معرفی نقش های بازی مافیا ؛ چند نقش در بازی مافیا وجود دارد ؟

اگر برخی از نقش‌هایی که بازی مافیا وجود دارند را به خوبی نمی‌شناسید، تا انتهای نوشتار معرفی نقش های بازی مافیا با فیگار همراه باشید تا به آن‌ها بپردازیم.

تفاوتی ندارد که شما آموزش بازی مافیا را بلد باشید و یا به تازگی قصد انجام بازی مافیا را داشته باشید؛ در هر صورت،‌ احتمالاً نقش‌های بسیار زیادی در بازی‌ مافیا وجود دارند که شما آن‌ها را نمی‌شناسید.

معرفی نقش های بازی مافیا

چند نقش در بازی مافیا وجود دارد ؟

شما می‌توانید فهرست معرفی نقش های بازی مافیا را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

در سناریوهای مختلف مافیا، گروه‌ها و نقش‌های متفاوت زیادی وجود دارند. شاید تعداد آن‌ها به قدری باشد که نتوانیم تمام آن‌ها یک جا گردهم آوریم. با این حال،‌ شما می‌توانید با نوشتار معرفی نقش های بازی مافیا همراه فیگار باشید تا برخی از مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

نقش های شهروندی بازی مافیا

به طور کلی می‌توانیم نقش‌های بازی مافیا را به گروه مافیا، گروه شهروندان و نقش‌های مستقل تقسیم کنیم. در ابتدا نیز به شرح گروه شهروندان خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نقش شهروند عادی در بازی مافیا

شهروند عادی یکی از نقش های بازی مافیا کلاسیک است. شهروند عادی عملاً هیچ قدرت منحصر به فردی ندارد و صرفا‌ً می‌تواند در رای گیری‌ها و گفتگوهای روزانه شرکت کند.

بیشتر بخوانید:

نقش دکتر در بازی مافیا

دکتر یکی دیگر از نقش های بازی مافیا کلاسیک است. این شخصیت می‌تواند هر شب یک نفر را انتخاب کرده و او را از شلیک مافیا نجات دهد. هرچند اگر او شخص اشتباهی را انتخاب کند، مافیا می‌تواند هدف خود را بکشد.

نقش کارآگاه در بازی مافیا

کارآگاه یکی از اعضای شهروندان است که می‌تواند هر شب از گرداننده بازی سوال کند که شخص مورد نظرش عضو مافیا است یا خیر. لازم به ذکر است که کارآگاه نمی‌تواند با یک سوال متوجه مافیا بودن پدرخوانده شود و برای این کار باید دو بار در رابطه با پدرخوانده سوال کند.

نقش قدیس در بازی مافیا (کشیش)

قدیس یا کشیش، یکی از اعضای شهروندان است که می‌تواند برای کسی که توسط ناتاشا سایلنت شده باشد دعا خوانده و اثر ناتاشا را حذف کند. لازم به ذکر است که اگر قدیس شخص اشتباه را انتخاب کند اتفاقی نمی‌افتد و کارایی او تنها برای مقابله با ناتاشا است. (در ادامه به توصیف نقش ناتاشا خواهیم پرداخت.)

نقش روانشناس در بازی مافیا (ناتاشا)

نقش روانشناس در بازی مافیا و یا همان ناتاشا، می‌تواند هر شب یک نفر را انتخاب کرده و او را برای روز بعد سایلنت کند. این بدان معناست که این بازیکن حق صحبت، تایید دیگران و یا شرکت در رای گیری‌ها را ندارد. اگر شخص سایلنت شده این موارد را رعایت نکند، توسط گرداننده از بازی حذف خواهد شد. قدیس نیز تنها کسی است که می‌تواند سکوت شخصیت ناتاشا را خنثی کند.

نقش نگهبان در بازی مافیا

نقش نگهبان شباهت زیادی به دکتر دارد و می‌تواند هر شب از یک نفر نگهبانی کرده و جلوی کشته شدن او توسط مافیا را بگیرد. اگر نگهبان از گروگان گیر مافیا نگهداری کند، او نمی‌تواند در این شب کسی را گروگان بگیرد.

نقش فروشنده در مافیا

فروشنده یکی از اعضای شهروندان است که قدرت منحصر به فردی دارد. او می‌تواند تنها یک بار در طول بازی، قدرت یک شخص را برای تمام بازی از او بگیرد.

نقش حرفه ای در مافیا (اسنایپر)

حرفه‌ای یا اسنایپر یکی از اعضای شهروندان است که معمولاً دو یا سه تیر دارد. تعداد تیرها با توجه به تعداد بازیکنان متغیر است. اسنایپر می‌تواند در شب به صورت اختیاری یکی از بازیکنان را که گمان می‌کند مافیا است بکشد. البته که او می‌تواند کاری نکند. اگر اسنایپر یک مافیا را بکشد به کار خود ادامه می‌دهد اما اگر به اشتباه یک شهروند را به قتل برساند، خودکشی کرده و از بازی حذف می‌شود. همچنین تیرهای اسنایپر بر دکتر و جان سخت تاثیر ندارد.

نقش قهرمان در مافیا

قهرمان می‌تواند دو شب در بازی مافیا یک نفر را انتخاب کند. بازیکن انتخاب شده به مدت یک شبانه روز از هر اتفاقی نجات پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که قهرمان نمی‌تواند خودش را برای محافظت انتخاب کند.

نقش تایلر در بازی مافیا (بچه ماسون)

تایلر یا بچه ماسون، از اعضای فراماسون هستند و در شب اول همراه با فراماسون‌های دیگر چشم‌هایشان را باز می‌کنند و همدیگر را می‌شناسند.

 نقش های مافیا بازی مافیا

در ادامه نوشتار معرفی نقش های بازی مافیا به نقش‌های مهم تیم مافیا خواهیم پرداخت. با فیگار در معرفی نقش های بازی مافیا همراه باشید.

 نقش مافیا عادی در بازی مافیا

مافیا عادی قدرت خاصی ندارد اما در گروه مافیا است و باید خود را شهروند جا زده و در رای گیری‌ها علیه تیم شهروندان عمل کند.

 نقش پدرخوانده در بازی مافیا (رئیس مافیا)

پدرخوانده که به گادفادر و رئیس مافیا نیز شناخته می‌شود، تصمیم گیرنده اصلی مافیا است و او مقتول هر شب را انتخاب می‌کند. کارآگاه نیز نمی‌تواند با یک پرسش متوجه مافیا بودن پدرخوانده شود.

نقش شاه کش در مافیا

شاه کش می‌تواند دو بار در شب و یا مرحله دوم رای گیری، نقش یک بازیکن را حدس بزند. در صورتی که حدس شاه کش درست باشد،‌ بازیکن ذکر شده کشته می‌شود.

نقش معشوقه در بازی مافیا

همانطور که از نام معشوقه واضح است، این شخصیت معشوقه پدرخوانده است. اگر به نحوی پدرخوانده در طی بازی کشته شود، معشوقه جای او را می‌گیرد.

نقش تروریست در بازی مافیا

تروریست یکی از نقش های بازی مافیا کلاسیک پیشرفته است. او عضو مافیا است و اگر در طول روز به رای شهروندان کشته شود، می‌تواند یک نفر را ترور کرده و همراه خود حذف کند.

نقش گروگان گیر در بازی مافیا

گروگان گیر برخلاف دیگر اعضای مافیا، همزمان با دیگران بیدار نشده و بقیه اعضای مافیا را نمی‌شناسد. او هر شب یک نفر را به انتخاب خود گروگان گرفته و شخص انتخاب شده در آن شب نمی‌تواند از قدرت خود استفاده کند.

نقش ماتادور در بازی مافیا

شب‌ها با تیم مافیا بیدار می‌شود و هر شب از توانایی خود استفاده می‌کند. در شب هر بازیکنی را نشان دهد توانایی شب او را آن شب از وی خواهد گرفت و فرد نشان شده اگر بیدار شود با ضربدر گرداننده مواجه می‌شود اما فردا مجدد می‌تواند از توانایی اش استفاده کند. ماتادور دو شب متوالی نمی‌تواند یک بازیکن را نشان کند.

نقش های مستقل بازی مافیا (خاکستری)

بخشی از معرفی نقش های بازی مافیا نیز به شخصیت‌های مستقل اختصاص می‌یابد. شخصیت‌های مستقل زیادی در بازی وجود دارند. این شخصیت‌ها عضو مافیا یا شهروندان نیستند و به صورت فردی کار می‌کنند. همچنین آن‌ها زمانی پیروز می‌شوند که هر دو تیم مافیا و شهروندان سقوط کنند. البته که برخی از آن‌ها شرط پیروزی منحصر به فردی دارند.

نقش جانی در بازی مافیا

جانی می‌‌تواند هر دو شب در طول بازی یک نفر را بکشد. در این شب، او از دست مافیا نیز در امان است. شرط پیروزی او در ابتدا حذف مافیا و سپس افراد مستقل است. در انتها نیز باقی ماندن در میان دو شخص باقی مانده، شرط نهایی پیروزی او است.

نقش شیطان صفت در مافیا

شیطان صفت از شب دوم هر شب باید به تعداد عدد آن شب چند بازیکن را انتخاب کند. اگر بازیکنان انتخاب شده از یک گروه باشند، همگی حذف می‌شوند. شرط پیروزی او نیز پیروزی هزار چهره‌ است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نقش هزار چهره در مافیا

شخصیت هزار چهره نقش هر بازیکنی را که با رای گیری حذف شود، تا زمان رای گیری بعدی تصاحب می‌کند. همچنین اگر کسی روی او کاری انجام دهد، این کار به خودش بر می‌گردد. شرط برنده شده هزار چهره ماندن در میان 3 بازیکن نهایی است.

نقش مجهول در مافیا

مجهول قدرت خاصی ندارد و عضو هیچ گروهی نیست. اگر یکی از اعضای مافیا یا شهروندان هر کاری روی او اعم از به قتل رساندن و یا نگهبانی انجام دهند، او نمی‌میرد و به آن تیم می‌پیوندد. اگر مجهول تا پایان بازی به تیمی نپیوندد، با پیروزی گروه مستقل برنده می‌شود.

نقش جوکر در مافیا

نقش مستقل جوکر به دو صورت در سناریوهای مختلف بازی مافیا حضور دارد. نوع اول بدین صورت است که اگر او در رای گیری روزانه اعدام شود،‌ چهار نفر را با خود حذف می‌کند. اگر با حذف این چهار نفر بازی تمام شود، جوکر پیروز می‌شود و در غیر این صورت، بازی ادامه پیدا می‌کند.

در نوع دوم، نقش مستقل جوکر هنگام اعدام شدن بدون حذف هیچ بازیکنی پیروز می‌شود. لازم به ذکر است که جوکر نمی‌تواند در طی شب کشته شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی نقش های بازی مافیا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با معرفی نقش های بازی مافیا

چند نقش در بازی مافیا وجود دارد ؟

در بازی مافیا کلاسیک، پدرخوانده، مافیا ساده، شهروند ساده، دکتر و کارآگاه نقش‌های بازی هستند.

نقش معشوقه در بازی مافیا به چه صورت است؟‌

همانطور که از نام معشوقه واضح است، این شخصیت معشوقه پدرخوانده، و عضو مافیا است. اگر به نحوی پدرخوانده در طی بازی کشته شود، معشوقه جای او را می‌گیرد.


One thought on “معرفی نقش های بازی مافیا ؛ چند نقش در بازی مافیا وجود دارد ؟

  1. سلام.اگر شخصی بعنوان مافیا توسط روانپزشک سایلنت شد و در همان شب تفنگ تفنگدار بدست او داده شد ایا با توجه به اینکه سایلنت است و حتی حق دفاع ندارد میتواند در روز از تفنگ تفنگدار استفاده کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *