نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ انقراض انسان به دست توهم فراموشی

[yasr_overall_rating]در این نوشتار قرار است به سریالی بپردازیم که حقیقتا بعد از سریال بلک میرور می‌شود این سریال را نام برد که به انقراض انسان به شکلی منطقی ما را روبرو میکند. در ادامه با سایت فیگار همراه باشید تا با بررسی و نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots شما را با این سریال بیشتر آشنا کنیم.

Love Death And Robots Season 2 با نام مستعار Love Death + Robots فصل 2 در Netflix منتشر شد. این فیلم توسط تیم میلر به همراه جوشوا دونن، دیوید فینچر و جنیفر میلر ساخته و تولید شده است.

فصل اول در سال 2019 اکران شد و مورد انتقادات بسیاری از منتقدان و بینندگان قرار گرفت. بنابراین، آیا فصل دوم توانسته خودش را با مدل قبلی خود در فصل اول قابل قیاس جلوه دهد؟ این سوالی هست که با خواندن این نقد می‌توانید برای جواب دادن آن بهتر عمل کنید.

قسمت های فصل 2 این مجموعه آنتولوژی انیمیشن بزرگسالان مانند قسمت اول کمتر از 18 دقیقه است. این بار فقط هشت قسمت وجود دارد که هر قسمت توسط افراد و استودیوهای مختلف نوشته، کارگردانی و ساخته شده است.

اگر از طرفداران این مجموعه و این انیمیشن هستید، می‌دانید که Netflix امتیاز متفاوتی به هر کدام از طرفداران خود می‌دهد. شما هرگز نخواهید فهمید با چه چیزی شروع می‌کنید و چگونه برای شما پایان می‌یابد. این زیبایی این سریال است.

نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots

انقراض انسان به دست توهم

مطالبی که در ادامه خواهید خواند به شرح زیر است:

  • انقراض انسان به دست توهم فراموشی
  • آیا ارزش دیدن دارد؟
  • اپیزود آخر
نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها

نام های قسمت 2 سریال عشق مرگ و ربات‌های نتفلیکس عبارتند از: خدمات مشتری خودکار، یخ، پاپ اسکاد، برف در صحرا، چمن بلند، سراسر خانه، زندگی هاچ و غول غرق شده (اپیزود مورد علاقه من در این فصل).

در آخرین فصل، شما روبات ها، سیارات مختلف، موجودات غول پیکر ترسناک و وحشت خواهید داشت. این قسمت ها از آینده ای صحبت می‌کنند که ممکن است اتفاق بیفتد یا نباشد. اما آنها به ما می‌گویند که با پیشرفت و هوشمندی بیشتر، برای زندگی انسان خوشایند نخواهد بود.

من نمی‌خواهم در بررسی فصل دوم سریال، یک اسپویلر باشم. اما من به شما برخلاف همه منتقدان این هشدار را می‌دهم که این فصل مطمئناً برای بچه‌ها مناسب است! چرا که کودکان باید بدانند که چرا نسل آن‌ها در حال انقراض است تا شاید جلوی آن را بگیرند، که غیر ممکن است.

این سریال به هیچ‌وجه طرفدار سیاره زمین و به طور کلی انسان نیست. اما می‌خواهم سوالی از شما بپرسم – اگر مجبور شوید حیوان خانگی کوچک و ناز خود را بکشید تا جاروبرقی شما را نابود نکند، چه کاری انجام می‌دهید؟ خوب، این میزان ناراحتی شما در یکی از قسمت‌ها است.

با این حال، فصل 2 در مقایسه با فصل اول فاقد برخی لحظات دلهره آور است. دفعه قبل، هر قسمت باعث می‌شد که چانه‌ام را به کف زمین بچسبانم قبل از اینکه به زمین بچسبد.

اما این بار احساس کردم که هنگام تماشای بخش‌هایی چون خدمات مشتری خودکار، Pop Popad ،All Through The House، وحشتناک ترین افراد خود ما هستیم که به راحتی در حال دیدن این تصاویر نشسته‌ایم.

من تعجب نمی‌کنم که تیم میلر غول غرق شده را کارگردانی کرده، زیرا اکنون این فیلم به یکی از بدترین ترس‌های من تبدیل شده است. من می‌دانستم که از The Tall Grass چه انتظاری باید داشته باشم. زیرا قبلاً فیلم ترسناک نتفلیکس را با عنوان The Tall Grass دیده ام، و آنها همین پایگاه ترسناک مشابه را دارند.

نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها

حال بیایید در مورد انیمیشن صحبت کنیم. فقط یک کلمه؛ احساسی. همانطور که در بالا اشاره کردم، هر قسمت توسط یک استودیوی متفاوت ساخته شده است. و آنها کار شگفت انگیزی انجام داده اند. تصاویر خیره کننده است. اعم از انیمیشن دو بعدی یا سه بعدی، شخصیت ها روی صفحه به اندازه کافی ظریف و انسانی به نظر می‌رسند. استودیوهایی که این قسمت ها را انیمیشن کرده اند عبارتند از: آتل استودیو، استودیوی انیمیشن Passion ، Blur Studio ، Unit Image ، Axis Animation و Blink Industries.

نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots : ​​آیا ارزش دیدن دارد؟

به طور کلی، Love Death + Robots Season 2 ارزش دو سال انتظار را داشت. این وهم آور، ناراحت کننده و آزار دهنده است. به اندازه فصل اول درخشان نیست، اما ارزش تماشای آن را دارد.

سازندگان واقعاً می‌خواهند شما را در دنیای سردی که می‌سازند نگه دارند. با این کار، می‌خواهند خود را با سریال بی‌نظیر Black Mirror مقایسه کنند. که تا حدی هرچند نه به اندازه این سریالع می‌توانند این کار را بکنند.

بهترین داستان علمی تخیلی که تا به حال دیدم و معنای عمیق‌تری در پس داستان‌های خود در مقایسه با سریال‌های مشابه دیگر به غیر از بلک میرور، در رابطه با مسئله انقراض انسان، دارد، همین سریال مرگ عشق و ربات‌ها می‌باشد.

روایت‌های آن در خدمت یک هدف است، و به دنبال به اشتراک گذاشتن ایده با کسانی است که مایل به جستجوی آنها هستند. عشق، مرگ و روبات حقیقتا حرفی برای گفتن دارد. خیلی شیک هم حرف برای گفتن دارد. حرف‌هایش هم متعین و هم نامتعین، هم پایدار و هم ناپایدار عمل می‌کنند. و انتخاب یک جهان زیبا را با گفتن چیزی جامع شکا می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم The Scary House 2020 (خانه ترسناک) ؛ نوستالژی ترسناک

نقد فیلم American Traitor: The Trial Of Axis Sally : هیاهوی بسیار برای هیچ


یکی از نکات مهمی که در فصل دوم سریال مرگ عشق و ربات‌ها موج می‌زند حضور پر رنگ زنان در این قسمت از مجموعه است. این مجموعه غالباً از همه انواع حمله بعنوان یک طرح مهم استفاده می‌کند که می‌تواند بیش از حد ناچیز باشد. اما در این سریال به خوبی به تصویر کشیده شده است.

در حالی که Love، Death & Robots اغلب ازجنبه “مضامین و ایده ها” خلاصه می‌شود، اما همه آنها بد نیستند. تعداد مناسبی از قسمت‌ها (غالباً) فضایی سرگرم کننده و بی خطری را ارائه می‌دهند. انیمیشن تا حد زیادی بسیار خوب اتفاق افتاده است و قسمت‌های مختلف در انتقال دقیقاً همان چیزی که می‌خواهند مخاطب احساس کند بسیار موثر است.

در چند قسمت که زنان قدرتمند در آن حضور دارند، هنوز هم در جهت گیری و روایت خود بسیار مردانه رفتار می‌کنند. تمایل زن در این سریال چه در بخش اول و چه در بخش دوم، برای انتقام گرفتن از مردانی است که از او سو استفاده کردن لذت می‌برند. متأسفانه، آن طور که باید باز هم خیال مرا از حضور زنی که در ابتدای نقدم به آن اشاره کردم راحت نمی‌کند. داستان هنوز یک شخصیت قهرمان مرد را دنبال می‌کند.

من مانده ام که این مجموعه برای چه کسانی است. مسلماً به نظر می‌رسد نوجوانان و جوانان. و به دنبال پر کردن ذهن آن‌ها از لحاظ مسائل علمی و خشونت آمیز در فضایی که ما را به سما انقراض می‌برد. و این جدی ترین پاسخ است.

اما در کل داستان ها چیز جدیدی نیستند، و مانند داستان های قدیمی احساس می‌شوند و هیچ چیز با ارزشی نمی‌افزایند که سریال را به چیزی خاص تبدیل کند. نمی‌توانم به این سوالات پاسخ دهم. این سریال خیلی عجیب و غریب است، در کل خیلی ناهموار است تا بتوان به طور قطعی اینطور یا آنطور گفت.

نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots

اما کاری که من می‌توانم انجام دهم این است که بگویم دیدن این سریال از نان شب هم واجب‌تر است. چرا که شما را با راه‌هایی که افرادی که در بالای هرم قرار دارند، جهت انقراض انسان‌ها، آشنا می‌کند.

فصل 2 با خدمات مشتری خودکار، به کارگردانی Meat Dept (کوین دن ور میرن، دیوید نیکولاس و لوران نیکولاس) شروع می‌شود، که در یک جامعه بازنشستگی آینده قرار دارد و بررسی می‌کند که چگونه پیشرفت‌های جدید در بین امنیت و فناوری می‌تواند یک ارزش و یک موفقیت باشد. لعنت.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Censor (سانسور 2021) : اثری ارزشمند و برجسته در ژانر وحشت

نقد فیلم احضار 3 (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) : شروع دوباره


به همین ترتیب، Life Hutch، به کارگردانی الکس بیتی، مضامین قابل مقایسه ای را بررسی می‌کند، این اپیزود با تمرکز بر خلبان، ترنس (مایکل بی. اردن، یک فوتورالیست)، که پس از سقوط روی صخره ای بیگانه، راهی ایستگاه نجات یا hutch life می‌شود.

در ادامه وی باید از حملات ربات تعمیر و نگهداری جهت نجات جانش جلوگیری کند. در حالی که این داستان ها کاملاً شبیه به هم هستند – موضوع “فناوری از بین رفته” را بررسی می‌کنند – اما این قسمت نسبت به اپیزود اول به شیوه ای تاریک و واقع گرایانه به این مقوله می‌پردازد، در حالی که داستان اول از نظر لحن و اجرا کمی به کمدی نزدیک است تا شاید شما را با درماندگی انسان در مقابل فناوری و تکنولوژی با ملایمت روبرو کند و به خوردتان بدهد این اجبار را.

برخی از داستان‌ها در دنیاهای منحصر به فرد و بسیار جزئی اتفاق می‌افتد، بیشتر در مورد ساختن جهان و بررسی انواع مختلف دیستوپیا و سوالات ذاتی هر یک هستند.

Pop Squad که توسط تهیه کننده اجرایی جدید Jennifer Yuh Nelson هدایت می‌شود، یک ورودی دلخراش است که با زمان محدود خود کارهای زیادی انجام می‌دهد.

این یک نگاه اجمالی به آینده ای است که در آن ثروتمندان جاودانه هستند و بچه دار شدن را برای هر شخص ممنوع کرده است. بنابراین، آن عده معدودی که تصمیم گرفته اند بچه دار شوند تصمیم گرفتند که در زاغه های زیرین زندگی کنند، تا پلیس نتواند کودک آنها را پیدا کند و آنها را بکشد، این ترسی است که در کل این قسمت موج می‌زند.

یخ، به کارگردانی رابرت که به زیما بلو از فصل اول، با یک داستان ساده و زیبایی‌شتاسی خاص شباهت دارد. سیاره ای یخی که توسط انسان‌های اصلاح شده و نهنگ های غول پیکر اشغال شده است.

نکته برجسته دیگر در فصل دوم Snow in the Desert – به کارگردانی دومینیک بویدین، ​​لئون برل، رمی کوزیرا و ماکسیم لوئر است. این قسمت که در یک زمین بایر جهش یافته و بی حاصل ساخته شده، بسیار غنی از جزئیات گروتسک می‌باشد و به طور محسوسی تنهایی جاودانگی را نشان می‌دهد.

نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها

اگرچه برخی از این قسمت‌ها کمتر از بیست دقیقه طول می‌کشند، اما به اندازه کافی پیچیده و کامل هستند که ممکن است در فیلم ها یا شاید حتی یک مجموعه تلویزیونی بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

جالب است که با قسمت‌هایی مانند The Tall Grass، به کارگردانی Simon Otto، یک داستان کوچک در مورد یک مسافر قطار که هنگام خراب شدن لوکوموتیو خود را در مقابل علف‌زاری پهناور می‌بیند، با برخی از اشخاص روبرو می‌شوید، و باید از آن لذت ببرید و وحشت کنید. این نوع وحشت تا حدودی مستقیم از نوع لاوکرفتین است و به لطف انیمیشن کاملاً متمایز برجسته است.

سپس داستان خارق العاده کریسمس با نام “All Through the House” به کارگردانی الیوت عزیز را داریم که طنز آمیز است اما در عین حال به طرز ناراحت کننده ای ما را متاثر می‌کند و به فکر فرو می‌برد. تنها قسمتی است که من آن را بسیار دوست می‌دارم و به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفتم.

ترکیبی دلپذیر را در آن شاهد هستید و همه چیز ناب بنظر می‌رسد، این یک قسمت کوتاه با ریتم تند اما هوشمندانه است که به جوانان یادآوری می‌کند، مهم نیست که به سانتا کلاوس اعتقاد دارید یا نه، خوب است که در تمام طول سال خوب باشید.

این فصل با یک بیانیه‌ی عالی اما کمی مالیخولیایی همراه با داستان عامیانه The Drowned Giant به پایان می‌رسد. این قسمت به نویسندگی و کارگردانی تیم میلر و براساس داستان کوتاهی از جی جی. بالارد ساخته شده است و بیش از هر چیز فلسفی است.


بیشتر بخوانید:

نقد سریال Mare Of Easttown (میر شهرک شرقی 2021) : کیت وینسلت بهترین انتخاب

نقد فیلم Spirit Untamed (روح آزاد 2021) : کارتونی برای بچه‌ها


با کمی تأمل، می‌توان به راحتی با مضمون بسیار عمیق این قسمت روبرو شد. یعنی نحوه محو شدن خاطرات و چگونگی فراموشی افراد، بدون توجه به شرایط را بررسی می‌کند. داستان از طریق راوی ما، یک شخصیت دانشگاهی که به دیدن غول برهنه ای عظیم الجثه می‌آید که در ساحل یک شهر کوچک ساحلی غرق شده پیدایش می‌شود، مشاهده می‌کند که بشر با یک جسد بزرگتر چگونه برخورد می‌کند.

در ابتدا، جسد بحث داغ کل شهر است، که توسط صدها تماشاگر و کارشناس مورد بازدید قرار می‌گیرد، اما با گذشت زمان و تجزیه و جدا شدن جسد، علاقه و حافظه کمرنگ می‌شود. این غول یک بار بزرگ جلوه کرد، اما در پایان داستان، تنها چیزی که باقی مانده است استخوان‌های او است که به عنوان یک یادآوری کوچک از وجود او عمل می‌کند.

گرچه نوعی ناراحت کننده و دلگیر است، اما این در مورد همه سرنوشت‌های ما صادق است. زیرا اکثرا ما را فراموش خواهند کرد. همه چیز می‌پوسد، حتی خاطرات “این یک دست عظیم است!”

اپیزود آخر ؛ نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots

غول غرق شده

نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها

غول غرق شده تمثیلی باشکوه ارائه شده و جذاب برای بدترین صفات بشریت است که در داستانی در مورد انسانی یا چیزی غول پیکر در ساحل پیچیده شده است. بازتاب Gulliver’s Travels در همه این موارد وجود دارد، زیرا شخصی به نام استیون برای بررسی صحنه می آید. او یک محقق است و با جمع شدن جمعیت، افراد زیادی مانند یک کوه یا یک صخره یا سنگ با آن برخورد می‌کنند و مثل کوهنوردانی حرفه‌ای شروع به بالا رفتن از این غول می‌کنند.

زمان می‌گذرد و جذابیت غول به آرامی از چشم عموم محو می‌شود. سه روز می‌گذرد و استیون وظیفه دارد از غول مرده مراقبت و مراقبت کند. شجاعت صعود در بالای بدن او دیدگاه تازه ای را برای استیون ایجاد می‌کند. در آنجا، متوجه می‌شود بازویی که به سمت دریا است کاملاً قطع شده است.

به زودی، با گذشت روزهای بیشتری، نقاشی های دیواری روی غول ظاهر می‌شود. اندام های بریده شده بیشتری متوجه آن چیز یا انسان غول‌پیکر می‌شود – احتمالاً برای خوردن غذا. سرانجام با گذشت بی‌رحمانه زمان، همه چیز محو می‌شود.

با این حال، استخوان های زیادی در اطراف شهر ظاهر می‌شوند، مانند یادگار زمان گذشته، در بالای مغازه ها قرار دارند. عکس آخر از آلت تناسلی مرد غول‌پیکر جایگاه مخصوص خود را در سیرک اشغال می‌کند، جایی که بشریت غول را فراموش کرده است. در واقع، آنها اکنون از آن به عنوان یک جانور دریایی غول پیکر یاد می‌کنند، و انسان را از همان انسانیت باقی مانده محروم می‌کنند.

نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها
نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ نقد فصل دوم سریال عشق مرگ و ربات ها

غول غرق شده یک اپیزود کاملاً جذاب و مهم است، قسمتی که به عنوان تمثیلی برای انسان و نگرش او نسبت به طبیعت عمل می‌کند. به نوعی، تصور این غول به عنوان یک نهنگ یا موجود دریایی دیگر که در ساحل پیدایش می‌شود، آسان است.

تغییر هوشمندانه استیون هنگام صعود به بالای غول، با دیدن بازوی بریده، کاملاً ضرب المثل قدیمی را از دیدن چیزهایی از منظر دیگر به تصویر می‌کشد.

این امر به ویژه در اینجا صادق است، با کمرنگ شدن زمان کاملاً ماهیت مخرب و ویروسی بشریت را به طور کامل نشان می‌دهد. این قسمت بدترین نوع از نوع انسان را به تصویر می‌کشد. برای بدتر کردن وضعیت، این انسان ها سپس از استخوان ها به عنوان غنیمت نمادین استفاده می‌کنند. یک نمایش بیمارگونه از مصرف آنها.

اپیزود برای نشان دادن همه این موارد بسیار خوب کار می‌کند و اگرچه این قسمت به نظر می‌رسد با 5 یا 10 دقیقه دیگر می‌توانست به راحتی ادامه پیدا کند و یا حتی به نظر من می‌توانست ساعت‌ها این اپیزود به طول بیانجامد و انقراض نسل ذهن بشر را ببینیم و با دیدن آن لذت به غایت ارزشمندی را ببریم.

غول غرق شده یک فصل خارق العاده و یک روش فوق العاده برای تعظیم در برابر فصل دوم این سریال مهم و دقیق است. به شدت منتظر فصل سوم و دیدن شرایط رو به انقراض انسان هستم!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots چیست؟ نظرات خود را با فیگار در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *