آلت کوین چیست ؟ ؛ به همراه معرفی بهترین آلت کوین ها برای رقابت با بیت کوین

اگر نمی‌دانید که آلت کوین چیست ، تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به طور مفصل به این مفهوم پرداخته و بهترین آلت کوین ها را بشناسید.

آلت کوین یکی از مهم‌ترین مبحث‌هایی است که باید در رابطه‌ با ارزهای دیجیتال بدانید. درواقع تفاوتی ندارد که صرفاً به عنوان یک مخاطب معمولی اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کنید و یا به عنوان یک سرمایه‌گذار و حتی یک توسعه دهنده در این حیطه فعالیت می‌کنید؛ در هر صورت، آشنایی با معنی آلت کوین برای شما واجب است.

آلت کوین چیست ؟

به همراه معرفی بهترین آلت کوین ها برای رقابت با بیت کوین

شما می‌توانید فهرست آلت کوین چیست را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

امروزه آلت کوین‌های بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که احتمالاً با برخی از آن‌ها آشنا باشید. اما به طور کلی، اگر به دنبال یک جایگزین برای بیت کوین هستید، تنها کافی است که تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید. ما در انتها به معرفی برخی از بهترین آلت کوین ها خواهیم پرداخت که می‌تواند شما را در انتخاب‌های خود راهنمایی کند.

مفهوم آلت کوین

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

واژه آلت کوین، از دو کلمه Alt از ریشه Alternate به معنی جایگزین و Coin به معنی سکه تشکیل شده است. اکنون که معنی Alt Coin را می‌دانید، حدس مفهوم آن نیز بسیار ساده است. درواقع آلت کوین‌ها ارزهای دیجیتال هستند که به عنوان یک جایگزین برای بیت کوین معرفی می‌شوند.

آلت کوین‌های مختلف، می‌توانند تفاوت‌های بسیار کمی با بیت کوین داشته باشند. از سوی دیگر، آلت کوین‌هایی وجود دارند که تفاوت بسیار زیادی با بیت کوین داشته و یک ارز دیجیتال کاملاً متفاوت هستند. می‌توانیم از لایت کوین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین آلت کوین ها در تاریخ نام ببریم.

بیشتر بخوانید:

چرا آلت کوین‌ها وجود دارند؟

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

شاید اکنون پس از معنی Alt Coin برای شما سوال باشد که چرا آلت کوین‌ها وجود خارجی دارند؟ درواقع چرا ما باید بیت کوین را کنار گذاشته و جایگزین‌هایی را برای آن انتخاب کنیم که حتی شهرت کمتری به نسبت آن دارند؟ پاسخ اصلی رفع انحصار است.

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیر متمرکز در تاریخ است. همچنین بیت کوین شهرت بسیار زیادی داشته و عده زیادی ارزهای دیجیتال را به نام بیت کوین می‌شناسند. شاید بیت کوین یک ارز دیجیتال بیسار عالی و قدرتمند باشد، اما این بدین معنا نیست که بیت کوین بی‌نقص و کامل است.

همانطور که بیت کوین به راه خود ادامه می‌دهد،‌ افراد و گروه‌های مختلف ارزهای دیجیتالی را می‌سازند که برخی از خصوصیت‌های بیت کوین را تغییر داده‌اند. این کار باعث می‌شود تا از نظر عده زیادی، این ارز جدید حتی از بیت کوین بهتر بوده و به موفقیتی دست پیدا کند که می‌تواند آینده ارزهای دیجیتال را تغییر دهد. البته لازم به ذکر است که تا لحظه نگارش این نوشتار، هیچ‌گاه یک آلت کوین نتوانسته است از محبوبیت، شهرت و موفقیت بیت کوین عبور کند.

بیشتر بخوانید:

انواع آلت کوین

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

همانطور که توضیح دادیم، آلت کوین‌ها به عنوان جایگزین‌های بیت کوین عرضه می‌شوند. اما باید گفت که هرکس یک هدف بخصوص از جایگزینی بیت کوین دارد. پس ما می‌توانیم انواع آلت کوین را در چند بخش مختلف دسته بندی کنیم.

بیشتر بخوانید:

Mining-Based Altcoins

Mining-Based Altcoins یا آلت کوین‌های مبتنی بر استخراج، بیشترین شباهت را با بیت کوین دارند. این دسته از آلت کوین‌ها با استفاده از استخراج به دست می‌آیند و شبکه آن‌ها نیز با همین روال توسعه می‌یابد. اتریوم و لایت کوین را می‌توانیم به عنوان دو مورد از بهترین نمونه‌های برای آلت کوین‌های مبتنی بر استخراج محسوب کنیم.

بیشتر بخوانید:

Stablecoin

استیبل کوین‌ها یا ارزهای با ثبات، نوعی دیگر از آلت‌ کوین‌ها هستند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ارزی مثل بیت کوین، نوسان شدید قیمت آن است. این باعث می‌شود که ما نتوانیم از بیت کوین به عنوان یک واحد پولی روزمره استفاده کنیم. پس نیاز به یک نوع جدید از آلت کوین احساس می‌شود.

استیبل کوین‌ها برخلاف بیت کوین، ارز دیجیتالی هستند که یک پشتوانه دارند. پشتوانه آن‌ها می‌تواند دلار، یورو، طلا و هر چیز دیگری باشد. این پشتوانه باعث می‌شود تا آن‌ها قیمت با ثباتی داشته باشند و گزینه مناسبی برای پرداخت‌های روزمره باشند. تتر یکی از مشهورترین استیبل کوین‌ها است که پشتوانه آن دلار آمریکا است.

بیشتر بخوانید:

Security tokens

توکن‌های اوراق بهادار را می‌توانیم به سهام‌های سنتی تشبیه کنیم. این توکن‌ها به یک کسب و کار بخصوص متصل هستند و کاربرد اصلی آن‌ها، سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید:

Utility tokens

برخی از توکن‌ها کاربرد ابزاری دارند. این دسته از توکن‌ها برای استفاده مالی ساخته نمی‌شوند. در عوض، هرکدام کاربرد بخصوص دارند که با توجه به خواست توسعه دهنده، می‌توانند خدماتی متفاوت را به کاربران ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

ساخت آلت کوین

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

اعلب هنگام ساخت آلت کوین جدید ، بیت کوین فورک می‌شود. فورک بدین معنا است که شخصی کدهای یک ارز دیجیتال را کپی کرده و ایجاد تغییراتی در آن، یک ارز دیجیتال جدید را به وجود آورد. کمتر کسی وجود دارد که برای ساخت یک آلت کوین جدید تمام کدهای آن را از صفر بنویسد.

چیزی که یک آلت کوین را دارای ارزش می‌کند، مخاطبان آن است. درواقع این خود مردم هستند که با استقبال از یک ارز دیجیتال، آن را مشهورتر و ارزش هر واحد از آن را بیشتر می‌کنند. پس اکثر آلت کوین‌های مشهور باید راهی برای جذب مردم بیابند. درواقع اگر شما یک آلت کوین جدید می‌سازید، باید مردم را متقاعد کنید که به عنوان ماینر اقدام به استخراج آلت کوین شما کرده و به رشد آن کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب آلت کوین

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

مهم‌ترین مزایا آلت کوین را می‌توانیم ایجاد رقابت و بهبود ضعف‌های بیت کوین محسوب کنیم. اگر بیت کوین را به عنوان تنها ارز دیجیتال دنیا محسوب کنیم، نبود رقابت باعث می‌شود تا تمام افراد مجبور باشند تا از بیت کوین استفاده کنند. در همین حین، اگر بیت کوین نقصی داشته باشد، تنها راه فرار از آن، رای‌گیری برای آپدیت شبکه است.

همچنین لازم به ذکر است که بیت کوین کارمزد بسیار بالایی برای انجام تراکنشات دارد. آلت‌ کوین‌های بسیار زیادی وجود دارند که برخلاف بیت کوین کارمزد بسیار پایین‌تری داشته و می‌توانید با هزینه‌ای کمتر آن‌ها را استفاده نمایید.

شاید مزایا آلت کوین به نظر مهم باشد، اما معایب آلت کوین نیز به همین قوت وجود دارند. مهم‌ترین آن‌ها امکان کلاهبرداری است. امروزه ساخت یک آلت کوین به حدی ساده است که تقریباً هرکسی با دانش بلاک چین کافی می‌تواند یک آلت کوین جدید را ایجاد کند. در این حالت، باید آلت کوین‌‌های قابل اعتماد را از آن‌هایی که تنها برای کلاهبرداری ساخته می‌شوند تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید:

مشهورترین آلت کوین ها

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

در ادامه قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین آلت کوین‌ها را به شما معرفی نماییم. این آلت کوین‌ها می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی بیت کوین باشند. همچنین شما نیز می‌توانید با سرمایه‌گذاری بر آن‌ها، به سود برسید.

بیشتر بخوانید:

Ethereum (ETH)

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

اتریوم را می‌توانیم از نظر بازار، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان بنامیم. اتریوم نیز همانند بیت کوین، توسط افراد بسیار زیادی به عنوان یکی از بهترین جایگزین های بیت کوین خطاب می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اتریوم با بیت‌ کوین، شبکه پلاکچین آن است. بلاکچین اتریوم همانند یک پلتفرم است تا توکن‌های متفاوتی در آن شکل بگیرند. اکثر توکن‌های بزرگ موفق NFT، براساس بلاکچین اتریوم ساخته شده‌اند.

با کمی بررسی به خط زمانی اتریوم، می‌توانیم شاهد رشد سعودی آن باشیم. شاید اتریوم گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نباشد اما بی‌شک می‌تواند بهترین ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت نام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

Ripple (XRP)

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

ریپل ارز دیجیتالی است که بانک‌ها از آن برای معاملات بین‌المللی استفاده می‌کنند. بانک‌های مختلف برای معاملات بین‌المللی، باید دردسرهای بسیار زیادی را تحمل کنند.

شیوه معاملات کلاسیک، نه تنها قدیمی شده است، بلکه بسیار تشریفاتی بوده و خیلی کند صورت می‌گیرد. به همین دلیل است که ریپل به همراه توکن XRP به وجود آمد؛ اکنون بانک‌های مختلف می‌توانند به سادگی و با استفاده از این ارز دیجیتال، معاملات بین‌المللی خود را انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است که بیش از 200 بانک متفاوت، این ارز را به رسمیت می‌شناسند و از آن در معاملات خود استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید این ارز را خریداری کرده و از رشد قیمت آن سود کنید.

بیشتر بخوانید:

LiteCoin (LTC)

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

لایت کوین یکی از اولین جایگزین‌ های بیت کوین است که گاهاً دست کم گرفته می‌شود. این ارز دیجیتال، از نظر ساختار شباهت بسیار زیادی به بیت کوین دارد. اما استخراچ لایت کوین، بسیار ساده‌تر از بیت کوین است و افراد زیادی می‌توانند به استحراج آن بپردازند.

قیمت لایک کوین ثبات نسبتاً زیادی دارد و باعث می‌شود نا بتوانید از آن برای معاملات زیادی استفاده نمایید. علاوه بر این، لایت کوین از پروتکل SCRYPT استفاده می کند. این پروتکل به این معنی است که شما نیازی به خرید تراشه‌های ASIC ندارید و به راحتی با  استفاده از GPU می‌توانید لایت کوین استخراج کنید. به همین دلیل است که می‌توانیم آن را جزو بهترین ارزهای دیجیتال 2022 برای استخراج نیز محسوب کنیم.

بیشتر بخوانید:

Chainlink (LINK)

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

Chainlink نیز یکی دیگر از آینده دار ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. Chainlink براساس بلاکچین اتریوم ساخته شده است. همچنین امکان پرداخت‌های خارج از بلاکچین را نیز فراهم می‌کند. این بلاکچین، توکنی با نام LINK را ارائه می‌دهد که افراد می توانند از آن برای پرداخت خدمات در شبکه از آن استفاده کنند. با توجه به نوسان قیمت این ارز دیجیتال، اگر زمان درستی آن را خریداری نمایید، می‌توانید به صورت روزانه سود کنید.

بیشتر بخوانید:

Zcash (ZEC)

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

Zcash در سال 2016 تاسیس شد و تبدیل به یکی از بهترین آلت کوین‌ها شد. همچنین بررسی‌های متعددی نشان می‌دهند که Zcash آینده بزرگی را خواهد داشت. پس شاید حتی بتوان آن را یکی از آینده‌دارترین آلت‌ کوین‌ها برای جایگزینی با بیت کوین نامید.

بیشتر بخوانید:

Monero (XMR)

آلت کوین چیست
آلت کوین چیست

مونرو یکی دیگر از بهترین آلت کوین‌های موجود است. این آلت کوین مبتنی CryptoNote است. مونرو بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه در بازار دارد. همچنین در لیست بازار ارزهای دیجیتال، در رتبه چهاردهم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با آلت کوین چیست ؟

معنی واژه آلت کوین چیست؟

واژه آلت کوین، از دو کلمه Alt از ریشه Alternate به معنی جایگزین و Coin به معنی سکه تشکیل شده است.

مشهورترین آلت کوین کدام است؟

اتر (اتریوم) را می‌توانیم مشهورترین آلت کوین درحال حاضر محسوب کنیم که یکی از بزرگ‌ترین رقبای بیت کوین نیز محسوب می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *