ارز BSV چیست ؟ ؛ تفاوت بیت کوین و بیت کوین اس وی در چیست؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، نسخه‌های متفاوتی از بیت کوین وجود دارد تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا بدانید که ارز BSV چیست ؟

با وجود هزاران ارز دیجیتالی که در دنیا وجود دارد، این حجم زیادی باعث سردرگمی برخی از مخاطبان شده است. بیت کوین اس وی نیز یکی از همین ارزها است که شهرت زیادی دست و پا کرده و مخاطبان دنیای ارز دیجیتال باید با آن آشنایی داشته باشند.

ارز BSV چیست ؟

تفاوت بیت کوین و بیت کوین اس وی در چیست؟

شما می‌توانید فهرست ارز BSV چیست ؟ را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

ارز BSV چیست
ارز BSV چیست

لازم به ذکر است که بیت کوین اس وی یکی از پر حاشیه‌ترین ارزهای دیجیتال است که در سال 2020 ساخته شد. در ادامه بیشتر به حاشیه‌های این ارز دیجیتال و دلیل اصلی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال بیت کوین اس وی چیست ؟

اگر بخواهیم نحوه پیدایش بیت کوین اس وی ر بررسی نماییم، در ابتدا باید مفهوم فورک را درک کنیم. فورک در دنیای ارزهای دیجیتال به زمانی گفته می‌شود که یک برنامه نویس کد یک ارز دیجیتال را کپی کرده و با ایجاد تغییراتی جزئی آن را تبدیل به یک ارز دیجیتال جدید می‌کند. این محصول نهایی می‌تواند تفاوت‌های بسیار زیادی از ارز مبدا داشته باشد و یا این تفاوت‌ها به چند مورد کوچک خلاصه شوند. می‌توانیم این دو مورد را با عناوین هارد فورک و سافت فورک نام گذاری کنیم.

بیت کوین اس وی نیز یک هارد فورک از بیت کوین اصلی است. البته باید گفت که در سال 2017، بیت کوین دچار یک هارد فورک شد که از آن ارزی به نام Bitcoin Cash به وجود‌ آمد. سپس در سال 2022 خود بیت کوین کش نیز دچار هارد فورکی دیگر شده و از دل آن بیت کوین اس وی به وجود آمد.

بیشتر بخوانید:

ارز BSV چیست
ارز BSV چیست, حواشی بیت کوین SV

BSV، مخفف سه واژه Bitcoin Satoshi Vision به معنی بیت کوین دیدگاه ساتوشی است. دروافع سازندگان بیت کوین اس وی قصد داشتند ارزی را ایجاد کنند که تصور می‌کنند شخص ساتوشی ناکموتو قصد داشت بیت کوین به این شکل توسعه بیابد. پس آن‌ها اعتقاد دارند که بیت کوین اس وی، بیت کوین اصلی است و چیزی که ما آن را بیت کوین می‌نامیم، در آپدیت‌های گوناگون ماهیت حقیقی خود را گم کرده است.

چیزی که حاشیه‌های بیت کوین اس وی را افزایش می‌دهد، شخص کریگ استیون رایت است. کریگ رایت شخصی استرالیایی است که برای اولین بار تیم بیت کوین اس وی را تشکیل داده و آن را ایجاد کرد. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. کریگ رایت ادعا می‌کند که یکی از اعضای توسعه دهنده بیت کوین بوده و شخص پشت نام مستعار ساتوشی ناکوموتو نیز خود او است. البته که این ادعا بارها توسط افراد زیادی رد شده است.

شاید همچنان بیت کوین اس وی به قدری که باید مشهور نشده باشد، اما این ارز دیجیتال به دلیل استفاده از پروتکل‌هایی متفاوت و ایجاد چیزی که در وایت پیپر بیت کوین وجود داشت، توانسته است این باور را در عده زیادی ایجاد کند که بیت کوین اس وی، بیت کوین اصلی است.

بیشتر بخوانید:

ارز BSV چیست
ارز BSV چیست, تفاوت بیت کوین و بیت کوین اس وی

بیت کوین و بیت کوین اس وی شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند. برای مثال استخراج بیت کوین اس وی دقیقاً همانند بیت کوین اصلی است. همچنین هر دو ارز دیجیتال، در مجموع شامل 21 میلیون بیت کوین هستند که با استخراج این تعداد ارز، امکان استخراج بیشتر ممکن نخواهد بود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های متفاوت بیت کوین و بیت کوین اس وی، قابلیت مقیاس پذیری آن است. بیت کوین اس وی قصد دارد تا بلاک کپ نامحدود را به کاربران ارائه دهد و بدین منظور، هدف فعلی آن‌ها رسیدن به 1.2 گیگابایت بلاک کپ است. لازم به ذکر است که درحال حاضر بلاک کپ بیت کوین اس وی برابر با 128 مگابایت است.

همچنین درحال حاضر بیت کوین اس وی می‌تواند 300 تراکنش را در یک ثانیه انجام دهد. درحال حاضر بیت کوین به طور میانگین، در هر ثانیه حدود 2000 تراکنش را انجام می‌دهد که بسیار بیشتر از بیت کوین اس وی است. البته که با افزایش سایز بلاک کپ، این عدد می‌تواند از بیت کوین اصلی نیز بالاتر برود.

بیشتر بخوانید:

ارز BSV چیست
ارز BSV چیست, استخراج بیت کوین SV

همانطور که بالاتر نیز ذکر کردیم، استخراج بیت کوین و بیت کوین اس وی تقریباً مشابه یکدیگر است. شما برای استخراج بیت کوین SV نیاز دارید تا از بهترین ماینر برای خانه استفاده نمایید. البته که برای استخراج حرفه‌ای‌تر، نیاز به ماینرهایی بسیار پیشرفته‌تر دارید.

اگر شما تاکنون اقدام به استخراج بیت کوین کرده‌اید، کافی است تا دستگاه‌های ماینر فعلی خود را برای بیت کوین اس وی استفاده کنید. شما به هیچ عنوان نیازی به خرید یک ماینر جدید و متفاوت برای بیت کوین اس وی ندارید.

بیشتر بخوانید:

ارز BSV چیست
ارز BSV چیست, خرید و فروش BSV

خرید و فروش BSV از اکثر صرافی‌های معتبر جهان امکان پذیر است. اکثر صرافی‌های بزرگ و مشهور به استثنا بایننس، بیت کوین اس وی را در لیست خود دارند. کوینبیس، کام، بیت پاندا و چندین صرافی دیگر از جمله مواردی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها بیت کوین اس وی را معامله کنید.

لازم به ذکر است که برای افراد ساکن ایران، شما می‌توانید با بررسی لیست صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با برخی از آن‌ها که امکان خرید و فروش بیت کوین اس وی را دارند آشنا شده و از آن‌ها استفاده کنید. بدین صورت، بسیاری از مشکلات پرداخت‌های بین المللی شما رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارز BSV چیست
ارز BSV چیست, کیف پول بیت کوین SV

برای نگهداری از بیت کوین اس وی‌های خود، کیف پول‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از کیف‌ پول‌های دیجیتال نیز استفاده کنید. با این حال، معمولاً کیف پول‌های آنلاین گزینه مد نظر اکثر افرادی است که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

اتمیک والت، گاردا والت، بیت پای و چندین کیف پول دیگر، گزینه‌هایی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای نگهداری از بیت کوین اس وی استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود تا در ابتدا بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را بشناسید و سپس بهترین مورد را از میان آن‌ها انتخاب کنید. بدین صورت، امنیت بیت کوین اس وی‌های شما حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارز BSV چیست
ارز BSV چیست, سرمایه گذاری BSV

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 و پس از آن 2023، همواره بسیار خوشبینانه به نظر می‌رسد. بیت کوین اس وی نیز از آن دسته ارزهای دیجیتال است که اکثر پیشبینی‌ها آینده ‌آن را تضمین می‌کنند.

در ابتدا پیشبینی می‌شد که بیت کوین اس وی تا پایان سال 2022 حداقل با مبلغ 305 دلار معامله شود. البته که با وجود سقوط قیمت بیت کوین اس وی، درحال حاضر این مبلغ کاملاً دور از انتظار است. درحال حاضر و با وجود این رکود قیمت، نمی‌توانیم پیشبینی دقیقی را برای این ارز دیجیتال ارائه دهیم. با این حال، پیشبینی می‌شود که قیمت بیت کوین اس وی روندی سعودی را پیش گرفته و تا سال 2025 به حداقل 800 دلار قیمت برسد. هرچند که این آمار به هیچ عنوان دقیق نیست.

بیشتر بخوانید:

ارز BSV چیست
ارز BSV چیست, مزایا BSV

بیت کوین اس وی مزایای زیادی به نسبت بیت کوین دارد که به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم. دو مورد از مهم‌ترین‌های آن، سرعت زیاد تراکنش‌ها و مقیاس پذیری زیاد است. همچنین قراردادهای هوشمند که در بیت کوین کمی ضعیف هستند، در بیت کوین اس وی رشد کرده و اختیارات زیادی را به برنامه نویس‌ها می‌دهد.

کارمزدهای بیت کوین اس وی بسیار کم بوده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با هزینه‌ای بسیار کم تراکنش‌ها را انجام دهید. همچنین اندازه بلاک‌های بیت کوین اس وی بسیار بزرگ بوده و باعث میس‌شود تا در آینده از موقعیت بسیار بهتری برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید:

معایب BSV

به طور کلی، بیت کوین اس وی معایب بسیار کمی دارد. اما مهم‌ترین آن‌ها را می‌توانیم ناشناخته بودن آن محسوب کنیم. بیت کوین اس وی هنوز مورد استقبال سرمایه گذاران قرار نگرفته و به شهرتی که باید دست پیدا نکرده است. بدین صورت، برخی از صرافی‌های بسیار بزرگ نیز از این ارز دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند.

در صورتی که در طی زمان بیت کوین اس وی در میان سرمایه گذاران و افراد صاحب نظر شناخته شود، احتمالاً قیمت این ارز دیجیتال بسیار بالاتر رفته و وضعیت بهتری را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ارز BSV چیست ؟ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با ارز BSV چیست ؟

سازنده BSV کیست؟

کریگ استیون رایت شخصی استرالیایی است که برای اولین بار تیم بیت کوین اس وی را تشکیل داده و آن را ایجاد کرد. کریگ رایت ادعا می‌کند که یکی از اعضای توسعه دهنده بیت کوین بوده و شخص پشت نام مستعار ساتوشی ناکوموتو نیز خود او است.

معنی BSV چیست؟

BSV، مخفف سه واژه Bitcoin Satoshi Vision به معنی بیت کوین دیدگاه ساتوشی است. دروافع سازندگان بیت کوین اس وی قصد داشتند ارزی را ایجاد کنند که تصور می‌کنند شخص ساتوشی ناکموتو قصد داشت بیت کوین به این شکل توسعه بیابد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *