصات حساب شما مطابق تصویر زیر نمایان می‌شود. شما می‌توانید با کلیک بر علامت مداد، نام حساب خود را ویرایش کنید. همچنین شما می‌توانید به بارکد و آدرس دقیق حساب خود دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

شارژ حساب

آموزش نصب کیف پول متامسک
آموزش نصب کیف پول متامسک, سایت متامسک

اکنون آموزش نصب متامسک روی کروم به پایان رسیده است و شما از همین حالا می‌توانید از متامسک استفاده کنید. با این حال، احتمالاً شما قصد داشته باشید تا مقداری ارز دیجیتال را وارد کیف پول خود کرده تا بتوانید در ادامه از آن‌ها استفاده نمایید.

برای این کار، شما باید با بهترین راه خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال برای یک سرمایه گذار معمولی آشنا باشید. همچنین شما می‌توانید برای سهولت کار، به لیست صرافی های ارز دیجیتال ایرانی رجوع کرده و ارز دیجیتال مورد نظر را از آن‌ها خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار آموزش نصب کیف پول متامسک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با آموزش نصب کیف پول متامسک

متامسک چیست؟

تامسک بهترین و محبوب‌ترین کیف پول دیجیتال است که برای خرید و فروش NFT و همچنین متاورس استفاده می‌شود.

آیا امکان نصب متامسک روی مرورگر گوشی وجود دارد؟

خیر. نصب متامسک روی مرورگر گوشی امکان پذیر نیست و اگر شما از گوشی موبایل استفاده می‌کنید، باید از اپلیکیشن اندروید یا آیفون متامسک استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *