معرفی ارز دیجیتال فانتوم ؛ هرآنچه که باید از این بلاک چین جدید بدانید

اگر تاکنون نام بلاک چین و ارز دیجیتال فانتوم را شنیده باشید، در ادامه با فیگار همراه باشید تا به طور مفصل، به معرفی ارز دیجیتال فانتوم بپردازیم.

امروزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین‌های جدید، با سرعت بسیار زیادی ساخته می‌شوند. این امر باعث شده است تا تشخیص ارزهای دیجیتال معتبر میان بهترین شت کوین ها، امری بسیار دشوار باشد. با این حال، یک بلاک چین نسبتاً تازه وجود دارد که از سال 2019، مشغول فعالیت می‌باشد.

معرفی ارز دیجیتال فانتوم

هرآنچه که باید از این بلاک چین جدید بدانید

شما می‌توانید فهرست معرفی ارز دیجیتال فانتوم را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

لازم به ذکر است که فانتوم نه یک ارز دیجیتال، بلکه یک بلاک چین محسوب می‌شود. بلاک چینی که قصد دارد تا همانند اتریوم، بستری

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم

را برای توسعه دهندگان دنیای دیجیتال فراهم کند تا بتوانند به سادگی نرم‌افزارهای تحت بلاک چین منتشر کنند. در ادامه به معرفی ارز دیجیتال فانتوم خواهیم پرداخت.

تفاوت فانتوم و دیگر ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم, ارز دیجیتال فانتوم برای کدام کشور است

در ابتدا شما باید با مفهوم بلاک چین چیست آشنایی کامل داشته باشید. بلاک چین نوعی شبکه است که به صورت غیرمتمرکز کار کرده  و باعث می‌شود تا بتوانید هر کار دیجیتالی را بدون نیاز به یک گرداننده انجام دهید. بیت کوین اولین بلاک چوین و اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز تاریخ بوده است.

بیت کوین یک بلاک چین است که هدف اصلی آن، ارز بیت کوین است. ارز دیجیتال بیت کوین بر بلاک چین اختصاصی‌اش ساخته شده و وجود دارد. اما برخی بلاک چین‌ها وجود دارند که هدفی بسیار بزرگ‌تر دارند. آن‌ها ساخته شده‌اند تا یک پلتفرم را برای توسعه دهندگان بلاک چین ایجاد کنند.

برای درک بهتر این موضوع، مطالعه نوشتار تفاوت کوین و توکن در چیست؟ نیز توصیه می‌شود. بلاک چین فانتوم به وجود آمده است تا ارزهای دیجیتالی گوناگون و یا نرم‌افزارهای غیر متمرکز و یا حتی بهترین بازی های بلاکچین بر آن ساخته شوند. مشهورترین بلاک چینی که شباهت زیادی به فانتوم دارد، اتریوم (اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد ؟) است.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال فانتوم

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم, ارز دیجیتال فانتوم برای کدام کشور است

با وجود یک بلاک چین چند منظوره، اما همچنان مهم‌ترین توکن بلاک چین فانتوم، FTM است که با نام ارز دیجیتال فانتوم شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال توسط سازندگان بلاک چین فانتوم ساخته و عرضه شده است. در هنگام نگار این نوشتار، قیمت ارز فانتوم حدود 0.8 دلار می‌باشد. با این حال این قیمت ثابت نبوده در ادامه به آینده ارز دیجیتال فانتوم خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

آینده ارز دیجیتال فانتوم

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم, قیمت فانتوم

درحال حاضر، آینده ارز دیجیتال فانتوم تقریباً تضمین شده است. به طور کلی، آینده ارزهای دیجیتال بسیار روشن است. اما همچنان ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که برخلاف پیشبینی و یا حتی طبق پیشبینی‌ها، خیلی زود شکست خورده و منجر به شکست مالی سرمایه‌گذاران آن می‌شوند.

شاید در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال، قیمت ارز فانتوم کمی پایین به نظر برسد. اما در نظر داشته باشید که این قیمت باعث می‌شود تا راه برای سرمایه‌گذاران باز شود. لازم به ذکر است که ارز فانتوم، به دلیل قابلیت‌های فنی بسیار دقیق، آینده‌ای بسیار روشن خواهد داشت.

 قیمت ارز دیجیتال فانتوم همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و پیشبینی می‌شود تا در انتهای سال 2022، به قیمت 1.7 دلار برسد. در سال بعد، این مبلغ به حدود 2.42 دلار می‌رسد. در سال 2025 نیز پیشبینی می‌شود که قیمت ارز دیجیتال فانتوم برابر با 4.82 دلار خواهد بود. در نهایت نیز تخمین زده می‌شود که قیمت ارز دیجیتال فانتوم در سال 2030 به حدود 36 دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

استخراج ارز دیجیتال فانتوم

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم, استخراج ارز دیجیتال فانتوم

به طور کلی، 3,175 میلیارد ارز فانتوم وجود خواهد داشت. از این تعداد، تاکنون حدود 80 درصد آن عرضه شده است. بقیه این مقدار نیز به عنوان پاداش استیکینگ برای کاربران عرضه می‌شود. اگر قصد استخراج ارزهای دیجیتال را دارید، شاید بهتر باشید تا یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال 2022 را انتخاب کرده و به جای ارز فانتوم، به استخراج آن بپردازید.

بیشتر بخوانید:

کیف پول ارز دیجیتال فانتوم

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم, کیف پول ارز دیجیتال فانتوم

فانتوم دارای یک کیف پول اصلی و استاندارد با نام Fantom Wallet می‌باشد. شما می‌توانید این کیف پول را در کامپیوتر و موبایل خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که برخی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال که از استاندارد  ERC-20، نیز پیشتیبانی می‌کنند، می‌توانند برای ارز دیجیتال فانتوم استفاده شوند. یکی از مشهورترین آن‌ها، کیف پول متامسک (آموزش نصب کیف پول متامسک) نام دارد.

بیشتر بخوانید:

صرافی ارز دیجیتال فانتوم

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم, صرافی ارز دیجیتال فانتوم

صرافی‌های مشهور زیادی هستند که امکان خرید ارز فانتوم را فراهم می‌کنند.. بایننس، بیتمکس و کوکوین از جمله آن‌ها می‌باشند. لازم به ذکر است که به دلیل تحریمات متعدد، اگر ساکن ایران می‌باشید پیشنهاد می‌شود تا در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به دنبال خرید ارز فانتوم باشید. بیت پین، بیت 24 و والکس از جمله صرافی‌های ایرانی می‌باشند که امکان خرید ارز فانتوم را برای شما فراهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

توکن غیر قابل معاوضه (NFT)

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم, قیمت فانتوم

NFT یا توکن غیر قابل معاوضه، نوعی توکن است که می‌تواند به یک فایل بخصوص مالکیت دهد. امروزه NFTها صنعت هنر دیجیتال را به کلی تغییر داده و باعث ایجاد کسب و کارهایی جدید شده‌اند. برای آشنایی بیشتر با NFT، پیشنهاد می‌شود تا نوشتار ان اف تی (NFT) چیست؟ را مطالعه نمایید.

امروزه اتریوم مهم‌ترین بلاک چین برای NFT است. با این حال، شاید برای شما جالب باشد که فانتوم نیز بسیار مناسب NFT است. شما می‌توانید به ساخت NFT در بلاک چین فانتوم با کارمزدی بسیار پایین بپردازید. این قضیه باعث می‌شود تا در آینده بتوانیم شاهد گسترش NFTها در بستر فانتوم باشیم که می‌تواند کمک زیادی به رشد این بلاک چین کند. همچنین در صورت رشد بلاک چین، قیمت فانتوم نیز بیش از پیش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مزایای ارز فانتوم

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم, مزایای ارز دیجیتال فانتوم

اکنون که آشنایی زیادی با ارز فانتوم دارید، باید با برخی از مزایای ارز فانتوم آشنا شده و بدانید که چرا باید از این ارز دیجیتال استفاده نمایید. به طور کلی، تنها ویژگی‌های فنی است که یک ارز دیجیتال را به نسبت دیگری مهم‌تر می‌کند. در صورتی که یک ارز دیجیتال با وجود ضعف فنی به نسبت دیگری از موقعیت بالاتری برخوردار باشد، درواقع آن ارز یک شت کوین نامیده شده و به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهد. اما ارز فانتوم این گونه نیست.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود عده زیادی از کاربران به استفاده از فانتوم روی آورند، میزان کارمزد تراکنش‌های آن بسیار پایین است. اگر یک بلاک چین کارمزدی را برای تراکنش‌ها تعیین نکند، امکان رخ دادن حملات اسپم زیاد شده و شبکه به ضعف می‌رسد. اما ارز فانتوم با وجود کارمزد، آن را به حدی کم کرده است که تقریباً برای هر کسی معقول باشد. شما می‌توانید با کمتر از یک دلار، هر تراکنشی را در بلاک چین فانتوم انجام دهید.

زمان بسیار پایین هر تراکنش نیز یکی دیگر از مزایای ارز دیجیتال فانتوم می‌باشد. لازم به ذکر است که امنیت شبکه، یکی از ویژگی‌هایی است که تنها در ارزهای دیجیتال معتبر دیده می‌شود. و فانتوم نیز دارای امنیت بسیار کامل و بی‌نقصی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال فانتوم

معرفی ارز دیجیتال فانتوم
معرفی ارز دیجیتال فانتوم, قیمت ارز فانتوم

همانطور که بارها اشاره کردیم، طبق اکثر پیشبینی‌ها ارز دیجیتال فانتوم آینده بسیار روشنی خواهد داشت. پس افرادی که روی این بلاک چین و ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، احتمالاً در آینده نیز به درآمد بسیار زیادی دست خواهند یافت. با این حال، پیشنهاد می‌شود تا پیش از سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال فانتوم، در نگاهی به بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال تمام چارت‌های این ارز دیجیتال در لحظه‌ای که قصد خریداری آن را دارید بیاندازید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی ارز دیجیتال فانتوم سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با معرفی ارز دیجیتال فانتوم

ارز دیجیتال فانتوم برای کدام کشور است ؟

ارز دیجیتال فانتوم توسط دکتر آن بیونگ ایک در استرالیا و در سال 2019 ساخته شد. سپس، آن‌ها دفتر مرکزی خود را به کره جنوبی منتقل کرده‌اند که تا امروز پا برجا است.

آیا NFTها در بلاک چین فانتوم وجود دارند؟

بلاک چین فانتوم به دلیل سرعت تراکنشات بالا و کارمزد بسیار پایین، یکی از بهترین بلاک چین‌ها برای NFT است. با این حال، همچنان این بلاک چین شهرت زیادی در عرصه NFT نداشته و اتریوم در صدر جدول بهترین بلاک چین‌های NFT قرار دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *