اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد ؟ ؛ قیمت، نحوه استخراج، و ویژگی‌ های آن

اگر تاکنون حتی یک بار نام اتریوم را شنیده‌اید، می‌توانید با فیگار همراه شده تا به پاسخ اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد بپردازیم.

اتریوم یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال درحال حاضر، و یکی از مهم‌ترین بلاک چین‌های موجود است. اگر با ارز دیجیتال آشنایی ندارید، می‌توانید نوشتار را ارز دیجیتال چیست ؟‌ مطالعه نمایید. با این حال، اتریوم تفاوت بسیار زیادی با مفهوم ارز دیجیتال که پیش‌تر شناخته می‌شد دارد.

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد ؟

قیمت، نحوه استخراج، و ویژگی‌ های آن

شما می‌توانید فهرست اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد

اتریوم همانند یک پلتفرم در میان دیگر ارزهای دیجیتال وجود دارد. این بلاک چین به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های غیر متمرکز خود را با هزینه‌ای بسیار کم ساخته و منتشر کنند. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به بررسی اتریوم بپردازیم.

بلاک چین اتریوم چیست ؟

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد, بلاک چین اتریوم چیست

بلاک چین به نوعی شبکه غیر متمرکز می‌گویند که می‌تواند هر کاری را بدون مرکزیت و بدون نیاز به یک مسئول انجام دهد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در این باره در نوشتار بلاک چین چیست و چه هدفی دارد به دست آورید. با این حال، پاسخ سوال لاک چین اتریوم چیست کمی متفاوت است.

اتریوم یک بلاک چین مادر است که صدها یا هزاران ارز دیجیتال، برنامه، و یا بازی های بلاکچین در آن قرار دارند. برای مثال، ارز دیجیتال تتر و یا بایننس کوین که شهرت بسیار زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال دارند، در بلاک چین اتریوم تشکیل شده‌اند. شما می‌توانید اتریوم را یک بیت کوین تصور کنید که قابل برنامه نویسی است و هرکسی می‌تواند با پرداخت مقدار کمی کارمزد، برنامه‌های خود را در اتریوم منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

رمز ارز اتریوم چیست ؟

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد, رمز ارز اتریوم چیست

پاسخ سوال رمز ارز اتریوم چیست با بلاک چین اتریوم متفاوت است. اتر که عده زیادی آن را به اشتباه با اتریوم برابر می‌دانند، ارز دیجیتال اصلیی اتریوم محسوب می‌شود. برای درک بهتر تفاوت اتر و اتریوم، در ابتدا باید تفاوت کوین و توکن را درک کنید.

درواقع کوین به ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که یک بلاک چین اختصاصی دارند. اما توکن به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که در یک بلاک چین دیگر همانند اتریوم ساخته شده‌اند. اتریوم نام این بلاک چین است و صدها توکن متفاوت در این بلاک چین وجود دارند. با این حال، اتر رمز ارز اصلی اتریوم محسوب می‌شود که توسط سازندگان خود اتریوم ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

تفاوت اتریوم و بیت کوین

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد, تفاوت اتریوم و بیت کوین

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، تفاوت اصلی کوین و توکن در بلاک چین آن‌ها است. تفاوت اتریوم و بیت کوین نیز در همین جمله خلاصه می‌شود. بیت کوین یک کوین، و اتریوم یک بلاک چین محسوب می‌شود که شامل کوین‌ها و توکن‌های متفاوت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

استخراج اتریوم

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
توقف استخراج اتریوم, اتریوم تا کی قابل استخراج است

استخراج اتریوم نیز همانند هر ارز دیجیتال دیگری برای عموم ممکن است. کافی است تا با بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال  آشنا شده و با استفاده از آن‌ها، به استراخ اتریوم بپردازید. لازم به ذکر است که نرخ استخراج در هر 14 ثانیه، دو اتر می‌باشد.

این عدد به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، کمی بالا به نظر می‌رسد. با این حال، نباید کاربرد بسیار زیاد اتریوم را از یاد برده و آن را با کوین‌ها مقایسه کنیم.

بیشتر بخوانید:

اتریوم تا کی قابل استخراج است ؟

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد, توقف استخراج اتریوم

برخلاف بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، توقف استخراج اتریوم وجود ندارد و زمان پایان استخراج اتریوم تا ابد است. برای مثال، بیت کوین یک محدودیت بزرگ دارد که تعداد کوین‌های بیت کوین در مجموع 21 میلیون عدد بوده و هیچ گاه بیش از این نخواهد شد. با این حال، زمان پایان استخراج اتریوم تقریباً وجود ندارد و سازندگان آن اعتقاد دارند که این استراتژی، آینده بهتری را برای این ارز دیجیتال به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

جایگزین استخراج اتریوم

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد, جایگزین استخراج اتریوم

با وجود نبود زمان پایان استخراج اتریوم شاید شما به دلیل سخت افزار ضعیفی که در اختیار دارید، تصمیم به یافتن یک جایگزین استخراج اتریوم بگیرید. ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که شما می‌توانید به عنوان جایگزین استخراج اتریوم از آن‌ها استفاده نمایید. بیت کوین یکی از مهم‌ترین آن ها است. همچنین شما می‌توانید با بهترین ارزهای دیجیتال 2022 برای استخراج در فیگار آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی کوتاه مدت اتریوم

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد, آینده اتریوم در سال 2022

پیش بینی کوتاه مدت اتریوم خبرهای خوبی از آینده اتریوم در سال 2022 را به کاربران می‌دهد. تقریباً تمامی کارشناسان اطمنینان دارند که باری دیگر،‌ قیمت اتریوم در سال 2022 به 4000 الی 4500 دلار خواهد رسید. اما سوال اصلی درباره آینده رمزارزها آن است که این قیمت تا کجا ادامه خواهد یافت؟ اگر اتریوم سیر صعودی خود را همچون سال 2021 طی کرده و ادامه دهد، شرایط بسیار خوبی در انتظار آن است. بدین ترتیب، قیمت  اتریوم می‌تواند به 6500 تا 8000 دلار برسد که یک موفقیت عظیم است!

لازم به ذکر است که ما انتظار انتشار نسخه دوم اتریوم را داریم که در صورت انتشار آن در سال 2022، آینده اتریوم در سال 2022 حتی از چیزی که گفته شد نیز بسیار بزرگ‌تر خواهد بود و قیمت این رمز ارز می‌تواند به بیش از 12000 دلار برسد. شما می‌توانید نوشتار آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 را برای اطلاع از قیمت دیگر ارزهای دیجیتال در سال 2022 مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بلند مدت اتریوم

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد, پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2025

اگر در پیش بینی بلند مدت اتریوم اتریوم 2 را در نظر نگیریم، می‌توانیم به نتایج نسبتاً روشنی برسیم. قیمت اتر هر سال بیشتری شده و با وجود نوسانات کم و زیاد، پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2025 برابر با چیزی بین 8000 تا 12000 دلار خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل عدم توقف استخراج اتریوم در سال‌های آینده، پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2025 عددی نسبتاً دقیق می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

خرید اتریوم در ایران

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد, اتریوم در ایران قانونی است

همانند هر ارز دیجیتال دیگری، اتریوم در ایران قانونی است و شما می‌توانید به سادگی آن را با استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی خریداری کرده و بفروشید. استفاده از صرافی‌های ایرانی برای خرید اتریوم در ایران ضروری است و باعث می‌شود که شما نیازی به یک واسطه برای خریداری از صرافی‌های جهانی نداشته باشید. همچنین برخلاف تصور برخی افراد، اتریوم در ایران قانونی است و هیچ محدودیتی در خرید و فروش آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

قیمت اتریوم

اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد
اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد, تبدیل قیمت اتریوم به تومان

درحال حاضر و در هنگام تحریر این نوشتار، قیمت اتریوم به دلار برابر با 2950 دلار است. با توجه به قیمت اتریوم به دلار فعلی، می‌توان تبدیل قیمت اتریوم به تومان را حدود 82 میلیون دلار به دست می‌آوریم. اما باید بدانید که قیمت اتریوم به دلار ثابت نیست و شما باید برای تبدیل قیمت اتریوم به تومان در لحظه، از سایت تحلیل ارز دیجیتال استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با اتریوم چیست و چه تفاوت هایی با بیت کوین دارد

سازنده اتریوم چه کسی می‌باشد؟

ویتالیک بوترین، در سال 2013 و در سن 18 سالگی، برای اولین بار اتریوم را به وجود آورد.

تفاوت اتریوم و بیت کوین در چیست؟

بیت کوین نام یک ارز دیجیتال است که در بلاک چینی به همین نام قرار دارد. اما اتریوم نام یک بلاک چین بزرگ است که این امکان را به توسعه دهندگان می‌دهد تا کوین‌ها، برنامه‌ها، بازی‌ها و دیگر موارد را در بلاک چین آن‌ها و با کارمزدی بسیار پایین توسعه دهند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *