تفاوت کوین و توکن در چیست؟ ؛ هرآنچه که باید در رابطه با تفاوت ارز دیجیتال و توکن بدانید

احتمالاً تاکنون تشخیص کوین و توکن برای شما کمی دشوار بوده باشد. تا پایان این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به طور مفصل تفاوت کوین و توکن را شرح دهیم.

توکن، کوین، ارز دیجیتال و کریپتو کارنسی نام‌هایی هستند که گاهاً در دنیای بلاک چین به گوش می‌رسند. در ابتدا به نظر می‌رسد که تمامی این نام‌ها به یک مفهوم اشاره دارند اما اینطور نیست. لازم به ذکر است که کوین، ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی هر سه یک مفهوم را بازگو می‌کنند اما واژه توکن تفاوت بسیار زیادی با این نام‌ها دارد.

تفاوت کوین و توکن در چیست؟

هرآنچه که باید در رابطه با تفاوت ارز دیجیتال و توکن بدانید

شما می‌توانید فهرست تفاوت کوین و توکن در چیست؟ را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

تفاوت کوین و توکن
تفاوت کوین و توکن به زبان ساده, فرق توکن و ارز دیجیتال

به طور خلاصه، تفاوت کوین و توکن به زبان ساده در یک جمله خلاصه می‌شود. کوین به ارز دیجیتالی گفته می‌شود که شبکه بلاک چین اختصاصی خود را دارد و توکن ارز دیجیتال مشابهی است که در اکوسیستم بلاک چین‌های دیگر همانند اتریوم قرار می‌گیرد. در ادامه با فیگار باشید تا به طور کامل‌تر به تفاوت توکن و کوین بپردازیم.

بلاک چین چیست؟

تفاوت کوین و توکن
تفاوت کوین و توکن, فرق توکن و ارز دیجیتال

برای درک بهتر تفاوت توکن و ارز دیجیتال توصیه می‌شود تا در ابتدا با مفهوم بلاک چین آشنا شوید. بلاک چین نوعی شبکه است که برای اولین بار هنگام ساخت بیت کوین به وجود آمد. شبکه‌های بلاک چین به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توانند به صورت غیر متمرکز و بدون نیاز به یک سرور مرکزی انواع اعمال را انجام دهند.

اولین کاربرد مهم بلاک چین‌ها در سیستم بانکداری غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال بوده است. برای مثال، بیت کوین یک ارز دیجیتال است که به واسطه بلاک چین اختصاصی‌اش تمامی تراکنشات را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهد. اگر قصد دارید تا بیشتر با بلاک چین آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود تا بلاک چین چیست و چه هدفی دارد نوشتار را مطالعه نمایید. در ادامه به توضیح تفاوت کوین و توکن به زبان ساده خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

کوین چیست؟

تفاوت کوین و توکن در چیست؟
تفاوت کوین و توکن, فرق توکن و کوین

کوین نوع اولیه از ارزهای دیجیتال است. اگر شما پاسخ سوال ارز دیجیتال چیست ؟‌ را بدانید،احتمالاً با چیستی کوین نیز آشنایی دارید. به طور خلاصه، هر کوین دارای یک بلاک چین اختصاصی می‌باشد. بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، کاردانو و چندین مورد دیگر از مشهورترین کوین‌ها می‌باشند. اما برای درک کامل فرق ارز دیجیتال و توکن باید با توکن نیز آشنایی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

توکن چیست؟

تفاوت کوین و توکن
تفاوت کوین و توکن, فرق ارز دیجیتال و توکن

توکن‌ها دومین نوع از ارزهای دیجیتال هستند. واژه توکن در لقت می‌تواند برای کوین‌ها نیز به کار رود. از لحاظ فنی به هر یک عدد سکه از هر ارز دیجیتال، توکن گفته می‌شود و کوین تنها یک اصطلاح است. با این حال،  تفاوت های کوین و توکن در لفظ کاملاً متفاوت است و اکنون قصد داریم تا توکن را برای شما شرح دهیم.

توکن به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که یک بلاک چین اختصاصی ندارند. درواقع بلاک چین‌هایی همانند اتریوم وجود دارند که برای کار بخصوصی ساخته نشده‌اند. بلکه این بلاک چین‌ها با یک زبان برنامه نویسی مختص آن‌ها، این امکان را به برنامه نویسان می‌دهند تا بتوانند بدون نیاز به ساخت یک بلاک چین جدید، برنامه‌های خود را در بستر بلاک چین‌ بسازند.

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، اتریوم مشهورترین بلاک چینی است که امکان برنامه نویسی در آن وجود دارد. با این حال، ایاس، بایننس چین و تزوس سه مورد دیگر از این بلاک چین‌ها هستند. اکنون که تفاوت های توکن و کوین را می‌دانید، شاید بد نباشد تا مزایای توکن‌ها بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

مزایای توکن

تفاوت کوین و توکن
تفاوت کوین و توکن, فرق توکن و کوین

شناخت مزایای توکن باعث می‌شود تا فرق توکن و کوین را بهتر درک کرده و بدانید که چرا برخی ترجیح می‌دهند تا ارز دیجیتال خود را به صورت توکن عرضه کنند. به طور کلی، سادگی ساخت توکن دلیل اصلی تفاوت توکن و کوین در هنگام ساخت است.

اگر شما یک توسعه دهنده نرم افزار باشید و قصد داشته باشید تا یک نرم افزار، بازی و یا هر چیز دیگر را به صورت غیرمتمرکز عرضه کنید، توکن بهترین گزینه برای شما است. شما می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه و با هزینه‌ای بسیار کم برای کارمزد، نرم افزار خود را توسعه دهید.

بیشتر بخوانید:

کیف پول دیجیتال

تفاوت کوین و توکن
تفاوت کوین و توکن به زبان ساده, تفاوت توکن و کوین

اگر شما از یک کوین استفاده کنید، احتمالاً شما به یک کیف پول اختصاصی نیز نیاز خواهید داشت. هر ارز دیجیتال در بلاک چینی متفاوت قرار دارد پس کاملاً منطقی است که یک کیف پول واحد نتواند از اطلاعات ارزهای دیجیتال متفاوت پشتیبانی کند.

با این حال، شما می‌توانید یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را که با اتریوم سازگار است انتخاب کرده و طیف عظیمی از توکن‌های مبتنی بر اتریوم را استفاده نمایید. شما می‌توانید با استفاده از تنها یک کیف پول دیجیتال مناسب بلاک چین مادر، تمامی توکن‌های زیر مجموعه آن را نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:

شت کوین‌

تفاوت کوین و توکن
تفاوت کوین و توکن, تفاوت توکن و ارز دیجیتال

شت کوین اصطلاحی است که طی سال‌های اخیر شکل گرفته است. اکنون که شما فرق توکن و ارز دیجیتال را می‌دانید، از سادگی ساخت یک توکن نیز با خبر هستید. بدین صورت عده زیادی اقدام به ساخت توکن‌هایی می‌کنند که عملاً هیچ فایده‌ای ندارند.

توکن‌هایی که بی‌فایده باشند، شت کوین نام می‌گیرند. این توکن‌ها تنها با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای مشهور می‌شوند و پس از پر شدن جیب سازندگانشان با پول،‌ خیلی زود فراموش می‌شوند. شما می‌توانید با بهترین شت کوین های 2022 در فیگار آشنا شوید. اما حتما در یاد داشته باشید که خریداری شت کوین‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و همانند قمار، شما ممکن است به سادگی تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید:

هدف اصلی توکن

تفاوت کوین و توکن
تفاوت کوین و توکن, تفاوت های کوین و توکن

درحالی که اکثر کوین‌ها به عنوان یک واحد پول استفاده می‌شوند، اما هدف اصلی توکن‌ها کمی متفاوت است. اکثر توکن‌ها برای کار بخصوصی ساخته می‌شوند. برای مثال، یکی از کاربردهای یک توکن می‌تواند بلیت مترو باشد. بدین معنی که شما با خرید 5 عدد از توکن‌های مترو، می‌توانید 5 مرتبه از مترو استفاده نمایید. اگر یک توکن بی‌هدف باشد، همانند چیزی که بالاتر توصیف کردیم تبدیل به یک شت کوین می‌شوند. کاربرد توکن‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و در ادامه قصد معرفی برخی دیگر از کاربردهای توکن را داریم.

بیشتر بخوانید:

توکن غیر قابل معاوضه (NFT)

تفاوت کوین و توکن
تفاوت کوین و توکن به زبان ساده, فرق کوین و توکن

NFT یا توکن غیر قابل معاوضه یکی از مهم‌ترین توکن‌هایی است که امروزه تولید می‌شود. این توکن‌ها به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که غیر قابل معاوضه باشند. به نوعی این توکن‌ها همانند پول نیستند و مثل یک تابلوی نقاشی، تنها یک عدد از هرکدام آن‌ها وجود دارد. شما می‌توانید نوشتار ان اف تی (NFT) چیست؟ را برای آشنایی بیشتر با NFT مطالعه نمایید.

امروزه NFTها بخش مهمی از دنیای دیجیتال را در بر گرفته‌اند. اگر شما خود را یک هنرمند می‌دانید، احتمالاً می‌توانید آینده بزرگی در عرصه NFT داشته باشید. تنها کافی است تا تفاوت های توکن و کوین را بدانید و سپس با بهترین توکن های NFT آشنا شوید. در نهایت نیز پیشنهاد می‌شود تا نوشتار چگونه NFT بسازیم ؟ را مطالعه کرده و به صورت جدی وارد این عرصه شوید.

بیشتر بخوانید:

متاورس

تفاوت کوین و توکن در چیست؟
تفاوت های توکن و کوین, تفاوت توکن و ارز دیجیتال

متاورس یکی دیگر از فناوری‌هایی است که امروزه به تفاوت های کوین و توکن وابسه است. امروزه تقریباً تمامی پروژه های متاورس براساس یک بلاک چین ساخته شده‌اند. همچنین این متاورس‌ها در یک بلاک چین اختصاصی قرار ندارند و اکثر آن‌ها همانند توکن‌ها در بلاک چین‌های بزرگ قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

بازی های بلاک چین

تفاوت کوین و توکن در چیست؟
تفاوت کوین و توکن, فرق ارز دیجیتال و توکن

یک مثال دیگر از توکن‌های بلاک چین، بهترین بازی های NFT است. اکثر این بازی‌ها در بستر بلاک چین اتریوم قرار دارند. همچنین آن‌ها توکن‌های مختص خود را دارند که باعث می‌شوند شما بتوانید به کسب درآمد از بهترین بازی های بلاکچین 2022 برسید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تفاوت کوین و توکن در چیست؟ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با تفاوت کوین و توکن

فرق کوین و توکن چیست؟

فرق کوین و توکن به بلاک چین آن‌ها مربوط است. کوین‌ها در بستر یک بلاک چین اختصاصی ساخته می‌شوند اما توکن‌ها در بلاک چین‌های بزرگتر همانند اتریوم شکل می‌گیرند.

شت کوین چیست؟

اکثر توکن‌ها برخلاف کوین‌ها که کاربرد مالی دارند، هدفی بخصوص و متفاوت دارند. اگر یک توکن کاملاً بی‌هدف باشد و تنها به واسطه تبلیغات رسانه‌ای مشهور شود، شت کوبن نامیده می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *